Cum scrii texte pe care clienții le înțeleg și la care reacționează
Spune-ne dacă îți sună cunoscut:
Știi că ai un produs/serviciu bun.
La urma urmei, ai muncit luni de zile la idee înainte de lansare.
Te uiți în jurul tău și vezi oameni pe care știi că i-ar ajuta.
Și totuși, când le vorbești despre produs/serviciu aceștia rămân indiferenți.
Indiferent dacă o faci 1 la 1, prin reclame ori direct pe site, aceștia pur și simplu par să nu înțeleagă de ce ar trebui să investească în acel produs sau serviciu.
Nu „se prind”, nu îi văd valoarea.
Atunci ce putem face? Să spunem „asta e” și să ne resemnăm?
Bineînțeles că nu!
Tocmai aici intră în scenă metoda despre care vorbim în acest material.
- Te va ajuta să comunici într-un mod în care clienții înțeleg ce vrei să spui, deci mai mulți dintre ei vor cumpăra.
- E un proces pas cu pas, deci e relativ ușor să ajungi la rezultate repetabile și profitabile de fiecare dată.
- Este fundația pentru orice vânzare, orice încercare de persuasiune.
- Îți deschide ochii spre ce îi interesează cu adevărat pe clienții tăi.
- Cu metoda CAB te vei genera ușor texte pentru reclame, titluri pentru e-mailuri și mesaje promoționale, descrieri pe site sau orice alt material promoțional.
Deci hai să începem ?
Ce este Metoda CAB
Metoda CAB este un proces pas cu pas care te ajută să comunici într-un mod relevant pentru clienții tăi.
Te ajută să ieși din capul tău și să vorbești pe limba clienților, limba beneficiilor.
Denumirea CAB vine de la Caracteristici, Avantaje și Beneficii.
Caracteristici: specificații și funcționalități ale produsului/serviciului tău.
Avantaje: cum sunt diferite aceste caracteristici față de alte opțiuni pe care le au potențialii tăi clienți.
Beneficii: cum îi ajută pe clienții tăi acele caracteristici și avantaje.
Nu-ți face griji, nu trebuie să te blochezi în definiții. Vei aplica practic această metodă pe tine și afacerea ta
Peste 90% dintre paginile de vânzare conțin la un moment dat niște liste de idei. Cu siguranță le-ai văzut și tu peste tot:
Numerotări,
Bullet-uri,
Bife sau
Săgeți.
Le recunoști?
Scopul acestora este să transmită clar (și de ușor de citit) niște caracteristici, avantaje și beneficii ale produsului.
Dar aceste Caracteristici-Avantaje-Beneficii sunt mult mai mult decât o listă pe care o pui pe paginile de vânzare ca să crești rata de conversie.
Listele CAB sunt un element central în tot procesul de copywriting.
Aceste Liste sunt o variantă concentrată a ofertei tale.
Adică după ce urmezi procesul de mai jos vei avea nu doar o listă de beneficii și avantaje, ci vei avea un schelet pe baza căruia să-ți construiești întreaga pagină.
Potențialul acestora este imens, în special că Bullet-urile funcționează de minune în orice mediu de comunicare, indiferent că e vorba de reclame online, e-mail-uri de vânzare, pagini de produs, landing-page-uri sau broșuri/flyere.
Aceste Bullet-uri pot fi dezvoltate și transformate în reclame independente, mailuri într-o secvență sau secțiuni pe o pagină de vânzare.
Și reversul se aplică…
Dacă NU ai o listă clară în special a beneficiilor… atunci îți este mult mai greu (spre imposibil) să creezi texte cu adevărat persuasive. Va trebui să reinventezi roata de fiecare dată când scrii un text de promovare sau vânzare.
Acest Hackbook te va duce pas cu pas printr-un proces în urma căruia vei trece de la copywriting așa-și-așa la copywriting WOW. Da, indiferent de domeniul tău de activitate sau de experiența pe care o ai.
Deci ce va trebui să faci?
În pașii care urmează „vei pleca” în căutarea beneficiilor reale pe care le oferi clienților tăi.
Chiar dacă pare ușor la prima vedere, majoritatea paginilor de vânzare sunt pline de Caracteristici, dar stau destul de rău la capitolul Beneficii.
Beneficiile nu înseamnă doar să-ți descrii produsul. Beneficiile pot exista doar în raport cu publicul tău țintă. Adică ce este un beneficiu pentru mine, poate să nu fie un beneficiu pentru tine.
Ca să identifici corect beneficiile trebuie să urmezi un proces clar, adică cel detaliat în pașii care urmează?