Uneori aceste bullet-uri CAB se mai numesc fascinatoare… bine, doar în engleză: fascinators.
De ce? Pentru că reușesc să comprime o caracteristică a produsului într-o formă de teaser care stârnește atât interesul cât și curiozitatea.
În cadrul acestui pas vom transforma lista de idei (scrisă la pasul anterior) într-o listă de beneficii detaliate.
La acest pas este recomandat să scrii câte 2 variante de copy la fiecare idee. Asta ca să-ți deblochezi imaginația și să te forțezi să gândești creativ fiecare bullet. Iar pentru asta, va trebui să respecți sfaturile de mai jos. ?
Următoarele sunt cele 4 calități pe care trebuie să le aibă un bullet:
- Să fie util și să scoată în evidență transformarea de la starea inițială la cea finală. O imagine de before and after. Înainte și după produsul tău.
E important să îți cunoști clienții și să le determini clar stările de “înainte și după”.
Va trebui să te gândești bine la beneficii, să le găsești pe cele ascunse, nu cele generice care se găsesc la oricine din domeniul tău de activitate.
Și va trebui să le transformi în beneficii emoționale, care îți schimbă viața.
Orice achiziție pleacă de la un fundament emoțional. Oamenii își urmează temerile, speranțele și dorințele. Vor să fie apreciați și să impresioneze.
Tu va trebui să găsești ce triggere emoționale poate să declanșeze produsul tău și să profiți de ele.
- Un bullet scris bine îți va diferenția produsul de cele ale concurenței.
Cum face asta? îți oferă un sistem, un proces sau o informație din interior.
Pune un nume procesului tău și prezintă-l ca unic. Dacă nu este unic, poate ai putea să-l modifici puțin astfel încât chiar să fie unic.
Acest lucru se numește metoda mecanismului unic și este folosit de când există publicitatea.
Un exemplu clasic pentru a ilustra această idee este decizia brandului de tutun Lucky Strikede a scrie pe pachetele lor de țigări că tutunul is roasted (e fript/prăjit). Deși orice brand de tutun trecea prin acest proces, ei au fost singurii care l-au promovat… iar asta a făcut să pară că au un proces tehnologic deosebit și/sau mai avansat.
- Creează un sentiment de importanță și de grabă.
Graba nu strică treaba ci vinde de minune. Dacă există vreun motiv pentru care ar fi mai bine ca oamenii să cumpere de la tine ACUM și nu peste o lună, atunci e foarte important să prezinți acest motiv.
Și de regulă orice “nevoie umană” ar fi mai bine să fie rezolvată acum decât mai târziu. Deci e bine să folosești această pârghie emoțională.
Explică-i în câteva cuvinte de ce ar trebui spă se grăbească sau ce se va întâmpla negativ dacă aleg să nu facă asta.
- Se concentrează pe detalii specifice, nu pe generalități.
Detaliile sunt importante pentru că publicul s-a săturat de generalități și nu îi mai captează în niciun fel interesul. Cu cât publicul este mai sofisticat, cu atât mai multe știe despre generalitățile domeniului tău. Dar tu ai avantajul să știi oricum mai multe decât clientul.
Folosește-te de acest avantaj și adu mingea înapoi în terenul tău.
De exemplu:
Generalist: Tigăile din oțel te țin o viață întreagă.
Specific: Ustensilele noastre artizanale din oțel turnat sunt construite din materie primă de cea mai înaltă calitate. Fără chimicale dăunătoare, aceste tigăi au o durată uriașă de viață – motiv pentru care vă oferim o garanție de 25 de ani.
Diferența dintre cele 2 este ca de la cer la pământ. ?
Hai să ne uităm acumn la un alt exemplu, de la o companie de cosmetice:
Tonul perfect pentru ten!
Mai multă piele, mai puțin machiaj.
Ce este: În lumea dintre piele curată și machiaj există o zonă ideală și aproape imperceptibilă numită Tonul perfect pentru ten.
De ce este special:
- Formulă super subțire și respirabilă îți va face pielea să arate fresh și naturală.
- Pudra de Diamant îți va lumina fața și îți va face porii aproape invizibili… chiar de aproape.
- Este disponibilă în 12 nuanțe adaptabile – care nu îți vor înfunda porii și nici măcar ascunde pistruii. Doar îți vor face tenul mai frumos, într-un stil fresh și absolut natural.
Exemplul de mai sus punctează în lupta doamnelor de pretutindeni care vor machiaje ce-ți accentuează trăsăturile bune, în loc să te ascundă sub un strat de ”vopsea”.
Acum există un produs pentru acea nevoie și acea categorie… și chiar dacă nu e singurul produs care face asta, probabil că este singurul produs care o anunță atât de limpede și de clar.
Ca să începi mai ușor…
Nu încerca să-ți faci toate bullet-urile să arate la fel. Formatarea e importantă, dar e important să fie și diversă.
Chiar și lungimea punctelor e bine să varieze deoarece transmite ideea de CONȚINUT, că e ceva important de citit acolo și nu doar ai scris text de umplutură care să arate frumos.
Trucuri: Ai mai jos 3 sfaturi foarte practice pentru a-ți începe bullet-urile într-un mod care captează ușor atenția:
– Cu un număr/o cifră
130 de clienți au apreciat hackbook-ul ”Metoda CAB”
– Cu un verb/ cu o acțiune
Construiește o afacere mai solidă, cu mai mulți clienți folosind Metoda CAB pentru magazinul tău online.
– De Ce / Cum Să
Învață cum să scrii copy care atrage atenția în cel mai direct și cinstit mod!
Unele bullet-uri pot să fie fraze, iar altele pot să fie mai scurte. Chiar și propoziții incomplete.
E ok să folosești paranteze pentru informațiile suplimentare (cum ar fi caracteristicile care fac beneficiul posibil).
Cât timp acoperi informațiile esențiale, e chiar indicat să te joci cu ele și să experimentezi. Cele mai bune bullet-uri le decide publicul atunci când decide să cumpere.
După ce ai aplicat informația de mai sus, ar trebui să alegi pentru fiecare beneficiu care e mesajul cel mai bine scris. Am zis la începutul acestui capitol că e bine să scrii 2 variante pentru fiecare beneficiu. Acum e timpul fie să-l alegi pe cel mai convingător, fie să combini 2 dintre ele într-un bullet mai complet.
În pasul următor urmează să luăm aceste bullet-uri și să le edităm, să le șlefuim în așa fel încât să sune bine atunci când le citești.