Back to Course

Curs Secretele Copywritingului

0% Complete
0/0 Steps
  1. Bun venit!

    Ce este de fapt copywriting-ul (și cum te poate ajuta să crești vânzările, fără să investești mai mulți bani în marketing)
    4 Topics
  2. Cum să obții maximum din cursul Secretele Copywritingului
  3. Fundamente
    Introducere secțiune: de ce cumpărăm?
  4. Înțelegerea nevoilor și dorințelor în copywriting
    3 Topics
  5. Intră în mintea clienților tăi
    Matricea Înainte-După: Începe să înțelegi de ce cumpără clienții tăi de la tine
  6. Cum identifici profilele clienților ideali
    6 Topics
  7. Pasul 2: Înțelege Piramida Conștientizării pentru a decide cum poziționezi produsul/serviciul în mintea clienților
    Ce sunt Stadiile de Conștientizare ale audienței și de ce sunt cruciale în copywriting
  8. Formula Pieței mai mari (stadiile de conștientizare)
    5 Topics
  9. Pasul 3: Înțelege sofisticarea pieței pentru a ști cum te diferențiezi
    Descoperă stadiile de sofisticare ale pieței
  10. Pasul 4: Persuasiune
    Cum luăm decizii și cum schimbi percepția clienților față de produsul/serviciul tău
  11. Fă cunoștință cu AIDA+ - un model de persuasiune pentru secolul XXI
  12. Cum creezi rapid titluri mai puternice (structuri incluse)
  13. Stârnirea Interesului: Cum ademenești aproape orice potențial client să citească o reclamă, un articol, un email sau orice text?
  14. Cum creezi tensiune pentru a face oamenii să-ți acorde atenție și să crească șansele să cumpere
  15. Cum crești dorința clienților pentru produsele și serviciile în copywriting
    3 Topics
  16. Cum crești credibilitatea în marketing și copywriting
  17. Cum îi faci să treacă la acțiune și să cumpere ACUM
    4 Topics
  18. Pasul 5: Tehnici de scriere și editare
    Procesul de scriere în copywriting: cum scrii mesaje care vând, pas cu pas
  19. Tehnici și sfaturi de scriere
    5 Topics
  20. Tehnici de editare
    7 Topics
  21. Metoda CAB
    6 Topics
  22. Pasul 6: Folosește structuri dovedite și bune practici
    57 de cuvinte cheie care fac orice text mai puternic
  23. Alte structuri și șabloane de copywrtiing recomandate
Lesson 21, Topic 3
In Progress

PASUL 3: Rescriere, Editare + Controlul Calității

SMARTERS 07/12/2023
Lesson Progress
0% Complete

După ce ți-ai scris bullet-urile din lista CAB, să nu presupui că munca e finalizată. Ca să-ți crească cu adevărat vânzările, fiecare dintre bullet-urile tale trebuie să respecte 3 sau 4 dintre calitățile enumerate în capitolul anterior.

– Să evidențieze utilitatea produsului (2 puncte)
– Să te diferențieze de concurență (2 puncte)
– Să creeze un sentiment de grabă/importanță (2 puncte)
– Să exprime detalii specifice, în loc de generalități (2 puncte)

Du-te înapoi la bullet-urile scrise și dă-le o notă. 

Fiecare calitate (liniuțele de mai sus) înseamnă două puncte. Deci dacă ai scris un bullet care respectă toate 4 calitățile de mai sus, atunci punctajul maxim este de 8 puncte. 

Dacă respectă doar 2 din 4 calități, atunci scorul este de 4 puncte. Și dacă respectă o calitate doar într-o mică măsură, atunci poate primi pentru acea calitate un singur punct. 

Ideea este că sunt rare cazurile în care poți scrie un bullet de 8 puncte. E foarte greu și de cele mai multe ori iese ceva neclar și încurcat. 

DAR e foarte important ca fiecare bullet din lista ta CAB să aibă măcar 5 puncte. Tot ce e sub 5 puncte mai trebuie analizat și rescris.

Este absolut normal să fie un proces dificil și e 100% de așteptat să scrii unele bullet-uri foarte proaste. 

Și profesioniștii scriu multe prostii… important este că nu le publică.

Acest proces este unul care îți cere să scrii 3 variante pentru fiecare beneficiu. Și apoi să le alegi pe cele mai bune.

Cum să îmbunătățești fiecare punct:

  • Fă beneficiul mai util/folositor

Explică cum îți face acest beneficiu viața mai bună. Poți intra un pic în detaliu ca cititorul să-și poată imagina o viață mai bună (cu beneficiul prezentat de tine).

  • Fă beneficiul cât se poate de unic

Compară-te cu soluția standard sau concentrează-te pe felul unic în care produsul sau serviciul tău poate rezolva probleme inedite sau rare.

  • Fă beneficiul cât se poate de urgent

Chiar dacă nu expiră stocurile sau vreo ofertă limitată, poțio crea un sentiment de grabă/urgență prin faptul că te legi de schimbările pe care le va face produsul tău în viețile oamenilor.

Important: Acest punct este cel mai dificil de adăugat în bullet-uri. Dacă nu simți că merge, poți să-i dai drumul fără urgență și să îți acorzi mai mult timp ca să îmbunătățești acest punct. Poți să reiei procesul peste 2-3 luni cu o minte fresh sau chiar să-ți vină o idee într-o dimineață la duș.

  • Fă beneficiul mai specific

Recitește-ți bullet-urile și caută orice pare vag sau generalist. Rescrie acel bullet și încearcă să adaugi caracteristici și numere (dacă se poate). Încearcă să faci o promisiune cât mai specifică și măsurabilă.

  • Încearcă să te folosești de Nevoia de Apartenență

Ca să duci lucrurile mai departe, trebuie să accesezi FOMO – Fear Of Missing Out sau Frica de a rata ceva important/popular. Tot ce vei face pentru asta este să răsucești cuțitul în rană și să vorbești despre super-beneficiile de care se vor bucura toți clienții tăi. 

Secretul aici este să îi faci pe oameni conștienți de nevoia lor, dar să te exprimi în așa fel încât doar produsul tău poate acoperi acea nevoie. Dacă nu poți face asta cu informații specifice, atunci poți la fel de bine miza pe curiozitate. Spune-i foarte clar ce beneficiu va obține, dar nu îi spune felul în care se întâmplă asta.

Exemplu:

GATA CU TIMPUL PIERDUT – Nu te vei mai uita niciodată la un ecran gol așteptând inspirația și nu te vei mai gândi cu îngrijorare la ”următorul mail” care trebuie scris…

Deci analizează-ți bullet-urile și întreabă-te dacă-ți stârenște în vreun fel curiozitatea. Dacă te lasă cu o întrebare misterioasă și fără răspuns… ai reușit.

ATENȚIE! Nu poți face asta cu toate bullet-urile. Pentru că această tehnică nu poate funcționa dacă nu reușești întâi să-ți convingi cititorul că poate avea încredere în tine și în produsul sau serviciul pe care-l oferi.

Ca produsul tău să se vândă e nevoie doar să înțelegi nevoile publicului tău, și să le explici toate felurile în care aceste nevoi vor fi acoperite și vindecate de către produsul tău. Cheia este să-i accesezi clientului temerile, speranțele și dorințele profunde (de multe ori neconștientizate)

Acum, cu aceste informații extra, întoarce-te și editează-ți bullet-urile. Nu uita de sistemul de punctaj pe care l-am discutat mai sus. Țintește ca bullet-urile tale să aibă un scor de 6, 7 sau 8… dar să nu renunți dacă nu au fiecare minim 5 puncte.

În capitolul următor le vom formata ca să arate cât mai bine și să le facem ușor de citit.