Discuții Discuții Marketing Problema scadere ROAS rapid

  • Problema scadere ROAS rapid

    Posted by costea-alex on 09/09/2023 at 8:29 pm

    “Salut! Am terminat recent cursurile de Facebook și Google Ads și dețin un magazin online de articole educaționale. Am început să aplic ceea ce am învățat, iar Return on Ad Spend (ROAS) a fost inițial bun, dar întâmpin o problemă constantă – scăderea imediată a ROAS-ului (cel mult într-o săptămână).

    Pe Facebook, am 3 tipuri de campanii: smart, normal și retargeting.

    Pe Google, momentan, am o campanie de căutare și una de performance max “cheala”.

    Aș dori câteva sfaturi cu privire la o strategie pe Google. Ar fi recomandat să păstrez o campanie de performanță și una de căutare, sau ar trebui să am două campanii de performanță? În plus, pe Facebook, ROAS-ul se diminuează de la 6-7 în maxim o săptămână la 2-3. Mă întreb dacă acest lucru ar putea fi cauzat de faptul că în acelasi ad-group sau campanie smart avem reclame atât pentru evaluarea națională, cât și pentru bacalaureat.”

    Va multumesc pentru sfaturi !

    Toma Grozăvescu replied 1 week, 5 days ago 2 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • Toma Grozăvescu

    Administrator
    10/09/2023 at 10:25 am

    Salutari Alex,

    De obicei, daca vanzarile scad asa de rapid, sunt cateva cauze principale:

    1. Mai toate campaniile se duc pe audiente warm/hot (daca nu le-ai exclus) – si cand aceste audiente se epuizeaza, gata si cu ROAS (campaniile s-au antrenat sa se duca spre acste audiente).

    2. Saturatie reclame/audienta – cuma partea de saturatie audienta am atins-o si anterior, practic cine cumpara de acolo a cumparat deja. Dar e la fel si cu reclamele. Daca in toate campaniile ai doar 1-2… cine a fost influentat de aceea a fost, cine nu, nu.

    De aceea in multe strategii avem 3-5 ad sets cu 3-5 ads fiecare.

    Poate fi si oferta/momentul, acum fiind si perioada de inceput de an scolar nu stiu daca ajuta/incurca la ce vinzi tu, dar in general sa tii cont si de asta, orice business are sezoane.

    • costea-alex

      Member
      10/09/2023 at 12:49 pm

      Am inteles, are sens deoarece am respectat ideea de 3-5 ads cu 3 adset dar am omis la audienta sa exclud persoane warm/hot , cat despre campania advantage aceasta poate sa aiba de suferit daca sunt aceleasi ad-uri ca in cea normala ? ( tin sa mentionez ca merg simultan )

      • Toma Grozăvescu

        Administrator
        11/09/2023 at 1:04 pm

        In principiu nu e o problema directa sa ruleze ambele cu aceleasi reclame, insa va duce mai repede la Banner Fatigue (cine cumpara din reclame, a cumparat).

        Ce ti-as recomanda ar fi sa folosesti acelasi Post ID peste tot. Daca tot sunt aceleasi creative, macar sa adune engagement din toate campaniile ad set/-urile. Cand alegi ads existente in Advantage+ cred ca le copiaza, nu pastreaza ID.

Log in to reply.