10 metode în care poți crește rata de deschidere a mail-urilor

Probabil te întrebi de ce am scris un articol despre cum să crești Open Rate-ul mail-urilor când se spune că oamenii nu își mai deschid mail-urile care vin din partea companiilor.

Pai, în primul rând, trebuie să îți spune că nu e deloc așa.

Pentru companiile mai mici, e-mail marketing-ul generează între 5 și 10% din vânzări, iar pentru marile companii, procentajul vânzărilor din e-mail marketing poate ajunge până la 40 – 60%.

Cum ar fi asta posibil dacă oamenii nu ar mai deschide mail-urile!?

Dacă pentru tine s-a dovedit a fi nefolositor, înseamnă că ceva nu ai făcut cum trebuie. Și primul indicator care ar trebui să îți spună asta este rata de deschidere a mail-urilor.

Iar despre asta ne-am propus să vorbim în acest articol și mai exact despre metodele care ne ajută să creștem acest indicator.

Ce este Open Rate-ul (rata de deschidere)?

Open Rate-ul este unul dintre cei mai importanți indicatori când vine vorba de e-mail marketing. 

Aceste reprezintă procentul oamenilor care au deschis mail-ul din totalul persoanelor care l-au primit. Practic acesta ne spune dacă oamenii au fost curioși să îți citească mail-ul pe care tu l-ai trimis.

Cu cât acesta este mai mare, cu atât înseamnă că mai mulți oameni au deschis mail-ul. 

De aceea, creșterea acestui indicator ar trebui să fie principala preocupare a persoanelor care se ocupă de e-mail marketing.

La nivel global, valoarea media a Open Rate-ului este de aproximativ 22,1%.

Bineînțeles că diferă de la o industrie la alta. Mai jos poți vedea statistici pe industrii pentru a te putea raporta la rezultatele afacerii tale.

10 metode în care poți crește rata de deschidere a mail-urilor

Foarte multe persoane se concentrează pe crearea de conținut și pe partea de design a mail-urilor, însă ceea ce mulți dintre ei nu înțeleg este că tot efortul este degeaba dacă mail-urile nu ajung să fie deschise.

De ce nu deschid oamenii mail-urile?

Sunt mai multe cauze posibile care au dus la acest lucru.

În primul rând, din cauza numărului mare de mail-uri pe care o persoană le primește pe zi. Fie pentru că s-a abonat la Newslettere fie că primește mail-uri spam, fie că primește mail-uri personale.

Prioritare la deschidere sunt cele personale și apoi cele educaționale/ comerciale.

Însă, pentru ca mailul tău să se numere printre cele deschise, trebuie să iasă în evidență și să se diferențieze de celelalte 10 de mail-uri pe care o persoană le primește.

Statistic, numărul mediu de mail-uri pe care le primim pe zi este de 121, iar mail-ul tău poate fi unul dintre acestea. Șansa ca mailul tău să fie deschis este de 0,82% și asta doar dacă reprezintă interes pentru persoana care îl primește.

Tot legat de numărul mail-urilor, dacă tu trimiți un număr mult prea mare la intervale scurte de timp și acesta poate fi unul dintre motivele pentru care oamenii să nu deschidă mail-urile tale.

Recomandat este ca o persoană să primească maxim x mail-uri pe săptămână din partea unei companii, fără a deveni deranjante.

Un alt motiv pentru care oamenii nu deschid mail-urile este exact ceea ce îți spuneam mai sus, nu se diferențiază de restul sau nu prezintă interes. 

Fie s-a abonat de mult de newsletter și acum conținutul nu mai e relevant, fie s-a abonat doar pentru a primi o reducere de moment, fie nici măcar nu s-a abonat de bună voie.

Cea din urmă situație este cea care nu doar că duce la un Open Rate mic ci și la dezabonări sau chiar raportarea expeditorului.

Și crede-ma nu îți dorești asta.

Din punct de vedere tehnic, o cauză pentru care oamenii nu ajung să deschidă mail-urile este faptul că acestea intră în dosarul Spam.

Fie pentru că este spam fie pentru că așa este detectat de către server.

Din 2007, însă s-au efectuat câteva modificări de către una dintre cele mai mari companii de E-mail din întreaga lume: Gmail.

Aceasta, pe lângă folderul de Spam a împărțit inbox-ul în 3 foldere diferite, iar mail-uri pot ajunge în unul dintre acestea în funcție de conținutul lor:

  • Principale
  • Social Media
  • Oferte/ Promoții
10 metode în care poți crește rata de deschidere a mail-urilor

Acesta a contribuit drastic la nivelul open rate-ului pe Gmail, deoarece oamenii nu prea intră să își verifice folderele Social Media și Oferte/ Promoții unde intră cea mai mare parte din mail-urile comerciale.

Însă există metode prin care poți evita ca mail-ul tău să intre acolo și despre asta urmează să discutăm în acest articol.

Cum să crești rata de deschidere a mail-urilor?

Așa cum spuneam, principalul indicator ce trebuie analizat și optimizat când vine vorba de e-mail marketing este: rata de deschidere (Open Rate-ul).

Există mai multe mijloace prin care poți face asta. Mai jos și-am pregătit 12 metode de creștere a acestui indicator.

1. Actualizează mereu baza de date

O bază de date veche, în care oamenii nu mai sunt relevanți, va fi mereu una din cauzele Open Rate-ului mic.

Și îți dau un exemplu.

În cazul unui magazin online cu produse pentru gravide și bebeluși, o bază de date veche de 4 ani, nu doar că ne va genera open rate-uri mici, însă nici vânzările nu vor fi extraordinare.

De ce?

În primul rând, persoanele care acum 4 ani de zile au fost însărcinate, cu siguranță au născut, copilul a crescut și produsele tale sunt inutile.*

*În mare majoritate a cazurilor. Excludem persoanele care se află la o a doua sarcină și care pot avea nevoie și acum de produsele pe care magazinul le vinde.

Șansa ca mailurile primite de aceste persoane să fie deschise este una foarte mică. Motivul: conținutul nu este relevant.

De aceea e important ca lista de e-mailuri să fie mereu curățată: pentru a trimite mail-uri doar persoanelor interesate de produsele tale.

Există însă și cazuri în care persoanele își schimbă adresele de e-mail și asta înseamnă că oricât de mult efort ai depune pentru a scrie și optimiza mail-urile, acestea nu vor fi deschise.

E recomandat să elimini din baza ta de date toate persoanele care s-au dovedit a fi inactive timp de 6 luni de zile.

Înainte să faci asta, asigură-te că ștergi pe cine trebuie. Pentru asta îți sugerez să faci o campanie de „Win back” în care că vezi dacă persoanele respective mai reprezintă un interes (cât de mic) pentru afacerea ta.

O altă metodă prin care îți poți actualiza baza de date e să trimiți periodic mail-uri prin care să îi inviți pe abonați să își actualizeze informațiile. 

Astfel primești informații noi despre ei și le descoperi preferințele pentru a le trimite mailuri cât mai relevante.

2. Segmentează audiența

Poate e unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face pentru a-ți crește rata de deschidere a mail-urilor.

Și să luăm tot exemplul unui magazin online cu produse pentru gravide și bebeluși.

Sunt cazuri în care ajung și bărbații să cumpere produse de pe astfel de site-uri. De regulă ei se ocupă de alegerea scaunelor de mașină sau alte produse asemănătoare.

Cum ar fi să trimiți acestora mailuri cu subiecte precum: „Urmează să naști?”, „Uite ce ai nevoie înainte de a naște”?

Îți spun eu!

Cel mai probabil va fi un moment de „WTF?”, urmat de unul „De ce primesc eu mail-ul acesta?” și cel mai probabil mail-ul va fi șters, nedechis sau poat chiar dezabonare, în condițiile în care persoana respectivă este clientul magazinului tău.

Segmentarea audienței în funcție de câteva principii de bază ar trebui să te ajute să trimiți mail-uri mai relevante pe care oamenii să fie curioși să le deschidă.

Poți segmenta audiența după următoarele criterii:

  • sex;
  • tipul clientului (de exemplu dacă ai clienți persoane fizice și persoane juridice ar fi un punct foarte bun de plecare);
  • vârstă;
  • zi de naștere;
  • locație;
  • activitatea lui pe site/ pe mail;
  • produsele pe care le-a cumpărat (sau le cumpără în mod frecvent);
  • numărul de comenzi;
  • sursa din care a intrat în baza ta de date etc..

Practic poți segmenta baza ta de date în funcție de orice criteriu relevant pentru tine. Sunt situații în care simpla segmentare în funcție de sex să îți fie complet inutilă.

De aceea e important să alegi criteriile care să te ajute să trimiți mail-uri cât mai relevante persoanelor din baza ta de date.

Poți crea audiențe diferite sau poți segmenta folosind simple tag-uri. Oricare din cele două te va ajuta să le diferențiezi.

3. Treci de filtrele SPAM

Ce se întâmplă dacă mail-urile pe care le trimiți ajung în SPAM?

Cel mai probabil vor rămâne nedeschise oricât de mult persoana își dorește să primească mail-uri de la tine.

10 metode în care poți crește rata de deschidere a mail-urilor

Pentru a evita filtrele SPAM îți putem recomanda următoarele lucruri:

  • asigură-te că înainte să trimiți un mail, toate persoanele și-au dat acceptul pentru a primi mail de la tine;
  • trimite mailurile de pe o adresă IP sigură, una de pe care nu s-au trimis în trecut mail-uri spam;
  • trimite de pe un domeniu verificat;
  • păstrează liniile de cod curate (fără erori de scriere a codului din mail);
  • utilizează tag-urile de personalizare a mail-ului în funcție de destinatar (Exemplu: „Andrei, ai văzut ultimele gadget-uri?”)
  • arată-le abonaților cum te pot adăuga în lista lor de e-mailuri și solicită-le acest lucru;
  • evită utilizarea în exces a termenilor de vânzare: „cumpără”, „reducere”, „bani” etc;
  • nu folosi subiecte de tipul „click bait”;
  • include locația;
  • pune-le la dispoziție posibilitatea de a se dezabona ușor în cazul în care își doresc acest lucru.

Dacă până acum credeai că e neapărat ca subiectul mail-ului să conțină informații despre o reducere/ promoție, ei bine ar trebui să te gândești înainte dacă nu cumva chiar acest lucru îți va face mail-ul mai puțin deschis.

4. Trimite la ora potrivită

Ora la care se trimite un e-mail e foarte importantă și poate face diferențe majore în ceea ce privește rezultatele unei campanii pe mail.

Din păcate însă, nu există o rețetă a succesului.

În funcție de tipul afacerii și mai exact în funcție de audiența ta, pot exista intervale diferite de ore și zile în care mail-urile tale să obțină cel mai bun Open Rate.

Pentru a putea identifica timing-ul ideal pentru trimiterea mail-urilor trebuie să îți răspunzi la câteva întrebări. „Când își verifică audiența mea căsuța de e-mail?”, Cât de devreme se trezește?”, „Cât de târziu se culcă?”, „Când are pauzele la servici?”…

Toate acestea te vor ajuta să identifici intervalele de zile și ore ideale pentru trimiterea mail-urilor.

Te poți folosi de statisticile pe care ți le oferă Analytics despre cei care îți vizitează site-ul. E foarte posibil ca intervalele în care oamenii intră la tine pe site să coincidă cu momentul în care aceștia sunt cei mai predispuși să deschidă un e-mail.

Totodată, tool-uri de trimitere a mai-urilor îți oferă diverse statistici în funcție de cum au reacționat oamenii vis a vis de mailurile tale și vei putea identifica anumite trenduri.

5. Asigură-te că se trimit mail-urile

Una din cauzele unei rata de deschidere mici poate fi chiar faptul că mail-ul nu ajungem efectiv persoanelor cărora tu ai setat ca să se trimită.

Testează trimiterea mail-urilor pe mai multe tipuri de adrese (Gmail, Yahoo, Outlook) pentru a te asigură că mailurile chiar se trimit și nu există probleme în acest sens.

6. Optimizează pentru Mobile

Studiile arată că în 2019, 61% din consumatori își utilizează telefoanele pentru a-și verifica mailurile.

10 metode în care poți crește rata de deschidere a mail-urilor

Asta înseamnă că nu îți poți permite să ignori efectiv acest detaliu.

Ceea ce trebuie să faci este să te asiguri că formatul mailului tău este mobile-friendly adică este adaptat dispozitivelor mobile și poate fi vizualizate fără probleme.

Un alt lucru la care trebuie să fii atent e lungimea subiectului. Ecranele telefoanelor sub mult mai înguste, deci subiectele lungi de mail-uri nu se vor vedea în întregime.

Deci, scrie subiecte scurte și concise care să fie eficiente și pe mobile nu doar pe desktop. 

Pentru optimizarea conținutului din mail ține cont de următoarele sugestii:

  • formatul trebuie să fie cât mai simplu și sub 600px lățime;
  • folosește un font mai mare pentru a fi ușor de citit;
  • nu te baza doar pe imagini pentru că sistemele de tip Android le vor ascunde în mod predefinit, iar pentru ca utilizatorul să le vadă va fi nevoit să seteze acest lucru (grija mai ales la butoane, nu folosi butoane de tip imagini);
  • optimizează imaginile din mail pentru a reduce timpul de încărcare;
  • utilizează butoane largi, ușor de apăsat cu degetul.

7. Investește în copywriting

Copywritingul este și în acest caz un motiv al succesului sau al insuccesului. Rata de deschidere a mail-urilor este influențată și de modul în care subiectul este scris.

Da, am spus bine: „și de” pentru că așa cum ai observat deja, nu este singurul factor care o poate influența.

Când vine vorba de redactarea subiectelor de mail, ei bine, trebuie să dai tot ce ai mai bun. Trebuie să îți dai silința că creezi subiecte care să îi facă curioși pe oameni să deschidă mail-ul de la tine.

Dar ușor cu click bait-ul!

Ai văzut că îți poate afecta în mod negativ rata de deschidere.

Când scrii un subiect de mail, înainte de a-l trimite, pune-ți următoarea întrebare: „Eu aș deschide un mail care are acest subiect?”.

Dacă răspunsul este „Da.”, atunci e posibil să fii făcut o alegere bună, însă dacă nici tu nu ai deschide un așa mail, atunci înseamnă că mai ai puțin de lucru.

Îți las puțin mai jos câteva idei de care te poți folosi pentru a face subiecte de mail mai interesante și mai eficiente:

  • folosește numere;
  • adaugă emoji, acestea vor face mail-ul să iasă mai ușor în evidență pe mobile (dar nu prea multe, nu vrei să intri în spam);
  • include în subiect numele persoanei căreia i se trimite mail-ul (pentru asta poți folosi acele merge tag-uri pe care și le pun la dispoziție toate tool-urile de trimis mail-uri)
  • include o glumă sau ceva amuzant;
  • utilizează negativismul;
  • formulează pe un ton normal, prietenesc.

8. Crează conținut interesant 

Dacă reușești să scrii subiecte de mail captivante care să îi determine pe oameni să deschidă mail-urile, ți-ai îndeplinit obiectivul.

Însă, dacă conținutul mail-urilor nu este relevant și în concordanță cu subiectul sau pur și simplu nu este adaptat așteptărilor fiecărei persoane, mail-urile se vor deschide o dată, de două ori și apoi gata.

Oamenii se vor sătura să primească mail-uri de la tine și dacă nu se vor dezabona, cel mai probabil nu le vor mai deschide.

De aceea e foarte important să lucrezi la a crea un conținut relevant pentru fiecare audiență în parte și să oferi în mail ceea ce promiți în subiect.

Mai mult de atât, nu te limita în a trimite doar mailuri de vânzare.

Alternează cu mail-uri informaționale și educaționale. Încearcă să creezi o relație cu cel care te urmărește și asta îți va asigura deschiderea mail-urilor viitoare.

Dacă ai obișnuit oamenii cu un conținut relevant, asta te va salva în situația în care vei da greș cu subiectul. Cel mai probabil oamenii se vor uita în lista de mail-uri și îl vor deschide pe al tău pentru simplu fapt că e relevant și valoros pentru ei.

10 metode în care poți crește rata de deschidere a mail-urilor

9. Testează variante diferite 

Poate cel mai simplu mod prin care poți să îți crești rata de deschidere a mail-urilor este prin testare. Testeaz atât subiecte de mail și conținut cât și ora/ ziua de trimitere a mail-urilor.

Nu există o rețetă de succes. Fiecare business e diferit și are consumatori diferiți de aceea trebuie să testezi diferite elemente pentru a vedea ce ți se potrivește cel mai bine. Cu ce interacționează cel mai bun abonații tăi.

Nu trebuie sa știi de la început. Trebuie doar să testezi și să optimizezi continuu în funcție de rezultatele testelor.

10. Trimite din partea unei persoane

Pentru că îți spuneam la început că mail-urile personale sunt prioritare în ceea ce privește deschiderea lor, o metodă prin care îți poți crește rata de deschidere e să trimiți mail-urile din partea unei persoane.

Astfel, eviți și filtrele SPAM, mail-ul pare a face parte din categoria de mail-uri personale și adaugi și latura umană în comunicarea cu abonații tăi.

Ia în considerare să trimiți următoarele mail-uri din partea Ioanei, colegei de pe vânzări și spune-ne și nouă rezultatele. 😉

Acestea fiind spuse, sper să aplici de acum încolo cel puțin 2 metode pentru creșterea ratei de deschidere.

Rezultatele se vor îmbunătății treptat, dar trebuie să fii perseverent și optimizezi continuu mail-urile pe care le trimiți abonaților tăi.

Vezi și aici metode prin care să faci oamenii să deschide mail-urile tale.

Ce tool-uri de e-mail marketing există?

Ca și tool-uri, pentru e-mail marketing poți să folosești.

  • Klaviyo;
  • Mailchimp;
  • Newsman (soft creat de români);
  • sau CRM-uri precum HubSpot.

Acum că știi cum îți poți crește rata de deschidere a mail-urilor sper că vei lua în calcul măcar 2 dintre metodele prezentate în acest articol atunci când vei trimite următorul mail.