Platforme ecommerce sunt cu zecile, poate chiar sutele, dar ce faci dacă nu știi să o alegi pe cea mai potrivită pentru magazinul tău online?

Ei bine…

Ai ajuns în locul potrivit!

Am scris un articol complet despre cele mai bune 10 platforme ecommerce pentru magazine online, în 2022.

Și asta nu e tot.

Am analizat fiecare platformă și am extras pentru tine informațiile relevante, cum ar fi: prețul, principalele funcții și dezavantajele pe care le poți întâlni. Noi le-am pus într-o ordine aleatorie, așa că decizia îți aparține.

În plus, am creat o secțiune despre cum să alegi platforma potrivită pentru magazinul tău online, în funcție de nevoile afacerii tale, chiar dacă nu ai experiență în domeniu.

Iar la final… 

Am adăugat un checklist util, pe care îl poți folosi oricând!

Sună bine?

Atunci hai să vedem ce vei învăța din acest articol:

  • Platformă de e-commerce: ce înseamnă?
  • Platforme de e-commerce gratuite vs. platforme plătite
  • TOP 10 platforme de e-commerce pentru magazinul tău online
  • Cum alegi platforma de e-commerce potrivită pentru magazinul tău online: checklist util
  • Ca și concluzie…

Ce zici, începem?

Platformă de ecommerce: ce înseamnă?

O platformă de e-commerce este o aplicație software care îți oferă posibilitatea de a-ți crea și de a-ți gestiona magazinul online, de a lista produse și de a obține vânzări.

În plus, o platformă de e-commerce potrivită îți oferă o mulțime de funcții utile și instrumente de marketing prin care îți poți crește afacerea.

Tipuri de platforme ecommerce: open-source, SaaS sau personalizate

Acum, trebuie să știi că există mai multe tipuri de platforme prin care îți poți crea sau care îți pot găzdui magazinul online, iar fiecare variantă are propriile avantaje și dezavantaje.

Din acest motiv, e important să înțelegi cum arată acestea și care sunt opțiunile pe care le ai, pentru a afla ce platformă ți se potrivește.

Așa că… 

Hai să îi dăm drumul:

Platforme ecommerce de tip open-source

Platformele de tip open-source se referă la acele platforme care pun la dispoziția utilizatorilor codul sursă al acestora, în mod gratuit.

Practic, tot ce trebuie să faci este să descarci codul sursă de pe site-ul dezvoltatorului și să îl modifici, până când site-ul tău arată așa cum îți dorești.

Pentru asta, ai nevoie de cunoștințe de programare și de un buget destul de mare.

Platformele de tip open-source sunt recomandate pentru afacerile care au nevoie de un magazin online personalizat în detaliu și pentru proprietarii care doresc să dețină controlul absolut asupra funcționalităților acestuia.

Avantaje:

  • Te bucuri de versiuni gratuite, care includ funcționalitățile de bază de care ai nevoie;
  • Nu plătești un abonament lunar;
  • În jurul fiecărei platforme mari de tip open-source, există o comunitate care îmbunătățește platforma în mod constant;
  • Ai parte de opțiuni avansate de personalizare;
  • Deții controlul asupra platformei tale;
  • Poți integra diverse extensii și servicii.

Dezavantaje:

  • Implementarea necesită destul de mult timp;
  • Costurile de lansare sunt mai ridicate, mai ales când adaugi extensii sau funcții premium;
  • Trebuie să te ocupi de tot ceea ce ține de mentenanță, securitate sau realizarea de back-up;
  • E esențial să ai cunoștințe de programare sau să angajezi un freelancer sau o companie specializată care să te ajute;
  • Ai nevoie de un serviciu de găzduire.

Platforme ecommerce de tip SaaS

Platformele de tip SaaS (Software as a Service) sunt platforme create de alte companii, pe care le poți folosi pentru a crea și a găzdui magazinul tău online, în schimbul unei plăți.

Comparativ cu platformele de tip open-source, aici nu ai acces la codul sursă al aplicației, iar accesul se face pe baza unui abonament lunar.

Platformele de tip SaaS sunt cea mai ieftină și rapidă soluție și sunt recomandate pentru afacerile mici, care nu au nevoie de personalizare avansată.

Avantaje:

  • Poți achiziționa magazine online „la cheie”;
  • Te bucuri de costuri reduse, cu plata sub formă de abonament lunar;
  • Ai parte de o configurare rapidă;
  • Administratorii platformei se ocupă de actualizări, mentenanță și securitate;
  • Ai parte de suport;
  • Totul e simplu, așa că nu ai nevoie de găzduire sau de un freelancer care să te ajute.

Dezavantaje:

  • Controlul este deținut de proprietarii platformei respective;
  • Nu ai acces la codul sursă, motiv pentru care dacă decizi vreodată să schimbi platforma și vrei să migrezi spre o platforma personalizată sau o platformă de tip open-source, nu ai această posibilitate;
  • Opțiuni de personalizare reduse.

Platforme ecommerce personalizate (custom)

Înainte de apariția acestor soluții specializate pentru magazinele online, antreprenorii erau nevoiți să își construiască propriile platforme pentru găzduirea magazinelor lor online.

Acest lucru însemna luni întregi de dezvoltare și ore în șir de mentenanță și optimizare, împreună cu propria echipă de IT.

Ei bine, același lucru e valabil și acum.

Din acest motiv, platformele personalizate au devenit o soluție costisitoare, care necesită un timp îndelungat de implementare.

Iar în ziua de azi, foarte puține companii apelează la această variantă.

Acum că ai văzut cum stă treaba cu diferitele tipuri de platforme de e-commerce, hai să vedem care sunt cele mai populare opțiuni din care poți alege!

10 platforme ecommerce pentru magazinul tău online

MerchantPro

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici, afaceri mari

MerchantPro este o platformă de e-commerce românească, cu peste 5000 de magazine deschise prin intermediul ei.

În 2020, compania a înregistrat o creștere de 300% în privința numărului de conturi noi deschise, iar de ceva timp clienții se pot bucura de integrarea cu Emag marketplace.

Acum, indiferent de specificul afacerii tale, pe MerchantPro îți poți deschide un magazin online oricând, simplu și rapid.

Preț: 0€ – 110€ pe lună

Avantaje:

  • Ușor de folosit;
  • Intuitivă;
  • Optimizată pentru SEO;
  • Implementare rapidă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Suport clienți inclus, chiar și pentru varianta gratuită a platformei;
  • Procesare rapidă a comenzilor;
  • Funcții pentru inventar;
  • Optimizare pentru mobil;
  • Opțiuni multiple de editare;
  • Funcții pentru oferte și cupoane de reducere;
  • Statistici utile;
  • Funcții pentru loializarea clienților și obținerea de vânzări;
  • Integrare cu instrumentele de la Google, cum ar fi Google Analytics.

Dezavantaje:

În timp, tranziția la o altă platformă (dacă va fi cazul) poate fi dificilă;

Opțiuni de personalizare limitate, comparativ cu o platformă open-source sau custom.

Shopify

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici, afaceri mari

Shopify este, de asemenea, o platformă de tip SaaS, potrivită pentru mai multe tipuri de afaceri.

Totodată, aceasta este platforma perfectă pentru a vinde în regim de dropshipping (vezi aici ce înseamnă dropshipping și cum poți face și tu asta), precum și pe mai multe canale și marketplaceuri.

Astfel, nu de puține ori, Shopify a fost declarată ca fiind una dintre cele mai bune platforme de e-commerce din lume.

Preț: 29$ – 300$ pe lună

Avantaje:

  • Perioadă de testare gratuită, timp de 14 zile;
  • Ușor de folosit;
  • Intuitivă;
  • Optimizată pentru SEO;
  • Implementare rapidă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Suport clienți;
  • Integrare cu Facebook, Ebay, Amazon, Google și așa mai departe;
  • POS;
  • Varietate de teme și opțiuni pentru design;
  • Optimizare pentru mobil;
  • Opțiuni de editare;
  • Integrare cu diferiți procesatori de plăți;
  • Funcție de recuperare a coșului de cumpărături abandonat;
  • Integrare cu Apple Pay, Paypal, Amazon și altele.

Dezavantaje:

  • Prețuri ridicate pentru magazinele care vând o gamă largă de produse;
  • Opțiuni reduse de personalizare a temelor.

BigCommerce

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici, afaceri mari

BigCommerce este o platformă de e-commerce cu numeroase funcții care ajută proprietarii de magazine online să își vândă produsele.

Deși nu este atât de populară precum Shopify, BigCommerce este o soluție aleasă de o mulțime de afaceri, din diverse domenii.

Preț: 29,95$ – 299,95$ pe lună

Avantaje:

  • Perioadă de testare gratuită, timp de 30 zile;
  • Suport clienți 24/7;
  • Integrare cu Facebook, Ebay, Amazon, Google Shopping, etc.;
  • Intuitivă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Optimizată pentru SEO;
  • Statistici utile;
  • Opțiuni multiple de personalizare;
  • Funcții pentru inventar;
  • Varietate de template-uri;
  • Integrări și soluții multiple de plată.

Dezavantaje:

  • Prețuri mai ridicate pentru magazinele care vând o gamă largă de produse;
  • Anumite funcții sunt doar pentru Android;
  • Poate fi dificil de folosit;
  • Viteză de încărcare inconsecventă.

WIX

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici

Wix este o platformă populară în rândul afacerilor mici, aflate la început de drum.

Aceasta este o platformă relativ nouă de e-commerce, care pune la dispoziția utilizatorilor o mulțime de teme și template-uri care pot fi personalizate, simplu și rapid.

Preț: 23$ – 49$ pe lună

Avantaje:

  • Intuitivă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Ușor de folosit;
  • Varietate de template-uri și teme;
  • Opțiuni multiple de personalizare;
  • Implementare rapidă;
  • Automatizări pentru marketing;
  • Suport clienți;
  • Posibilitatea de a vinde pe Instagram;
  • Varietate de integrări cu alte aplicații;
  • Funcție de creare a unor campanii pentru recuperarea coșului de cumpărături abandonat;
  • Posibilitatea de a crea site-uri multilingve, pentru diferite țări.

Dezavantaje:

  • Lipsa unor funcții de bază pentru managementul inventarului;
  • Lipsa optimizării pentru SEO;
  • Lipsa unui număr mare de integrări cu alte platforme;
  • Lipsa unor alerte pentru gestionarea stocului.

Squarespace

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici, afaceri care nu vând foarte multe produse

Squarespace este o platformă de e-commerce ușor de folosit, care se bazează pe funcția drag and drop.

Cu Squarespace, îți poți construi magazinul online simplu și rapid, și nu numai!

Aceștia pun la dispoziția utilizatorilor tot felul de instrumente gratuite, cum ar fi cel prin care îți poți crea propriul logo.

Preț: 12$ – 54$ pe lună

Avantaje:

  • Ușor de folosit;
  • Intuitivă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Optimizată pentru SEO;
  • Suport clienți 24/7;
  • Integrări multiple cu diferite platforme;
  • Varietate de template-uri cu design util;
  • POS;
  • Statistici utile;
  • Optimizare pentru mobil;

Dezavantaje:

  • Integrări cu soluții de plată limitate;
  • Nu poți face dropshipping.

Gomag

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici, afaceri mari

Gomag este o platformă 100% românească, care oferă multiple opțiuni și servicii pentru cei care vor să își deschidă un magazin online. 

De la suport tehnic, la design, servicii de marketing, boți și alte aplicații utile incluse.

Preț: 27€ – 97€ pe lună

Avantaje:

  • Ușor de folosit;
  • Intuitivă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Optimizată pentru SEO;
  • Instrumente pentru SEO incluse;
  • Automatizări prin Goboți;
  • Integrări cu metode de plată multiple;
  • Suport clienți;
  • Certificat SSL gratuit;
  • Instrumente de e-mail marketing integrate;
  • Funcție de creare a unor campanii pentru recuperarea coșului de cumpărături abandonat;
  • Instrumente de fidelizare a clienților;
  • Optimizată pentru mobil;
  • Integrare cu Emag marketplace și alte aplicații utile;
  • Funcție de recomandări de produse;
  • Implementare rapidă.

Dezavantaje:

  • Varietate redusă de teme;
  • Posibilități limitate de personalizare specifică.

PrestaShop

Tip: open-source

Potrivită pentru: afaceri mari

PrestaShop este o platformă de e-commerce open-source complet gratuită!

Cu toate acestea, dacă vrei să beneficiezi de un serviciu pentru suport clienți sau de alte aplicații, trebuie să plătești.

PrestaShop este o platformă utilă pentru afacerile medii și mari, care au nevoie de un magazin online personalizat în detaliu.

Preț: gratuit

Avantaje:

  • Comunitate mare în jurul companiei, care te poate ajuta;
  • Integrare cu Facebook, Ebay, Amazon, etc.;
  • Funcții pentru inventar;
  • Statistici utile;
  • Optimizată pentru SEO;
  • Varietate largă de teme din care poți alege;
  • Funcții pentru atragerea clienților;
  • Integrări și soluții multiple de plată;
  • Posibilitatea de a crea site-uri multilingve, pentru diferite țări.

Dezavantaje:

  • Beneficiezi de suport clienți doar dacă plătești;
  • Ai nevoie de cunoștințe tehnice sau de programare ori de o agenție/freelancer care să te ajute;
  • Poate funcționa mai încet decât celelalte soluții existente pe piață.

Weebly

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici

Weebly este o platformă de e-commerce dezvoltată încă din anul 2006, având peste 40 de milioane de clienți.

Aceasta se bazează, la fel ca și WIX sau Squarespace, pe tehnologia de editare drag and drop și include mai multe instrumente de marketing online.

Astfel, dacă ai nevoie de o platformă pentru un magazin simplu, Weebly poate fi alegerea potrivită pentru tine.

Preț: 12€ – 38€ pe lună

Avantaje:

  • Ușor de folosit;
  • Intuitivă;
  • Plata sub forma unui abonament lunar sau anual;
  • Preț bun;
  • Varietate mare de teme și opțiuni pentru design;
  • Instrumente de marketing utile;
  • Optimizată pentru mobil;
  • Statistici utile;
  • Posibilitatea de a crea un blog;
  • Integrări cu multiple soluții de plată.

Dezavantaje:

  • Lipsa optimizării pentru SEO;
  • Lipsa integrării cu Amazon;
  • Managementul inventarului poate fi dificil;
  • Percep o taxă de 3% pentru anumite vânzări.

OpenCart

Tip: open-source

Potrivită pentru: afaceri mici

OpenCart este o platformă de e-commerce de tip open-source.

Prin OpenCart, îți poți crea un magazin online personalizat pentru afacerea ta și poți vinde în mai multe țări.

De-a lungul timpului, primești actualizări și suportul unei întregi comunități, gratuit.

Preț: gratuit

Avantaje:

  • Ușor de folosit;
  • Posibilitatea de a crea versiuni multilingve ale site-ului, pentru a vinde în diferite țări;
  • Primești rapoarte și statistici utile;
  • Varietate mare de pluginuri, teme și opțiuni de personalizare;
  • Posibilitatea de a-ți integra conturile din social media, de pe Amazon sau de pe Ebay în magazinul tău online;
  • Compatibilă cu aproape toate soluțiile de plată, cum ar fi Paypal, Amazon Payments și altele;
  • Îți poți integra metoda de livrare favorită.

Dezavantaje:

  • Ai nevoie de cunoștințe tehnice sau de programare ori de o agenție/freelancer care să te ajute;
  • Beneficiezi de suport clienți doar dacă plătești;
  • Câțiva utilizatori au raportat probleme de securitate cu anumite extensii ale platformei;
  • Experiența de checkout a clienților poate funcționa mai lent.

Blugento

Tip: SaaS

Potrivită pentru: afaceri mici, afaceri mari

Blugento este o altă platformă românească, bazată pe Magento.

Aceasta care oferă o mulțime de opțiuni și integrări antreprenorilor care vor să își deschidă un magazin online.

Preț: de la 200€ pe lună

Avantaje:

  • Implementare rapidă;
  • Suport clienți inclus;
  • Optimizată pentru toate dispozitivele;
  • Integrări cu multiple soluții de plată;
  • Integrări cu multiple soluții de curierat din România;
  • Opțiuni multiple de personalizare;
  • Posibilitatea de a-ți lista produsele pe Emag, Cel.ro, etc.;
  • Optimizare SEO;
  • Hosting inclus;
  • Certificat SSL inclus;
  • Actualizări incluse;
  • Statistici și rapoarte utile;
  • Funcție de newsletter;
  • Funcție de comparare produse;
  • Posibilitatea de a crea un blog.

Dezavantaje:

  • Prețul.

Acum că știi care sunt cele mai populare platformă de e-commerce în acest moment, hai să vedem cum alegi platforma potrivită pentru afacerea ta!

Cum alegi platforma ecommerce potrivită pentru magazinul tău online: checklist util

Decizia pe care o vei lua acum va afecta întreaga ta afacere, pe termen lung.

De aceea, e important să înțelegi cum arată magazinul tău online și care sunt funcțiile principale de care ai nevoie.

Așa cum ai văzut, nu există o varianta perfectă pentru orice afacere.

Fiecare business are propriile nevoi, iar fiecare platformă are caracteristici unice.

Din acest motiv, am făcut un checklist util care să te ajute să iei o decizie cât mai bună pentru afacerea ta.

Astfel, când alegi o platformă de e-commerce, ia în considerare:

  1. Obiectivele pe care le ai, atât pe termen scurt cât și pe termen lung
  2. Nișa în care activezi
  3. Tipul produselor pe care le vinzi
  4. Numărul de produse pe care intenționezi să le vinzi
  5. Audiența și instrumentele de marketing disponibile pe fiecare platformă
  6. Bugetul de care dispui și raportul calitate-preț
  7. Competiția
  8. Timpul de implementare și de creare a unui magazin online
  9. Nivelul de securitate pe care ți-l oferă platforma și actualizările disponibile
  10. Locațiile în care poți vinde și limbile în care îți poți face un magazin online
  11. Partea de suport clienți
  12. Calitatea optimizării pentru mobil
  13. Nivelul de personalizare a magazinului online la care vrei să ajungi
  14. Opțiunile pentru optimizare SEO
  15. Integrările disponibile cu alte platforme 
  16. Integrările disponibile cu soluțiile de curierat, soluțiile de facturare și procesatorii de plăți online
  17. Funcțiile pentru managementul inventarului și procesarea sau urmărirea comenzilor
  18. Ușurința utilizării și timpul de încărcare al site-ului
  19. Întreaga experiență pe care o poți oferi clienților, de la A la Z
  20. Perspectiva ta de viitor: cât de mult vrei să îți dezvolți magazinul online și să îți crești numărul de produse pe care le vinzi

Acum, sfatul nostru este să te gândești la fiecare punct în parte și să îți notezi câteva idei.

Apoi, în funcție de obiectivele și de nevoile pe care le ai, vei putea lua o decizie potrivită pentru tine și pentru afacerea ta.

Iar dacă nu știi încă ce produse vrei să vinzi, ai aici un articol despre 110 idei de afaceri pe care le poți încerca în 2022!

Ca și concluzie…

Există o mulțime de platforme ecommerce din care poți să alegi.

În ziua de azi, indiferent de faptul că vrei să faci comerț electronic național sau internațional, există întotdeauna o soluție.

Fie că e vorba de o platformă open-source sau de o platformă SaaS, e important să ții cont de specificul afacerii tale și de planurile pe care le ai pe termen lung.

Odată ce ai ales opțiunea potrivită, vei putea începe să vinzi.

Vei începe să procesezi comenzi și să atragi mai mulți clienți.

Iar apoi, dacă totul merge bine…

Vei vedea cum afacerea ta crește, împreună cu tine!

Dacă ți-a plăcut acest articol și ești interesat să afli mai multe despre e-commerce, intră pe grupul de Facebook Ecommerce de Milioane pentru Antreprenori. Împărtășim informații noi și relevante pentru creșterea magazinelor online, așa că te așteptăm acolo!