Descoperă cele 4 stadii ale creșterii unei afaceri - SMARTERS Grow

⤴️ Crești sau Mori ⚰️

Sună dramatic sau amuzant, dar noi credem în această frază. Titlul inițial trebuia să fie Crești sau te ofilești, că rimează și sună mai blând… dar noi în birou folosim (frecvent și de câțiva ani) varianta asta necenzurată. Am rămas cu ea pentru că este mai sinceră. 

Așa arată, din păcate, realitatea.

O afacere trebuie să se dezvolte, trebuie să se adapteze și să fie „futureproof”. Adică să fie pregătită pentru orice dificultăți neașteptate apar în viitor.

De asta e important să-ți faci sanie vara și căruță iarna…

Asta înseamnă că (ideal) ai nevoie de bani în firmă, care să-ți permită să funcționezi câteva luni bune din rezerve.

Înseamnă să ai angajați suficienți în cazul în care cineva se îmbolnăvește sau intră în concediu de maternitate.

Mai înseamnă și să nu depinzi de o singură sursă de venit. E bine să ai mai multe ouă și să nu le ții pe toate în același coș.

Vrei diversitate în produse/servicii, vrei o echipă eficientă și vrei clienți fideli care să facă tot posibilul să cumpere de la tine și nu din altă parte.

Asta înseamnă creștere… confort fizic, psihic, financiar și stabilitate.

Sună bine, nu-i așa?

Ei bine, asta vei învăța din acest eBook. Ce trebuie să faci ca să ajungi acolo…

Ce sunt cele 4 trepte?

Treptele sunt ca un podium.

Cu cât ești mai sus cu atât e mai bine. Fiecare afacere, inclusiv a ta, se află momentan pe una dintre aceste trepte.

Ce trebuie să faci este să identifici corect unde ești. De ce? Pentru că acțiunile recomandate pentru o anumită treaptă nu te ajută cu nimic în alta.

Ai simțit că multe eforturi de marketing și de creștere a afacerii au fost în zadar?

Posibil să nu fi fost pentru etapa în care se află compania ta sau cea pe care o promovezi.

Cele 4 trepte sunt:

◾ Validare

◾◾ Scalare

◾◾◾ Loialitate

◾◾◾◾ Intimitate

Pentru fiecare treaptă există o serie de acțiuni clare și logice pe care trebuie să le faci ca să treci la nivelul următor.

Acest eBook îți va explica CE trebuie să faci și în special DE CE e necesar să faci aceste lucruri.

De ce 4 trepte?

Să știi pe ce treaptă te afli este jumătate din luptă. Cei mai mulți antreprenori sau marketeri nici măcar nu încearcă să-și dea seama care e etapa în care se află afacerea lor. Pur și simplu fac niște acțiuni și speră să fie ok.

De fapt, mulți fac acțiunile greșite, care nu-i ajută cu mare lucru în momentul în care le fac. 

Degeaba ai vizite pe site dacă site-ul tău nu convertește. 

Degeaba site-ul e optimizat SEO dacă nu ai oferte bune. Și degeaba ai uneori succes dacă nu ai partea de măsurare și analiză setate corect ca să înțelegi exact ce se întâmplă cu afacerea ta. 

Primul și cel mai important pas este să-ți dai seama pe care treaptă te afli, iar apoi să-ți faci un plan de creștere plecând de la acțiunile de marketing recomandate la fiecare etapă.

Deci, nu citi acest ebook dacă nu te afli în niciuna dintre situațiile de mai jos…

– nu ești antreprenor.

– nu ai un loc de muncă unde ești responsabil de creștere / dezvoltare / strategie / marketing.

– nu plănuiești să devii antreprenor/marketer.

– nu ești căsătorit cu un antreprenor 😇❤️

Acest ebook conține niște informații foarte valoroase, care sunt utile DOAR DACĂ LE APLICI.

Dacă le citești doar, și-ți vezi de viața ta, probabil că vei rămâne cu 5-10% din valoarea pe care ți-o oferim. 

Dar dacă vei aplica informațiile de aici, dacă o faci pe bune, cu seriozitate, atunci îți vei crește garantat business-ul.

Cele 4 trepte ale unei afaceri și cum să ajungi de la start la lider de piață

Cuvântul cheie pentru noi este ACȚIONABILITATE. Adică măsuri ACȚIONABILE. 

Cum a apărut acest material:

După 6+ ani de activitate, timp în care am ajutat direct peste 150 de clienți să-și crească afacerile, uneori și cu 300% în doar câteva luni.

După mai bine de 4 ani de când vorbim despre marketing la evenimente de top din România și după 2 ani de lansare a unei academii de cursuri de marketing – ceva tot nu pușca.

Adică noi aproape întotdeauna am avut rezultate bune. Dar uneori veneau după foarte multă muncă, mai multe decât ne-a luat în alte cazuri.

Eram siguri de tactici și strategii, atât noi cât și alții le-am folosit cu succes în multe cazuri. Dar lipsea predictibilitatea.

Ce ne-am dat seama, și așa s-a născut acest material – e că de fapt există o anumită ordine a acțiunilor de creștere pe care trebuie să le facă o companie. Și nu mă refer la cum instalezi un pixel sau implementezi o campanie de marketing.

Mă refer la decizii strategice.

Așa că am luat toate măsurile de creștere pe care le-am implementat pentru clienții noștri, ne-am uitat la toate situațiile când am avut succes și cele când lucrurile au mers mai greu.

Apoi le-am reorganizat pe toate în 4 mari categorii, fiecare specifică unui stadiu în care se află o afacere. Cu ajutorul acestora, pe măsură ce le bifezi de pe listă… vei avansa la treptele superioare (și contul din bancă va arăta din ce în ce mai bine).

Mai jos ai câte o explicație clară pentru fiecare dintre aceste trepte, și cu ajutorul acestor explicații tu va trebui să alegi pe care dintre aceste trepte te afli în acest moment… ca să știi pe ce trebuie să te concentrezi în perioada imediat următoare.

Orice afacere poate fi încadrată într-una dintre aceste categorii principale:

Etapa 1 – AFIRMARE 

Descoperă cele 4 stadii ale creșterii unei afaceri

Aceasta este prima etapă, cea în care se regăsesc foarte multe afaceri aflate la început de drum. Acestea încă nu s-au „afirmat” pe piață.

Cum îți dai seama dacă ești aici?

Principalul „simptom” este că ai vânzări, dar acestea nu sunt constante. Probabil vin clienți din mai multe surse, dar nu e un volum destul de constant încât să poți face planuri pe termen mediu și lung.

Fiecare client e aproape un motiv de a sparge șampania. 

Care e obiectivul tău dacă ești aici?

Ca să treci la etapa următoare, trebuie să te concentrezi pe a găsi potrivirea Piață – Canal de Marketing – Mesaj.

Ce înseamnă asta?

Înseamnă să știi cine sunt cei mai buni clienți, care este cel mai bun mod de a ajunge la ei și la ce mesaje de marketing răspund.

Dacă vei avea acest răspuns, vei avea o metodă care îți aduce clienți în mod repetabil și scalabil și vei trece practic în etapa 2.

De asemenea, în această etapă mai sunt câteva aspecte fundamentale de care trebuie să te ocupi, dacă vrei să poți crește mult și repede. Despre măsurile recomandate vorbim mai mult în a doua parte a acestui material.

Dacă ești în etapa 1 clienții sunt rari și impredictibili, ceea ce înseamnă că nu există niciun canal de comunicare bine definit, cu rezultate de încredere.

Avantajul de a fi în prima etapă este că de aici se pot face cele mai impresionante creșteri. A nu fi încă poziționat îți dă șansa unică de a face totul aproape perfect. 

Nu este imposibil. Nu este nici măcar dificil. Este important să te documentezi și să mai ai răbdare 2-3 săptămâni. Dacă îți studiezi publicul țintă și concurența, vei învăța care este locul tău pe piață… Ce oferi tu diferit.

Etapa 2 – SCALARE

Descoperă cele 4 stadii ale creșterii unei afaceri

Companiile care se află pe această treaptă au rezolvat principala provocare pe care o au cele din etapa de Afirmare.

Au un canal de comunicare prin intermediul căruia vin clienți relativ constant. 

Situația este tensionată însă, pentru că deși se mențin pe linia de plutire din punct de vedere financiar, afacerea nu este stabilă și nu poate supraviețui unei crize (interne sau externe).

Etapa 2 poate fi considerată „end of start-up”, adică sfârșitul etapei de start-up. Au trecut marele filtru și au reușit să supraviețuiască pe piață… dar nu a fost ușor.

Aceștia își doresc să își scaleze afacerea și să deschidă mai multe canale de comunicare cu clienții, canale complementare care să le aducă fiecare niște clienți. Pe logica „nu-ți ține toate ouăle în același coș”.

Companiile aflate pe treapta 2 se concentrează pe optimizarea proceselor interne și pe stabilirea unei fundații solide pe care să testeze o mulțime de strategii de creștere… ca apoi să se dedice celor care aduc rezultatele cele mai bune.

Etapa 3 – LOIALITATE

Descoperă cele 4 stadii ale creșterii unei afaceri

Companiile care se află în acest stadiu au un business stabil deja, se bazează pe multiple canale de comunicare și se bucură de un nivel acceptabil de awareness. 

Provocarea o reprezintă însă profitul.

Degeaba ai vânzări, dacă nu vinzi într-un mod cu adevărat profitabil.

Obiectivul aici? Clienți care se întorc.

Cu toții știm că cei mai buni clienți sunt cei pe care îi ai. Din păcate aproape nimeni nu reușește să vândă în mod repetabil acelorași clienți.

Ce nu știe toată lumea este faptul că există strategii și tactici concrete care îi încurajează pe clienți să revină la tine de fiecare dată.

Aceasta este o etapă de „fine tuning” (reglaj fin) și se concentrează atât pe calitatea experienței clientului (cât de ușor și plăcut este pentru el să cumpere) dar și pe tacticile cu care afacerea poate să-i rețină atenția și să îi facă oferte suplimentare și complementare cu ce a cumpărat în trecut.

Etapa 4 – INTIMITATE

Descoperă cele 4 stadii ale creșterii unei afaceri

O relație de „intimitate” cu un brand sună puțin ciudat. 

Dar diferența dintre loialitate și intimitate este că dacă primii sunt LOIALI unui brand, cei din urmă sunt „evangheliști” sau promotori ai brandului. Adică vorbesc despre el cu pasiune și entuziasm și depun efort pentru a-și convinge prietenii să adopte și ei brandul.

Cei aflați pe treapta numărul 4 au deja o mică armată de fani care le cunosc misiunea și filosofia… și cred în ea gratuit și dezinteresat.

Au un business solid, de succes și o bază de date semnificativă. Folosesc multiple canale de comunicare și se bucură de clienți recurenți și entuziasmați. 

Cei aflați în această etapă ar trebui să construiască o relație apropiată, de prietenie și respect cu clienții lor. 

De multe ori aceste business-uri folosesc unul (sau mai mulți) frontmen care comunică direct cu clienții, folosindu-se de conținut foarte valoros, tehnici avansate de copywriting, autenticitate și vulnerabilitate. 

De asemenea, pe lângă relația intimă, companiile din această etapă trebuie să construiască ceea ce Warren Buffet numea „moat”. Un fel de fortăreață care nu permite competiției să intre în curtea ta și să încerce să-ți „fure” fanii.

Aceasta este etapa în care transformi clienții recurenți în entuziaști, evangheliști ai brandului tău.  

Dacă vrei să descoperi acțiunile recomandate pentru fiecare treaptă în parte, descarcă acum ebook-ul ce continuă ideea din acest articol: