Cum facem ca oamenii să ne deschidă emailurile - SMARTERS Grow

Un articol de Larisa Bobescu.

Probabil că ai citit deja o grămadă de articole pe tema asta, deci hai să nu pierdem timp discutând cât de important este email marketing.

Știm deja că reprezintă probabil cea mai eficientă (și controlabilă) metodă pentru a păstra legătura cu clienții sau potențialii clienți.

Într-o perioadă în care impactul organic al paginilor de social media scade pe zi ce trece, emailul a rămas un instrument controlabil, ce ne permite să comunicăm cu clienții noștri, atât timp cât ne facem treaba bine.

Doar că aici intervine problema: deși distribuția mesajului este în controlul nostru, nu este atât de ușor să îl facem pe cel care se află la celălalt „capăt al firului” să și răspundă, să ne deschidă emailul.

De fapt, dacă nimeni nu ne deschide emailul, toată munca pe care am pus-o în a-l scrie, în a crea articolul sau produsul pe care îl promovăm, este degeaba.

Convertire vizitatori abandonat cos cumparaturi email marketing

Și atunci, cum facem oamenii să ne deschidă emailurile?

Îți dăm mai jos 7 sfaturi testate de noi, pentru a mări rata de deschidere a emailulurilor. Nu te vom lăsa cu sfaturi generale gen „scrie titluri interesante”, știm cât de enervante și inutile sunt.

Ți-am pregătit exemple specifice, care să te ajute să faci oamenii să-ți deschidă emailul.

Dacă vrei să afli cum să scrii un newsletter de succes, care să fie citit, și care să încurajeze o relație bună între tine și clienții tăi,  citește în continuare.  

1. Investește timp în subiectul emailului

Subject line-ul, sau subiectul emailului, este practic primul lucru pe care clienții tăi îl vor vedea. Gândește-te la el ca la o poartă. La ce bun să ai o casă superbă, bine pusă la punct, dacă poarta e șubredă și stă să cadă? Foarte, foarte puțini oameni s-ar încumeta să pășească dincolo de ea.

Sunt toate șansele ca majoritatea oamenilor să citească doar subiectul/titlul emailului, deci asigură-te că le oferă valoare.

De exemplu, conform celor de la MailChimp, în industria comerțului online, rata medie de deschidere a emailurilor este de 16,75%. Asta înseamnă că mai bine de 80% dintre cei cărora le-au fost trimise emailurile, nu au citit decât subject line-ul.

Mai mult, 33% din recipienții de emailuri le deschid bazându-se doar pe subiectul emailului, iar 64% sunt influențați de subiect să deschidă emailul, conform unui studiu realizat de Chadwick Martin Bailey.

Testeaza titlurile in email

Bun, bun, și ce trebuie să facem mai exact, pentru a avea titluri care ne ajută să mărim rata de deschidere a emailurilor?

În primul rând, asigură-te că nu folosești cuvinte pe care alte companii le folosesc prea des, sau cuvinte ce scad valoarea emailului în ochii clientului, cum ar fi ieftin, gratuit, garantat.

De asemenea, încearcă să eviți folosirea majusculelor atunci când nu e cazul, asta pentru că un studiu făcut de Radicati Group a dezvăluit că 89% dintre cei întrebați preferă un subject line fără majuscule, unuia scris doar cu majuscule.

Deci, ce funcționează?

Încearcă să pui întrebări greu de ignorat. Un bun exemplu, sugerat de cei de la Hubspot, ar fi “Știi ce face greșit site-ul tău?“. Vezi reacția instantă de curiozitate pe care o ai? „Cum adică, ce face greșit?”.

Folosește titluri specifice pentru emailurile tale.

Un alt lucru care face subject line-ul mai interesant sunt numerele. De exemplu, ai putea să scrii exact ce reducere primesc cei care deschid emailul, sau câți alți oameni s-au înscris la un eveniment creat de tine.

Titlul efectiv al emailului variază foarte mult în funcție de scopul emailului: vrei ca omul să citească articolul? Vrei să cumpere ceva? De aceea, nu putem da formule specifice aici.

Dar, ce am observat că ne-a ajutat mult la SMARTERS să mărim rata de deschidere a emailului a fost exercițiul. La fiecare email încercăm să scriem câte 10 titluri. Asta ne obligă să fim creativi și de obicei pe la numărul 6-7 apare cel mai bun.

Citește și: 20 de idei de promovare a unui site care funcționează

Dar mai sunt și alte lucruri pe care le putem face.

2. Fă clientul să simtă o legătură cu tine și compania ta

Aici, ideal ar fi să le știi numele, să te adresezi lor direct. Mai toate serviciile de newslettere îți permit să incluzi automat numele persoanei în email. Dar pentru asta trebuie să te asiguri că ai un formular care colectează numele/prenumele persoanelor.

Desigur, ca aproape orice alt lucru în viață, asigură-te că nu abuzezi de această tehnică, altfel oamenii vor deveni imuni foarte curând.

Platforma Email Marketing Getresponse

Un alt cuvânt pe care poți să-l folosești cât de des vrei pentru a crea o legătură între tine și client e „tu”, sau alte derivate. În general, ne este greu să ignorăm ceva ce ne este adresat direct.

Citește și: Mixul de marketing revizuit: ce ar trebui să facă marketerii în secolul XXI

3. Comunică într-un mod clar dacă vrei ca oamenii să îți deschidă emailurile

Asta e important atât când vine vorba de subject line, cât și de conținutul propriu-zis al emailului.

Nu folosi cuvinte sau expresii cu care să încarci textul fără să oferi valoare. Indiferent cât de lung sau scurt e textul, fiecare propoziție trebuie să contribuie cu ceva de însemnătate. Altfel, clienții o vor vedea ca pe o pierde de timp.

Campanie creativa email Uber

Cum poți comunica ideile într-un mod clar?

Cel mai simplu e să te gândești la scopul pentru care trimiți emailul respectiv. Vrei să informezi clienții despre o ofertă? Poate ești pe cale să deschizi un restaurant într-o locație nouă? Ideea e că indiferent de ce dorești să comunici, asigură-te că întregul email e scris în jurul subiectului respectiv. Nu scrie un email care să informeze și de promoții, și de locații noi,și de produse noi.

Această idee e importantă pe termen lung, pentru a menține o rată ridicată de deschidere a emailurilor. Dacă unul-două emailuri sunt vagi, pe viitor oamenii nu ți le vor mai deschide. Practic, îți pregătești terenul pentru a eșua.

4. Oferă ceva de valoare pentru ca oamenii să continue să-ți deschidă emailurile

Strâns legat de claritatea conținutului este și valoarea oferită.

Am atins la punctul anterior ideea de valoare, dar trebuie să insistăm asupra ei. Nimeni nu dorește să investească timp în ceva ce nu oferă nimic.

Deci nu te pune să le scrii clienților un newsletter despre cum ți-ai petrecut tu ziua în fața calculatorului, pentru că nu le oferi nimic în afară de frustrare prin metoda aceasta.

Deci, scrie-le despre lucruri ce au potențialul de a fi importante pentru ei, dar arată-le în ce mod sunt importante. Dacă le scrii despre o promoție, e grozav, dar asigură-te că înțeleg cu ce îi ajută promoția respectivă.

O formulă pentru a mări valoarea percepută a emailurilor (sau a oricăror texte persuasive) este APP: Agree – Problem – Promise.

a) Arată-i omului că sunteți amândoi de acord cu ceva (email marketing e important).

b) Arată-i că totuși e o problemă la mijloc (dacă oamenii nu ne deschid emailurile, restul muncii ne este degeaba).

c) Fă-i o promisiune (vei ști prin exemple parctice cum să mărești open rate-ul emailurilor).

Hmm, parcă sună cunoscut… 😉

La capitolul acesta poate fi de mare ajutor să adaugi sau să optimizezi un preview al emailului, care să completeze subject line-ul și să ofere și mai multe indicii despre cât de „interesant” este conținutul.

Pentru că emailul este folosit des în partea de jos a pâlniei de vânzare, vreau să menționez că e important să ții minte că nimeni nu este interesat să audă doar despre ce ai tu de vândut.

Dacă faci greșeala de a trimite doar newslettere menite să vândă, nu va dura mult până ele vor fi ignorate, și aruncate direct la trash. Cam 10% din newslettere ar trebui să aibă scopul de a vinde, iar restul 90% de a educa (desigur, procentul variază în funcție de afacerea ta).

Citește și: Ce înseamnă SEO și cum să-ți promovezi site-ul pe Google

5.Ora și ziua trimiterii contează pentru îmbunătățirea ratei de deschidere a emailurilor

Multe emailuri sunt ignorate tocmai pentru că nu au fost trimise la o oră potrivită, când cel care îl primește să fie liber să-l citească.

Din păcate, nu există un tabel definitiv cu cele mai potrivite ore la care să trimiți un email pentru ca acesta să fie citit.

O analiză a mai multor studii legată de această temă, făcută de Coschedule, spune că emailuri trimise marți au rata de deschidere cea ma ridicată. Dacă trimiți două emailuri pe săptămână,atunci joi ar trebui să-l trimiți pe cel de-al doilea.

Strategie Email Marketing Segmentare Lista

În ceea ce privește ora, se pare că cea mai bună e 10 dimineața. Între orele 20 și 00 sunt citite destul de multe emailuri de asemenea, probabil datorită celor care citesc înainte de culcare. O altă oră potrivită este 6 dimineața și 14.

La fel ca în cazul altor strategii de marketing, cum ar fi promovarea pe Facebook, trebuie să facem lucrurile invers, să pornim de la clienți. Cu alte cuvinte, răspunde-ți foarte specific la întrebarea „Cine sunt clienții mei”, uită-te la programul lor și găsește intervalele orare când ar avea timp pentru emailul tău.

Citește și: Cele mai bune cărti și bloguri de marketing (updatat)

6. Adaptează formatul emailului pentru publicul tău țintă

Multe emailuri sunt citite de pe smarphone, deci dacă nu le optimizezi pentru aceste dispozitive, îți vei scădea drastic rata de deschidere (și în consecință de citire) a newsletterelor.

Cum  poți face asta? În primul rând, asigură-te că subject line-ul nu depășește 23-30 de caractere, deoarece doar atât va apărea pe un smartphone sau tabletă. De asemenea, adaugă un preview al emailului, care să dea mai multe detalii referitor la conținut. Asigură-te că nu scrii foarte mult, deoarece e greu să citești un text lung pe mobil. Nu pune prea multe imagini, și asigură-te că lași spațiu mai mare pentru a apăsa pe linkuri.

Zid de text in scriere

De asemenea, legat de cum arată un email care are șanse mari să fie deschis, designul acestuia contează. Nu alege un șablon/template doar pentru că așa fac și ceilalți din industrie.

De exemplu, majoritatea recomandă emailuri cu imagini, butoane, coloane etc. Dar, la SMARTERS, am văzut o îmbunătățire drastică a ratei de deschidere a emailului când am simplificat designul, când am făcut newsletter-ul nostru să semene cât mai mult cu un email personal pe care îl primești.

Abonează-te la newsletter-ul nostru și vei vedea cum arată 🙂

7. Testează de parcă viața ta depinde de asta

Testarea este unul dintre principiile fundamentale ale growth hacker-ilor și nu este nici o surpriză de ce este așa: pentru că funcționează.

Deși o anumită idee poate fi testată și să funcționeze cu brio pentru altcineva, s-ar putea ca la tine să aibă chiar efectul invers.

În plus, audiența ta poate fi diferită de a noastră sau a altor persoane care scriu despre email marketing, deci lucrurile care funcționează se pot dovedi a fi diferite.

Testare AB Strategie Email Marketing

De aceea, cel mai bun mod prin care poți descoperi ce funcționează în cazul tău este să testezi.

Testează în primul rând titlurile emailurilor, vezi la ce fel de subiecte răspund abonații tăi. Testează textul din interiorul emailului, testează poziționarea Call to action-ului (chemarea la acțiune), testează designul, testează formatul.

În loc de concluzii

Acestea ar fi câteva sfaturi simple pentru a reuși să îmbunătățești rata de deschidere a emailului. Sperăm ca acestea să te ajute în obiectivul tău de a avea mai multe persoane care îți deschid emailurile.

P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, probabil le-ar plăcea și prietenilor tăi. Dar nu avem de unde ști dacă nu-l distribui, nu? 🙂

Mockup Ghid Growth Hacking Romania SMARTERS

Primul ghid de Growth Hacking Marketing din România

 

Învață să îți crești afacerea prin același concept de marketing folosit de companii precum Facebook, Linkedin sau Airbnb.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.

Cum-inscriem-un-site-in-Google-Search-Console

Aproape ai reușit.

 

Lasă-ne adresa de email și te vom redirecționa automat către ghid.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.

Mockup Ghid Growth Hacking Romania SMARTERS

Primul ghid de Growth Hacking Marketing din România

 

Învață să îți crești afacerea prin același concept de marketing folosit de companii precum Facebook, Linkedin sau Airbnb.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.