Primul Ghid de CPA Marketing pentru începători din România- cum poți face și tu bani din afiliere - SMARTERS Grow

Cum sună „să fii plătit fără să faci nici măcar o vânzare”? Asta nu înseamnă că nu trebuie să aduci rezultate, ba din contră, tu va trebui să aduci potențiali clienți/contacte și de ce nu chiar și clienți. 

Ei bine cam asta este CPA Marketing.

Poate te întrebi despre ce vom discuta în acest ghid:

  • Ce este CPA Marketing
  • Diferența dintre CPA Marketing și Affiliate Marketing
  • Beneficiile CPA Marketing
  • Cum funcționează CPA Marketing
  • Metodele de promovare prin CPA Marketing
  • Tips and tricks în CPA Marketing
  • Care sunt cele mai bune rețele CPA Marketing din România
  • Cum poți face și tu bani cu ajutorul CPA Marketing

Avem multe de acoperit, deci să trecem la treabă! ^.^

Ce este CPA Marketing?

CPA (Cost Per Acțiune) Marketing este un model de afiliere în care un comision este plătit de către business unui afiliat (persoană care deține un blog, un site cu puține produse, un site de știri).

Acest comision este plătit atunci când un utilizator venit din partea afiliatului face o acțiune specifică cum ar fi: completarea unui formular, cererea unei oferte, înscrierea la o testare a produsului/serviciului, vizionarea unui videoclip sau efectuarea unei achiziții. Acestea sunt considerate conversii pentru afiliaţi.

Procesul CPA

Comisionul reprezintă plata pe care un afiliat o primește, fie o rată stabilită dinainte, fie procentuală, odată urmărită conversia cu succes.

Afiliaților CPA li se plătește o taxă stabilită de fiecare dată când un vizitator venit prin recomandare finalizează acțiunea sau oferta. În următoarea secțiune vei avea un exemplu concret care îți va răspunde la multe întrebări.

Toate business-urile care au un site pot folosi marketingul CPA pentru a crea diferite oferte și campanii de marketing. Rețelele CPA promovează aceste campanii prin intermediul afiliaților.

Rețeaua CPA este platforma care reunește afiliatul care dorește să câștige bani prin promovarea produselor și întreprinderile care își doresc promovarea produselor.

Deci, dacă ești afacere, vei plăti doar când cineva face o acțiune stabilită de tine (completarea unui formular, lăsarea unei adrese de e-mail). Este o situație în care ambele părți au de câștigat. În plus, poți măsura ușor cu ajutorul unor instrumente (cum ar fi Mentionlytics). 

Voi vorbi despre asta mai încolo.

Dacă vrei să devii afiliat tot ce trebuie să faci este să te înregistrezi și apoi vei primi propriul tău link de urmărire/cookies prin care îți vei putea promova oferta. 

În marketingul afiliat, cookie-urile sunt utilizate pentru a atribui un ID unic unui utilizator venit din partea unui anumit afiliat care a făcut click pe un link și a fost dus pe site-ul unui agent de publicitate (business) pentru o anumită durată. Afiliatul va primi credit pentru acea conversie.

Treaba ta ca afiliat este să creezi campanii pe o sursă de trafic la alegere (facebook, instagram, google) și să transmiți business-ului, trafic de înaltă calitate care va rezulta în conversii (nu trebuie să fie o achiziție).

Vei primi o valoare fixă ​​de fiecare dată când un utilizator finalizează o acțiune pe pagina business-ului. Trebuie să ai mare grijă la targetarea demografiei potrivite pentru business sau ofertă.

CPA Marketing este Affiliate Marketing cu un șpil, în sensul că în cadrul CPA Marketing, vei fi plătit pentru completarea unei acțiuni (de exemplu a unui chestionar), în timp ce Affiliate Marketing ești plătit doar în urma unei achiziții. 

Mai multe informații despre Affiliate Marketing găsești aici. (în curând)

Cum funcționează CPA Marketing?

Cum functioneaza CPA Marketing

CPA Marketing este un concept destul de simplu odată ce descoperi modul în care funcţionează și cine e implicat:

  • Afiliat sau Editor (persoană care promovează oferta)

Influencerul (blogger, brand, business) care promovează o afacere sau un produs pentru a conduce traficul către site-ul de comerț online și a face o conversie specifică. 

Să spunem că o avem pe Mirela care deține un blog culinar.

  • Business sau Agent de publicitate

Business-ul/Brand-ul care dorește un parteneriat cu un afiliat pentru a aduce trafic de calitate pe site-ul companiei și pentru a crește vânzările, a genera oportunități sau pentru a stimula conversiile. 

Să spunem că îi avem pe GăteşteCuMine, un business care produse gadgeturi de bucătărie.

  • Rețeaua CPA  

După cum am spus mai sus, rețeaua CPA este platforma care reunește afiliatul care dorește să câștige bani prin promovarea produselor și întreprinderile care își doresc promovarea produselor.

De exemplu: 

Să presupunem că Mirela (afiliata noastră în poveste) are foarte mulți abonați pe YouTube și mulți cititori pe blog. A început blogul din dorința de a-și câștiga existența încercând rețete noi și recomandând publicului său anumite brand-uri sau produse specifice. 

După ce a dezvoltat o strategie de blogging, a crescut traficul web și a construit o comunitate, audiența ei este dornică să cumpere noul gadget de bucătărie pe care ea îl recomandă.

Aici vine în joc exemplul nostru de afacere, GăteșteCuMine. Business-ul produce gadgeturi de bucătărie de înaltă calitate cu diferite scopuri – de la diferite moduri de a tăia legumele/ fructele la cupe de măsurare și chiar mixere profesionale sau procesoare alimentare. GăteșteCuMine încearcă să-și extindă sfera de marketing și i-ar plăcea să profite de publicul Mirelei și de alți bucătari în devenire.

Astfel, o ofertă de CPA Marketing o va aduce pe Mirela împreună cu GăteșteCuMine.

Întreprinderile de comerț online precum GăteșteCuMine utilizează rețele CPA pentru a găsi și asocia parteneri influenți precum Mirela.

Influencerii precum Mirela, care vor să câștige bani făcând ceea ce iubesc și să aibe o legătură mai puternică cu audiența, pot apela la rețelele CPA pentru a găsi companii care doresc să o plătească pentru a le folosi și promova produsele.

Mirela își trimite publicul pe site-ul companiei și face un comision pentru fiecare vânzare sau conversie (lead).

La rândul său, GăteșteCuMine face bani din traficul Mirelei.

Rețeaua le reunește, iar publicul ajunge să încerce produse noi și să afle despre brandurile emergente. Este o situație în care toată lumea câștigă.

Proces CPA Marketing

Ar trebui să folosesc CPA Marketing sau Affiliate Marketing?

CPA Marketing vs Affiliate Marketing

Poate te întrebi de ce aș folosi CPA Marketing și nu Affiliate Marketing având în vedere că sunt atât de asemănătoare. Pentru un începător sfatul nostru este să începi cu CPA Marketing, deoarece s-ar putea să nu ai un blog sau o sursă constantă de trafic.

După cum spuneam și mai sus pentru a fi remunerat, în CPA Marketing trebuie doar să aduci lead-uri, nu să faci vânzări ca în Affiliate Marketing (cunoscut și sub numele de Cost Per Vânzare). Astfel, oamenii vor completa mult mai ușor un formular sau vor face mult mai ușor anumite acțiuni atât timp cât nu li se cer datele cardului.

Alte diferențe între cele două:

Ești plătit mult mai repede în CPA Marketing dar mai puțin față de Affiliate Marketing.

În rețeaua CPA ți se va atribui un manager de afiliere care te va ghida și îți va oferi cele mai bune oferte și modalități de a câștiga cât mai mulți bani. În rețeaua de afiliați ești de unul singur.

În CPA Marketing este nevoie de timp pentru a deveni o parte a rețelei și pentru a obține toate aprobările pentru oferta CPA pe care dorești să o promovezi. În schimb, dacă faci parte dintr-o rețea de afiliere vei putea obține rapid link-urile de afiliere pentru promovare.

Cu ajutorul CPA, poți vedea rezultate imediate. Chiar dacă numai ce ai început vei putea vede câțiva bănuți în cont doar datorită unor e-mail-uri, de exemplu.

În CPA Marketing, trebuie să verifici detaliile promoției înainte de a începe promoția. Multe oferte CPA sunt limitate la anumite locații geografice și poți utiliza doar sursa selectată pentru a conduce traficul.

În CPA Marketing vei fi plătit instantaneu, fără restituiri de bani (cu excepția cazurilor în care aduci trafic ilegal), în schimb în Affiliate Marketing există o perioadă de păstrare a banilor de 30-60 de zile. 

Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale CPA sunt ofertele înșelătoare, care îți promit că te vor plăti și cu 10 dolari pentru o sarcină foarte simplă (de exemplu aducerea de trafic către o pagină care oferă gratuit un Iphone). Evită astfel de oferte prin care se câștigă bani rapid sau cele de jocuri flash online (multe dintre ele instalează programe spyware), oferte cu aplicații de dating sau chiar site-uri erotice.Ofertă CPA falsa

Care sunt beneficiile CPA Marketing? 

CPA Marketing este foarte profitabil atât timp cât targetezi audiența corectă (ca afiliat) și te conectezi cu influenceri de calitate (ca business).

1. Plătești după acțiune/vânzare

 Ca business care folosește CPA Marketing nu vei plăti pentru trafic care nu convertește (fie că ne referim la lead, fie vânzări). Dacă recomandările unui afiliat oferă continuu rate de conversie reduse, fie diversifici afiliații, fie te orientezi spre un influencer mai de succes.

2. ROI ridicat

ROI-ul (Return of Investment) reprezintă randamentul investiției și se referă la suma de bani realizată cu o campanie. Este venitul împărțit la cheltuielile publicitare, înmulțit cu 100.

Statisticile arată că CPA Marketing și Affiliate Marketing generează 16% din totalul marketingului online. Conversant’s Affiliate Customer Insights dezvăluie că oamenii cheltuiesc mai mulți bani atunci când fac o achiziție din recomandarea unei persoane cunoscute. Acest lucru înseamnă că aceste tipuri de campanii de marketing oferă o calitate mai bună a traficului și o valoare mai bună decât majoritatea surselor de trafic.

3. Publicitate integrată

Acest beneficiu îi vizează pe afiliați (persoane care dețin un site, blog și au o comunitate- influencer):

Un alt lucru minunat despre CPA este că nu trebuie să îți desfigurezi efectiv site-ul cu tot felul de reclame tip banner urâte sau blocuri Adsense. După cum vei vedea mai încolo, poți integra ofertele CPA într-un mod armonios în site-ul tău. Asta înseamnă că vei rula un site legitim, în timp ce vei beneficia de rată de click mare și comisioane imense. 

4. Ușor de configurat

CPA Marketing este foarte ușor de lansat. Tot ce ai nevoie este de un website funcționabil și o rețea CPA. Nu vei avea nevoie de un capital imens pentru a face acest lucru.

În momentul în care vei fi asociat cu o rețea de afiliere CPA, totul va merge de la sine. Prin folosirea propriul site web și alegerii unei oferte de CPA (de la un business), poți începe să obții trafic aproape imediat.

Despre acestea voi vorbi mai în detaliu mai încolo. Așa că ține pasul! 😀

5. Urcare mai rapidă pe lanțul valoric

Pentru a câștiga cât mai mulți bani de pe site-ul tău, va trebui să ai un nivel ridicat în lanțul valoric. Reclamele de tip banner, CPC (cost per click)/CPM (cost per 1000 afișări), te plasează în partea de jos a lanțului valoric. În schimb, CPA, Affiliate Marketing sau vânzarea propriului produs, te va ridica undeva sus în cadrul lanțului valoric.

Trebuie să reții un lucru: În vânzarea unui produs fizic sunt foarte mulți oameni implicații, și fiecare trebuie să primească câte ceva. De aia în urma vânzării unui laptop de 2500 dolari pe Amazon, un afiliat face doar 100. 

Asta nu înseamnă că de acum nu vei mai vinde produse fizice, voiam doar să pun accentul pe faptul că  produsele fizice au comisioane mult mai mici decât cele digitale.

Lantul valoric

6. Riscuri scăzute

Deoarece nu se efectuează nicio plată decât dacă un vizitator recomandat face o acțiune specifică sau se transformă într-un client, riscul este scăzut pentru business-urile online.

Dacă ești business să știi că există instrumente precum Mentionlytics (funcționează și în România) care te ajută să monitorizezi modul în care afiliatul îți comercializează marca sau produsul, dar costul pe achiziție nu înseamnă o investiție imensă de timp sau de capital.

CPA Marketing și Affiliate Marketing produce:

  • venituri medii cu 58% mai mari,
  • media comenzilor cu 31% mai mare, 
  • valoarea medie cu 21% mai mare.

Ca afiliat, cu cât vinzi mai mult, cu atât comisioanele (câștigurile) tale vor fi mai mari. De exemplu, programul de afiliere BigCommerce pornește de la o anumită sumă și crește pe baza volumului de vânzări. Alte programe precum programul afiliat Cloudways au niveluri pentru a-și răsplăti afiliații cu până la 400 USD.

7. Extinderea impactului de marketing

Acest beneficiu este îndreptat în special către antreprenori și business-uri.

Deci dacă ai o afacere, CPA Marketing te face mai vizibil, îți oferă scalabilitate și distribuția mesajului. Vei ajunge să îți distribui mesajul brand-ului mult mai larg și mai consecvent indiferent de brand sau domeniu.

De exemplu, Bliss, o linie de produse pentru îngrijirea pielii și frumusețe, au un program de afiliere care oferă o plată de 10% CPA la toate vânzările.

Acum, influencerii, bloggerii și site-urile de media au instrumente pentru a promova produsele/ serviciile cu ușurință primind un comision de 10% pentru toate vânzările.

În business-ul online, există aproape întotdeauna un site web afiliat disponibil pentru parteneriate prin intermediul unei rețele de afiliere CPA.

Crește-ți notorietatea ajungând la audiența afiliatului tău- aceasta fiind o nouă grupă de oameni la care poate niciodată nu ai fi ajuns.

Metode de promovare prin CPA Marketing 

Dacă ai un blog, site de știri sau chiar un site cu produse proprii și vrei să ai parte de un venit în plus cu un efort minim, acest program de afiliere este răspunsul.

Există multe moduri diferite de promovare a campaniilor CPA, unele dintre ele implică propriul tău site, altele nu. Adevărul este că CPA Marketing nu este chiar atât de diferit decât celelalte tipuri de marketing. Ideea de bază este să promovezi produsul audienței corecte (care este interesat de produsul/serviciul promovat).

Uite aici câteva exemple de metode de promovare CPA:

1. Website-uri de review-uri 

Aici vei găsi o scurtă introducere a fiecărui produs, o trecere în revistă a performanței produselor și apoi, de obicei, o clasificare pe o scară de la unu la cinci. Fiecare dintre aceste produse va fi de obicei clasat în ordine și toate vor conține link-uri către o pagină de destinație personalizată sau direct către comerciant.

2. Landing Page

Acest site este de obicei mai mult o pagină de destinație sau vânzări directe și probabil va introduce multe mai multe informații despre produsul în discuție. În mod obișnuit, va fi o vânzare destul de dificilă și o muncă grea pentru ca cititorul să fie convins să cumpere sau cel puțin să se înscrie pe lista de mail a site-ului. 

Unele pagini de vânzări vor încerca să efectueze ambele lucruri (vânzare+înscriere în lista de mail), deși de multe ori poate fi benefic să ai un singur obiectiv pe landing page. Prea multe opțiuni poate însemna pierderea clickurilor.

3. Pagină Splash

Pagină Splash

Aceste pagini au un conținut aerisit, cu titluri puternice și imagini care atrag atenția. Mesajele textelor încurajează oamenii să introducă detaliile lor sau să dea click pe produs.

Informațiile despre produse sunt, de obicei, minime și aceste tipuri de pagini sunt deseori rezervate pentru produsele care necesită puține explicații sau sunt deja celebre.

4. Quiz-uri / Landing Page-uri haioase/distractive

Pagină distractiva

Sunt similare cu pagina splash. De obicei, va exista o întrebare cu două sau mai multe răspunsuri clickuibile care au butoane imense și colorate. Uneori poate fi folosit un fel de joc. Singurul scop este să obții acel click și să-l obții cât mai repede.

Chiar dacă ți-am oferit exemplele astea, asta nu înseamnă că trebuie să faci totul prin intermediul site-ului. Ce mai poți face: postări pe panourile de mesaje, trimitere prin e-mail a unei liste de contacte, adăugare de link-uri la videoclipurile de pe YouTube și odată ce ți-ai ridicat capitalul, chiar și reclame text în reviste sau televiziuni regionale/naționale.

Sfaturi și Trucuri

Nu prinde ideea greșită. CPA Marketing nu este o metodă „setează și uită”.

Trebuie să investești timp pentru a forma o relație cu filialele tale CPA, pentru a crea o pâlnie de conversie puternică și pentru a-ți îmbunătăți ratele de conversie.

Iată aici câteva sfaturi utile:

1. Ia în considerare angajarea unui administrator de afiliere

Pentru a beneficia la maxim de eforturile tale de CPA Marketing, vei avea nevoie de o resursă umană internă – o persoană care poate să recruteze noi afiliați CPA, să țină legătura cu proprietarii site-urilor web, să le trimită noi promoții și să aducă venituri constante pentru site-ul tău.

Iată ce pot face administratorii de afiliați :

– Examinează ofertele afiliaților și oferă informații despre schimbările strategice.

– Oferă informații despre tipurile de link-uri afiliate sau anunțuri pe care să le utilizezi pentru a optimiza conversia.

– Oferă sfaturi despre conținut care să promoveze în mod eficient produsele comerciantului.

– Trimite actualizări de produse și reclame noi către afiliații CPA.

– Oferă bonusuri și stimulente pentru cei mai buni afiliații CPA.

Administratorii afiliați pot oferi ajutor business-urilor prin:

– Recrutarea afiliaților cu cele mai performante nișe.

– Brainstorming cu idei promoționale pentru anumite produse.

– Trimiterea de  mesaje de brand și actualizări ale produselor către rețeaua CPA.

– Negocierea contractelor cu afiliații, supraveghează ROI și compară programul de afiliere cu alții pentru a rămâne competitiv.

– Se ocupă de impozitele și serviciile de contabilitate.

2. Evită rețelele CPA care au review-uri rele

Dezavantajul marketingului CPA (ca în cazul oricărei oportunități online de a face bani) sunt rețelele care te fac să te îndoiești de veridicitatea lor.

Înainte de a te aventura în orice rețea de marketing afiliat CPA, citește recenziile.

De exemplu, oDigger oferă recenzii în rețea, astfel încât să știi care merită timpul tău, și care oferte trebuie evitate.

Nicio rețea nu va avea un grad de satisfacție de 100%, așa că una sau două reclamații nu trebuie să te sperie.

Cele mai populare subiecte de recenzii negative includ:

– Lipsa plății (chiar și rețelele de CPA Marketing cu reputație pot reține plata din motive specifice, consultă politicile rețelei înainte de a te conecta).

– Managerii de afiliere care nu ajută.

– Dificultatea de înregistrare pe rețea sau de utilizare a platformei.

Retea CPA cu recenzii

3. Utilizează publicitatea nativă

Zilele de încorporare a bannerelor urâte în antetul site-ului tău s-au încheiat.

Nu este nevoie de reclame care îți sar în ochi pentru a converti clienții.

De fapt, anunțurile native sau cele care seamănă cu culoarea, aspectul și tema site-ului tău, sunt printre tendințele de marketing pe care să le urmărești în 2020.

Integrarea reclamei într-un design web de înaltă calitate va oferi mai multe conversii, deoarece anunțurile native atrag ochiul de două ori mai mult decât anunțurile banner.

Publicitatea nativa

Cele mai bune rețele de afiliere CPA (care funcționează și în România):

1. Max Bounty

Max Bounty oferă manageri de afiliere instruiți care se concentrează pe nevoile de marketing a comercianților.

Există aproape 20.000 de afiliați pe platformă, iar administratorii de afiliați sunt la punct cu privire la parteneriatul care va fi cel mai potrivit pentru companii și marketeri afiliați.

Filialele sunt examinate și oferă trafic de înaltă calitate pe site-ul comerciantului. Programul oferă plăți săptămânale.

Nu îți face griji dacă este prima dată când intri pe MaxBounty și nu știi de unde să începi, ai acces la o multitudine de materiale de instruire. 

2. Clickbooth

Clickbooth este în vigoare încă din 2002 și pune un accent puternic pe simplificarea și inovarea programului său pentru comercianți.

Susține că tehnologia sa de inteligență artificială poate oferi până la 25% câștiguri sporite pe click (EPC- suma medie pe care un afiliat o câștigă de fiecare dată când un utilizator face click pe un link de afiliere/contextual link) partenerilor afiliați.

Nu există costuri pentru a te alătura lui Clickbooth ca business.

Agențiile de publicitate pot vizualiza performanțele traficului de la fiecare afiliat individual și, dacă acestea doresc, pot gestiona bugetele, plățile, programările și campaniile sau pot permite echipei Clickbooth să se ocupe de lucrări.

3. Peerfly

Lansată în 2009, Peerfly este o companie mică de marketing afiliat.

A fost clasată ca a doua cea mai bună rețea CPA în 2016 și a fost printre primele 5 pentru 2018.

PeerFly plătește chiar mai mult decât oricare altă rețea de afiliere. Aceasta oferă instruire gratuită pentru afiliați și plăți săptămânale, o dată la două săptămâni sau lunare prin PayPal, carduri cadou Amazon, cecuri, bancă, Payoneer sau Bitcoin.

4. Admitad

Admitad are peste 520.000 de persoane care promovează oferte și peste 1.200 de agenți de publicitate.

A fost lansată în 2009 în Germania și găzduiește oferte internaționale, fiind importantă pentru întreprinderile de comerț electronic.

Admitad are o abordare orientată către client, cu pregătire personalizată și alte opțiuni de învățare.

Afiliații au nevoie de minimum 10 USD pentru plăți, iar acestea se fac prin PayPal, rambursări și transferuri bancare.

Rețeaua oferă tehnologii antifraudă și ​​urmărire transversală a dispozitivelor.

Acestea sunt doar câteva dintre rețelele de afiliere CPA. Dacă vrei să afli informații despre toate rețelele disponibile în țara noastră click aici.

Cum pot face și eu asta?

În atenția persoanelor care vor să devină afiliați:

Înainte de a începe să îți explic cum poți câștiga bani cu un efort minim, vreau să îți reamintesc că poți deveni afiliat și dacă ai un site cu puține produse, un site de știri sau doar un blog.

Pasul 1- Găsește o ofertă

Primul pas este să găsești o ofertă de promovare. Poate te întrebi „Cum voi găsi oferta perfectă pentru site-ul meu?”. Este chiar ușor, poți folosi fie oDigger, fie OfferVault.com. Sunt un fel de Google dar pentru CPA (adună mii de oferte din rețelele CPA de renume).

Poți căuta în funcție de cuvinte cheie, preț, categorie (nișa pentru care se aplică oferta CPA: sport, modă, frumusețe, sănătate etc.) sau chiar rețea. Să spunem că rulezi un site despre nutriție. În câmpul de căutare a OfferVault introdu, de exemplu „keto diet” și vei obține o listă de rezultate. Asigură-te că la țară apare România.

Gaseste o oferta CPA

Atunci când vezi o ofertă care îți place apasă pe ea pentru a vedea toate detaliile. În general vei primi informații cheie despre ofertă (ce trebuie să facă utilizatorul, ce tip de trafic e permis). Dacă totul ți se pare ok apasă butonul de „Full Landing Page Preview” (acesta îți va arăta pagina pe care utilizatorii o vor vedea atunci când fac click pe link).

Detalii oferta CPA

Ține minte: cu cât landing page-ul are mai multe câmpuri de completat cu atât rata de conversie este mai mică dar comisionul va fi mai mare.

Oferta CPA

„Ce se întâmplă dacă nu pot găsi o ofertă?”

În funcție de nișa ta, există această posibilitate.

Dacă acesta este cazul, va trebui să cauți oferte CPA care să atragă atenția publicului tău țintă.

Dacă ai intrat pe site-ul de mai sus și nu ai înțeles toți termenii în engleză pe care i-ai întâlnit, iată explicația celor mai importanți: 

____Only (___Doar): poți utiliza doar o anumită sursă de trafic (căutare prin e-mail sau organic). Despre asta voi vorbi mai detaliat puțin mai încolo.

Display (Afișare): include link-uri text și reclame banner.

Lead (contact/client potențial): cea mai comună „acțiune” din lumea marketingului CPA. De obicei, cineva care își trimite numele, e-mailul, telefonul, adresa etc.

Email/Zip Submit (Trimitere prin e-mail / Zip): cea mai simplă ofertă CPA. Este bun pentru traficul neexecutat. Utilizatorul oferă doar e-mail și cod poștal.

Incent: Scurt pentru „stimulat/stimulare”. Incent înseamnă că puteți motiva utilizatorii cu ajutorul unui produs gratuit sau a unei descărcări gratuite.

Pay Per Call (Plată per apel): ești plătit atunci când cineva efectuează un apel după ce face click pe linkul tău de afiliere.

Download/Install (Descărcare / instalare): vei fi plătit atunci când cineva descarcă sau instalează un software.

Publisher (Editor): persoana care promovează oferta (tu).

Trial (Încercare): când utilizatorul se înscrie pentru o încercare gratuită a unui produs sau serviciu.

„Pixel Fires”: acest lucru se întâmplă atunci când cineva face click pe linkul tău (devine un lead).

SUA / FR / CA: ofertă valabilă numai în țara/țările respective.

AM: prescurtare pentru „Affiliate Manager”. AM-ul tău este persoana ta de ajutor în rețea. Este și persoana care administrează un program de afiliere pentru un comerciant (business). Ei sunt responsabili pentru recrutarea, menținerea legăturii cu afiliații și generarea de venituri pentru comerciant.

Sale or Rev Share (Partajare vânzare sau revizuire): primești o reducere la fiecare vânzare (o singură dată sau recurentă).

Contextual Link (Link contextual): link text plasat pe un site web afiliat care face legături către site-ul web al business-ului.

Pasul 2- Alătură-te unei Rețele de Affiliate Marketing

Este timpul să te alături rețelei care rulează oferta. Poți aplica dând click pe linkul „Join Network” din pagina ofertei:

Alaturarea unei retele CPA

Apoi va trebui să completezi câmpurile cerute:

Completarea campurilor cerute

Poate ți se va solicita să furnizezi un număr de telefon, pe care îl vor apela. Acesta este un obstacol pentru mulți oameni. În calitate de marketeri, suntem obișnuiți să câștigăm bani online fără a fi nevoie să vorbim cu nimeni.

Dar realitatea CPA este aceasta:

Dacă dorești să te alături unei rețele CPA, va trebui să discuți cu cineva la telefon. Este posibil să fii nevoit să completezi chiar și anumite documente. Dar nu e mare lucru.

Cum să fii acceptat de orice rețea?

Rețelele CPA nu încearcă să îngreuneze lucrurile. Ei doresc doar să se asigure că ai o afacere legitimă care le va trimite clienți reali. Deci este doar o problemă de transparență.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să fii acceptat:

– Sună-i tu înainte să o facă ei: afiliații neserioși încearcă să se ascundă cât mai mult. Așadar, sună rețeaua imediat după ce ai aplicat. Acest lucru arată că ai o afacere adevărată. Dacă faci asta poți fi acceptat și în 10 minute.

– Unele rețele verifică dacă adresa ta care apare pe site se potrivește cu adresa de corespondență.

– Fii sincer: majoritatea aplicațiilor au o secțiune pentru a afla mai multe despre experiența ta în marketing online.

– Nu uita: nu este necesar să fiți un guru al marketingului pentru a fi acceptat. Așadar, dacă ești nou în marketingul afiliat, este bine să le spui asta.

Pasul 3- Găsește un tip de reclamă care ți se potrivește

Să vorbim mai mult despre sursele de trafic. Am menționat deja că diferite oferte permit propriile lor metode de promovare și vei afla, de asemenea, că există mai multe tipuri de reclame care tind să funcționeze cel mai bine cu formate de anunțuri pentru  smartphone-uri.

O rețea de ad-uri vinde spațiu publicitar afiliaților pe care îl cumpără dintr-o rețea de site-uri de editori, în care anunțurile tale (a business-ului), în cele din urmă, apar.

Unele rețele de anunțuri se specializează în publicitatea de tip banner, în timp ce altele – în notificări pop sau push, astfel încât trebuie să fii conștient de avantajele pe care fiecare sursă de trafic le poate aduce campaniei înainte de a începe efectiv promovarea.

1. Reclamele pe mobil

Există diferite modalități de a ajunge la oameni pe mobil: ferestre pop, redirecționări, notificări push, anunțuri native, bannere/anunțuri afișate și multe altele.

S-ar putea să-ți limitezi rezultatele dacă alegi doar traficul mobil. Cel mai bine ar fi să folosești aceeași ofertă pe mai multe platforme pentru a vedea care are performanțe mai bune.

Multe rețele de publicitate funcționează cu o varietate de formate, astfel încât este relativ ușor să găsești o potrivire pentru traficul și campaniile tale!

Vorbind despre formate, iată o listă completă a celor de top: in-video, mesaje instant, bannere, pops mobile (popunder și popup), anunțuri native, anunțuri plătite, notificări, redirecționări (utilizatorii aterizează pe o adresă URL specifică și sunt redirecționați instantaneu către ofertă), publicitate social media. 

2. Notificările push

Sunt o tehnologie relativ recentă care a deschis calea apariției de noi strategii de afiliere.

Au performanțe excepționale și sunt ideale dacă dorești să impulsionezi achiziția clientului.

În plus, tot traficul de notificări push provine de la utilizatori reali. În sensul că este garantat fără boți, astfel încât să poți măsura performanța mai precis.

Utilizatorii tind să fie mai implicați cu mesajul și vei observa o creștere a ratelor de retenție cu până la 20%.

Permit un grad mai mare de personalizare și, deoarece livrarea este instantanee, poți programa campanii pentru a ajunge la audiența dorită în momentul în care mesajul tău va fi cel mai eficient.

Iată câteva rețele de top (care funcționează și în România):

– Propeller Ads

– Megapu.sh

– Zeropark 

3. Pop-up-uri mobile

pop-up-uri mobileSunt un format de anunț inovator care se afișează într-o fereastră nouă deasupra sau sub fereastra activă. 
Pentru ferestrele pop, odată ce fereastra principală este minimizată, utilizatorii vor putea vedea anunțul. Pop-up-urile sunt invers, iar anunțul trebuie închis de către utilizator pentru a reveni la fereastra principală.

Acestea reprezintă un format de anunț în tendință actuală și depășesc anunțurile mobile standard atunci când vorbim de rata de click, interacțiunea clienților și implicarea clienților.

Pop-down-urile sunt mai puțin intruzive decât pop-up-urile, dar ambele sunt valabile în sine și pot performa diferit în funcție de sursa și oferta de trafic. Acestea permit reclame convingătoare și sunt perfecte pentru instalări de aplicații, încercări gratuite, generare de lead-uri și oferte de conținut mobil.

Au un format eficient pentru maximizarea rentabilității investiției și a potențialului profit.

4. Reclame native

Acest format imită propriul conținut al editorului (pagina web, blogul afiliatului) și link-uri către pagina de destinație sau oferta business-ului.

Aici ai câteva rețele native (care funcționează și în România): MGID, Outbrain și Taboola.

5. Publicitate afișată

Cumperi spațiu publicitar pentru a-ți promova propriile reclame (business sau afiliat cu un site e-commerce).

Iată câteva rețele de afișare pentru a începe (care funcționează și în România): PlugRush și Adcash

6. Trafic prin Google Search

Mai este cunoscut și ca PPC tradițional (plată per click). Există o mulțime de platforme pentru a testa acest trafic, inclusiv rețelele de social media.

Uite câteva dintre ele: Google Ads, Facebook Ads, Instagram și Bing.

7. Publicitatea prin social media

Atunci când vine vorba de a lua legătura cu publicul tău (fie că ești business, fie că ești influencer afiliat) și a o menține, social media este răspunsul.

Cele mai bune platforme pentru a face asta: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Snapchat și TikTok.

Cum poți folosi toate aceste platforme pentru a te conecta cu audiența ta, poți citi în acest articol/ghid. (în curând)

Pasul 4- Integrează oferta CPA în site

După ce te-ai alăturat unei rețele și ai o ofertă CPA gata de pornire, este timpul să o integrezi în site.

Unul dintre lucrurile care îmi plac despre CPA este că îți poți face site-ul să pară Fortune 500 … chiar dacă promovezi ceva cu 1,25 USD pe e-mail / cod zip.

Cu alte cuvinte:

Nu pierde oportunitatea de a face site-ul tău să pară legitim, aruncând un banner urât. Nu ai nevoie de reclame agasante și pop-up-uri peste pop-up-uri pentru a câștiga bani de pe site.

Cu cât integrezi reclama mai mult în site, cu atât conversiile tale sunt mai mari.

Iată două exemple de site-uri care au făcut o treabă atât de uimitoare cu integrarea reclamelor, încât cu greu poți spune că promovează ofertele CPA:

1. MoneySupermarket.com

Acesta este un mare site financiar din Marea Britanie (există tranzacționări publice la Bursa din Londra).

Modelul lor de afaceri este aproape 100% CPA. Dacă nu aș fi citit despre ei într-un articol, nu mi-aș fi dat seama. Ofertele CPA sunt integrate perfect în site.

Site cu oferta CPA integrata

2. NerdWallet.com

Este un site de finanțe personale, care, la fel ca MoneySupermarket.com, își integrează ofertele CPA în instrumente utile.

Această integrare publicitară perfectă elimină valoarea CTR (ratei de click) și rata de conversie pe care o obțin din anunțurile banner.

Te poți descurca bine și doar cu reclamele tradiționale de tip banner, dar ca site-ul tău să pară legitim, ai avea nevoie de un design personalizat.

Site cu oferta CPA integrata 2

Pasul 5- Adu trafic către site-ul tău prin aceste 3 strategii

După ce ai găsit o ofertă și te-ai alăturat unei rețele iar site-ul este bine pus la punct, este timpul să aduci trafic pe site.

Iată cele mai comune 3 strategii de trafic pe care le folosesc marketerii/afiliații CPA:

1. SEO

Durează ceva pentru a aduce rezultate, dar odată ce ai clasat cuvintele cheie-țintă, primești trafic fără a fi nevoie să faci nimic altceva.

Pentru a afla mai multe detalii despre SEO, îți recomand să accesezi acest link.

2. Anunțuri PPC

Anunțurile PPC (cum ar fi Google Ads și Facebook Ads) sunt o altă modalitate populară de a obține trafic către ofertele tale CPA.

Marele plus al publicității PPC este că poți începe imediat.

Dezavantajul este că trebuie să introduci bani în anunțuri, iar odată ce te oprești din cheltuit, veniturile sunt la zero.

3. Social Media

Platformele pe care le poți utiliza sunt: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat, LinkedIn și TikTok.

Ca și în cazul SEO, poate dura timp pentru a construi o comunitate pe social media. Dar un profil de Instagram sau o pagină de Facebook populară este un atu care poate aduce profit mulți ani la rând.

Pasul 6- Folosește o aplicație de tracking

Afiliații trebuie să urmărească totul, de la oferte până la reclame publicitare, copie de anunțuri, pagini de destinație, destinații de plasare a bannerelor și conversiile.

Pentru a derula o campanie eficientă, va trebui să știi care sunt sursele de trafic cele mai profitabile, ce oferte convertesc și care va fi ROI-ul (return of investment) tău.

Unele dintre valorile cheie pe care trebuie să le urmărești sunt: campaniile, sursele de trafic, ofertele, reclame (paginile de destinație, bannerele etc.), afișările, vizitele, click-urile, conversiile, CTR-ul (rata de click), EPV (câștigul pe vizitator), EPC (câștigul pe click), cheltuieli de campanie, câștigul, profitul, ROI (Return of Investment), numărul de campanii.

Uite aici câteva platforme cu care vei putea urmări toate aceste valori: Mobidea (platformă gratis, perfectă pentru început), Voluum, BeMob, Binom, RedTrack, Prospera, Adsbridge.

Voluum este lider în software-ul de urmărire plătit și este o soluție excelentă pentru afiliații CPA, agenții și orice persoană/business care trebuie să țină cont de fiecare aspect al campaniilor sale.

Are o interfață intuitivă și prezintă statistici într-un mod ușor de înțeles.

Acum este rândul tău.

Sperăm că vei găsi folositor ghidul nostru despre CPA Marketing și că aceste rânduri te-au ajutat să înțelegi ce este CPA Marketing și cum poți face și tu parte dintr-o rețea de afiliere. Ne-am bucura să aflăm feedback-ul tău.

Te invităm să intri în comunitatea noastră pe Facebook și să te abonezi la newsletter unde vei găsi multe alte astfel de „bunătăți” 🙂

P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, probabil le-ar plăcea și prietenilor tăi. Dar nu avem de unde ști dacă nu-l distribui, nu? 🙂