Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători

Google Shopping Ads: ce înseamnă, cum funcționează și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a crea prima ta reclamă.

Dacă vrei să știi ce înseamnă Google Shopping Ads și cum îți poți crește vânzările folosind acest canal de promovare, ai ajuns în locul potrivit.

Îți vom arăta cum poți folosi această metodă pentru afacerea ta, chiar dacă nu ai mai făcut reclame pe Google până acum.

La final, vei avea toate cunoștințele necesare pentru a-ți promova produsele cu succes.

E un articol destul de important, așa că rămâi cu noi.

În fiecare zi, cei de la Google înregistrează miliarde de căutări. 

Iar de când cu pandemia… acesta este unul dintre primele locuri în care oamenii caută atunci când vor să cumpere sau să descopere produse noi.

Din acest motiv, cei de la Google au creat prima lor platformă de cumpărături online și reclamele de tip Shopping Ads.

Și ghici ce? 🙂

A funcționat extraordinar de bine. 

Reclamele de tip Shopping Ads au printre cele mai multe accesări dintre toate tipurile de reclame existente pe motorul de căutare.

Avantajul, atunci când folosești acest tip de reclame, este că poți capta extrem de bine atenția oamenilor.

În plus, ajungi direct la clienții potriviți.

Destul de tare, nu?

Hai să vedem cum îți poți promova produsele folosind această metodă.

Ce vei învăța din acest articol:

  • Ce este Google Shopping și cum funcționează promovarea pe această platformă
  • De ce Google Shopping Ads?
  • Când ar trebui să folosești Google Shopping Ads
  • Cât costă promovarea prin Google Shopping Ads
  • Cum să îți promovezi produsele cu Google Shopping Ads
  • 3 strategii avansate de promovare
  • 7 sfaturi utile care pot crește performanța campaniilor tale
  • La ce ar trebui să te aștepți

Începem?

Ce este Google Shopping și cum funcționează promovarea pe această platformă

În primul rând, pentru a înțelege cum funcționează promovarea prin acest canal, trebuie să știi ce este Google Shopping.

Pe scurt, aceasta este o platformă creată de Google care permite utilizatorilor să caute diverse produse și să compare prețurile de la mai mulți furnizori.

În același timp, comercianții care dețin un magazin online își promovează produsele într-un mod nou, eficient și atractiv.

Mai exact, prin Google Shopping Ads. 

Probabil ai văzut deja tipul acesta de reclame în prima parte a paginii Google, atunci când ai căutat un produs.

Google Shopping ads
Google Shopping ads

În principal, acesta e locul în care sunt afișate reclamele tale de tip Shopping, însă ele mai pot apărea și în:

  • Partea dreaptă a paginii Google;
  • Secțiunea „Shopping” de la Google;
  • Aplicațiile Google Shopping pentru mobil;
  • Google Maps;
  • Ca răspuns la căutările vocale;
  • YouTube;
  • Gmail.

Iar dacă te întrebai de ce iubesc toți tipul acesta de reclame…

Îți explicăm în rândurile care urmează.

Promovarea prin Google Shopping Ads e puțin diferită față de alte metode cu care te-ai obișnuit.

Aici, trebuie să creezi un feed (o listă/un inventar) cu produsele pe care vrei să le vinzi și să lași algoritmul de la Google să lucreze.

Mai exact, să creeze și să afișeze reclame atunci când o persoană caută un lucru care corespunde cu descrierea și caracteristicile produselor tale.

Spre exemplu, dacă tu vinzi încălțăminte de munte de la diverse branduri, inclusiv Salomon… iar un utilizator face o căutare pe Google pentru încălțăminte de munte Salomon, reclama ta va apărea pe ecranul lui.

Când utilizatorul vede reclama și dă click pe ea, acesta este redirecționat spre site-ul tău, direct pe pagina produsului respectiv.

În acest fel, persoanele care caută anumite produse descoperă exact ceea ce își doresc, iar comercianții se bucură de mai multe vânzări.

Spre deosebire de alte reclame de pe Google, în reclamele de tip Shopping Ads nu există licitații pe cuvinte cheie.

Aici, datele pe care le adaugi în feed-ul tău țin loc de cuvinte cheie. 

Mai exact, Google folosește descrierea, titlul și alte detalii din feed-ul tău de produse pentru a determina când și unde afișează reclame.

Destul de smart, nu?

Acum hai să vedem mai în detaliu de ce e atât de important acest canal de promovare!

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători

De ce Google Shopping Ads?

Dacă ai un magazin online, iar produsele tale au suficiente căutări pe Google… 

S-ar putea ca acest canal de marketing să devină arma ta secretă.

Google Shopping este o platformă extrem de eficientă dacă vrei să generezi trafic pe site și să obții conversii.

Uite de ce.

În mare, e vorba de 4 motive principale:

Te bucuri de foarte multă vizibilitate

Așa cum ai văzut, atunci când un utilizator caută un produs, reclamele de tip Shopping apar deasupra oricărui alt rezultat din Google.

Practic, e aproape imposibil să nu le vezi!

În plus, ele mai apar și în alte locuri precum Gmail, YouTube sau secțiunea de Shopping.

Beneficiezi de impactul puternic al imaginilor

Cu siguranță ai mai auzit vorba aia: o imagine face cât o mie de cuvinte.

Cam așa și aici.

În momentul în care creezi un feed de produse, trebuie să adaugi o imagine pentru fiecare produs în parte.

Apoi, când Google afișează reclame pentru produsele tale, utilizatorii nu citesc doar un text minuscul… ci văd efectiv cum arată acestea.

În plus, o reclamă de tip Shopping include mai multe detalii care atrag atenția utilizatorilor, cum ar fi:

  • Titlul produsului;
  • Prețul;
  • Recenzii;
  • Oferte speciale;
  • Brand;
  • Informații despre livrare.

În acest fel, formatul reclamelor în sine face din Google Shopping Ads un instrument foarte puternic de marketing și promovare.

Ajungi exact la cine trebuie

Aici ne referim la faptul că reclama ta ajunge exact la persoanele care caută produsele pe care le vinzi sau produse asemănătoare cu acestea.

De exemplu, dacă tu vinzi geci galbene… Google va afișa produsele tale utilizatorilor care caută geci în această culoare. 

În plus, atunci când vine vorba de Google Shopping Ads, oamenii cunosc din start detaliile produsului tău și filtrează mult mai bine rezultatele.

Dacă dau click și ajung pe site… te bucuri de trafic relevant și ai șanse mult mai mari să se transforme în clienți.

Obții rezultate foarte bune prin campaniile de retargeting

Dacă vrei să folosești Google Shopping Ads, trebuie să știi că poți să obții o rată de conversie excelentă prin campaniile de retargeting (sau remarketing).

Mai exact, e vorba de acele campanii prin care Google afișează reclame oamenilor care ți-au vizitat site-ul în trecut.

În acest fel, le reamintești utilizatorilor de produsele pe care le-au vizualizat și îți crești foarte mult șansele de a-i transforma în clienți.

În plus, e mult mai simplu și mai puțin costisitor să convertești oamenii care au fost deja pe site-ul tău sau au cumpărat.

Anumite studii spun că 3 din 4 oameni observă reclamele prin care sunt retargetați, iar șansele de a transforma acești utilizatori în clienți sunt cu 70% mai mari.

Când am folosit această strategie la Smarters, am ajuns chiar și la 5% rată de conversie pentru campaniile de tip Shopping Ads.

Citește mai multe despre cum să faci campanii de retargeting, aici!

Când ar trebui să folosești Google Shopping Ads

Acum că ai înțeles de ce ar trebui să incluzi acest canal de promovare în strategia ta de marketing, hai să vedem când ar trebui să îl folosești și dacă este potrivit pentru afacerea ta.

Astfel, ar trebui să folosești Google Shopping Ads atunci când:

Ai un magazin online care vinde produse fizice

Google Shopping este potrivit în cazul în care ai un magazin online și vinzi produse fizice.

Acest lucru se datorează platformei și reclamelor în sine.

Dacă vrei să faci campanii Google Shopping Ads, trebuie să adaugi o imagine cu produsul tău, o descriere, preț și alte detalii relevante. 

În general, reclamele de tip Shopping sunt afișate atunci când o persoană caută un produs folosind, de cele mai multe ori, cuvinte specifice care descriu acel lucru, care sunt preluate automat din feed-ul cu produsele pe care le-ai încărcat chiar tu.

Spre exemplu, geacă galbenă femei.

Există căutări pentru produsele pe care le vinzi

Așa cum ai observat, reclamele de pe Google Shopping apar atunci când un utilizator caută un anumit produs. 

Dacă produsele din magazinul tău online nu au prea multe căutări pe Google și nu există un interes constant pentru ele, s-ar putea să nu obții rezultate foarte bune cu acest canal de promovare.

Sfatul nostru este să verifici numărul de căutări pe Google, precum și interesul oamenilor de-a lungul timpului în privința produselor tale. 

Pentru a face acest lucru, poți folosi: Google Trends, Keyword Planner, Ubbersuggest, Google Suggest sau alte instrumente relevante.

Ai lansat o afacere sau un produs nou pe o piață consacrată

Dacă afacerea ta e la început și ai nevoie de mai multă vizibilitate, Google Shopping Ads poate fi instrumentul potrivit.

Aici, totul se datorează impactului vizual pe care îl au aceste reclame, chiar dacă utilizatorii nu cunosc magazinul tău online.

Dacă oamenii văd produse care le plac, acest tip de reclame îi poate face să dea click și să ajungă pe site.

În acest fel, obții trafic și te „lupți” cu alte magazine online consacrate.

Îți vezi competitorii în rezultatele din Google Shopping

Dacă competiția ta își listează produsele pe această platformă, probabil ar trebui să faci și tu același lucru.

În general, e un semn că promovarea funcționează și că oamenii reacționează la reclame.

Cât costă promovarea prin Google Shopping Ads

Principalul avantaj este faptul că, din moment ce Google funcționează ca Pay-per-click advertising, nu vei fi taxat atunci când cineva vede reclama ta dar nu interacționează cu aceasta.

Dacă vrei să folosești Google Shopping Ads pentru a-ți promova produsele, trebuie să știi că va trebui să plătești o sumă pentru fiecare click dat pe reclama ta (CPC).

Costul unui click în general se încadrează între 0.7 RON și 2.5 RON.

Cu toate acestea, costul variază în funcție de industrie, de produsele pe care le vinzi și de competiție. ( Spre exemplu, competiția pe domeniul dezinfectanților de mâini în timpul pandemiei a crescut atât de mult, încât un click putea ajunge să coste chiar și 50-60 de lei)

Sfatul nostru este să începi cu un buget mediu de 15-20 de dolari pe zi și să observi cum funcționează pentru tine.

În funcție de rezultate, vei putea adapta campaniile și vei putea decide ce faci mai departe.

Cum să îți promovezi produsele folosind Google Shopping Ads

Așa cum ai văzut, Google Shopping Ads poate fi un instrument foarte puternic pentru promovarea produselor tale și creșterea vânzărilor.

Deci… Hai să nu mai pierdem timpul și să vedem cum poți crea prima ta campanie!

Setează conturile necesare de pe Google

Pentru a putea face campanii de tip Google Shopping Ads, ai nevoie de conturi active de:

  • Google;
  • Google Ads;
  • Google Analytics;
  • Google Merchant Center.

Începem cu primul.

Dacă ai deja aceste conturi setate, treci mai departe.

Google

Dacă nu ai deloc un cont de Google, va trebui să îți faci unul aici.

Urmează pașii necesari și asigură-te că noul tău cont este funcțional.

Google Ads

În continuare, trebuie să îți activezi contul de Google Ads. 

Folosește acest link.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Ads

Apasă pe butonul „Începeți acum” și urmează pașii necesari.

Ca să activezi contul, trebuie să răspunzi la o serie de întrebări și să introduci mai multe date despre afacerea ta.

Totodată, va trebui să creezi prima ta campanie Google Ads.

Ulterior, dacă e necesar, o poți dezactiva.

Google Analytics

Apoi, pentru a putea vedea ce se întâmplă cu utilizatorii care ajung pe site-ul tău, trebuie să îți faci un cont și să instalezi Google Analytics.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Analytics

Acesta te va ajuta să îmbunătățești campaniile tale și să vezi ce funcționează și ce nu.

Am scris un articol complet despre cum poți face acest lucru, chiar dacă nu ești o persoană tehnică, aici.

În plus, trebuie să activezi neapărat opțiunea Enhanced Ecommerce pentru magazinul tău online.

O poți face dacă urmezi pașii de aici.

Google Merchant Center

Acum, ultimul cont pe care trebuie să îl faci pentru a crea campanii de tip Shopping Ads este cel de Google Merchant Center.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Merchant Center

Aici îți creezi feed-ul de produse necesar promovării prin Shopping Ads.

Setează-ți chiar acum contul, aici.

Odată ce ai terminat cu procesul de creare a contului, trecem la feed-ul de produse!

Lăsăm aici un tutorial scurt de la Google despre cum îți poți seta contul, pas cu pas.

Creează feed-ul de produse

Dacă vrei să faci campanii de tip Shopping Ads, trebuie să creezi un feed (un fel de listă) cu produsele pe care vrei să le vinzi prin aceste reclame.

Feed-ul tău de produse poate fi creat:

  • Manual: dacă nu ai foarte multe produse;
  • Automat: dacă magazinul tău online vinde foarte multe lucruri.

Pentru a seta feed-ul, trebuie să accesezi secțiunea „Produse”, din contul tău de Google Merchant Center, partea stângă.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Configurare Google Merchant Center

Poți alege să adaugi fiecare produs în parte sau să încarci mai multe produse, în mod automat.

Lăsăm aici un tutorial despre cum îți poți seta feed-ul de produse.

Nu uita să adaugi cât mai multe informații despre produsele tale, cum ar fi: culoarea, mărimea, măsura, prețul, o imagine de calitate și alte atribute importante.

Așa cum am menționat anterior, Google folosește aceste informații pentru a afișa reclame persoanelor potrivite.

Conectează conturile

Acum… dacă nu ți-ai conectat deja contul de Google Ads la Google Merchant Center.. Va trebui să o faci.

În acest fel, vei putea face reclame direct din contul tău de Google Ads.

Accesează Google Merchant Center și apasă pe iconița pentru setări din partea de sus a ecranului.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Merchant Center prezentare generală

Apoi, alege opțiunea „Conturi conectate” și adaugă-ți contul de Google Ads.

Perfect!

Acum, ultimul pas pe care trebuie să îl faci este să conectezi contul tău de Google Analytics la cel de Google Ads.

Ai nevoie de el pentru a putea măsura rezultatele campaniilor tale.

Nu-ți face griji, nu durează mult.

Hai să începem!

Accesează Google Analytics și intră la secțiunea Admin.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Analytics admin

Apasă pe Google Ads Linking și conectează contul de Google Ads.

Acum poți începe să faci reclame!

Hai să vedem cum.

Creează prima ta campanie Google Shopping Ads

Pentru a putea face o reclamă de tip Shopping, trebuie să accesezi contul tău de Google Ads.

Poți face acest lucru, aici.

Apoi, pe pagina principală, apasă pe butonul „Campanie nouă”.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Analyitcs Campanii

Alege opțiunea „Vânzări”.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Analytics Vânzări

… Și tipul campaniei: „Cumpărături”.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Analytics Cumpărături

Continuă apoi cu sub-tipul de campanie standard pentru Cumpărături.

Campaniile Smart Shopping sunt puțin mai complexe și vorbim despre ele puțin mai târziu.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Campanii Smart Shopping

După ce ai selectat tot ce trebuie, apasă pe „Continuați” și hai la pasul următor!

Acum  „intram în pâine”.

Setările generale

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Smart Shopping setări generale

În primul rând, asigură-te că datele referitoare la tipul campaniei și țara în care vrei să vinzi sunt corecte.

Apoi, hai să luam fiecare setare în parte.

Numele campaniei

Partea asta credem că e suficient de clară. Se referă la numele pe care vrei să îl dai campaniei tale. (De obicei corespune cu categoria de produse pe care vrei să o promovezi)

Filtru pentru inventar

Aici trebuie să decizi dacă vrei să promovezi toate produsele pe care le ai în feed sau doar anumite produse, cum ar fi doar cele dintr-o anumită categorie sau cele de la un anumit brand.

Spre exemplu, dacă vinzi produse de la Nike, Adidas și alte companii, poți alege să promovezi doar produsele de la Nike.

Dacă alegi această opțiune, va trebui să selectezi filtrul corespunzător.

În cazul de mai sus, brandul.

Produse locale

Această opțiune este potrivită pentru tine dacă ai un magazin local în care vinzi produse.

Sfatul nostru este să folosești această opțiune într-o campanie separată, pentru a putea delimita campania pentru produsele din magazinul tău online de campania pentru produsele din magazinul local.

Opțiuni pentru adresele URL din campanie

Aceasta este o secțiune dedicată URL-ului final, aferent reclamei. 

Poți folosi această opțiune dacă vrei să trimiți utilizatorii pe o pagină anume din site sau și să setezi parametri suplimentari de urmărire.

Licitare și buget

În continuare, trebuie să stabilești strategia pe care vrei să o folosești pentru licitație, precum și bugetul aferent.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Smart Shopping licitare și buget

Licitarea

Aici trebuie să alegi cum vrei să optimizeze Google licitația pentru interacțiunea utilizatorilor cu reclamele tale.

Poți alege una dintre opțiunile de licitație automate sau opțiunea manuală, „Sumă CPC manuală”.

Dacă alegi una din cele două opțiuni automate, Google va decide cum împarte bugetul și cât aloca, în funcție de nevoile afacerii tale.

Dacă alegi opțiunea manuală, tu setezi maximul pe care îl plătești pentru un click.

Bugetul

În această secțiune trebuie să introduci suma pe care vrei să o cheltui pe zi, în medie.

Prioritatea campaniei

Aici poți seta prioritatea campaniilor tale, dacă ai mai multe campanii care licitează pentru aceleași produse.

Dacă promovezi un produs printr-o singură campanie, nu este necesar să modifici această setare.

Citește mai multe despre cum poți folosi această opțiune!

Direcționarea

Aici trebuie să decizi unde vrei să apară reclama ta.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Smart Shopping locații

Rețele

Setează locațiile în care vrei să apară reclama ta, în funcție de produsele pe care le vinzi și bugetul alocat.

Anumite locații s-ar putea să necesite un buget mai mare, iar altele un buget mai mic.

Dispozitive

În această secțiune nu trebuie să faci nimic, totul este presetat.

Locații

Introdu locațiile în care se află clienții tăi, chiar dacă magazinul tău este doar într-o anumită țară sau un anumit oraș.

Datele de începere/ încheiere

Partea aceasta se referă la data la care vrei să înceapă campania ta și data la care vrei să se termine.

Atenție! 

Dacă nu specifici o dată anume pentru finalizare, campania ta va rula în mod constant, până când o vei opri manual.

Grupuri de reclame și CPC

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Smart Shopping grupuri de anunț

Numele grupului de anunțuri

Atunci când folosești Google Shopping Ads, poți să creezi mai multe grupuri de produse pe care să le promovezi separat, în funcție de: brand, popularitate, categorie, preț sau alți factori.

Dacă alegi să îți grupezi produsele din inventar, aici e locul în care poți da fiecărui grup un nume diferit, pentru a le putea deosebi ulterior.

Sfatul nostru este să folosești această opțiune și să îți grupezi produsele.

Spre exemplu, poate ai un grup de produse la ofertă. Sau poate ai produse noi, pentru care vrei să licitezi mai mult. Sau pur și simplu vrei să vezi cum funcționează campaniile pentru o anumită categorie sau pentru un anumit brand.

Suma licitată

Aici trebuie să introduci suma maximă pe care vrei să o licitezi pentru un singur click, valabilă pentru tot grupul de anunțuri.

Acum apasă pe „Creați o campanie”… și gata!

Ai făcut prima ta campanie Google Shopping Ads.

Acum…

Monitorizează și analizează rezultatele

Ultimul lucru pe care trebuie să îl faci este să analizezi cum funcționează campania ta.

Poți face acest lucru din contul tău de Google Ads.

Sfatul nostru este să te uiți la toate datele și rapoartele disponibile cel puțin o dată pe săptămână.

În funcție de rezultate, adaptează costul maxim pe click sau alte detalii despre targetare și produsele tale.

Totodată, nu uita să arunci o privire și în datele pe care ți le furnizează Google Analytics.

Analizează întotdeauna rezultatele, indiferent de tipul campaniei sau platforma pe care o folosești.

Acest pas este extrem de important pentru toată strategia ta de marketing și creșterea afacerii pe termen lung.

Strategii avansate de promovare

Acum că ai văzut cum poți face o campanie simplă de Google Shopping Ads, hai să intrăm mai în detaliu și să vedem ce strategii avansate poți folosi pentru magazinul tău online.

Audiențe Similare

Așa cum îi spune și numele… aici este vorba de audiențe similare cu cele pe care le ai (sau le vei avea).

Poate recunoști deja termenul dacă ai mai făcut reclame pe Facebook.

Prin această strategie, Google afișează reclame persoanelor care au aceleași interese ca și clienții tăi existenți, chiar dacă nu ai mai interacționat cu aceste persoane și nu fac parte din lista ta de remarketing.

Practic, folosind tehonologia de tip machine learning, Google poate ajunge la audiențe noi, extrem de relevante și utile pentru afacerea ta.

Pentru a putea folosi această strategie, Google are nevoie de o listă de remarketing cu persoanele care au fost pe site-ul tău.

Apoi, folosind datele din acea listă, Google va putea ajunge la persoane asemănătoare care caută același lucru, chiar dacă folosesc exprimări sau moduri diferite de a căuta.

Vezi cum poți seta o listă de remarketing pentru afacerea ta și cum poți crea o campanie de tip Similar Audiences, aici!

Campaniile Google Smart Shopping

… Sau, pe românește, Campaniile Inteligente pentru Cumpărături… sunt o variantă evoluată a campaniilor standard despre care am vorbit până acum.

Obiectivul lor este să simplifice și să automatizeze modul de realizare a promovării.

Mai exact, dacă alegi să folosești campaniile Smart, cei de la Google vor face totul pentru tine: strategia de licitare, targetare, locurile în care afișează reclama și așa mai departe.

O mulțime de companii, de la cele mai mici până la cele mai mari, folosesc această strategie și funcționează excelent.

La Smarters, am avut clienți pentru care am obținut o rată de conversie chiar și de 7% și un ROAS de 10! 

Practic, pentru fiecare leu investit, am făcut 10 înapoi.

Sfatul nostru este să le dai o șansă, chiar dacă nu ai la fel de mult control asupra lor. 

Îți pot aduce o mulțime de beneficii, inclusiv creșterea performanțelor campaniilor tale.

Află totul despre Google Smart Shopping Ads și cum poți seta prima ta reclamă automatizată aici sau înscrie-te și tu în Marketing Hackers PRO, unde găsești un material complet dedicat acestei strategii, și nu numai! 

Liste personalizate (Customer Match Data)

… Sau, așa cum i se spune în română, „Direcționare după lista de clienți”.

Probabil te întrebi ce mai înseamnă și asta.

Ei bine, e simplu: folosind această opțiune, poți încărca un fișier cu numerele de telefon, adresele de e-mail, numele complet și alte date ale clienților tăi în Google Ads.

Apoi, poți face campanii personalizate care vizează direct persoanele din lista ta.

În plus:

  • Creezi campanii de remarketing pentru clienții care au mai cumpărat de la tine;
  • Faci campanii prin care targetezi oamenii care au abandonat coșul de cumpărături;
  • Te bucuri de costuri reduse;
  • Crești loialitatea clienților existenți;
  • Ajungi direct la persoanele care au mai interacționat cu afacearea ta și au cel mai mare potențial de a cumpăra.

Practic, știi exact cui te adresezi și de ce.

Din păcate, Google impune câteva reguli stricte pentru a putea utiliza acest instrument și probabil îl vei putea folosi acum doar dacă ai mai făcut reclame pe Google.

Adică:

  • Trebuie să ai un istoric bun al plăților și al respectării politicilor;
  • Ai nevoie de un cont activ de Google Ads de cel puțin 90 de zile;
  • Trebuie să fi cheltuit în total, din contul tău de Google Ads, echivalentul a cel puțin 50.000 USD.

E o cifră destul de mare, însă în timp, dacă ai un magazin online și o afacere consacrată, vei vedea că banii cheltuiți cu acest canal de promovare se adună.

Iar partea cea mai bună este că odată ce ai primit acceptul de a folosi acest instrument, va rămâne așa pentru totdeauna.

Vezi mai multe detalii despre listele personalizate și cum poți activa această opțiune, aici!

Acum hai să vedem ce poți face pentru a îmbunățăți în mod constant performanța campaniilor Google Shopping Ads.

7 sfaturi utile care pot crește performanța campaniilor tale

Dacă ai început să îți promovezi produsele prin Google Shopping Ads, e important să știi ce trebuie să faci în continuare.

Noi credem că aproape orice campanie are nevoie de monitorizare și adaptare pentru a funcționa așa cum trebuie.

De aceea, sfatul nostru este să treci prin aceste rânduri și să revii la ele o dată la 2-3 săptămâni. 

În acest fel, te asiguri că faci tot ce trebuie pentru a obține cele mai bune rezultate.

Optimizează informațiile despre produse

Campaniile Google Shopping Ads se bazează pe datele pe care le introduci în feed-ul tău din Google Merchant Center.

De fiecare dată când adaugi date noi sau le schimbi pe cele existente, algoritmul învață tot mai multe lucruri despre acestea și despre cum să evidențieze mai bine ceea ce vinzi.

Din acest motiv, e absolut necesar să te asiguri că informațiile pe care le introduci corespund cu realitatea și cu modul în care caută oamenii.

Practic, trebuie să incluzi în descrierea sau titlul produselor tale cuvinte pe care le folosesc oamenii atunci când caută pe Google.

Dacă nu știi ce cuvinte folosesc utilizatorii pentru a căuta, încearcă să folosești Keyword Planner, Search Terms Report sau sugestiile de la Google. 

Vei descoperi informații care te pot ajuta să optimizezi mai bine titlul, descrierea și alte detalii importante despre produsele tale.

În momentul în care știi ce termeni folosesc oamenii, adaugă acele cuvinte în titlul sau descrierea produselor din feed.

În acest fel, poți crește performanța campaniilor și traficul de pe site.

Segmentează campaniile și grupurile de produse

Dacă ai un magazin online care vinde foarte multe produse, poți segmenta campaniile și produsele din inventar în diverse grupuri.

Spre exemplu, poți face o campanie pentru categoria de pantofi de alergare, care să cuprindă 3 grupuri de produse în funcție de brand: 

  • Grupul 1 – Adidas;
  • Grupul 2 – Under Armour;
  • Grupul 3 – Salomon.

În acest fel, poți obține și analiza date mult mai valoroase despre ce funcționează și ce preferă clienții tăi.

În plus, nu e o idee bună să amesteci diferite categorii de produse, cum ar fi adidașii sport și hanoracele, în aceeași campanie.

Citește mai multe despre grupurile de produse și segmentarea campaniilor, aici!

Ajustează bugetul campaniei

Dacă reclamele tale nu generează foarte multe clickuri sau ți se pare că nu ai suficiente conversii, sfatul nostru este să ajustezi bugetul campaniei.

Google Shopping Ads se bazează pe un sistem de licitare, ceea ce înseamnă că afacerile care sunt dispuse să plătească mai mult, primesc mai multă expunere.

Folosește cuvinte cheie negative

Așa cum ai văzut, atunci când faci reclame de tip Shopping, Google folosește datele produselor din feed-ul tău (și nu cuvinte cheie) pentru a stabili când și unde afișează reclame.

Astfel, atunci când un utilizator face o căutare, cei de la Google decid dacă acea persoană caută un produs pe care tu îl deții și îi afișează o reclamă.

Singurul mod în care poți controla afișarea reclamelor pentru anumite căutari sunt cuvintele cheie negative.

Practic, atunci când folosești cuvinte cheie negative, previi afișarea reclamelor pentru anumite căutări irelevante pe care le fac utilizatorii.

Spre exemplu, dacă tu vinzi mâncare pentru câini și pisici și vezi că Google afișează reclame chiar și atunci când oamenii caută mâncare pentru iepuri, poți folosi cuvinte cheie negative (mâncare pentru iepuri), pentru a împiedica motorul de căutare să afișeze reclamele tale acelor utilizatori.

Mai mult, atunci când folosești cuvinte cheie negative, reduci traficul irelevant, îți îmbunătățești rata de click (CTR), rata de conversie și ROAS-ul pe termen lung.

Poți găsi aceste căutări care au un impact negativ asupra campaniilor tale, în:

  • Search Terms Report din Google Ads;
  • Keyword Planner;
  • Google Search;

… Și alte instrumente pe care le utilizezi pentru a găsi cuvinte cheie.

Ai aici un articol complet despre cuvintele cheie negative din Google Shopping Ads!

Activează opțiunea de oferte speciale

Dacă folosești Google Shopping în România și vrei să scoți în evidență anumite produse și să te diferențiezi de competiție, sfatul nostru este să folosești promoții sau oferte speciale.

Cei de la Google îți pun la dispoziție opțiunea de a adăuga un discount, un produs cadou, o reducere sau livrare gratuită în cadrul reclamelor tale.

Google Shopping Ads 2021: ghid complet pentru începători
Google Discount

În acest fel, produsele tale ies în evidență atunci când sunt afișate și atrag mai mulți clienți.

Pentru a putea crea promoții speciale, trebuie să trimiți o solicitare celor de la Google. 

Vei primi un răspuns în decurs de 10-15 zile.

Îi poți contacta chiar acum, folosind acest link.

Adaugă recenzii

Atunci când faci reclame de tip Google Shopping, poți să adaugi recenziile produselor tale în cadrul acestora.

De ce?

Ei bine, pentru că oamenii cumpără și au încredere în calitatea produsului respectiv atunci când văd ratinguri bune, recomandări sau recenzii pozitive.

Recenziile pot avea un impact foarte mare asupra campaniilor și, în final, a deciziei de cumpărare a clienților.

Pentru a activa această opțiune, trebuie să faci o solicitare, aici.

Actualizează datele în mod constant

Un lucru foarte important pe care trebuie să îl faci pentru a crește performanța campaniilor tale este să actualizezi datele despre produse în mod constant sau să verifici că acestea au fost actualizate de cei de la Google.

Spre exemplu, dacă un produs nu mai este în stoc sau nu mai există anumite mărimi pentru acesta, trebuie să te asiguri că datele din Google Merchant Center sunt actualizate și reflectă situația reală din magazinul tău.

La ce ar trebui să te aștepți de la Google Shopping Ads

Dacă ai un magazin online și vrei să faci campanii Google Shopping în România, trebuie să știi că acestea pot funcționa extraordinar de bine pentru afacerea ta.

Oamenii caută produse și cumpără din ce în ce mai mult din mediul online, iar reclamele de tip Shopping au înregistrat cea mai mare creștere din toate segmentele de reclame de pe Google.

Totodată, dacă vrei să ai rezultate foarte bune, trebuie să:

  • Înveți cum funcționează acest canal de promovare;
  • Investești timp pentru crearea feed-ului și a campaniilor;
  • Te ocupi de gestionarea și optimizarea constantă a inventarului de produse;
  • Testezi diverse strategii și opțiuni;
  • Analizezi rezultatele și să vezi ce funcționează și ce nu.

Campaniile de succes au în spate ore întregi de optimizare și cercetare a datelor și rapoartelor disponibile… deci nu ar trebui să te aștepți la rezultate excepționale peste noapte.

Dacă vrei să îți crești traficul de pe site și numărul de vânzări, trebuie să înțelegi foarte bine cum funcționează Google Shopping Ads, să ai puțină răbdare la început și să investești resursele necesare pentru a obține cele mai bune rezultate.

Ca și concluzie…

Google Shopping Ads e, în momentul de față, o oportunitate foarte mare de promovare și creștere a numărului de clienți.

Dacă ai un magazin online, te sfătuim să încerci neapărat această metodă.

Poți ajunge la clienți extrem de importanți care caută exact ceea ce tu oferi.

În plus, odată ce vei învăța cum funcționează, totul va deveni mai ușor.

Vei putea face campanii avansate, iar traficul tău va crește.

Vei învăța mai multe despre ce caută oamenii și cum îi poți ajuta.

Vei putea ajunge cu ușurință la oamenii care au fost pe site și îi vei putea transforma în clienți.

Pe termen lung, afacerea ta va crește, iar rezultatele vor fi pe măsură.

Acum…

Partea bună e că ai aflat ce înseamnă Google Shopping Ads și cum te poate ajuta acest instrument să îți crești vânzările.

Dacă vrei să afli informații mai avansate despre Google Shopping Ads și cum să implementezi campaniile, am pregătit pentru un Hackbook de la A la despre cum să-ți promovezi produsele magazinului online direct pe pagina de căutare Google

În continuare, dacă vrei să afli care sunt cele mai bune strategii și metode care funcționează acum în marketing, te invităm să arunci o privire peste Marketing Hackers Pro.

Vei găsi peste 50 de materiale care te ajută să ai succes, inclusiv:

  • Cum creezi o campanie Google Smart Shopping;
  • Ecrane Esențiale din Google Analytics;
  • 30 de trucuri vizuale prin care să atragi atenția;
  • 7 elemente must have ale unui website care vinde;
  • 7 hack-uri de optimizare a checkout-ului și a formularelor de contact;
  • Cum creezi o campanie Google Dynamic Search Ads.

… Și multe altele.

Te așteptăm!

P.S. Ți-a plăcut articolul? Dacă răspunsul este DA, atunci abonează-te și la newsletter-ul nostru pentru că îți trimitem săptămânal informații valoroase și foarte utile din lumea marketingului.