Cum știu dacă merită să investesc în SEO - Exemplu: afacerile mici - SMARTERS Grow

Probabil ai auzit de SEO, sau optimizarea pentru motoarele de căutare. Dar întrebarea la care în general nu avem răspuns: merită să investesc în SEO pentru afacerea mea? Mai ales dacă deja ne vin clienți din alte surse cum ar fi Google Adwords sau Facebook?

De-a lungul timpului, în cazul clienților cu care am lucrat SEO s-a dovedit a fi un mod de atragere a clienților foarte profitabil, principalul său avantaj fiind că odată ce se văd rezultate, nu trebuie să plătești constant pentru a aduce noi clienți. Odată ce mărești traficul către site, acesta rămâne relativ constant. Cel puțin o perioadă.

Cum îți dai seama dacă merită să investești în SEO

Există căutări pentru produsele sau serviciile tale?

Primul lucru pe care trebuie să îl faci ca să vezi dacă se merită să investești în servicii SEO este să vezi dacă oamenii știu ce au nevoie. Mai exact, dacă oamenii caută pe Google după produsul sau serviciul tău.

Ca să vezi dacă într-adevăr există căutări, poți începe prin a folosi un tool gratuit de la Google (Keyword Planner – Mai multe despre cum se folosește acest tool, găsești aici).

Exemplu folosire keyword planner

Nu doar că există căutări pentru piese auto, ci există și căutări mai specifice. Se pare că oamenii vor să cumpere piese auto online. Poți merge mai departe să vezi dacă oamenii caută și mai în detaliu decât atât.

De exemplu, dacă magazinul tău se află în Timișoara, poți vedea dacă există potențiali clienți în Timișoara.

Exemplu folosire keyword planner Timisoara

Și se pare că există destul de mulți!

La ce trebuie să fii atent aici, este să existe cuvinte apropiate de conversie. Ce înseamnă asta? În cazul exemplului de mai sus, oamenii să caute „firmă cauciucuri timișoara” sau „montare cauciucuri Timișoara” și nu ceva în genul „din ce sunt făcute cauciucurile”.

De asemenea, sunt șanse ca de multe ori să nu existe căutări directe pentru produsul/serviciul tău, însă să-ți poți optimiza site-ul pentru ceva ce oamenii caută și apoi pe site să-i educi despre produsul/serviciul tău.

De exemplu, la SMARTERS, fiind prima companie de Growth Hacking Marketing din România, majoritatea oamenilor nu au auzit de acest concept. Prin urmare, nu există căutări pentru aceste cuvinte cheie. Nimeni nu caută pe Google servicii growth hacking marketing, servicii growth hacking sau firmă de growth hacking.

Exemplu cautari growth hacking keyword planner

Așadar, degeaba am fi optimizat noi site-ul să apară pentru aceste cuvinte cheie, dacă nimeni nu le folosea.

De aceea l-am optimizat să apară pentru cuvinte cheie precum firmă de marketing, agenție de marketing.

Iar pentru a promova conceptul de Growth Hacking, am direcționat oamenii din articole către pagini explicative sau am făcut campanii pe Social Media sau guest blogging.

Revenind la tine, dacă și tu te confrunți cu o problemă similară, primul pas este să vezi dacă există căutări asemănătoare produsului sau serviciului pe care îl oferi. Astfel, îi poți atrage pe oameni pe site, după care îi poți educa în legătură cu produsul sau serviciul tău.

De ce merită să investești în SEO

Dacă ai ajuns până aici, înseamnă că există căutări pentru ceea ce oferi. Și cel mai probabil, și competiția ta e pe Google.

Și totuși, de ce să nu folosești Google Adwords sau Facebook? Până la urmă, doar creezi o reclamă și vin clienții, fără să mai aștepți chiar și câteva luni până își face SEO treaba.

Avantajul principal al SEO este că nu mai plătești pentru fiecare click, așa cum e la Google Adwords sau reclamele de pe Facebook. Odată ce oamenii găsesc site-ul tău în Google, acele clickuri nu te mai costă nimic.

Tu vei plăti doar costurile optimizării SEO, care scad în timp, pentru că odată ce ai ajuns pe prima pagină, efortul pentru a te menține acolo, e mai mic. E mult mai ușor să menții o viteză constantă decât să pleci de pe loc.

Să facem o comparație ipotetică cu Google Adwords.

Să zicem că investești 100 de euro pe lună într-o campanie Google Adwords, timp de 3 luni. Să zicem că un click costă în medie 1 leu (aproximativ 0,22 euro). Asta înseamnă că din acei 300 de euro, vei avea 1300 de clickuri către site-ul tău. (300 euro/0,22 euro)

Din aceste 1300 de click-uri, 13 de oameni ajung să cumpere un produs sau serviciu care costă 200 de euro, să zicem. Adică ai o rată de conversie de 1%.

Rezultate: Ai cheltuit 300 de euro pe Google Adwords și ai vândut de 2600 de euro (13 clienți x 200 de euro). Adică 1700 de euro profit.

Acum să vedem ce s-ar întâmpla dacă ai investi în servicii SEO timp de 3 luni.

SEO te costă mai mult la început. Să zicem 200 de euro pe lună, adică 600 de euro pe 3 luni. Numărul de click-uri va depinde în principiu de cuvintele cheie pe care ai optimizat site-ul și de numărul de articole pe care le ai pe site.

Diferența e că în timp, odată ce site-ul va avea din ce în ce mai multă autoritate, vei avea din ce în ce mai mult trafic gratis. Si chiar dacă rata de conversie va fi poate puțin mai mică decât la Google Adwords (pt că nu toată lumea care citește un articol va și cumpăra), ROI (return on investment-ul) va fi mai mare pentru că nu mai trebuie să plătești pentru trafic.

În plus, pentru că oamenii te vor putea găsi și atunci când vor să cumpere ceva, dar și când au o problemă pe care le-o poți rezolva cu un articol pe blog, SEO te va ajuta să câștigi încrederea potențialilor clienți.

În acest fel, pe termen mediu și lung, experiența ne-a arătat că ROI pt SEO este mult mai mare.

Cum vezi dacă a meritat investiția

În final, cifrele îți vor arăta dacă s-a meritat investiția în SEO – pe ce poziție apare siteul în căutări, numărul de vizite de pe site, numărul de conversii.

Toate acestea pot fi măsurare cu ajutorul a diferite unelte precum Google Analytics, Google Search Console.

În cazul nostru, cheltuiam câteva sute de lei pentru a atrage clienți prin Google Adwords pentru serviciul de Social Media Marketing. Dar între timp, ne-am ocupat și de optimizarea siteului, iar acum serviciul este pe prima pagină. Practic, nu mai plătim ca să ne găsească clienții.

Exemplu Firma Optimizare SEO Timisoara

Am lăsat totuși și reclama Google Adwords pentru a ne mări șansele ca oamenii să ajungă pe site-ul nostru.

Concluzie: merită să investești în SEO pentru afacerea ta sau nu?

Dacă există cereri pentru produsul tău, atunci merită să investești în SEO pentru că pe termen lung, nu vei mai plăti ca să te găsească clienții. Clienții tăi vor putea să găsească fie pagina serviciilor/produselor, fie articole pe blog, fără ca tu să plătești pentru fiecare click.

P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, probabil le-ar plăcea și prietenilor tăi. Dar nu avem de unde ști dacă nu-l distribui, nu? 🙂

Mockup Ghid Growth Hacking Romania SMARTERS

Primul ghid de Growth Hacking Marketing din România

 

Învață să îți crești afacerea prin același concept de marketing folosit de companii precum Facebook, Linkedin sau Airbnb.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.

Cum-inscriem-un-site-in-Google-Search-Console

Aproape ai reușit.

 

Lasă-ne adresa de email și te vom redirecționa automat către ghid.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.