Dacă ai un magazin online știu că ai 99 de probleme.

Probabil  una dintre ele (și cea mai importantă) este că oamenii nu îți cumpără produsele.

Am dreptate?

Top 12 motive pentru care oamenii îți abandonează magazinul online fără să cumpere (și ce să faci în legătură cu asta)

Află că pentru această problemă există vreo 12 motive posibile pe care le-am descoperit fie la SMARTERS, fie sunt bazate pe studii.

Iar în acest articol, ți le prezentăm pe toate și îți spunem la fiecare ce soluții poți implementa pentru a-ți rezolva problemele.

Fiecare soluție implementată se va vedea direct în încasările tale. 

Adică în buzunarul tău.

Îți place până aici?

Atunci oprește muzica din căști, ia cafeaua aproape și citește până la capăt. 

Înainte de a trece la cele 12 motive, vrem să te avertizăm: dacă vei aduna procentele de la fiecare, vei vedea că suma va trece de 100%. 

Asta nu înseamnă că nu știm noi matematică (deși nota mea de la Bac la mate, ar spune altceva).

În cazul de față, motivul este acela că oamenii au motive multiple pentru care renunță să mai cumpere, nu doar unul. 

Acum că am stabilit asta, îți las aici un PDF cu toate motivele și soluțiile, iar în continuare le luăm pe fiecare în parte.

Oamenii au găsit o ofertă mai bună pe alt site sau prețul li se pare prea mare (68%)

Oamenii au foarte multe opțiuni atunci când vine vorba de online shopping.

Pentru a găsi cele mai bune prețuri, ei caută același produs pe cel puțin 3 site-uri, iar dacă unul dintre acestea are preț mai bun, probabil va cumpăra de acolo. 

Uite ce poți să faci.

Soluții

Menține prețul competitiv

Uite-te la prețurile competitorilor tăi și menține prețul competitiv. 

Acesta trebuie să fie cât mai apropiat de-al lor sau dacă poți (și ar fi ideal) să ai prețul mai mic. 

Ce trebuie să ții minte aici este că prețul este relativ. 

Nu există mic sau mare. 

Există doar prețul tău în comparație cu al altora. Iar aici se va face decizia de achiziție. 

Copywriting

Multe site-uri nu investesc resurse în a face un copywriting bun. Iar în cazul produselor mai scumpe acesta poate face diferența.

Cu cât îi explici cumpărătorului mai multe beneficii ale produsului, cu atât șansele să-l cumpere sunt mai mari. 

Importanța copywriting-ului crește odată cu prețul, iar pe oameni nu îi interesează descrierea produselor, ci mai ales beneficiile.

Să luăm un exemplu concret.

Ai o pereche de adidași pe care vrei să-i vinzi. 

Spune-le oamenilor care sunt beneficiile achiziționării acestor adidași (sunt rezistenți la apă, sunt făcuți din ceva materiale bio, arăți super cool când ieși cu ei pe stradă etc). 

Omul trebuie să înțeleagă nu doar că are nevoie de acești adidași, ci și de ce, iar beneficiile pe care le prezinți trebuie să-i crească dorința de cumpărare.  

Fă oferte mai bune

La SMARTERS nu suntem fanii reducerilor, dar suntem fanii unor oferte mai bune. 

Gândește-te la bonusuri sau alte servicii pe care le poți oferi.

Poate fi vorba despre un voucher la următoarea comandă sau un preț redus pentru alt produs. 

Ideile pentru aceste oferte sunt nelimitate. Trebuie doar să:

Top 12 motive pentru care oamenii îți abandonează magazinul online fără să cumpere (și ce să faci în legătură cu asta)

Retargeting gravitațional

Fă retargeting. 

Chiar dacă cineva a intrat pe site-ul tău, dar nu a cumpărat nu înseamnă că nu trebuie să îi acorzi atenție. 

 E foarte important ca această persoană să te țină minte pentru că nu știi niciodată când are nevoie de alt produs,  iar tu, în acel moment, trebuie să fii prezent.

Cum faci asta?

Prin campanii de retargeting pentru cei care ți-au vizitat site-ul, de exemplu. 

Avem un hackbook super elaborat pentru campaniile de retargeting care îți arată pas cu pas tot ce trebuie să faci pentru a avea o campanie de retargeting care să convertească. 

Citește mai multe aici.

Acceptă că nu oricine îți poate deveni client

Uneori trebuie să spui: Aia e. 

Acceptă faptul că nu toată lumea ți-e client și nici nu trebuie. 

Odată ce înțelegi și accepți asta, vei dormi mult mai liniștit noaptea și din cele 99 de probleme vei rămâne cu 98 🤣 

Costuri și alte surprize neplăcute  (56%)

Oamenii renunță la comandă pentru că au parte de surprize neplăcute, iar aici, principalul vinovat este costul transportului.

Nu le-ai arătat din timp care este costul lui, iar de multe ori se întâmplă ca acest cost să fie prea mare în raport cu prețul comenzii. 

Un procent foarte mare din utilizatori pun produse în coș doar ca să vadă care este costul transportului sau la ce alte taxe trebuie să se aștepte.

Când ajung la pagina de check-out și văd toate costurile fie cumpără, fie nu. 

Treaba ta este să-i faci să decidă să cumpere și să o faci cât mai repede. 

Ideea e următoarea: cu cât oamenii sunt mai puțin surprinși de prețul final, la pagina de check-out, cu atât șansele ca ei să cumpere sunt mai mari. 

Uite câteva soluții pe care le poți implementa.

Soluții

Afișează costul transportului din timp

Arată toate costurile (transport, servicii, alte taxe) din prima. 

Aceste informații le poți pune pune chiar la paginile de produs. 

Important este să le afișezi înainte de pagina cu coșul de produse pentru ca oamenii să știe la ce să se aștepte. 

Explică aceste costuri

Ai taxe extra? Explică-le. 

Spune-le care sunt taxele, pentru ce sunt și care este prețul lor.

Cu cât le explici mai în detaliu unde se duc banii lor și care sunt motivele, cu atât clienții vor știi la ce să se aștepte, iar rata de conversie va crește.

Elimină toate distragerile după momentul în care cineva adaugă un produs în coș

Există multe site-uri construite foarte bine, dar care folosesc prea multe bannere și pop-up-uri. 

Atât de multe încât la final omul nu mai știe pe care dintre ele să apese.

Toate acestea distrag utilizatorul și astfel nu mai ajunge (sau ajunge foarte greu) la pagina de check-out. 

Așadar, după ce omul adaugă produsul în coș asigură-te că nu mai este distrat de altceva și că singura lui treabă este SĂ CUMPERE. 

Pe pagina de check-out, cel mult, spune-i să se înscrie la newsletter. Și atât.

Vrei ca focusul lui să fie pe cumpărarea produsului și nu pe alte chemări la acțiune. 

Site-ul a dat o eroare (39%)

Asta se întâmplă și la case foarte mari și e o problemă mai frecventă decât îți imaginezi. 

Cele mai frecvente erori sunt 404 (serverul nu a găsit sursa) sau timeout, ceea ce înseamnă că  încărcarea site-ului durează mult prea mult. 

Top 12 motive pentru care oamenii îți abandonează magazinul online fără să cumpere (și ce să faci în legătură cu asta)

Soluțiii

Testează paginile cheie cu GTMetrix și rezolvă lucrurile care duc la timp de încărcare mare;

GTMetrix este un instrument online, gratuit prin care poți vedea care este viteza site-ului tău. 

Dacă observi că are probleme, vorbește cu developerul tău și rezolvă-le cât se poate de repede. 

Degeaba ai un cel mai frumos site și cele mai calutative produse dacă omul așteaptă mai mult de 2 secunde să ajungă la ele.

Top 12 motive pentru care oamenii îți abandonează magazinul online fără să cumpere (și ce să faci în legătură cu asta)

Testează periodic tot site-ul pentru erori cu instrumente specializate;

Există o mulțime de instrumente online, gratis sau plătite, prin care poți testa site-ul.

De exemplu, pentru erorile de time out și 404, noi folosim Ahrefs.

Dacă nu ești de specialitate, sfatul nostru este să vorbești cu developerul tău pentru că el este cel mai în măsură să îți recomande aceste instrumente, în funcție de erorile specifice pe care le ai. 

Ai grijă când instalezi scripturi, aplicații și module noi;

Știu că scripturile sau alte module îți ușurează ție viața, dar în 99% din cazuri acestea cresc timpul de încărcare al site-ului și cresc șansele de apariție a erorilor.

Așa că gândește-te de două ori înainte să le adaugi și discută cu developerul tău pentru soluții suplimentare.

Oamenii nu sunt pregătiți să cumpere (37%)

Ce crezi?!

Uneori oamenii pur și simplu nu sunt pregătiți să cumpere.

Fac browsing pe site-uri din plictiseală sau curiozitate, fără intenția de a face vreo achiziție.

Important este să știi asta și să fii pe fază pentru momentul în care vor fi pregătiți. 

Soluții

Captează adresa de e-mail

Ideea este să faci tot ce poți pentru a le lua adresa de mail. Chiar dacă nu cumpără acum, trebuie să ții legătura cu ei și să fii prezent atunci când vor să cumpere. 

Cu toate astea, dacă omul nu primește niciun e-mail de la tine după ce se înregistrează, nu te aștepta la minuni.

Trebuie să te gândești la o strategie de e-mail marketing în care să menții constant legătura cu ei.

Avem mai multe materiale care te pot ajuta cu asta:

E-mail Marketing: Ghid complet pentru începători

10 metode prin care îți poți crește rata de deschidere a mail-urilor

Cum creezi o strategie de e-mail marketing

Ai nevoie de Strategii de „de-a gata” în funcție de tipul afacerii (Ecommerce, B2C, B2B și Servicii), pentru creșterea a ROAS-ului, și a numărului de lead-uri calificate sau al vânzărilor. Aruncă un ochi aici!

Retargeting gravitațional

La fel ca la punctul anterior, îți recomandăm să faci retargeting.

Și să adaptezi mesajele în funcție de timpul care e trecut de când omul nu a mai interacționat cu tine, dar și în funcție de paginile pe care le-a vizitat.

Fă retagreting pentru site, dar și pentru campaniile de social media pentru o perioadă mai lungă de timp.  

Fă comunicare bazată pe dovadă socială și extindere de beneficii

Poate oamenii nu au intrat pe site-ul tău cu scopul de a cumpăra ceva, dar dacă văd review-uri foarte bune, de la cât mai mulți oameni, poate să le crească dorința de cumpărare.

Așa că ce trebuie să faci este să te asiguri că îți încurajezi clienții să lase aceste review-uri și să le scoți cât mai în față atunci când promovezi produsul.

Acceptă că nu oricine își poate deveni client

Nu oricine trebuie să fie clientul tău. Dacă nu te-am convins mai sus, îți mai spunem o dată. 

S-au răzgândit și nu mai vor să cumpere deloc (26%)

Există situații în care cineva pleacă la drum cu gândul de a cumpăra, dar după ce vede mai multe oferte poate își dă seama că nu are neapărată nevoie de produsul pe care îl voia, iar banii poate să îi pună deoparte pentru vacanța aia în Bali la care visează de câțiva ani.

Am o veste bună: DA, există soluții și pentru acest scenariu. 

Soluții

Vinde întâi soluția, nu produsul

Fă oamenii să își dorească întâi produsul și apoi spune-le să-l cumpere. Nu invers. 

Unii dintre ei nu conștientizează care sunt beneficiile produsului tău, așa că rolul tău este să le vinzi întâi pe astea.

Vinzi o piscină pentru copii?

Spune-le părinților că pot salva timp prețios pentru ei în care pot face alte lucruri. Atât timp cât copiii se joacă la piscină, părinții își pot vedea de treburile casnice, nu e nevoie să îi trimită la bunici. 

Deci vinde-le beneficiile la care poate nu se gândesc din prima și fă-i să vadă ce ar pierde dacă nu l-ar cumpăra. 

Retargeting gravitațional

Nu mai reiau. Tot ceea ce am zis mai sus, se aplică și aici, iar retargetingul îți poate crește substanțial rata de conversie, așa că folosește-l.

Acceptă că nu oricine îți poate deveni client

Sper că nu ai uitat 🙂

Navigarea pe site e prea greoaie (25%)

Foarte multe site-uri cu produse bune au această problemă.

Aici intră faptul că oamenii nu pot găsi ușor produsul de care au nevoie pentru că navigarea pe site e greoaie sau nu există categorii și filtrare a produselor. 

Pe de cealaltă parte, există site-uri care au atât de multe categorii, filtrări, secțiuni încât clientul devine dezorientat pentru că nu știe încotro să meargă.

O altă problemă este că deși găsesc produsul ușor la prima interacțiune (în cazul în care vin dintr-o reclamă de Facebook, de exemplu), a doua oară nu știu unde să se uite ca să îl găsească din nou. 

Important de ținut minte: ce depășește 3 click-uri și două rafinări înseamnă că e prea mult pentru un utilizator.

Avem pregătite 5 soluții pe care le poți implementa. 

Soluții

Modelează navigarea de pe site-urile mari

Cel mai simplu și util lucru pe care poți să-l faci este să te uiți la cele mai mari site-uri de produse (Emag, Altex, Amazon) și să copiezi ceea ce fac ei. 

Motivul?

Fiind atât de mari, cu un volum foarte mare de clienți și vizitatori zilnici, aceste site-uri modelează comportamentul utilizatorilor.

Ceea ce înseamnă că atunci când oamenii vor intra pe site-ul tău, se vor aștepta să găsească produse la fel simplu sau să navigheze la fel de ușor. 

Așa că fură ca un artist 🙂

Modelează navigarea după modul în care caută oamenii

Acordă-ți puțin timp de gândire și vezi cum ar putea căuta oamenii pe site.

Tu nu ești un exemplu bun pentru că dacă e site-ul tău, tu știi totul despre el.

Scoate-te din ecuație și pune-te în papucii unui utilizator care acum îți vizitează site-ul pentru prima dată.

Gândește-te cum ar trebui să arate meniul și ce filtre l-ar ajuta pentru a găsi produsele cât se poate de ușor. 

Creează filtre, categorii și secțiuni care ajută clientul să ajungă acolo unde îți dorești tu. 

Oferă mai multe modalități de a ajunge la același produs

Felurile în care oamenii ajung la aceleași produse, trebuie să fie redundant, spunem noi.

Adică dacă ai o pereche de adidași Nike, de damă, asigură-te că pot fi găsiți și la secțiunea adidași damă, dar și la brandul Nike.

Ideea este că utilizatorul trebuie să se împiedice de produsul tău de mai multe ori și în mai multe locuri. 

Fă CTA-uri vizibile și culoare contrastantă cu restul site-ului

Fă chemările la acțiune cât mai vizibile, dacă vrei ca lumea să acționeze.

Pune-le în locuri vizibile pe site și asigură-te că ies în evidență. 

O chemare la acțiune care se va mixa cu restul site-ului nu va funcționa niciodată, așa că fă-o cu fonturi mai mari și cu culori contrastante față de restul site-ului.

Ține bannerele și alte chemări la acțiune actualizate

Din experiența noastră, am observat că oamenii dau click pe bannere, atât timp cât sunt făcute bine și sunt puse în locuri cheie. Așa că sfatul nostru este să le updatezi mereu.

Asta înseamnă că vei ajuta oamenii să găsească produsele mult mai ușor, în special pentru cei care caută de pe mobil. 

Și peste 50% dintre ei o fac, apropo. 

Nu exagera cu ele, totuși. 

Dacă site-ul tău are 7 bannere, sunt foarte puțini cei care vor avea răbdare să treacă prin ele. 

Limitează-te la maxim 3 bannere, făcute bine și contextualizate: în funcție de sezon, sărbători sau alte campanii pe care vrei să le rulezi. 

Li s-a părut că procesul de finalizare (checkout) e dificil/durează mult (25%)

Un proces de check-out complex și care durează prea mult, obosește utilizatorul.

Rezultatul?

Omul va ieși de pe site fără să cumpere.  

Fiecare pas pe care îl adaugi și care nu e necesar îți va scădea din vânzări.

Soluții

Elimină toate câmpurile și pașii care nu sunt esențiali;

Atunci când creezi formularul de check-out asigură-te că este cât se poate de simplu și elimină toate detaliile de care nu ai neapărată nevoie. 

Mută crearea contului și alte acțiuni după finalizarea comenzii;

Nu le cere oamenilor să facă prea multe înainte să cumpere. 

După aia poți să le ceri orice pentru că nivelul de dopamină la gândul că va veni acel palton cool îi va face să fie mai docili. 

Așadar, dacă vrei ca oamenii să-și creeze cont pe site și să le salvezi datele pentru comenzi viitoare, fă-o după ce au finalizat comanda. 

Pre completează datele pe care le poți precompleta (bazat pe IP ori cont) și fă accesibile cele mai des folosite opțiuni. 

Folosește instrumente care pre completează câmpurile goale (adresă de e-mail, număr de telefon, etc), iar la opțiunile de dropdown asigură-te că cele mai comune sunt în primele 3. 

Utilizatorul va aprecia că i-ai salvat timp prețios și că a fost simplu să comande și uite așa va reveni la tine și pentru o a doua comandă. Și pentru a treia. Și pentru a patra.. 

Verificări de securitate prea complicate (18%)

În ultimii ani, reglementările impuse pentru securitatea cardurilor noastre au dus la o încredere mai mare a utilizatorilor pentru a cumpăra online. 

Ceea ce e minunat!

Top 12 motive pentru care oamenii îți abandonează magazinul online fără să cumpere (și ce să faci în legătură cu asta)

Dar pe cât sunt de necesare, pe atât de mult ne pot da bătăi de cap uneori din cauza erorilor. 

Soluții

Vezi ce poți automatiza/elimina din aceste verificări;

Nu toate verificările sunt necesare, așa că asigură-te că ceri oamenilor doar ce ai tu nevoie și procesatorul de plăți.

De asemenea, uite-te puțin peste toți procesatorii care pun la dispoziție astfel de servicii și vezi care dintre ei au un proces mai ușor.

Automatizează toate procesele. 

Adaptează copy pentru a le explica;

Se întâmplă de multe ori ca oamenii să nu știe ce trebuie să facă sau care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze.

Ajută-i cu un copy explicativ.

De exemplu, explică-le de ce trebuie să completeze anumite informații sau cum le vei folosi. 

Nu renunța la securitate!

E cât se poate de tentant, știu, dar site-ul tău își va pierde din credibilitate, iar oamenii vor fi foarte sceptici să își introducă datele de card la tine. 

Deci nu renunța la securitate, ci caută soluții să o automatizezi și să o faci cât să poate de simplă. 

Îndoieli legate de securitatea site-ului (17%)

Mulți oameni, atunci când vine vorba de propriile date, se întreabă ce se va întâmpla cu datele lor de card. 

Treaba ta este să îi asiguri că le folosești doar în scopurile permise de lege. 

Soluții

Asigură-te că tot site-ul are SSL funcțional;

Ai grijă ca Certificatul SSL să se declanșeze pe tot site-ul, iar paginile să fie rescrise pe HTTPS.

Certificatele SSL sau certificatele de securitate sunt protocoale criptografice ce au rolul de a securiza schimbul de informații pe internet. Ex: informații despre carduri bancare, parole și în general orice informație care se dorește a rămâne privată. 

Certificatele SSL sunt o parte esențială a Internetului. 

Nu doar că realizează procesul de criptare a comunicării dintre computer și server, dar oferă și certitudinea verificării conform căreia siteul este ceea ce pretinde că este. 

Un Certificat SSL informează vizitatorii cu privire la securitate, dar ajută de asemenea prin protejarea lor atunci când navighează pe website.

HTTPS (Hyper Text Transfer Protocol Secure) apare în adresa URL atunci când un website este securizat de un certificat SSL. 

Detaliile certificatului și autoritatea care l-a eliberat alături de numele deținătorului website-ului pot fi verificate direct în browser dacă apeși simbolul în formă de lacăt din bara de adrese de la browser.

Nu stoca datele cardului pe site-ul tău dacă nu ai un motiv bun;

Asigură cumpărătorii că nu le stochezi datele de card.

Cel mai bun lucru pe care poți să-l faci este să îi redirecționezi către siteul procesatorului pentru că deja au încredere în el și nu își mai fac griji cu privire la datele lor. 

Pune iconițele de securitate și ale procesatorului de plăți;

Pot părea neesențiale pentru tine, dar pentru cumpărător contează să le vadă pentru că îi dă încă un boost de încredere.  

Pune numele procesatorilor și iconițele pe site.

Important de reținut: studiile arată că Norton Security are cel mai mare impact pozitiv asupra cumpărăturilor online.

Opțiuni de livrare nesatisfăcătoare (16%)

Mulți oameni abandonează coșul de cumpărături pentru că nu au mai multe opțiuni de livrare din care să aleagă.

Fie că vorbim despre firme de curierat sau modalitatea în care intră în posesia produsului, trebuie să le oferi mai multe variante. 

Soluții

Oferă-le opțiunea de a alege din mai mulți curieri (poți avea contracte individuale sau integratori);

În funcție de localitatea și cartierul în care se află, oamenii pot avea preferințe diferite. 

Unii din București sector 2 poate preferă curierul de la Cargus, alții din sectorul 5 poate au o relație mai bună cu Fan Courier.

Treaba ta este să ai cel puțin 2 curieri din care oamenii să aleagă.

Gândește-te și la metode alternative de livrare (eg. cutii/Easybox);

De câte ori ai dat o comandă și ai stat cu stres gândindu-te că nu vei fi acasă când va veni?

Livrarea la easybox și astfel de cutii e super în vogă acum și rezolvă atât problema curierilor (care nu mai fac drumuri degeaba), cât și a cumpărătorilor care nu mai sunt restricționați de ore și zile.  

Ia în considerare un contract cu unii care pun la dispoziție aceste cutii. 

Erori în faza de plată (11%)

O problemă frecventă pe care fiecare dintre noi a avut-o cel puțin o dată.

Site-ul nu ți-a acceptat plata din diverse motive, iar tu încerci de 10 ori, fără niciun succes.

Iar de cele mai multe ori te enervezi pentru că nici nu știi de unde a venit eroarea. E de la site? E de la bancă? Nu mai ai bani în cont?

Soluții

Dacă e posibil, comunică motivul respingerii;

Majoritatea site-urilor am observat că nu menționează care ar fi eroarea după plată și ce ar trebui să facă omul mai departe.

De aceea, acolo unde e posibil, scrie-le oamenilor de ce le apare eroarea (fonduri insuficiente) și ce trebuie să facă mai departe (să alimenteze cardul, să contacteze banca etc)

Monitorizează datele oferite de procesatorul de plăți și recontactează clienții la care plata a eșuat. 

Verifică periodic de ce au eșuat tranzacțiile și setează niște email-uri care să îi anunțe ce s-a întâmplat.

Ce am observat din experiența noastră este că majoritatea erorilor țin de fonduri insuficiente. 

Așa că ce facem noi la SMARETRS este să îi anunțăm cu un email automatizat că nu au fonduri pe card, iar rezultatele arată că de obicei, la a doua încercare, plata se face. 

Activează un instrument de înregistrare ecran pe paginile de finalizare;

Hotjar este un instrument care îți oferă informații extrem de valoroase referitoare la locul în care merge atenția utilizatorului pe site-ul tău. 

Cu ajutorul acestui instrument poți vedea ce sare în ochi prima dată, care este partea din landing page care este cea mai vizualizată și îți oferă date pe care le poți optimiza apoi pentru a crea pagini mai atractive care să aducă mai multe rezultate. 

Nu ai adus audiența corectă

Ai făcut campanii, ai creat un site bun, ai oferte excelente, dar oamenii tot nu cumpără?

Astea înseamnă că nu sunt clienții tăi.

Soluții

Folosește cuvinte cheie specifice, potrivirea „Frază”;

În cazul în care vinzi produse extrem de generale, asigură-te că folosești cuvinte cheie specifice.

Dacă vinzi alcool, degeaba pui keyword “vin”, dacă omul care ajunge la pagina ta era interesat de cele mai bune butoaie pentru vin. 

Așadar, pune cuvintele cheie mai specifice, iar pe cele secundare le poți face mai generale. 

Reclamele trebuie să oprească din scroll doar clienții ideali;

Mulți cred că o reclamă super catchy, care oprește utilizatorul din scroll ar trebui să și vândă.

 Lucru cât se poate de neadevărat.

O reclamă scandaloasă poate atrage atenția și poate face oamenii să apese pe ea, dar asta nu înseamnă că ei sunt și clienții tăi.

Acel click pe reclamă înseamnă curiozitate și nu nevoia/necesitatea de a cumpăra.

Așa că atunci când creezi o reclamă gândește-o să fie cât se poate de relevantă pentru clienții tăi.

Și nu uita: copywritingul este cea mai bună metodă de targetare.

Uite aici un articol care îți explică cum poți face asta. 

Iar aici îți explicăm cum ar trebui să arate o reclamă care să atragă atenția clienților tăi. 

Monitorizează oamenii care intră pe site și vezi dacă fac parte din clienții ideali;

Uite-te în datele site-ului tău și vezi care e comportamentul oamenilor. Acolo unde nu se leagă, înseamnă că acei oameni nu fac parte din targetul tău. 

Monitorizează rata de respingere și timpul pe site pentru a-ți da seama de potrivirea reclamă – pagină de destinație;

Ca idee, timp mic petrecut pe pagină și bounce rate mare înseamnă că ai pe site oamenii nepotriviți.

Ce trebuie să ții minte

O audiență bună îți rezolvă jumătate din problemă

Știu că ți-am prezentat multe soluții, dar partea cea mai bună este că dacă lucrezi la audiența ta, jumătate din probleme sunt ca și rezolvate.

Deci asigură-te că toate mesajele tale ajung la oamenii care au nevoie de produsul tău și vor să îl cumpere. 

Nu trebuie să ai rata de conversie de 100%, ci să elimini lucrurile care duc la abandonarea coșului de cumpărături

E de ajuns să pui în aplicare măcar 3 din soluțiile pe care ți le-am propus mai sus și vei vedea cum îți crește rata de conversie.

Unele sunt mult mai simple de implementat decât îți imaginezi, iar o setare de 5 minute, îți poate aduce o creștere a rezultatelor de câteva ori mai mare. 

Așa că nu mai sta pe gânduri. Începe de azi să lucrezi la implementarea acestor soluții și vino mâine și spune-ne cu cât ți-au crescut vânzările 😀

Iar dacă ești interesat să afli strategii și idei care să ducă la o creștere accelerată a magazinului tău online, intră pe acest grup.  

Facem traininguri săptămânale în care îți prezentăm idei pe care poți să le implementezi și care pot să-ți crească rata de conversie cât ai spune “Ecommerce”!