Review WhitePress.ro Platformă de link building, content & influencer marketing - SMARTERS Grow

Spoiler alert: WhitePress e una dintre descoperirile plăcute ale anului.

Cred că aproape zilnic primim la SMARTERS propuneri de colaborare, invitații să încercăm servicii și instrumente.

Adevărul e că majoritatea nu ne încântă. 

Nu rezolvă nici o problemă reală, sau nu o fac mai bine decât alte soluții consacrate.

Așa că atunci când am primit un e-mail de la cei de la WhitePress să testez platforma, am fost puțin sceptic.

Dar cum la SMARTERS oricum investim vreo 15.000-20.000€ pe an în instrumente de marketing, am zis că de ce nu, dacă tot mă lasă să mă joc gratuit.

De când am intrat prima dată „în spate” am fost impresionat.

Așa că mai departe voi trece prin experiența mea cu WhitePress, ce mi-a plăcut, ce nu prea și îți voi da câteva sfaturi de utilizare și strategie.

Ce e WhitePress și cum te ajută.

WhitePress e o platformă ce aduce la un loc marketerii, persoanele care au site-uri și creatori de conținut scris.

Eu voi vorbi doar din prisma de marketer, pentru celelalte funcționalități intră pe site și vezi despre ce e vorba.

Ca marketer, beneficiul WhitePress e simplu: te ajută să obții link-uri de la alte site-uri.

Dacă ești familiar cu SEO, știi că link-urile sunt esențiale pentru poziții mai bune în motoarele de căutare. 

Sunt unul dintre cele 4 nivele de factori SEO, chiar în vârful piramidei.

piramida seo

Orice spun părerologii de meserie din industrie, backlink-urile au fost, sunt și probabil destulă vreme vor continua să fie unul dintre cei mai importanți factori SEO, dacă nu cel mai important.

Studiile o arată, experții internaționali o spun, dovezile noastre din practică o susțin.

Și aici strălucește WhitePress: te ajută să găsești site-uri unde să publici articole care să facă trimitere spre site-ul tău, și te ajută să faci asta la costuri mici, foarte mici.

Principalul beneficiu WhitePress: obții link-uri relativ ușor și la costuri mici

Spuneam mai sus că am fost impresionat de prima dată când am intrat „în spate”.

Ei bine, efectul de „wow” a venit când am văzut cât costă să publici un articol pe un site cu autoritate SEO foarte bună.

Ca să-ți faci o idee de costuri doar:

În mod normal, să publici un articol pe site-uri foarte mari de știri, gen hotnews.ro, zf.ro etc costă de la 1-2.000€ în sus.

Ei bine, pe WhitePress am găsit site-uri oleacă mai slabe din punct de vedere al acestei „autorități” SEO, dar la costuri de 1/10 din cele de mai sus.

De fapt, am văzut oferte la site-uri unde am negociat și noi cu deținătorii acestora pentru pachete de articole și tot am găsit preț mai bun pe WhitePress.

Ce vreau să menționez: ideea e că în SEO nu toate link-urile sunt egale. 

Deși nu există un singur mod de a o măsura, nu e ceva oficial, fiecare site are „o autoritate”. Aceasta depinde de cât de vechi e site-ul, cât de mare e (nr de pagini), câte alte site-uri fac trimitere spre el și alte aspecte similare.

De exemplu, când scriu acest articol, blogul meu personal grozav-escu.ro are „autoritate” sau Domain Rating de 4.1 conform Ahrefs, un instrument SEO.

Site-ul SMARTERS are 40.

Motivele sunt multe: blogul personal e mai nou, nu prea are link-uri spre el etc.

Când un alt site face trimitere spre site-ul tău, e ca un vot de încredere, ca o citare într-o carte. 

Ei bine, contează dacă te-a citat un cercetător la nivel global sau un vecin din cealaltă scară.

De aceea, e foarte important ca atunci când depui eforturi (de timp, financiare) ca să obții link-uri spre site-ul tău, să te uiți atent la site-ul de unde vrei să-l obții. Majoritatea nu te vor ajuta.

Scurt overview al WhitePress

Procesul de creare cont e destul de simplu și clar.

După ce ajungi în spate sunt 2 lucruri pe care trebuie să le faci.

a) Să adaugi un proiect (acesta fiind site-ul spre care vrei să obții link-uri).

b) Să bifezi toate task-urile pe care le vezi pe ecran, să finalizezi setarea contului.

Review WhitePress.ro Platformă de link building, content & influencer marketing

După ce ai făcut punctul „a”, o să poți vedea lista de site-uri partenere WhitePress. Sunt peste 18.000 de site-uri la nivel european, dintre care 1168 sunt din România.

Aici aș vrea să-ți dau niște sfaturi, dacă o să vrei să-l folosești.

Când intri pe lista de publicații, îți vor apărea toate.

Acum e momentul să alegem, pentru că probabil nu ai buget pentru toate 🙂

Îți recomand să dai click pe „Arată mai multe filtre” și apoi să bifezi „Link-uri dofollow”. Doar acestea ajută la SEO, mai multe detalii aici.

Review WhitePress.ro Platformă de link building, content & influencer marketing

Buun, acum să ne jucăm cu filtrele.

Sunt muuulte, nu trec prin toate, nu le-am folosit nici eu, dar câteva îmi par importante.

În primul rând, avem opțiunea de „Rating Domeniu”. Asta e autoritatea de care tot vorbeam mai sus. 

Aici recomandarea e să pornești cu un indicator cel puțin la fel de mare ca al site-ului tău. 

Dacă ai site nou, pune un 20 minimum. Dacă ai un site foarte mare, atunci probabil optimizezi o anumită pagină/categorie de pe el, deci e ok și DR mai mic decât al domeniului tău.

Ce mai poți să faci, ca să găsești gemuri neșlefuite ca să zic așa, e să pornești oricum de la un DR mare. Dacă site-urile care apar sunt prea scumpe, mai scazi suma maximă pe care ești dispus să o plătești.

O altă opțiune importantă e cea de preț. Eu am pornit cu un preț maxim relativ mic (100 lei) ca să văd cam ce site-uri apar și deja am fost mulțumit. Dar foarte probabil va trebui să mergi pe sume mai mari.

Uite ce am reușit eu să obțin:

  • Site de știri, DR 55, cost de 166.6 lei, TVA inclus.
  • Site de comunicate de presă, DR 77, 133.28 lei, TVA inclus.
  • Site de știri, DR 47, 83.3 lei, TVA inclus.
  • Blog generalist, DR 40, 165.41 lei, TVA inclus.

La acestea se mai adaugă și costul de creare a articolului. 

Dar și așa, rezultatele sunt incredibile, doar scrie tu unui site de știri cunoscut să vezi cât costă publicarea unui articol 🙂

Ah și sugestie din partea unei cunoștințe care folosește WhitePress de mai mult timp, și filtrul de Trafic Organic te va ajuta. Un site, chiar dacă are DR mare dar trafic mic e cam… hmm, nu ideal aș zice.

Apoi alte filtre ce te mai pot interesa sunt „Tematica” și poate acoperirea.

Mă rog, te joci tu aici și mai adresează întrebări dacă ceva e neclar. Oricum îți recomand să mai studiezi partea asta de link building înainte să arunci cu bani în stânga și în dreapta. 

Ghidul SEO intră destul de adânc și în partea de link building și, desigur, cursul SEO îți va explica tot ce trebuie să știi.

Ce nu a fost așa grozav

Personal, dacă a fost ceva sub așteptări, a fost calitatea articolelor.

Pentru transparență, nu am oferit feedback pe prima variantă și nu am editat nimic din ce au scris copywriterii de pe platformă, poți vedea articolele aici:

Asta e singurul lucru care merită menționat. 

Partea bună e că mai poți lăsa feedback și vor fi editate. Sau poți să le scrii tu/externalizezi altundeva.

Așa m-am mai blocat în proces, de exemplu nu am știut că mai trebuie un click din partea mea ca să meargă articolul la publicare.

Dar dau vina și pe faptul că am fost mai mereu concentrat pe alte proiecte și poate dacă îmi erau gândurile doar la partea de link building poate le observam, fără feedback-ul echipei.

Bonus: Sfat pentru profilul de link-uri

Înainte să rezum totul și să trag din nou concluzia de la început, mai am un sfat.

Ideea e că teoretic cei de la Google nu agreează link-uri pentru care plătești. Toate ar trebui să vină „natural”.

Îți spun, nu e nici un site care domină motoarele de căutare care să aibă link-uri obținute doar „natural”. Pentru că teoretic nici guest posts nu sunt ok.

Ca să respectăm cât mai mult recomandările Google, și cum ar arăta normal un profil de link-uri, vreau să îți prezint conceptul de Second Tier Links. Am făcut un scurt video unde explic:

Pe scurt – să te asiguri că nu toate link-urile duc doar la pagina care vrei să urce, să mai fie și altele indirecte care duc la pagina care duce la pagina ta.

Cu share-uri în social media și cine știe pe viitor cu un alt link care duce spre acea pagină, totul va fi/părea mai natural.

În loc de concluzii

Practic, ți-am spus părerea la început 🙂

Nu o să îți spun să folosești WhitePress, îți spun că noi am început să-l folosim pentru clienții noștri.

Cu siguranță vom folosi și alte metode de link building, dar cred că un 30% din link-urile pe proiecte ne vor veni de aici.

Uite și un mic rezumat:

Valoare per cost: 5/5

Ușurința de utilizare: 4/5

Sunt curios dacă l-ai folosit/ai de gând să-l folosești?