2016 a  fost un an interesant pentru marketeri și antreprenori. Am observat o creștere semnificativă a investiției în digital, atât din partea afacerilor mici cât și a celor mari, Facebook s-a alăturat Google ca și principală platformă de promovare online în România, iar alte platforme sociale încep să devină din ce în ce mai folosite și la noi.

Ca să nu fim și noi luați pe nepregătite, cum sunt de obicei autoritățile atunci când vine iarna, cred că ar trebui să ținem cont de aceste 5 trenduri care pot avea un impact major în afacerile noastre anul 2017.

Infografic Trenduri Marketing Romania 2017

Folosește infograficul acesta pe site-ul tau

1. Social Media Marketing

Anul 2016 a fost unul foarte bun pentru Facebook (și cealaltă platformă pe care o dețin, Instagram). Pentru că nu au reușit să cumpere Snapchat, cei de la Facebook au început să copieze cele mai bune funcționalități ale acestora și se pare că strategia funcționează.

Deși mulți anticipau o descreștere a numărului de utilizatori activi, Facebook continuă să crească lună de lună, adăugând aproape 400.000.000 utilizatori față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, Instagram continuă să crească, doar în ultimele 6 luni atrăgând 100.000.000 de noi utilizatori.

Dacă mai adăugăm și faptul că Snapchat devine din ce în ce mai folosit de tinerii până în 35 de ani iar Pinterest este posibil să facă disponibil serviciul de Promoted Pins și în România, ne uităm la un an foarte interesant din acest punct de vedere.

Cred că tot mai multe afaceri vor (și ar trebui) să renunțe la mijloacele clasice de promovare și să le înlocuiască doar cu ceea ce este testabil, măsurabil și scalabil. Iar social media marketing îți oferă exact asta.

2. Video marketing

Odată cu evoluțiile tehnologice, lățimea de bandă devine o problemă tot mai mică pentru mulți utilizatori de internet. Asta deschide poarta creșterii în volum a unor alte medii de transmitere a informației, cum ar fi video-ul.

Consumăm din ce în ce mai mult conținut video, și o parte din ce în ce mai mare din el de pe dispozitive mobile. Cei de la Reuters prezic că video-ul va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din el va fi consumat de pe dispozitive mobile.

timp-petrecut-in-activitati-digitale

Timp mediu petrecut de adulții din SUA în fiecare mediu, 2011-2015

Chiar și în 2016 video-ul s-a dovedit a fi una din cele mai eficiente strategii de marketing, în special pentru branding și engagement. Statisticile arată că acesta ne poate ajuta de la mărirea ratei de deschidere a emailurilor, la a fi găsiți mai ușor pe motoarele de căutare și la a ne diferenția de concurență.

Acordă-ți timp pentru a rezolva problema creării de conținut video, care pare a fi principala provocare ce împiedică mai multe afaceri să folosească acest tip de conținut, și concurența ta va rămâne, în urmă întrebându-se ce i-a lovit.

3. Influencer marketing

Acest trend nu este deloc nou, dar este mai puternic ca niciodată.

Cred că este foarte adevărat faptul că ne apropiem de o saturație a conținutului. Toată lumea crează conținut, fie că vorbim de poze sau videouri pe Facebook, ori articole pe blog. În fiecare lună se publică 59.3 milioane de articole în lume, și asta doar pe site-urile bazate pe WordPress!

Într-un context în care avem concurență din toate părțile, cea mai bună metodă de a scurtcircuita câștigarea atenției și încrederii clienților este de a ne asocia cu persoane sau branduri care deja au reușit acest lucru.

În 2015-2016 vloggerii și bloggeri au devenit mai cunoscuți și apreciați și în România și cred că 2017 este anul maturizării acestor industrii sau strategii de marketing, cum vrei să le spui. Parteneriatele cu cei care au deja o comunitate în jurul lor pot rezulta în campanii foarte creative și extrem de eficiente.

Partea bună este că poți folosi această strategie indiferent de cât de mare este compania ta.

4. Marketingul prin conținut și native advertising

Marketingul prin conținut înseamnă practic să oferi valoare oamenilor iar aceștia vor ajunge la un moment dat să cumpere de la tine.

Fie că vorbim despre articole pe blog, videouri sau chiar evenimente, dacă răspunzi unor întrebări pe care potențialii clienți le au, dacă le rezolvi probleme, aceștia vor ajunge să te cunoască, te vor aprecia, iar în momentul în care vor avea nevoie de un serviciu sau produs pe care îl oferi, te vor alege pe tine în dauna concurenței.

Relativ similar, native advertising înseamnă să creezi conținut și să introduci în acesta și referințe la produsul/serviciul tău. De cele mai multe ori, asta se întâmplă pe un alt website față de al tău și oamenii nici măcar nu simt că li se vinde.

Cred că acest trend va funcționa pentru că oamenii încep deja să se sature de reclamele agresive.

Să fim sinceri: cu toții urâm reclamele. Schimbăm programul când apar cele la TV, folosim adblockeri pentru cele pe internet și nici nu le mai observăm pe cele printate. La propriu! Când suntem mai mult cu ochii în telefon decât la drum, cine să mai vadă și reclamele stradale?

 

exemplu-de-native-advertising

Exemplu de Native Advertising

Și atunci, ce poate face o afacere în ziua de astăzi pentru a atrage clienți și a-i face să cumpere? Intră în scenă marketingul prin conținut, sau inbound marketing.

Piața îi va recompensa pe cei care reușesc să se interpună oganic în modul în care consumăm informații pe internet.

5. Marketing bazat pe date

Una din principalele dificultăți pe care le au atât marketerii cât și antreprenorii, este justificarea investiției în marketing. Vorba aceea, jumătate din banii investiți în marketing sunt irosiți, important este să-ți dai seama care jumătate.

Studii precum barometrul celor de la Hubspot ne arată an de an că măsurarea și explicarea rezultatelor rămân două din principalele dificultăți ale profesioniștilor din acest domeniu.

Dar au apărut din ce în mai multe instrumente de marketing care îți permit să măsori exact ce se întâmplă pe site-ul tău, de unde vin clienții, unde se pierd aceștia în pâlnia de vânzare. În funcție de buget acestea sunt aproape automate (Kissmetrics, Mixpanel) și chiar folosesc algoritmi complecși care să-ți arate informațiile mai valoroase, sau necesită setări manuale (cum e Google Analytics).

De aceea, cred că este momentul în care să modernizăm modul în care se face marketingul și antreprenoriatul. Cei care își vor baza deciziile pe măsurare și testare, și mai puțin pe intuiție sau simple păreri vor fi cei care vor avea rezultate exponențiale.

Îți recomand să citești mai mult despre concepte precum growth hacking pe care și noi îl aplicăm și îl promovăm în România, și vei vedea cum traiectoria afacerii tale se va schimba. Poți începe cu acest ghid de growth hacking unde poți învăța de la A la Z tot ceea ce ține de growth hacking: ce este, cum a apărut, idei de growth hacking, tactici de growth hacking, procesul de growth hacking și multe altele.

Acestea sunt, din punctul meu de vedere, cele mai importante trenduri în marketing în 2017 în România. Cei care vor ține cont de ele vor fi cei care la finalul anului se vor putea lăuda și cu cele mai bune rezultate.

Comentarii

Comentarii

De ce e căsuţa asta aşa de urâtă?

De ce e căsuţa asta aşa de urâtă?

E-mailurile noastre nu sunt. Abonează-te şi vei primi cele mai bune resurse de marketing din România.

Aproape ai terminat. Confirmă te rog adresa de e-mail.

popup curs growth hacking