Cum spunea si Bob Dylan intr-un cantec, vremurile se schimba. Cu siguranta e cazul nostru in aceasta perioada.

Nu multi stiu, insa chiar din momentul in care am pus bazele SMARTERS, ne-am dorit sa fim mai mult decat o agentie de marketing.

Viziunea noastra a fost si este aceea de a contribui la formarea unei noi generatii de marketeri si antreprenori in Romania, una mai bine pregatita pentru a face fata realitatilor actuale si a competitiei in crestere, si sa contribuim astfel la rezolvarea problemelor si nevoilor din societate.

Am avut norocul ca, in ultimii doi ani si ceva de cand am pus bazele SMARTERS, sa lucram cu peste 50 de afaceri din Romania, unele mai mari, altele mai mici.

Nu mereu am avut succes, dar in cea mai mare parte am avut rezultate frumoase, ajutand clientii sa-si creasca vanzarile si cu 300% in termen de 2-3 luni sau sa treaca de la o cifra de afaceri de 300.000 euro la 3.000.000 de euro in mai putin de doi ani.

Insa, poate, cel mai important lucru obtinut in acest timp este faptul ca am validat abordarea noastra in marketing. Ne-am dovedit ca atunci cand combini creativitatea cu competente analitice si o orientare aproape obsesiva spre crestere, rezultatele nu intarzie sa apara.

Au fost multe momente frumoase, doar ca am ajuns sa intampinam o limita greu de trecut: timpul.

Desi vrem sa ajutam cat mai multe afaceri din Romania, timpul nostru este finit. Inca nu am gasit un mod de a scala afacerea, de a putea creste numarul de clienti destul de rapid, fara a scadea calitatea serviciilor oferite.

Si daca am reusi acum, la un moment dat tot ne-am atinge limitele.

De aceea, ne-am dat seama ca cel mai bun mod pentru a ne atinge viziunea, pentru a ajuta cat mai multi antreprenori si oameni de marketing sa-si creasca afacerile este prin a-i ajuta pe ei sa se ajute.

De un an si ceva organizam diferite evenimente de marketing, in special cursuri si seminarii, majoritatea gratuite. Ei bine, desi le-am pornit ca un test, feedback-ul a fost peste asteptari.

Oamenii veneau la noi dupa evenimente si ne spuneau ca invata mai mult din evenimentele noastre gratuite decat altele platite la care au participat.

Aceste cuvinte s-au tot repetat.

Apoi am inceput sa ne gandim: daca reusim sa obtinem aceste reactii facand lucrurile pro bono, ce am putea face cu un produs pentru care oamenii platesc?

La fel si pe blogul nostru, unde am reusit sa atragem peste 40.000 de utilizatori in ultimii doi ani, desi nu am avut o strategie coerenta pentru crearea de continut si nici nu am investit aproape nimic in promovarea lui.

Vizite website SMARTERS in primii doi ani de activitate

Ne-a luat ceva sa vedem ceea ce era in tot acest timp in fata noastra: continutul este superputerea noastra.

Chiar daca e vorba despre un articol pe care il publicam gratuit pe blogul nostru, de cele mai multe ori investim si 20 de ore de munca in el, pentru a ne asigura ca este de 10x mai bun decat media pietei.

Stim ca ne-a luat cam mult, dar ne-am dat seama ca internetul ne poate ajuta sa ajungem la TOTI antreprenorii si marketerii din Romania, nu doar la cei din Timisoara 🙂

Bine, bine, ce inseamna asta pentru tine?

Pe termen scurt, asteapta-te la multe resurse gratuite ce vor fi publicate pe blogul nostru si pe alte canale digitale.

Pe termen mediu, vom incerca sa cream continut intr-un mod mai organizat, constant si strategic. Ne dorim ca, pana la finele acestui an, 20.000 de oameni sa treaca lunar „pragul” website-ului nostru..

Usor, usor, SMARTERS va face tranzitia de la o agentie de marketing la un furnizor de cursuri de marketing.

Tranzitia se va face treptat. Mereu vom avea si componenta de servicii si consultanta, pentru ca vrem sa ramanem bine ancorati in piata si in realitate. Dar, usor, usor, vom ajunge sa petrecem mai mult timp creand continut decat implementand campanii de marketing.

Decizia aceasta a fost pusa deja in practica, in ultimele luni acceptand doar doi clienti noi si investind sute de ore in crearea de continut. Cat voi erati in vacanta, noi scriam de zor 🙂

Continut GRATUIT pe care cu siguranta nu il vei rata daca te abonezi la newsleter-ul nostru 🙂

Suntem foarte entuziasmati legat de tot ce am scris mai sus si abia asteptam sa impartasim cu voi lectiile invatate in acesti ani!

Mult spor va dorim,

Toma & Echipa SMARTERS