Detalii Proiect

La Strada Bistro este unul din cele mai bune restaurante din Timișoara. Chiar înainte de a ne contacta aveau o prezență online destul de bună (pentru Timișoara), având o pagină activă pe Facebook, cu engagement bun, și recenzii foarte bune pe Tripadvisor.

Skills: Social Media Marketing, Webdesign, Strategie, Copywriting, Online Advertising

Anul: 2016

Client: La Strada

Provocarea

Scopul nostru a fost să trecem la un marketing mai profesionist și mai orientat spre creștere, mai orientat spre rezultate. În primul rând, trebuia să creăm o strategie coerentă de comunicare, pentru a oferi brandului o voce unitară în tot ceea ce ține de marketing. În al doilea rând, copywriting-ul trebuia făcut într-un mod mai creativ deoarece brandul începea să-și piardă unicitatea vocii. În al treilea rând, trebuia să creștem vânzările meniului zilei. Nu în ultimul rând, trebuia să trecem de la pur și simplu a comunica online înspre a aduce rezultate concrete: mai multă lume în restaurant.

Bineînțeles, proiectul a evoluat și au apărut mai multe nevoi noi pe parcurs, pe care am propus să le exploatăm în beneficiul clientului.

Soluția

Pentru acestea, primul pas a fost să avem câteva discuții cu clientul pentru a defini împreună „De ce”-ul restaurantului și care sunt valorile acestuia. Odată acestea clar definite, am trecut la a pregăti un plan coerent de postări, care să asigure faptul aceste valori sunt comunicate în mod constant și că lucrurile care diferențiază restaurantul și îl fac ceea ce este sunt cunoscute de toată lumea.

O primă sugestie din punct de vedere strategic a fost să „automatizăm” promovarea meniului zilei. Până atunci, se realiza în fiecare zi câte o postare cu ce se servește în ziua aceea la meniu. Problema era că (1) devenea monotonă comunicarea și (2) prânzul fiind gata doar în jur de ora 12, trebuiau folosite imagini stock, care rezultau în diferite probleme legate de branding sau pur și simplu produsul fiind unic nu se găseau. Așa am ajuns să creăm un website în doar 3 zile și să îl folosim în promovarea prânzului. Rezultatul? În doar 3 zile lumea stătea la coadă în fața restaurantului pentru a mânca acolo 😉

Imediat după ce am ajuns să cunoaștem proiectul mai bine și am analizat cifrele legate de vânzări, de trafic, am descoperit mai multe oportunități și lucruri care puteau fi îmbunătățite.

De exemplu, la un moment dat postările deveneau redundante și oricât de mare fan al unui restaurant ar fi cineva, se satură să vadă doar postări cu mâncare. Coroborat cu faptul că mulți dintre clienți apreciau în aceiași măsură staff-ul precum apreciau mâncarea, am început să prezentăm mai multe povești din „partea din spate” a restaurantului, despre oamenii care fac lucrurile să se întâmple, despre lucrurile care fac La Strada să fie La Strada.

Web-Design-Timisoara-Portofoliu-La-Strada

În plus, deoarece restaurantul avea un număr de locuri mic (27 în total, inclusiv barul) am propus să ne concentrăm pe îmbunătățirea timpilor morți, odată ce obiectivul principal, promovarea prânzului, s-a rezolvat. Așa am ajuns la organizarea unor evenimente care s-au dovedit de succes, locurile fiind fully booked.

SMARTERS bonus

În cadrul acestui proiect am găsit oportunități de îmbunătățire a marketingului din cam toate punctele de vedere. Un punct critic însă a fost folosirea mai inteligentă a promovării plătite pe rețelele sociale.

De exemplu, în cadrul participării la BurgerFest, un eveniment național de burgeri unde am fost singurul restaurant din vestul țării invitat, am realizat un Ad pentru a promova participarea la acest eveniment și să invităm oamenii să ne viziteze standul. Dar folosindu-ne de o posibilitate de targetare foarte specifică, am realizat un Ad care se vedea doar în locația evenimentului, astfel am evitat irosirea banilor pentru că oameni care nu erau la eveniment nu îl vedeau. În plus, folosindu-ne și de Instagram care pe atunci era în creștere, am reușit să vindem aproximativ 100 de burgeri pe oră cu un buget minim. La Strada a fost al 2-lea restaurant ca și încasări, clasându-se în spatele gigantului Hard Rock Cafe, la o diferență foarte mică.

Vrei și tu așa ceva pentru afacerea ta?