Peste 2,300 oameni noi pe site fără campanii plătite, în doar 3 luni într-o nișă hiper-competitivă

Studiu de caz SEO Delcar

Salut, Ramo aici, specialist SEO la SMARTERS. 🙂

Mai jos îți prezint pas cu pas un studiu de caz legat de cum am optimizat pentru motoarele de căutare site-ul delcar.ro.

Îți spun de pe acum că vorbim de o nișă competitiva din industria Auto, un dealer autorizat SKODA și Volkswagen. 

Citește mai departe dacă vrei să vezi cum într-o perioadă scurtă, de 3 luni de zile, am crescut numărul de oameni care accesează site-ul delcar.ro de la 50 la peste 2300, pe anumite cuvinte cheie alese.

Despre proiectul DELCAR:

DELCAR este un dealer autorizat ŠKODA cu sedii fizice în Brașov și Sfantu Gheorghe, cu o experiență de peste 20 de ani în industrie.

Oferă spre vânzare autoturisme noi ŠKODA și Volkswagen, dar și auto rulate prin DasWeltauto.

În plus, pun la dispoziție și servicii locale precum ITP (Inspecție tehnică periodică) sau Service, tot în Brașov și Sfantu Gheorghe.

Provocările de START:

❌ trafic organic necalificat pe cuvinte cheie nepotrivite sau prea generale, precum: itp iasi (Delcar neavând deschis un service în Iași) sau inspectie tehnica periodica (fără locație vizată).

❌ vizibilitate scăzută în motoarele de căutare pe cuvinte cheie ce reprezintă modele cunoscute de mașini, cu intenție informațională. Precum: skoda kamiq, skoda kodiaq, auto rulate skoda, Dasweltauto.

❌ pagini cu conținut neoptimizat pentru motoarele de căutare.

OBIECTIV:

  • Triplarea traficului organic pe cuvinte cheie alese.

După o analiză a datelor existente, am început strategia SEO, mai exact piramida SEO.

Strategia „Piramida” SEO:

Înainte de a ne apuca de treabă, am obținut acces la următoarele:

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Website

Indicatori tehnici și de accesibilitate

Website-ul fiind pe WordPress, am instalat pluginul Rank Math (special pentru SEO) și am adăugat proiectul în instrumentul SEO pe care îl folosim – Ahrefs.

Am realizat un audit al website-ului cu ajutorul instrumentelor: Screaming Frog, Ahrefs, GTmetrix și Page Speed(Google).

Pe baza auditului, am creat un checklist tehnic acționabil (problemă + rezolvare), am identificat toate erorile site-ului și le-am trimis spre rezolvare/implementare.

Exemple de erori găsite:

  • Sitemap-ul nu era încărcat în fișierul robots.txt.
  • Continut duplicat: titluri, meta descrieri, H1 și H2 duplicate.
  • Pagini orfane (adică nu puteai ajunge la ele din site).
  • Link-uri interne broken, care nu funcționau.
  • Link-uri interne către redirect, unde a fost necesar să updatăm cu link-urile noi, să fie directe.

Keyword Research & Analiza competiției

Pentru a fi mai eficienți, în timp ce facem research pe cele mai potrivite keywords, notăm date și despre competiție.

Ne ajută să descoperim oportunități sau chiar cuvinte cheie noi, dar și să ne facem o idee despre statusul SEO al celor care erau în TOP pe cuvintele cheie pe care doream să rankăm pe poziții de top.

Astfel, am descoperit câteva cuvinte cheie cu volume mari de căutări, pe anumite modele de mașini. Ce a fost surprinzător, acele cuvinte cheie aveau o competiție foarte scăzută. De aici a pornit și strategia. Am profitat de acele cuvinte cu volume mari(care pentru noi erau de mare interes) și competiție scăzută și am ajuns destul de rapid în top 10.

Optimizarea la nivel de pagină (On Page)

Am ales împreuna cu clientul 6 pagini importante, imediat după realizarea keyword research-ului.

Paginile au fost alese în funcție de volumul de trafic și oportunitatea de creștere.

Ulterior, am început analiza On Page a paginilor alese și am verificat:

  • SERP-ul(adică rezultatele motoarelor de căutare, pe cuvintele cheie alese).
  • Title, Meta Description, H1, H2.
  • Link-uri interne între pagini/categorii (pentru ca motoarele de căutare să înțeleagă mult mai bine conținutul site-ului).
  • Conținut în pagini (multe din ele aveau conținut destul de subțire, a trebuit să refacem structura paginilor și să mai adăugăm conținut relevant pentru oameni).

Am creat apoi un checklist on page și o structură, pe baza căreia să construim paginile bine optimizate cu toți factorii importanți SEO pe care i-am studiat de-a lungul timpului și știm că funcționează.

Era important ca paginile să fie optimizate pe cuvintele cheie țintite, așa că a fost necesar să facem modificările aferente, în funcție de ce caută oamenii.

Imediat după, ne-am apucat de implementare.

Experiența utilizatorului

  • Am realizat un audit UX, folosind Google Analytics. Aici urmărim în general metrici precum: bounce rate, time on site, page per session și trafic.
  • Așa am descoperit că în site erau create prea multe pagini secundare cu ”conținut subțire” care puteau fi ușor îmbinate cu paginile principale. Nu ne-a afectat strategia, fiindcă noi ne-am concentrat pe alte pagini importante pe care doream să apărem în top în motoarele de căutare. Restul le-am notat la ”to do”.

Link Building

  • În 3 luni de zile am ajuns la 16 backlinks (link-uri de pe alte domenii autoritare, către site-ul delcar.ro), din guest post-uri și articole postate pe site-uri din industrie.

Traficul pe cuvintele cheie selectate înainte de OPTIMIZARE:

Trafic organic delcar.ro inainte de optimizare seo

Urmărește graficul până în data de 10 August. Aveam trafic 39 în primele zile ale lunii. Atunci am lucrat în mare parte la optimizarea tehnică.

Se observă clar un boost de trafic după 10 August, deși prima pagină optimizată a fost pe data de 5 August.

Rezultate generale seo delcar

Începând cu 11 August, am crescut la +338 vizite noi. 

REZULTATE și CREȘTERI importante în timpul optimizarii:

  • Am urmărit rezultatele cu Ahrefs (instrument specializat pe SEO).

LUNA I (AUGUST):

Cuvintele cheie urmărite (17 în total) din care 6 principale și 11 secundare. Asta înseamnă că am avut în vizor optimizarea a 6 pagini alese împreună cu clientul.

Privind graficul de mai sus, în prima lună de optimizări în care am lucrat la partea tehnică (eliminarea erorilor) și în principal la optimizarea on page, am crescut traficul pe cuvintele cheie alese cu +457 oameni noi.

Din cele 6 pagini optimizate, 4 au ajuns în top 10.

Average position:

  • un indicator important, unde în prima lună aveam o poziție medie în SERP de 16,47 (în rezultatele motoarelor de căutare). 

LUNA II (SEPTEMBRIE):

Rezultate luna 2 seo delcar

Septembrie a fost o lună senzațională cu creșteri mari, față de luna anterioară.

Am ajuns la un trafic de 1,100 de utilizatori pe cele 6 pagini optimizate.

Average position:

  • Față de luna trecută, am crescut media cu peste 7 poziții, ajungând un average de 9,18.

LUNA III (OCTOMBRIE):

În cea de-a treia luna, am încheiat toate optimizările necesare și am înregistrat următoarele: rezultate:

Rezultate luna 3 seo delcar

Am crescut traficul de la o lună la alta cu 118,18%.

Screenshots cu creșterile paginilor importante (de la poziția inițială la poziții de TOP):

crestere pozitii cuvant cheie seo delcar
crestere pozitii cuvant cheie seo delcar
crestere pozitii cuvant cheie seo delcar
crestere pozitii cuvant cheie seo delcar
crestere pozitii cuvant cheie seo delcar
crestere pozitii cuvant cheie seo delcar
Aptitudini

Postat pe

1 aprilie 2021