Studiu de caz local SEO: creștere cu 338,91 % în doar 8 luni

Vrei să atragi trafic gratuit din motoarele de căutare?

Și să îți crești conversiile, fără să investești 1 leu în promovare?

Mai jos găsești strategia pas cu pas pe care am aplicat-o pentru un proiect local. Un website/director de servicii pentru evenimente private (nunți, botezuri și alte petreceri private). 

Când am început colaborarea, website-ul era lansat de doar 4 luni de zile. Singurul trafic pe site era din promovarea plătită.

Așa că obiectivele noastre au fost creșterea traficului organic și creșterea conversiilor organice.

După doar 4 luni de zile, traficul a crescut cu 173,65%.

Vreau să precizez, chiar dacă mă repet, că în primele 4 luni de promovare plătită, nu s-a investit deloc în optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare. 

Și întâmplarea a făcut ca în momentul în care am început implementarea strategiei SEO, fondatorii au pus pe pauză orice promovare plătită și s-au axat doar pe creșterea traficului organic.

Asta ne-a ajutat să măsurăm și mai bine rezultatele, fiindcă singurele eforturi de creștere erau cele de SEO.

În doar 4 luni, am reușit doar cu SEO să dublăm conversiile ce s-au generat în primele 4 luni cu promovarea plătită. 

Mai exact, rezultatele au fost:

  • Conversii cu promovare plătită în primele 4 luni: 42
  • Conversii doar din SEO în următoarele 4 luni: 94

*În cazul proiectului de față, conversiile s-au măsurat în solicitări de ofertă din partea utilizatorilor, către prestatorii de servicii înscriși pe platformă.

Acum, cine vrea vânzări/conversii organice, fără să investească 1 leu în promovare? ✌

Mergi mai departe și îți explic exact pașii prin care am trecut să putem crește așa de frumos linia traficului organic din exemplul de mai sus.

Schița generală a strategiei de local seo

Audit Tehnic 

Ne-am asigurat că nu există probleme tehnice care să afecteze site-ul. 

Dacă un website nu e bine optimizat, nu se încarcă rapid, iar bounce rate-ul e mare, oricât de impecabile ar fi eforturile de SEO, rezultatele vor fi medii și nu foarte constante pe timp îndelungat.

Singura problemă majoră pe care am identificat-o la momentul respectiv a fost partea de internal linking. 

În website existau mai multe categorii de servicii și nici una nu făcea trimitere către cealaltă (dar mai jos intru în detalii și îți arăt exact cum am schimbat asta).

Keyword research + On Page (titluri și descrieri optimizate SEO) + Prioritizare

Aici am folosit un tool care se integrează excelent și pe România, Ahrefs. Am identificat cuvintele cheie pe care le folosesc oamenii și am creat descrieri și titluri optimizate.

Identificarea oportunităților + Off Page(link building)

Am făcut o listă cu sursele principale de atragere de link-uri externe, în special cu website-uri din domenii apropiate cu serviciile oferite prin platformă (detalii vei vedea imediat la secțiunea de link building).

Acum, să intrăm în detaliu la fiecare pas al strategiei.

A. AUDITUL TEHNIC.

Ne-am asigurat că avem conturi create pe tool-urile principale pe care le vom folosi să măsurăm rezultatele SEO.

N

Google Search Console.

 

N

Google Analytics.

 

Am făcut un audit tehnic al website-ului cu:

N

Google Search Console.

N

Screaming Frog..

N

GTmetrix.

N

Ahrefs.

Apoi am urmărit câteva lucruri care sunt importante pentru SEO:

N

Să nu fie erori de indexare. Am verificat dacă websiteul e indexat de motoarele de căutare, cu toate paginile

N

Robots.txt.

N

Sitemap.

N

Să existe certificatul de securitate, SSL(https).

N

Să nu existe conținut duplicat în site.

N

Websiteul să fie mobile friendly.

N

Să nu existe link-uri eronate sau care duc la pagini de erori, fără conținut..

B. Keyword Research și prioritizare

Instrumente folosite:

  • Sugestiile Google.
  • Ahrefs.

Am identificat principalele cuvinte cheie pe care le folosesc oamenii atunci când caută după serviciile disponibile pe platformă și le-am prioritizat în funcție de competiție și numărul de căutări lunare. 

În funcție de aceste date am creat titlul paginii, o descriere scurtă și una mai lungă de 200-400 de cuvinte. Bineînțeles, și acestea conțin atât cuvintele cheie cât și sinonime ale acestora și sunt optimizate din punct de vedere SEO.

C. Identificarea oportunităților

Pasul 0: Înainte de a începe cu detaliile, vreau să-ți arăt un truc pe care l-am abordat, până să facem  auditul tehnic și strategia propriu-zisă.

Ne-am uitat, simplu, care ar fi un top 3 al cuvintelor cu cele mai multe căutări. Și l-am ales chiar pe cel mai popular ce avea peste 250 de căutări lunare: “săli de evenimente timișoara”.

După care am dat un search pe google (incognito) să vedem ce conținut găsim pe fiecare. Noi numim acest pas –  stabilirea oportunităților.

Hai să-ți explic. Uita-te la printscreen-ul de mai jos. Vezi niște căutări, da?

Ei bine, aceștia sunt competitorii. Am dat click pe fiecare link în parte, să vedem ce conținut au ei pe site, cât e de optimizat conținutul lor pe cuvântul cheie.

Poziția 1 din printscreen-ul de mai sus, nu are optimizată categoria și lipsește internal linking.

Poziția 2 nu are optimizat titlul și nici internal linking.

Poziția 3 nu are optimizat titlul, nu are internal linking, iar experiența utilizatorului pe site probabil nu va fi una strălucită. 

Stai fără griji, vei vedea mai jos ce înseamnă fiecare și cum am procedat noi.

Pasul 1: am identificat top 5 competitori pe cuvintele cheie principale, cu cele mai multe căutări.

Pasul 2: am analizat conținutul, cuvintele cheie, internal și external linking ale competitorilor.

Pasul 3: am stabilit mai departe strategia de optimizare, pentru a bifa lucrurile pe care le făceau deja competitorii, dar și cele pe care nu le făceau și ne puteau aduce avantaj și locul 1 în motoarele de căutare.

Cam așa arătau rezultatete înainte de optimizare:

Așa arată acum rezultatele pe cel puțin 30 de cuvinte cheie importante:

D. On PAGE (internal linking, optimizarea conținutului, title, H2, meta description, footer)

→ Internal linking

Context: pentru site-uri medii și mari link-urile interne sunt foarte, foarte importante. De la un anumit moment și de la un anumit număr de linking domains, acestea fac diferența (daca restul e ok, bineînțeles).

E nevoie să existe o încrengătură (relativ organizată) de link-uri interne pentru ca toate paginile să fie indexate bine și motoarele de căutare să le înțeleagă.

Website-ul nu stătea grozav la partea asta. Cel puțin nu pe termen mediu și lung. 

Ideea e că am identificat nevoia de mai multe conexiuni între pagini. La momentul respectiv singura conexiune era cu categoria.

Și atunci am găsit două soluții.

 

Soluția #1 crearea secțiunii de related services în paginile individuale de servicii.

Ideea ne-a venit de la secțiunea de „servicii” de la fiecare firma listată. De exemplu, pentru o cofetărie avem „Torturi, Candy Bar, Prăjituri”.

Dar ideea e ca deși din cauza UX (user experience) la un moment dat nu vom mai putea adăuga categorii, asta nu ne-a împiedicat să legăm între ele pagini relevante, cel puțin în scop SEO. 

Așa că am creat o secțiune, la finalul fiecărei afaceri listate, cu ”din aceeași categorie”. Partea asta, cum ne-au transmis fondatorii website-ului, a putut fi implementată doar la firmele care nu aveau un abonament plătit pe site, ca să nu existe conflicte. S-a creat intern acest lucru, din momentul în care platforma a trecut de la free la paid. 

Scopul a fost ca un crawler/search engine să ajungă la o pagina din cât mai multe surse.

Soluția #2 creare unor „tags” în categorii

Aici la fel, ne-am gândit că ar ajuta să avem legături directe între paginile similare/relevante.

Cea mai ușoară metodă a fost introducerea link-urilor în categoriile existente, către celelalte categorii din site. Și am reușit să le facem să arate bine și vizual.

Uite așa arată acum:

→ Optimizarea conținutului în paginile de categorie

Ce am facut:

  • Am adăugat descrieri optimizate la toate categoriile, folosindu-ne de cuvintele cheie principale.
  • Am adăugat o descriere nouă, mai lungă, la finalul categoriei ce conține cuvintele cheie principale.

Înainte de optimizare:

După optimizare:

Optimizarea descrierii în partea de sus a paginii.

Optimizare în partea de jos a site-ului.

→ Am optimizat Title, H2, Meta description

E. Off PAGE (link building)

Am identificat principalele surse prin care putem obține link-uri relevante către site și am creat materialele necesare pentru a putea construi o strategie organizată de link building.

Ne-am axat pe:

  1. Guest Posts
  2. Infografice.
  3. Ne-am folosit de directoarele locale, fiind relevante în acest caz.
  4. Ghiduri utile.
  5. Link-uri de la parteneri.

8 LUNI MAI TÂRZIU…

Boom! Trafic crescut, obiectiv îndeplinit.

Și uitându-mă în prezent, eforturile de SEO se mențin la aceleași rezultate de top. Poziția 1 în Google, pe cele mai competitive cuvinte cheie. Chiar dacă proiectul s-a încheiat, rezultatele nu s-au oprit și nici nu au scăzut.

Credem că asta înseamnă SEO bine făcut. Să investești timp, resurse, conținut, și chiar și după 2 ani când te uiți la rezultate, ele să fie tot în creștere și în top. ✌