Studiu de caz: de la zero la 27,000 de vizitatori prin content marketing

Studiu de caz SEO Content marketing

Ce e content marketing și cum ne ajută?

Content marketing e un proces prin care creezi conținut relevant și valoros (de obicei pe o anumită nișă), care să ajungă la publicul tău țintă, cu scopul de a-ți crește traficul pe site împreună cu vânzările.

În cazul nostru, pentru clientul despre care vorbim în acest studiu de caz, am creat un plan de content marketing pe nișa DIY.

Despre proiect:

Lucrareamea.ro este o platformă DIY și viziunea echipei care o dezvoltă e următoarea: Vrem să fim mai mult decât un blog DIY, mai mult decât un ghid de montare și mai mult decât un consultant în vânzări. Ne place să credem că vom fi principalul formator de generații DIY, că vom influența formarea unei noi viziuni asupra lucrărilor făcute acasă și asupra capacității de a le face: pot, vreau, trebuie! 

În pași simpli, pe lucrarea mea găsești:

  • Idei din care să te inspiri pentru proiecte DIY.
  • Ghiduri și sfaturi complete pas cu pas, pentru proiecte DIY acasă.
  • Materialele necesare DIY, calculate în funcție de necesarul tău, pe care le poți primi acasă la tine.

Provocări de start:

  • Site nou, neindexat, cu trafic zero.
  • Nișă competitivă

Rețeta de succes: proces de Content Marketing bazat pe Piloni de Conținut

Ce sunt pilonii de conținut?

(1) Teme fundamentale de mare interes, care au mai multe căutări pe Google/motoarele de căutare.

(2) Aceste teme mari sunt împărțite în alte pagini relevante, care răspund unor întrebări mai specifice.

De ce ne ajută să organizăm conținutul astfel?

Motoarele de căutare sunt menite să învețe continuu comportamentul oamenilor atunci când fac o căutare sau mai multe căutări pe aceeași temă. 

De aceea, dacă tu ai un pilon de conținut care răspunde la toate întrebările unui utilizator, și în acel pilon ai link-uri către alte articole/pagini strâns legate, motoarele de căutare vor tinde să rankeze pilonul de conținut în primele rezultate. 

Asta pentru că motoarele de căutare vor înțelege că, prin acea temă mare, aduci valoare cititorului și îl ajuți să înțeleagă în profunzime subiectul despre care caută. 

Ce pași am urmat pentru a construi acești piloni pentru Lucrareamea.ro?

Keyword research 

Primul, și poate cel mai important pas este cel de Keyword Research. Dacă faci asta corect, practic nu ai cum să dai greș cu strategia de content marketing. 

Am început de la zero cu research-ul fiindcă la acel moment website-ul nu exista încă. 

La SMARTERS folosim Ahrefs ca tool de keyword research, fiindcă vrem să analizăm mai multe lucruri deodată înainte de a alege cuvintele cheie pe care să rankăm: numărul de căutări, dificultate ranking, competiție, cuvinte cheie similare sau semantice.

Așa că de cele mai multe ori, prima oară rezultă un keyword research brut, unde punem cuvinte cheie random, cuvinte cheie sugerate, cuvinte cheie ale competitorilor principali, etc.

Ulterior, alegem și prioritizăm, în funcție de conținutul pe care vrem să-l creăm și pe care să rankam în motoarele de căutare pe poziții fruntașe.

Ne-am pus un obiectiv aici: 40 de teme de START pe care să creăm conținut. Adică 40 de articole în primele luni.

Alegând toate aceste teme din arii diverse și organizându-le mai bine, ne-am dat seama că pentru site-ul nostru vom avea 3 categorii mari de conținut: 

  • Amenajări Interioare
  • Amenajări Exterioare
  • Amenajări Mansardă

Și pentru fiecare temă mare, am ales să creăm un super GHID complet, urmat de alte Subtopics în funcție de temă.

Ei bine, Ghidul mare a fost gândit să fie piesa de rezistență, care va face trimitere prin link intern către celelalte articole mai mici, care la rândul lor vor face înapoi trimitere către ghid. 

Această legatura dintre ghid și articole  (+ alți câțiva factori SEO), ne vor ajuta să spunem motoarelor de căutare că suntem experți în tema Amenajari interioare (de exemplu), ceea ce ne va ridica în ranking.

Content writing plan (procesul de scriere a conținutului)

Aici ai trei opțiuni:

  • Să începi cu articole mici, teme mici.
  • Să începi cu pilonii (ghidurile mari), și apoi să creezi articolele mai  mici și legăturile(prin link) dintre ele.
  • Sau să alternezi între piloni și temele mici, așa cum am procedat în cazul proiectului lucrarea mea.ro (nu ne-am ocupat noi de crearea de conținut, decât de monitorizarea lui și feedback dpdv. SEO, unde era cazul).

Avantajul metodei alternative de creare a conținutului este păstrarea unui echilibru între temele majore de interes, ca să avem un minim de conținut în toate categoriile alese ce fac parte din arhitectura website-ului (categoriile mari de amenajări).

Dar ca idee, viteza cu care creezi conținut, se va vedea în rezultate. Ca plan, dacă scrii un articol pe lună, de exemplu, vei vedea rezultatele cel mai probabil în 2-3 luni.

Setează-ți niște obiective realiste, în funcție de resursele disponibile, și de creșterea pe care ți-o dorești în următoarele 6 sau 12 luni.

Urmarire crestere trafic organic

Cu atâta efort, nu rezolvi nimic dacă nu ții evidența și nu urmărești creșterea traficului pe conținutul creat.

Verifică constant Google Search Console, Ahrefs (tool-ul nostru preferat de SEO), și Google Analytics.

Optimizare continuă

Nu te opri dacă ai ajuns în TOP 10 sau TOP 5!

Urmărirea traficului trebuie să fie continuă, fiindcă în rezultatele motoarelor de căutare, cel mai probabil sunt și alți competitori care vor să atragă trafic organic prin content marketing.Susținere prin Link Building

Câteva cuvinte despre autoritatea site-ului.

Link building = autoritate. 

Motoarele de căutare apreciază când alte website-uri cunoscute și autoritare au linkuri către site-ul tău, asta fiind echivalentul unei recomandări din partea unei persoane cu influență. 

Iar asta a însemnat enorm pentru  lucrareamea.ro, având în vedere că am început cu un website nou, cu autoritate zero. Ca strategie, concentrează procesul de link building către pilonii tăi de conținut, și în paralel către domeniul principal.

REZULTATE:

Google Analytics START = trafic aproape zero.

Creștere în primele 3 luni de la lansarea site-ului:

Creștere în 12 luni = 27,000 de vizitatori.

În concluzie, procesul de a genera zeci de mii de vizitatori organici de pe Google și alte motoare de căutare este unul relativ ușor realizabil, chiar și pentru site-urile complet noi care se lansează în nișe super competitive.Pentru informații mai detaliate despre content marketing și SEO, te invităm să vizitezi SMARTERS Academy, respectiv cursul „SEO care funcționează”.

Aptitudini

Postat pe

1 aprilie 2021