De la noindex la prima pagină în Google în mai puțin de 6 luni

de | sept. 9, 2020

Despre proiectul Lektri.co

Lektri.co este un furnizor de Stații de încărcare electrice din Timișoara. Și-au dorit sa pășească într-un domeniu nou și eco-friendly nu doar în județul Timiș ci în toata România. Au simțit nevoia și cererea în piață și au creat oportunități de dezvoltare a infrastructurii stațiilor de încărcare electrice atât pentru afaceri cât și pentru orice pasionat de mașini electrice.

Când au lansat website-ul Lektri.co, în anul 2019, existau deja câțiva competitori cu ani de zile experiența și poziții bine înrădăcinate în primele poziții din motoarele de căutare. Dar cum spune specialistul nostru SEO ”nimic nu e bătut în cuie ce nu pot fi scoase…”.

Provocările de START:

Am început totul de la 0 (Z.E.R.O). 

Site-ul nu era indexat înainte de începerea proiectului și nu apărea pe niciun cuvânt cheie, nici măcar pe numele brandului.

Asta s-a intamplat din cauza tag-ului „noindex” din codul site-ului care bloca motoarele de căutare să găsească paginile site-ului.

După eliminarea tag-ului site-ul a fost indexat, având 58 de pagini indexate în Google. Doar că website-ul nu era în top 100 rezultate Google pentru cuvantul cheie targetat.

O altă provocare am avut-o legată de URL-uri care nu erau optimizate. 

Mai jos exemplu pentru homepage.

Ex: https://www.lek3.co/ro/frontpage

 

Dar după atâtea provocări, au urmat idei, soluții și…luminița de la capătul tunelului. 

Am început Strategia „Piramida” SEO:

Am stabilit Obiectivele proiectului:

  • Prima pagina în Google în 6 luni, pe cuvântul cheie principal. 
  • Asigurarea menținerii acestor rezultate și după finalizarea colaborării.

La SMARTERS facem SEO după „piramida SEO” pe care o vezi mai jos. Ordinea în care vrei să optimizezi lucrurile este… de la bază, bineînțeles.

piramida seo

Mai jos am descris ce am făcut la fiecare pas din strategie/piramidă.

Indicatori tehnici și de accesibilitate

Am făcut un audit tehnic mai amănunțit folosind:

  • Screaming Frog;
  • Google Search Console;
  • GTMatrix;
  • Google Analytics;
  • Ahrefs.

Aici cele mai mari erori identificate au fost:

  • Tag-ul noindex, care bloca indexarea website-ului;
  • Nu exista unui sitemap, l-am creat noi și l-am adaugat în Google Search Console.
  • URL-urile nu erau optimizate. (https://www.lek3.co/ro/frontpage)

Ca accesibilitate, putem adăuga aici că am creat și cont de Google My Business, fiind o afacere locală cu sediu în Timișoara. Și-au dorit această vizibilitate.

Optimizarea la nivel de pagină (On Page)

Am început cu un Keyword Research pentru a identifica cuvintele cheie pe care să optimizăm anumite pagini.

În urma research-ului am stabilit cuvantul cheie principal „statii incarcare electrice”.

În continuare am făcut un research al competiției pentru a verifica stadiul lor actual, ce au făcut pe SEO și ce putem face noi în plus pentru a-i depăși.

Și ulterior am analizat conținutul deja creat pe pagina targetată.

La o scurtă analiză și unind toate datele pe care le aveam deja din reseach, am ajuns la concluzia că trebuie să creăm un nou Title, Meta Description, H1, H2 și să modificăm conținutul paginii targetate, pentru a folosi cuvintele cheie pe care ne interesa sa ajungem în primele poziții. Pagina nu era deloc optimizată pe intențiile de căutare ale oamenilor.

studiu de caz seo lektri.co 2

UPS EROARE(sau 💥):

Da, am avut parte și de o mică eroare. Sau mai bine zis un mic TEST accidental. :))

Designul site-ului a fost schimbat (lucru independent de noi), iar setările făcute inițial pentru SEO nu au fost păstrate. Cum ar fi: title, meta description și anumite cuvinte cheie din conținut.

Cam așa arăta eroarea în Google:

eroare title si meta

Dar fără probleme ne-am mobilizat rapid și am făcut modificările aferente, cu care am pornit.

Ne-am gândit că vom pierde mai multe poziții în motoarele de căutare, dar a fost o diferență de o singură poziție. Asta cel mai probabil că am descoperit în timp util eroarea.

Experiența utilizatorului

La acest pas am testat diverse acțiuni pe website, atât de pe mobil cât și de pe Desktop. Asta pentru a ne asigura că nu există erori la butoane, pagini, formulare de contact și alte elemente din website nefuncționale.

Scopul nostru a fost să ne asigurăm că:

  • Se poate ajunge în maxim 3 click-uri pe orice pagină din site.
  • Să fie conținutul din pagini structurat și valoros pentru oameni.
  • Să poziționăm Call To Actions vizibile.
  • Să facem legături de link-uri interne între pagini.
  • Am propus optimizarea footer-ului cu informații importante pentru oameni: link-uri către categorii, date de contact, alte date utile și paginile de Social Media.

Link Building

Prețiosul link building care ne-a dat un boost în motoarele de căutare nu putea să lipsească.

Obiectivul nostru a fost să reușim ca cel puțin 40 de domenii noi sa facă trimitere către site. Și am ajuns la 47.

Evoluția rezultatelor:

Luna MARTIE 2019 (la 2 luni după optimizări) au început să crească rezultatele:

  • De la nici 100 rank în Google am ajuns la un Average de 41.63 și deja am început să înregistrăm primele impresii și click-uri pe pagini importante.
    evolutie rezultate seo 1
    evolutie rezultate seo 2

    Luna APRILIE 2019 vs. luna MARTIE 2019.

    • Cifrele s-au menținut într-o creștere continuă și deja am început să obținem click-uri și impresii pe pagina targetată.
    rezultate aprilie vs martie seo
    rezultate aprilie vs martie lp

    Luna APRILIE 2019 VS. luna MAI 2019

    rezultate aprilie vs mai seo
    rezultate aprilie vs mai lp

    Creșterea în cele 6 luni:

    • Am ajuns în prima pagină din motoarele de căutare. Ne-am îndeplinit obiectivul.
    • De la sub 1000 de Impresii în prima lună, am ajuns la peste 44.000 de Impresii în doar 6 luni.

    Dacă ne întrebi pe noi, rezultatele obținute sunt foarte bune, tinând cont că numărul de căutări  lunare pe cuvantul cheie principal pe care l-am avut în vizor, a fost de maxim 200 de căutări pe lună.

    Alte Impresii s-au strans pe numele brandului, fiindcă devenise destul de cunoscut.

    rezultate final studiu de caz seo