De la 0 la 25.000 de vizitatori/lună trafic neplătit (în doar 9 luni)

Zenobia.ro – magazin online de beauty

studiu de caz seo zenobia

Despre proiectul Zenobia.ro

Zenobia.ro este un magazin de beauty, destinat îngrijirii și frumuseții. Misiunea lor a fost să aducă într-un singur loc branduri accesibile de cosmetice, potrivite pentru orice vârstă.

*La 6 luni de la lansare, Zenobia avea peste 10.000 de produse listate și 1500 comenzi pe lună.

Provocările de START:

Clientul a dorit ca Zenobia.ro să fie mai mult decât un magazin online. A dorit să adauge puțină personalitate prin creare de conținut relevant pentru orice pasionat de beauty.

Astfel, pe lângă cosmetice au vrut să ofere sfaturi de beauty, idei, interviuri cu specialiști care să ajute orice utilizator să aleagă mai ușor produsul potrivit pentru el.

Am pornit cu următoarele provocări:

  • Website-ul nu era înscris în motoarele de căutare.
  • Am creat un blog de la 0 (zero). Pentru a putea îndeplini dorința clientului de diferențiere.
  • Exista o competiție mare pe partea de beauty. Zenobia comercializau produse foarte populare marca L’oreal, Garnier, Maybelline, etc. (ai putea spune că sunt printre cele mai căutate și accesibile branduri de cosmetice)
  • Am ”săpat” după noi oportunități pentru a ne face loc printre giganți care ocupau poziții de top în motoarele de căutare.
  • Trafic pe site 0 (zero).
  • Continut SEO 0 (zero).

Strategia „Piramida” SEO:

Mai întâi de toate, am stabilit obiectivele proiectului:

  • 15.000 de vizitatori pe lună, traffic organic.
  • 40 de articole optimizate pentru motoarele de căutare.
  • 10.000 de abonați la newsletter.

Indicatori tehnici și de accesibilitate

Website-ul a fost creat cu Magento, o alegere foarte bună pentru un e-commerce.

După lansarea site-ului a urmat un audit amănunțit, cum facem pentru orice proiect la început:

  • Screaming Frog;
  • Google Search Console;
  • GTMatrix;
  • Google Analytics;
  • Ahrefs.

Adaugăm un nou instrument în parteneriatul cu Zenobia, Hubspot.com.

Cu Hubspot am creat blogul și alte Landing Pages care ne-au ajutat în anumite campanii de comunicare sau generare leads.

Optimizarea la nivel de pagină (On Page)

Pentru noul blog creat cu Hubspot, am făcut un Keyword Research. Intenția noastră a fost să găsim acele cuvinte longtail, cu potențial mare de ranking și un volum de căutări mediu spre mare.

Zis și făcut. Am găsit peste 30 de teme mai mari cum ar fi ”Îngrijirea tenului”, fiecare cu câte 3-5 posibilități de articole individuale.

Am ales să mergem pe o metoda de conținut tip Pillar Content, pentru a putea avea un boost rapid și sustenabil în motoarele de căutare.

De exemplu: am descoperit tema ”Cel mai bun fond de ten” cu un volum de 450 de căutări lunare. 

Acesta a fost pillarul nostru, susținut de alte articole individuale precum: fond de ten pentru ten gras, fond de ten pentru ten uscat, fond de ten rezistent la transfer, etc. Bineînțeles că toate articolele făceau trimitere unul către celălalt. 

De fapt ce am făcut noi, e că am încercat să găsim toate căutările legate de fond de ten, ce au o intenție de informare din partea utilizatorului, nu neaparat de cumpărare.

Și tot așa am continuat cu toate cele 30 de teme.

Am ajuns la un număr de 40 de articole dintre care 15 au ajuns LOCUL 1 în motoarele de căutare, iar altele 10 erau pe prima pagină în motoarele de căutare.

Ranking-ul celorlalte articole erau tot în creștere, dar din cauza unei erori ale blogului creat cu Hubspot, unele au stagnat și unele au mai scăzut.

În final blogul a fost mutat pe WordPress, toate articolele au fost importate și pozițiile inițiale și-au revenit.

Drept urmare, ultimele date ne arătau că am ajuns la aproximativ 30,000 de vizitatori unici, doar din Trafic Organic(neplătit).

Asta e satisfacția rezultatelor din crearea de conținut pe teme ce au zeci, sute și mii de căutări lunare. Dacă îți faci loc în TOP și o faci ca la carte, rezultatele se mențin luni sau chiar ani de zile.

Nu e o muncă ușoară să faci conținut mai bun și mai valoros decât TOP bloguri/site-uri de beauty din România, dar am dovedit că nu e nici imposibil.

Pe scurt, strategia noastră aici a fost:

  • Identificarea cuvintelor long tail keywords.
  • Analiza competiției pe acele long tail keywords.
  • Stabilirea oportunităților și a cuvintelor cu potențial cel mai mare de ranking.
  • Crearea de conținut respectând bunele practici On Page.
  • Organizarea conținutului în Piloni de conținut (care ajută la SEO), pentru o structură solidă de link-uri interne, dar și pentru conținut variat pe anumite topicuri.

Experiența utilizatorului

Pentru că ne-am dorit ca traficul ajuns pe Blog să se fructifice în Clienți Potențiali și ulterior în Clienți, am gândit o mică strategie în direcția asta.

Mai exact, am pus pe Blog un Pop-up care te invita să te înscri la Newsletter-ul Zenobia, dar în același timp participai la o Tombolă Lunară unde aveai șansa să câștigi un Voucher de 300 de lei în Cosmetice pe Zenobia.ro.

Așa am ajuns la peste 13.000 de abonați la Newsletter. Ne-am îndeplinit și depășit obiectivul inițial setat.

Pe lângă răsplătirea utilizatorilor, ne-am asigurat că au o navigare ușoară pe Blog și că pot găsi din maxim 3 click-uri ceea ce caută. Am creat categorii principale și subcategorii pentru o navigare mai ușoară pe Topicuri.

Link Building

Obiectivul nostru a fost să reușim ca cel puțin 40 de domenii noi sa facă trimitere către articolele pe care le-am creat și optimizat. Obiectiv care a fost îndeplinit.

Evoluția rezultatelor:

Aptitudini

Postat pe

9 septembrie 2020