Da, se poate să adaptezi pentru tine strategiile și tacticile de creștere utilizate de cele mai de succes StartUp-uri din ultimii 10 ani (chiar și pe piața online, care e din tot mai aglomerată).
Ce este Growth Hacking-ul și cum e diferit de marketingul tradițional
Ideea de Hacking este relativ simplă. Hacking-ul înseamnă să înțelegi un sistem atât de bine încât să-l poți exploata în avantajul tău, prin metode neortodoxe.
Growth Hacking-ul înseamnă să crești o afacere mai rapid și mai ieftin decât ar fi posibil în marketingul tradițional.
Growth Hacking stoarce la maximum fiecare leu cheltuit pe marketing. Bineînțeles că asta îți va promite orice agenție sau curs de marketing – că te va ajuta să-ți cheltui bugetul mai inteligent și cu un ROI/ROAS excepțional.
Dar marea diferență este că Growth Hacking-ul se folosește de un set diferit de principii și de tactici.
Growth Hacking înseamnă să folosești pârghii.
Practic, în Growth Hacking nu cauți doar rezultate optime, ci cauți Multiplicatori de efect – Sisteme prin care poți obține rezultate disproporționat de mari comparativ cu investiția, prin amplificarea fiecărei acțiuni.
Adică la fiecare leu investit, cu Growth Hacking obții rezultate mai bune decât cu marketingul tradițional.
Modelul a pornit de la StartUp-urile de tehnologie (UBER, Revolut, Airbnb etc.) care voiau să ajungă urgent la cât mai mulți potențiali utilizatori, dar care nu aveau miliarde de dolari pentru a se promova prin „forță brută” pe toate canalele tradiționale.
Iar partea cea mai frumoasă este că se poate folosi pentru orice tip afacere. Este un mod de a gândi și de a lua decizii și se poate aplica în orice situație.
Fără modestie, noi facem asta de peste 6 ani, cu rezultate de care nu ne este deloc rușine 😎.
Și te va ajuta și pe tine, indiferent dacă vei aplica informația acum sau cândva în viitor. 👇