Promovarea pe Facebook e mai simplă și în același timp dificilă ca niciodată?
Salutări,
Toma la taste, fondatorul SMARTERS.
Am făcut prima campanie de Facebook Ads prin 2013. Perioadă când puteai obține un click spre website cu 1 ban. Probabil uneori și cu mai puțin, dar interfața nu știa să arate numere mai mici 🙂
Concluzia mea, mai bine de 10 ani mai târziu, e că promovarea a devenit mai simplă.
Știu, poate îți vine să ridici din sprânceană. Dar atenție, am spus mai simplă, nu ușoară.
Dacă folosești această metodă de promovare, cu siguranță nu se simte că rezultatele vin ușor.
Lucrurile se schimbă foarte des. La naiba, partea de măsurare s-a schimbat ÎN TIMP CE filmam acest curs!
Costurile promovării tot cresc…
Rezultatele vin din ce în ce mai greu, de multe ori inconstant.
Și de multe ori, deși încercăm strategii și sfaturi descoperite în diferite cursuri sau grupuri de Facebook, la noi par să nu meargă.
Și atunci, de ce spun că e mai simplu acum..
…chiar dacă am activat și în „perioada de aur” a Facebook, când mai aveam impact organic și costurile erau de zeci de ori mai mici decât acum?
Pentru că acum avem mai puține lucruri de care trebuie să ne ocupăm.
Nu mai trebuie să „hackuiești” algoritmul.
Nu mai ai nevoie de mega strategii întortocheate, cu multe campanii și ad set-uri și adăugarea unora noi constant pentru a-l forța să arate reclama cui trebuie
Acum algoritmul lor face treaba a naibii de bine și putem pur și simplu să „colaborăm” cu el.
Dacă ai trackingul făcut corect și îi dai obiectivul potrivit, e foarte bun la a-ți pune reclama în fața potențialilor clienți.
Nu mă crezi?
Ia intră în campanii și vezi care ad set-uri au performat cel mai bine. Pun pariu că majoritatea sunt cele în care ai folosit o targetare mai largă (ceva interese largi sau poate niciunul!).
Sau poate ai pățit să dai click pe o reclamă, intri pe acel site, iar apoi când te întorci pe Facebook să vezi mult mai des reclame de la afaceri similare?
Nu-ți sună cunoscut? Ia fă-o acum:
Intră pe Facebook, dă click pe o reclamă, stai puțin pe site, apoi întoarce-te în aplicație și dă un refresh. Ce reclame vezi acum?
Și ultima dovadă:
Cu siguranță fie ai pățit-o tu, fie ai auzit vreo cunoștință care să se plângă de faptul că Facebook îi ascultă convorbirile. Că prea îi arată reclame la lucruri despre care a vorbit cu cineva.
Până la proba contrarie, hai să nu o dăm în teoria conspirației.
Pentru că ce uităm de multe ori e că probabil am căutat acele lucruri pe internet, am interacționat cu postări pe acea temă, am discutat pe Messenger despre acel lucru.
Sau avem prieteni care au făcut-o. Și Facebook știe să ne arate lucruri care le plac și conexiunilor noastre.
Iar dacă am citi politica de confidențialitate am vedea că Facebook ne spune că ține cont de acele lucruri pentru a ne „personaliza” experiența. Experiență înseamnă și reclamele pe care le vedem.
Ce vreau să spun cu asta e:
Câmpul de joc al targetării a devenit unul egal pentru toți. Pentru că avem cu toții acces la același algoritm și dacă facem acele 2-3 lucruri corect, reclama va fi afișată cui trebuie.
Și atunci de ce nu avem rezultate?
Pentru că ne comportăm de parcă încă am fi încă în 2013.
Tot ce facem când vine vorba de promovarea pe Facebook e să încercăm audiențe. Pardon, „să testăm”.
Doar uită-te pe grupuri de Facebook și vei vedea că doar despre asta se discută. Când cuiva nu-i merg reclamele, îți spune ce/cum a testat ca targetare.
Sfaturile la postări în care se cer sfaturi e „testează” și de obicei se înșiruie o listă de audiențe sau structuri de campanii.
Nu spun că targetarea nu mai contează. Algoritmul tot mai are nevoie de vedere (tracking) și să fie ghidat (audiențe/creative care selectează audiența potrivită).
Dar în general face treaba bine.
Și întrebarea me e:
Dacă o face atât de bine, de multe ori mai bine decât noi, de ce continuăm să ne concentrăm DOAR pe targetare?
Nu mai e nimic ce contează pentru a avea succes?
Și aici vine cel mai important lucru pe care trebuie să-l ții minte dacă vrei să ai succes cu promovarea pe Facebook în momentul de față.
Există mai mulți factori importanți pentru a avea succes. Și trebuie să le acorzi importanță tuturor dacă vrei să ai succes.
Asta e partea mai dificilă.
Partea bună e că nu sunt mulți.
Din punctul nostru de vedere sunt 7:
Spunem asta pentru că pe acești piloni ne concentrăm când vine vorba de clienții agenției.
Și funcționează a naibii de bine.
Uite exemplul unui client din fashion:
Și unul din beauty:
Și unul din sport:
Rezultatele sunt comparabile și pentru lead generation.
Și nu e doar despre noi. Am mai predat aceste idei și principii în programele noastre de coaching sau alte training-uri.
Persoane chiar și fără multă experiență în Facebook Ads au lăsat recenzii de genul:
Dacă vrei să faci promovarea pe Facebook profitabilă și să poți scala, trebuie să ții cont de toți.
Iar dacă vrei ajutor să-i înțelegi mai bine și să știi ce să faci la fiecare dintre ei, mă bucur să te invit la:
Cursul Secretele Promovării prin Facebook Ads
Varianta completată și actualizată în aprilie-mai 2023.
Acest curs îți explică specific ce e cu fiecare dintre cei 7 piloni și te ajută să implementezi pas cu pas soluțiile pentru a ține cont de ei:
- Înțelegerea corectă interfeței Facebook și a opțiunilor de setare a campaniei
- Rezolvarea trackingului și aspectele tehnice
- Alegerea ofertelor pe care să le promovezi
- Strategii de testare
- Strategii de scalare
- Analiză și optimizare
- Reclame și creative
- Experiența post-click (website)
Nu e doar o prezentare teoretică.
Cursul e structurat pentru a te ajuta să internalizezi procesul pe care îl folosim în cadrul agenției, proces care ține cont de toți pilonii de mai sus, condimentat cu instrucțiuni practice și tips & tricks învățate din greu, dealungul timpului, pentru ca tu să poți să aplici totul mai rapid și să economisești timp, nervi și bani.
În plus, pentru că ne-am dorit ca acest curs de Facebook Ads să fie singurul lucru de care ai nevoie pentru a avea succes cu această metodă de promovare, am mai adăugat în el lecții despre:
- Provocări tehnice;
- Politică și dezaprobarea reclamelor;
- Identificarea clienților ideali;
- Utilizarea UTM pentru a putea măsura impactul campaniilor în instrumentele de analytics;
- Retargeting;
- Instrumente utile;
- Structuri și șabloane;
Partea și mai bună e că dacă ai vreo întrebare la care nu am răspuns, poți adresa întrebări sub orice video din curs sau poți porni o discuție în comunitate.
Înțelegând pilonii, internalizând procesul, și având acces la toate informațiile conexe de care ai nevoie pentru a rezolva provocări frecvente vei:
- Avea într-un final rezultate în parametrii pe care ți-i dorești;
- Vei înțelege de ce „nu merge” și ce să faci ca să meargă mai bine, specific pentru afacerea ta;
- Ști ce ai de făcut, pas cu pas;
- Îți vei seta KPIs și așteptări și vei ști cum să judeci rezultatele;
- Vei învăța cum să gândești strategic și să eviți alte greșeli pe care le facem frecvent.
- Îți vei cunoaște clienții mai bine (cum ii targetezi, ce spui în reclame, ce trebuie să faci ca să cumpere);
- Îți vei gândi o strategie;
- Vei avea reclame mai atractive;
- Vei ști cum să analizezi, optimizezi și scalezi campaniile;
- Vei ști ce să faci tehnic și cum implementezi (tu sau cu un developer);
- Un proces strategic, pas cu pas.
Toate incluse în accesul individual la curs sau ca parte din abonamentul SMARTERS.
Alege ce ți se potrivește:
- Acces pe viață la curs
- Primești gratuit toate îmbunătățirile și actualizările viitoare
- Acces la materialele extra și șabloane și structuri
- Posibilitatea de a adresa întrebări sub fiecare video
- Posibilitatea de a adresa întrebări în comunitate
- Certificat de participare
- Alte 24 de cursuri și materiale
- 400+ lecții și teme (300+ ore de conținut)
- Alte bonusuri și evenimente live
- Tot ce include accesul individual (cât timp ai abonamentul activ)
- Alte 24 de cursuri și materiale
- 400+ lecții și teme (300+ ore de conținut)
- Strategii validate și testate pentru principalele canale de marketing
- Acces complet la comunitate
- Alte bonusuri și evenimente live