Curs Promovare TikTok

Cum ar fi dacă ai putea da timpul înapoi?

Și nu ne referim la a avea o piele mai fină și să nu te mai doară… toate (deși probabil ar fi un motiv mai bun de a da timpul înapoi).

Ci la a te putea întoarce la perioade precum 2013-2017 când promovarea prin Facebook era încă sub-utilizată în România și costurile erau infime:

Când puneai o postare și ajungea la enorm de mulți oameni.

Când dădeai un „boost post” și aveai reacțiile pe care ți le doreai.

Când obțineai click-uri spre site cu 1-2 bani.

Când… adaugă tu ce mai știi că mergea bine pe atunci.

Pentru mulți dintre cei care am fost activi în acea perioadă, singurele regrete sunt doar că n-am început mai devreme și că n-am apăsat mai rapid și mai tare pe pedala de accelerație.

Acum putem doar visa la rezultate de genul…

Sau?

TikTok e o platformă senzațională pentru diversificarea canalelor de atragere și conversie

Are costuri de afișare a reclamelor nesimțit de mici, o platformă de reclame bună spre grozavă și o audiență activă tot mai mare. 

Ah și să nu uităm că e una dintre puținele platforme sociale unde poți avea cu adevărat reach organic.

În momentul de față observăm CPM-uri pe TikTok de obicei de 5-8 ori mai mici decât pe Facebook. Chiar și pentru campaniile optimizate pentru conversii.

Costuri mici afisare reclame TikTok

Platforma de creare și administrare reclame este deja la nivelul Meta și primește actualizări și îmbunătățiri aproape săptămânal. În plus, dacă faci reclame acolo, îți va fi foarte ușor să faci tranziția pentru că sunt aproape identice.

Ce am văzut prima dată când am intrat acolo prin 2020/2021 nu seamănă deloc cu ce avem astăzi.

Exemplu Optiuni Promovare TikTok Ads

Și audiența este una dintre cele mai active și implicate de pe orice platformă socială în momentul de față.

În 2024 a ajuns la aproape 9.000.000 de utilizatori, puțin sub Facebook!

Și spre deosebire de celalalte platforme unde reach-ul este constrâns în principal la cei care te urmăresc, pe TikTok ești recompensat pentru calitatea conținutului. Poți să ai un cont nou și să ajungi imediat la zeci sau sute de mii de oameni.

„Tiktokizarea” internetului deja se întâmplă. Și nu e neapărat un lucru rău.

De obicei când este folosit termenul „tiktokizare”, are o conotație negativă. Se referă la conținut „subțire” și clickbait.

Însă când a fost altfel situația pe internet? Și în media în general?

Să ne uităm și la cealaltă față a monedei:

Nu degeaba au preluat și alte rețele sociale funcționalități TikTok. 

Meta a introdus reel-urile și a schimbat algoritmul din spatele acestora pentru a fi mai similar cu cel al TikTok. Asta s-a văzut într-o creștere a interacțiunii pe Facebook & Instagram.

Pentru că „recompensează calitatea conținutului” e un criteriu mai bun decât pe cine urmărești pentru reach.

Și formatul de video-uri tip TikTok este apreciat de utilizatori. A obligat creatorii să treacă mai rapid la subiect și să transmită informația. Fără introduceri de 30 de secunde.

Noile moduri de a interacționa – răspunde cu un video, stitch-uri și colaborări duc la rezultate grozave pentru noi, utilizatorii.

În plus, se întâmplă și multe lucruri frumoase pe TikTok.

Există enorm de multe persoane care au început pur și simplu să vorbească despre meseria și pasiunea lor și asta i-a ajuta să-și crească afacerea sau să pornească una.

Dacă știi să te promovezi pe TikTok, știi să te promovezi oriunde pe internet. Punct.

Boomul online-ului post-pandemie și algoritmii foarte buni ai Meta și Google Ads ne-au făcut leneși. Ne-au făcut să credem că oricine știe să seteze o campanie este marketer.

Vedem zilnic pe YouTube video-uri în care agenții de marketing (!) se promovează cu o imagine statică, puțin animată și mesaje generale gen „Îți ducem afacerea la nivelul următor!”.

Asta înseamnă să faci marketing?

Pe TikTok creativul reprezintă 90% din succes.

Și dacă înveți procesul corect de strategie de creație vei putea face reclame mai bune pe orice canale.

Fie că efectiv iei creativele ce performează pe TikTok și le pui pe alte platforme și vezi cum ți se îmbunătățesc drastic rezultatele (cum am făcut noi în cazul unor clienți).

Fie că vei avea un proces mai bun, care te forțează să-ți înțelegi mai bine competiția, audiența și principiile de marketing.

Istoria are un mod amuzant de a se repeta

„E o platformă pentru tineri”.

„Audiența mea nu e acolo”

„O afacere serioasă nu se poate promova acolo”.

Acestea sunt lucruri spuse despre… Facebook acum câțiva ani.

Țin minte când trebuia să ducem muncă de convingere că promovarea pe Facebook merită.

Astăzi ce afacere mai ignoră promovarea pe Meta?

Și ce se spune despre TikTok acum?

EXACT aceleași lucruri 🙂

Și cei din industria ta probabil o spun.

Însă cine va învăța primul cum să folosească această metodă de promovare va avea avantajul primului venit. Cota de piață, ROAS și ROI ce par de vis pe alte platforme sunt realitate acum pe TokTok.

De fapt, simplu spus:

TikTok e acum unde era Meta în urmă cu 7-8 ani

Zilele când puteai da „Boost Post” pe Facebook și să vezi rezultate s-au dus.

Dar TikTok este acolo în acest moment.

Chiar dacă începi acum și nu te mai poți numi „Early Adopter” poate nici în cel de-al doilea val, platforma este încă devreme. Foarte devreme.

Este mult loc de creștere. Și crește. Constant este platforma care adaugă cel mai mare număr de utilizatori net.

Și numărul de companii care se promovează aici este mult mai mic raportat la numărul de utilizatori față de celelalte platforme.

În 2023, numărul de advertiseri activi era de 30.000 la aproximativ 900 de milioane de utilizatori. Un raport considerabil mai mic față de cei 10.000.000 de advertiseri raportați de Meta la cei 3.6 miliarde de utilizatori.

Deci și dacă nu faci lucrurile perfect din prima, nu ești pedepsit așa de rău datorită competiției scăzute și costurilor mici de afișare ale reclamelor.

„Nu mă uit pe TikTok. Ca orice persoană matură, aștept 2-3 săptămâni să le văd pe Instagram sau Facebook”.

Haha, foarte amuzant.

Râdem, glumim, dar ca marketeri sau antreprenori responsabili de creșterea unei afaceri, nu putem face asta.

Ok, putem. Dar apoi o să ne plângem uitându-ne la cum crește competiția și noi rămânem în urmă.

Și o să tot stăm să ne chinuim să mai stoarcem un 5% randament extra din canalele de marketing pe care le folosim acum ca să iasă și ceva profit.

Începe să faci tranziția. Scrisul este pe perete.

Dacă nu ai început încă să-ți adresezi întrebări despre oportunitatea promovării pe TikTok, mai bine te oprești din citit acum.

Nu mai avem ce să-ți spunem acum. Dar probabil ne vom auzi din nou pe grupuri când o să întrebi „ce mai poți face”.

Dar dacă vezi oportunitatea și tendințele, citește mai departe. 

Pentru că te putem ajuta să începi să folosești cu dreptul această metodă de promovare. Indiferent dacă ai încercat-o deja sau nu. 

Și stai liniștit/ă, nu va trebui să faci video-uri în care dansezi sau numere de comedie (deși se potrivesc pentru mai multe afaceri decât ne imaginăm).

Ce credem noi că este esențial să includă un curs despre promovarea pe TikTok?

Ok, până acum ne-am concentrat pe beneficiile promovării pe TikTok:

  • Costuri de afișare ale reclamelor foarte mici.
  • Potențial de impact organic mare.
  • O comunitate „engaged” ce continuă să crească.
  • Instrument de setare reclame complet și deja matur.
  • Suport pentru business grozav și rapid.
  • Ecosistem și infrastructură pentru afaceri bună.

Însă promovarea pe TikTok vine și cu provocări.

Deși credem că principalele motive pentru care afacerile nu au succes pe această platformă țin mai mult de faptul că:

  • O desconsideră și nici măcar nu încearcă.
  • Sau încearcă să aplice aici ce fac pe alte platforme sociale.

Există și provocări reale pe care le vei întâmpina:

  • Algoritmul organic este diferit față de cele cu care suntem deja obișnuiți.
  • Frecvența livrării reclamelor este mare (TikTok va alege intenționat o parte mică din audiența selectată și le va afișa reclamele de mai multe ori când alegi obiective de conversie).
  • „Oboseala” mai rapidă a creativelor – durata de viață a unei reclame pe TikTok este de multe ori de până la 2-3 săptămâni.
  • Tipul diferit de creative (video-uri) și strictețea audienței în ceea ce privește calitatea conținutului.

Soluția?

Intră în scenă cursul „Revoluția TikTok -Treci de la consumator la creator”.

Ne dorim ca acest curs TikTok să devină resursa ta singură și definitivă în ce privește această metodă de promovare.

Când spunem asta, ne referim la:

Conținutul cursului în sine care te va ajuta să:

  • Înțelegi specificitățile platformei
  • Faci corect setările de bază
  • Înțelegi care sunt pilonii cheie pentru succes și 
  • Cum creezi și implementezi o strategie de creație bazată pe date

Acoperim atât partea organică cât și de ads.

Suportul oferit și comunitatea:

Vei putea adresa întrebări sub fiecare video și vei avea acces la la o secțiune privată din forumul nostru pentru a discuta diferite provocări cu ceilalți participanți și trainerii.

Completarea conținutului și îmbunătățirea acestuia:

Pentru a te ajuta să pornești mai repede, și pentru că încă e o platformă la început de drum ce probabil va suferi modificări, am gândit acest curs ca unul modular.

Vom porni cu mai puțin conținut pentru a te ajuta să începi, apoi vom continua să construim și să-l adaptăm în funcție de provocările pe care le întâmpini.

În funcție de când te înscrii vei avea:

  1. Acces instant la partea introductivă și de câștiguri rapide (organic și plătit).
  2. Apoi va urma detaliată secțiunea de setări.
  3. Apoi gândirea și implementarea strategiei de creație bazată pe date pentru partea de reclame.
  4. Implementarea ei și analiza.
  5. Detalierea strategiei și creării de conținut organic.

Până la finalul lunii septembrie vei avea săptămânal conținut nou prin care să treci și apoi să-l pui în practică.

Apoi vom adăuga sau actualiza conținut pentru a răspunde mai bine provocărilor existente sau și pentru a acoperi unele noi.

La final, ar trebui să ai într-un singur loc tot ce ai nevoie pentru a avea succes.

Ce include cursul „Revoluția TikTok”.

Introducere în promovarea pe TikTok

  • Overview și înțelegerea TikTok
  • De ce TikTok
  • Caracteristici unice ale TikTok

Piloni cheie pentru succes

Câștiguri rapide

  • Cum gândești și creezi rapid 30 de postări organice
  • Start rapid cu partea de reclame plătite

Creare și setare conturi

  • Creare și completare profil TikTok pentru maximizarea vizibilității
  • Creare cont de Business și conectarea resurselor

Tehnic & Tracking

  • Creare și instalare Pixel
  • Creare Catalog de produse (pentru magazine online)

Crearea strategiei de conținut (pentru reclame)

  • Tipuri de reclame ce funcționează (cu exemple)
  • Anatomia unei video pe TikTok
  • Blocurile de construire a unui video
  • Cum analizezi video-uri create de alte afaceri și creatori

Dezvoltarea conceptelor creative

  • Analiza competiției (include instrumente recomandate)
  • Cercetarea audienței
  • Cei 3 piloni de conținut
  • Formularea conceptelor și ipotezelor

Creare și editare video-uri

  • Crearea scriptului
  • Sfaturi pentru eficiență când filmezi și editezi
  • Surse de conținut pentru video-uri (nu trebuie să filmezi tu totul)
  • Sfaturi în lucrul cu creatori și editori
  • Post-producție

Implementare campanii & publicare conținut

  • Navigarea interfeței TikTok Ads
  • Înțelegerea obiectivelor
  • Opțiuni de targetare și tipuri de audiențe
  • Formate de reclame
  • Strategii de testare și scalare

Analiza performanței și iterații

  • Ce urmărim
  • Instrumente pentru analiza în TikTok
  • Instrumente și sfaturi pentru analiză post-click
  • Cum refolosim conținutul pentru a crea rapid alte reclame ce funcționează

Acesta este conținutul DOAR pentru partea de reclame. Partea organică va fi similară.

Sună interesant?

Opțiunile tale de participare:

Acces individual la acest curs
Oferă acces complet la curs și toate actualizările viitoare.
  • Acces pe viață la curs
  • Primești gratuit toate îmbunătățirile și actualizările viitoare
  • Acces la materialele extra și șabloane și structuri
  • Posibilitatea de a adresa întrebări sub fiecare video
  • Posibilitatea de a adresa întrebări în comunitate
  • Certificat de participare
  • Alte 24 de cursuri și materiale
  • 400+ lecții și teme (300+ ore de conținut)
  • Alte bonusuri și evenimente live
2399 RON
Achiziționează acest curs

Momentan cursul este disponibil doar abonaților SMARTERS+. Urmărește-ne pentru a vedea când deschidem înscrierile public.

Poate ai aceste întrebări:

Cine sunt autorii? Au experiență?

Cursul este creat de:

Toma Grozăvescu – TikTok Ads

Toma este fondatorul SMARTERS și unul dintre principalii promotori ai conceptului de growth hacking în România. Este autorul a 50+ cursuri de marketing online și îl întâlnești des la evenimente de marketing și în publicații de business.

Dar îi place să rămână „la firul ierbii” și din 2020 de când a făcut prima campanie de TikTok ads a rămas aproape de platformă: a studiat, a încercat prima dată pe SMARTERS apoi pentru clienți ai agenției și astăzi este convins de oportunitatea pe care o reprezintă acest canal de promovare.

Eliza Nastaca și Patrik Bindea – TikTok Organic

Dacă folosești TikTok și ești interesat de marketing, probabil te-ai întâlnit deja cu unul dintre video-urile lor. Inițial au început să creeze conținut doar pentru propriul amuzament, documentând viața lor în Bali (unde s-au mutat o perioadă în pandemie).

Patrik având experiență în marketing (și amândoi având antreprenoriatul în sânge) și-au dat seama de oportunitatea pe care o reprezintă TikTok și au început să creeze conținut despre folosirea TikTok în scopuri comerciale.

Astăzi au probabil cel mai popular program din România de Coaching despre TikTok pentru coachi, traineri și consultanți.

Pentru ce tipuri de afaceri și roluri este potrivit?

Credem că sfaturile și informațiile din curs se aplică oricărui tip de afaceri: ecommerce, afaceri locale, prestatori de servicii.

De asemenea, am gândit cursul pentru a fi potrivit pentru:

  • Marketeri și agenții
  • Antreprenori
  • Video-editori și în general creativi ce vor să ofere servicii legate de TikTok

Indiferent de experiența actuală legată de TikTok sau marketing (deși dacă ai mai făcut marketing online vei înțelege mai rapid unele lucruri).

Cum spuneam mai sus, vrem să devină resursa definitivă din România pentru cei care vor să înceapă să folosească această metodă de promovare.

Cât de mult intrați în partea de creare efectivă a video-urilor și editare?

E important de înțeles că acesta este un curs despre marketing pe TikTok, nu editare video.

Vom acoperi instrumente pe care să le folosești și sfaturi și mini-tutoriale pentru editare, dar concentrarea este pe rezultatul pe care trebuie să-l obții.

Acestea fiind spuse, credem că este de ajuns încât să-ți creezi și propriile video-uri dacă vrei (vei vedea, uneori vrei să ai video-uri ce par „urâte” pentru că se potrivesc cu restul conținutului de pe platformă).

De asemenea, să știi că nu ai nevoie de echipament scump pentru crearea lor. Un smartphone este mai mult decât de ajuns pentru filmare și editare la început. Ideal să ai și o lavalieră pentru calitatea sunetului.

Ar trebui să merg „all in” pe TikTok?

Mereu spunem că nu e bine să-ți pui toate ouăle într-un coș.

Dacă acum începi să-ți promovezi afacerea, TikTok poate fi un canal grozav și probabil te poți concentra doar pe el.

Dar dacă ești o afacere deja activă trebuie să vezi TikTok ca o platformă de diversificare a atragerii și conversiilor clienților. Începe să-l folosești și în funcție de rezultate și randament mută resursele.

În plus, funcționează a naibii de bine împreună cu alte canale. De exemplu, poți folosi TikTok Ads ca o metodă de a aduce trafic ieftin pe site și apoi să retargetezi vizitatorii pe Meta.

Fă TikToks, nu doar ads!

Cum s-ar simți să ai o metodă de promovare ce pare nesimțit de ieftină și de performantă?

Dacă ești genul de persoană căreia îi place să profite de o oportunitate când îi bate la ușă și vrei să economisești timp (și nervi) în a învăța cum să o stăpânești, te invităm alături de noi.

Not Enrolled

Course Include

  • 12 Lessons
  • 15 Topics