Filosofia noastră de marketing

La SMARTERS, scopul fiecărei campanii de marketing este de a aduce rezultate de 10x mai bune față de modurile tradiționale de a face marketing sau ce poate oferi concurența în general.

Pentru aceasta, am realizat că modul clasic de a gândi soluțiile nu mai este de ajuns. Așa că am ajuns să ne dezvoltăm o metodologie proprie de a gândi soluțiile care se bazează pe următoarele principii:

Polul nord este creșterea.

Credem că una din principalele surse care duc la ineficiența în marketing, și afaceri în general, pornește de la înțelegerea scopului acestuia. Preluăm concepte în funcție de cât de sexy sunt și nu datorită impactului pe care îl pot avea asupra business-ului nostru sau al clienților.

La SMARTERS credem că principalul scop al oricări campanii de marketing este să ajute afacerea clientului să crească. Dăm la o parte concepte mai superificale precum branding, top of mind awareness și alte cele și ne concentrăm doar pe ce este testabil, măsurabil și care ajută afacerea clientului să crească.

SMARTERS Filosofia noastra de marketing Polul nord este cresterea

Folosește o abordare multidisciplinară

Am realizat că o mare parte din agențiile de marketing se concentrează doar pe un aspect îngust al ceea ce înseamnă marketing. Fie vorbim de o specializare pe anumite canale (ceea ce nu e neapărat rău), fie pur și simplu aleg un singur mod de a face lucrurile, noi am realizat că este important să ai o viziune de ansamblu și să vezi lucrurile din mai multe perspective.

Folosim o abordare multidisciplinară unică bazată pe cunoștințe de sociologie, psihologie, biologie și le combinăm cu tehnologia informației, cunoștințe de marketing și antreprenoriat. Aceasta ne ajută să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante și să aducem rezultate.

Folosește tehnologia în avantajul tău

Trăim într-o eră în care tehnologia revoluționează aproape fiecare aspect la vieții noastre. Cu toate acestea, prea des facem marketing de parcă am trăi cu 20 de ani în trecut. Nu ne folosim de noile canale de marketing apărute datorită dezvoltării tehnologice (hello online marketing!), nu integrăm tehnologii care ne pot ajuta să oferim clienților soluții adaptate nevoilor lor ori ce ne pot ajuta să măsurăm totul mai bine.

La SMARTERS testăm constant noi canale de marketing, investim în tehnologii și instrumente ce ne ajută să ne eficientizăm și automatizăm munca pentru a ne putea concentra pe lucrurile cu adevărat importante.

Concentrează-te pe client și restul vine de la sine

Credem că una din cele mai des trecute cu vederea competențe necesare în business este empatia. Credem că dacă depui efortul necesar pentru a-ți înțelege clientul și te poți pune în papucii lui, vei ajunge să faci un marketing permisiv, care aduce valoare clientului și te ajută și pe tine să-ți atingi obiectivele de vânzări. Începe cu omul – să știi cât poartă la picior.

A gândi diferit nu e de ajuns. Trebuie să fie și util.

David Ogilvy spunea că dacă iei o vacă, îi tai pulpa și o vopsești ai ceva diferit. Dar că asta nu ajută pe nimeni. Cam așa este în marketing în general. Urmărim „think different” până în pânzele albe, fără a ne gândi dacă e util, dacă ajută pe cineva.

La SMARTERS punem accent în primul rând pe utilitate și impactul pe care o idee îl poate avea asupra afacerii clientului. Creativ, pentru noi, are un sens specific: diferit ca diferit, dar să fie și util.

Permission Marketing

Știm cu toții ce se întâmplă dacă vrem să citim o știre. Ne sar în față 10 bannere care pâlpâie și încercă să ne vândă fel de fel de soluții miraculoase. De asta tot mai mulți oameni instalează extensii care să blocheze TOATE reclamele. Nimenui nu-i place să i se vândă.

Pe de altă parte, ne place să cumpărăm. De aceea, la SMARTERS promovăm un mod mai permisiv de a face marketingul. Credem că e important să creezi o legătură cu clientul, să îi oferi valoare și acesta va ajunge astfel să cumpere de la tine. Promovăm servicii precum content marketing care te ajută să creezi o relație cu clientul și să fii răspunsul problemei lui, nu agentul acela enervant de vânzări.

Nu te duce unde e înghesuială

Problema trendurilor și urmărirea unor „guru” e că ajungem să facem cu toții același lucru. Dacă toată lumea spune că trebuie să te promovezi pe Facebook, o faci. Dacă toți spun să mergi pe Google sau să-ți faci propria aplicație o faci. De multe ori, neanalizând problema cu adevărat și să vezi dacă se merită sau nu pentru tine și afacerea ta.

La SMARTERS, un principiu de bază al fiecărei strategii de marketing este să te duci acolo unde este atenția clientului final. Putem spune că suntem un fel de dealeri de atenție și mereu încercăm să aflăm unde este „marfa” cea mai bună.

Leverage thinking

În marketing, un lucru destul de evident este că nu toate campaniile de marketing sunt egale. Unele aduc rezultate incredibile, altele nu le observă nimeni. La fel de adevărat este că rezultatul de cele mai multe ori nu are legătură cu efortul depus în realizarea campaniei. Poți să muncești mult și să nu ai rezultate, sau să depui efortul minim necesar și să rupi gura târgului.

Dincolo de acestea, la SMARTERS încercăm să judecăm fiecare idee prin prisma principiului 20/80. Știm că 20% din idei aduc 80% din rezultate. De aceea, filtrăm ideile pentru a ne asigura că depunem efort în dezvoltarea celor care pot aduce impactul maxim pentru clieții noștri.