Google Analytics 4 pentru persoane non-tehnice

Nou! Curs Google Analytics 4 pentru persoane non-tehnice. În sfârșit: învață cum să faci ordine în setări și date și cum să obții răspunsuri utile pentru business cu ajutorul Google Analytics.

Toma Grozavescu · 22 martie 2024

Cu toții știm că Google Analytics e important și al trebui să-l folosim, dar puțini ne și facem curaj să ne apucăm serios de treabă (cum e și cu exercițiile și mâncatul sănătos).

Și nu e de mirare după ce dai de primele tutoriale gratuite de pe Internet și vezi ce greu de înțeles sunt dacă nu ești o persoană tehnică. 

Sau când intri în cont, dar nu vezi ce ți se arată în exemple și tutoriale – la tine nu sunt deloc cifre!

De unde pornești?

Ce contează cu adevărat din sutele de rapoarte și indicatori?

La SMARTERS credem cu tărie că Google Analytics e unul din cele mai sub utilizate și greșit înțelese instrumente de marketing care au existat vreodată.

Dar dacă nu ar mai rămâne o enigmă? Dacă ai ști ce trebuie să faci pas cu pas pentru a-l instala și seta corect?

Dacă ai ști exact unde să te duci pentru a obține răspunsurile pe care ți le dorești? Dacă ai ști care sunt rapoartele și indicatorii cheie pe care să-i urmărești pentru afacerea ta?

Intră în scenă

„Google Analytics pentru ne-programatori”.

Pe scurt:

  • Înveți cum să setezi corect Google Analytics (instalare cod de tracking, setări de bază, curățenie și corectitudine date);
  • Poți analiza eforturile de marketing și să înțelegi povestea – ce s-a întâmplat, ce a funcționat și ce nu.
  • Măsori rezultate importante de business (lead-uri, vânzări) și de unde au venit acestea;
  • Găsești răspunsuri la probabil toate lucrurile pe care nu le înțelegi și soluții la problemele pe care le întâmpini;

Google Analytics pentru neprogramatori este o soluție educațională completă care te duce la novice la semi-expert și te învață corect și pas cu pas cum să setezi și să folosești Google Analytics pentru a obține răspunsuri la întrebările tale pertinente.

Afli ce ar trebui să te intereseze

Îți dăm un secret din casă. Nu ai nevoie de 80% dintre funcțiile și rapoartele Google Analytics. Dacă înveți la ce să te uiți și îți configurezi câteva rapoarte proprii, vei putea obține în câteva secunde sau minute răspunsuri la întrebările cu care vii (ce să te întrebi, cu asta nu te putem ajuta).

În curs îți vom arăta procesul propriu de analizare a datelor din Google Analytics. Vei învăța ce e Tehnica Skydiving și cum o aplicăm în cadrul analizelor de date pentru a obține rapid răspunsuri la întrebări importante pentru eficientizarea eforturilor de marketing.

Cum îl setezi corect, cum verifici instalarea și cum faci un audit complet al contului

Nu poți face nimic dacă datele nu curg (corect) către Google Analytics. De aceea, primul lucru pe care îl vom face va fi să ne asigurăm că l-am instalat corect și am făcut „bifele” necesare pentru ca datele noastre să fie stocate corect.

Vei vedea cum faci setările corecte corect încât să măsoare cifra reală a conversiilor iar datele să fie ușor de analizat.

Obiective, conversii și rapoarte obligatorii pe care ar trebui să le aibă orice site

Uite alt secret din casă: Google Analytics nu e pentru a măsura rezultatele finale. Pe acestea le vezi și în partea din spate a site-ului, în CRM, în contul din bancă. Google Analytics e pentru a răspunde la întrebarea „CUM” am ajuns acolo? E pentru a afla povestea din spatele cifrelor.

Ei bine, nu putem afla povestea dacă nu avem obiectivele și conversiile setate corect pentru a deconstrui CUM am ajuns acolo.

Vei ști cum să-ți setezi aceste conversii pentru tine sau cum să verifici dacă au fost setate corect de firma care se ocupă de contul tău.

Să nu mai spunem că acestea ne ajută și pentru a optimiza campaniile de Google Ads și a altor conturi legate de Google Analytics.

Cum îl setezi și legi cu Google Ads și alte conturi

Dacă tot vorbeam de Google Ads – vom vedea cum legăm cele 2 conturi pentru ca datele despre campanii și tranzacții să curgă frumos din unul în altul. 

Astfel, nu trebuie să muncești de 2 ori să setezi măsurarea conversiilor și pentru un cont și pentru celălalt (wohoo!), și performanța campaniilor ți se va îmbunătăți pentru că Google Ads <3 datele.

Vom vedea și alte setări și legături importante cu alte conturi (Google Search Console) pentru a avea date cât mai complete, corecte și utile.

Cum să vezi ce acțiuni cheie au făcut oamenii pe site-ul tău (vizualizări de pagini, cumpărături)

Cere și ți se va da! Nu doar că vei înțelege ce răspunsuri ne poate oferi fiecare raport principal din Google Analytics. 

Dar ne vom uita împreună la cifre și indicatori și îți vom explica ce îl poate determina/influența pe fiecare dintre ele și cum putem „traduce” rezultatele pe care le vedem.

O fi bună, o fi rea o rată de respingere (bounce rate) de 63.2%? Răspunsul e, ai ghicit, depinde. Explicăm în curs de ce depinde 🙂

Cum folosești datele din Analytics în promovarea afacerii tale pe alte canale

Tuturor ne plac cifrele mari și graficele care merg în dreapta sus. Dar Google Analytics nu e despre a te uita la niște rezultate ci despre a obține insight-uri valoroase ($$) de business.

În primul rând, vei putea înțelege mai bine drumul clienților tăi și cum ajung într-un final să cumpere de la tine ca să poți replica și îmbunătăți asta. Există câteva rapoarte și coloane cheie pentru asta. În plus, de-a lungul cursului vom da din casă și îți vom arăta cum interpretăm noi anumite date și studii de caz.

Apoi vei vedea cum poți folosi Google Analytics pentru a segmenta mai bine audiența, pentru a vedea ce interese și afinități au și cum îi poți targeta mai bine în online.

Rezolvă probleme de afișare și alte chestii pe care nu le înțelegi

Dacă ai o pagină care este afișată de 1000 de ori cu câte o vizită, nu te îngrijora, nu ești singurul/singura. Din păcate, fără câteva acțiuni de „curățenie și mentenanță” la un moment dat poate fi greu să înțelegi ceva din date.

Vei face cot la cot cu noi aceste acțiuni și la final nu doar că vei ști despre ce e vorba, dar le vei fi făcut deja pe propriul cont!

Strategii și soluții inter-avansate pentru personalizare.

Vrei să folsoești obiective și funnel-uri mai avansate?

Vrei să generezi evenimente când omul ajunge la 40% din pagină?

Deși cursul e gândit să o țină simplu, te vom ajuta să înțelegi și să folosești mecanisme mai avansate care să îți permită să modifici și mai mult datele conform dorințelor tale. Atenție însă: cu puteri mari vin responsabilități mari!

Întrebări frecvente pe care poate le ai și tu:

Cine ar trebui să se înscrie la acest curs?

Ne bucurăm că ai întrebat. Mă rog, că ne citești răspunsul.

Cursul e gândit pentru marketerii, antreprenorii și freelancerii care știu că Google Analytics e important dar care au stat departe de el pentru că nu știau de unde să o apuce.

Și e pentru cei care vor să-l folosească, dar datele sunt incomplete, prea fragmentate și în general puțin utile.

Este în primul rând un curs despre simplificare și acțiune. Nu e un demers teoretic în care doar îți explicăm ce înseamnă un anumit buton. Vei putea lucra cot la cot cu noi, pe site-ul tău sau pe un cont de test, pentru a face analize și implementa schimbări.

Dacă ești deja avansat în Google Analytics și ai conversiile setate corect, înțelegi canalele multiple de atribuire și ce înseamnă când bounce rate e mare și time on site mic, probabil cursul nu te va învăța prea multe.

Dar dacă nu știi la ce naiba ne referim, ești în locul potrivit. E timpul să tragem perdeaua și să vedem ce e în spatele datelor tale.

E util dacă am magazin online? Dar un site de servicii?

Da și da. Practic acestea sunt cele 2 mari utilizări ale Google Analytics: să înțelegi de cum ai obținut vânzările pe magazinul online, respectiv contactele pe site-ul de prezentare.

Toate rapoartele (și informațiile din curs) pot fi adaptate pentru ambele tipuri de afaceri foarte ușor.

Veți prezenta Universal Analytics sau GA4?

Cursul a fost refăcut complet în 2023 și acoperă Google Analytics 4.

De ce să plătești pentru un curs de Analytics dacă există informații gratuite pe internet?

Nimeni nu spune că tutorialele de pe internet nu sunt un mod bun de a începe să înveți despre Google Analytics. De fapt, așa am început și noi.

Singura condiție este să ai destul timp. Timp să pui într-o ordine logică informațiile, să găsești bucățile lipsă, apoi să le pui tu în practică pentru a vedea ce poți face cu ele din punct de vedere strategic.

Iar dacă citești aceste rânduri, probabil ai ajuns singur(ă) la concluziile de mai sus. Mai e o problemă cu resursele gratuite de pe internet: mai toate sunt de prezentare, nu de strategie.

Adică îți arată cum setezi ceva, cum găsești un raport, dar nu îți dau nici un insight pentru ce înseamnă. Asta pentru că e greu, foarte greu să faci asta.

Dar după 6 ani de activitate, mii de campanii analizate și sute de conturi la care am avut acces, tiparele au început să apară. Anumiți indicatori și rapoarte au început să fie din ce în ce mai des folosite de către echipa noastră.

În acest curs, vrem să te ajutăm să descoperi unde să te uiți și cum să interpretezi acele date. Ce poți lua ca să treci la acțiune.

Opțiunile tale de participare:

Acest curs este inclus în abonamentul SMARTERS. Ai acces la el și alte zeci de materiale de pe platformă.https://web.archive.org/web/20230925131638/https://js.stripe.com/v3/pricing-table-app.html?prctbl_id=prctbl_1MzQyiLdCcN9J7y71ba0haMg&pk=pk_live_aQwCdj0PMLBklLHObnjyXxI000JgjgVCgK&uuid=c2eeeeeeeeeef&lo=undefined&customerEmail=undefined

Sau îl poți achiziționa individual, cu acces pe viață, pentru 3723 RON, TVA inclus. Dă-ne semn la hello [at]smarters.ro pentru comandă manuală.

About Instructor

+19 enrolled
Not Enrolled
or Inclus în SMARTERS+

Course Includes

  • 12 Lessons

Responses