În sfârșit: un curs SEO cu adevărat practic care te învață de la A la Z și pas cu pas cum să ajungi pe prima pagină Google
Învață cum funcționează motoarele de căutare. Descoperă care sunt factorii care te pot ajuta să ajungi în prima pagină Google. Vezi prin exemple practice cum să-ți optimizezi site-ul pentru a urca în căutări și pentru a atrage trafic gratuit pe site-ul tău.
73% din toate vizitele pe website-uri de business sunt generate de motoarele de căutare
Media pentru toate tipurile de website-uri este de 51%.
În comparație, social media trimite doar 5% din trafic.
Sună exagerat? Doar gândește-te:
De câte ori dai click pe link-uri externe din social media vs câte căutări faci zilnic pe Google?
Să nu mai vorbim de nișe mai tehnice…
Când ai dat ultima oară click pe o reclamă la un robinet pe Instagram?
Nu-ți amintești? Nici noi 🙂
Deși astăzi mai toată lumea vorbește despre platformele social media, adevărata sursă de trafic au fost și sunt motoarele de căutare. În plus, numărul de căutări pe care îl facem lunar crește!
Cu toate acestea, nu toate website-urile sunt egale.
Un studiu Ahrefs arată că 90.88% din toate paginile de pe internet atrag 0 trafic din motoarele de căutare. Da, ai citit bine, zero.
Tot efortul depus pentru crearea website-urilor, a articolelor, a paginilor este în zadar.
În acest context, apare des întrebarea:
„Am optimizat site-ul de ce nu apar în primele rezultate pe Google?”
Dacă ești aici înseamnă că ești o persoană care vrea să fie mai bună la ceea ce face, investești în tine și în propria educație.
Deci probabil ai mai citit despre SEO și ai încercat să-ți „optimizezi” site-ul. Dar rezultatele nu au apărut, nu?
Sunt mai multe posibile cauze, și vorbim despre ele mai jos, dar cel mai probabil SEO nu a funcționat pentru că (1) ai omis anumiți factori importanți pentru optimizarea pentru motoarele de căutare sau (2) ai avut acces doar la informație vagă și neclară pe care nu ai putut să o pui în practică.
„De ce competiția e deasupra mea?”
Dar totuși, par că există anumite reguli în SEO la care competiția are acces, nu?
Altfel cum ar putea ei, sau oricine se află pe prima poziție Google, să fie acolo?
Vei vedea, SEO nu este deloc complicat.
De fapt, la SMARTERS am reușit să rezumăm toți factorii de care țin motoarele de căutare într-o singură imagine.
Nu spunem că e și ușor. SEO necesită efort (și de multe ori răbdare), dar optimizarea pentru motoarele de căutare nu e ca o operație pe creier, chiar dacă des auzim că:
„SEO este complicat”
Spune-ne dacă sună cunoscut: citești pe internet despre SEO și dai de tot felul de explicații trunchiate, cu termeni pe care poate nu-i stăpânești bine.
„On-page, off-page, Hummingbird, Panda, UX, TOS, Bounce Rate”.
Bleeeah.
De cele mai multe ori informațiile pe care le găsim pe internet despre SEO sunt fie foarte detaliate, cu termeni complicați precum cei de mai sus, fie prea vagi pentru a putea fi utile și pentru a ne ajuta să ajungem în top 3/5 în Google.
Da, am înțeles că trebuie să atrag link-uri, dar cum fac asta?
Cum fac SEO pas cu pas?
Ca să faci SEO bine trebuie să știi foarte bine două lucruri:
(1) factorii de care țin cont motoarele de căutare și
(2) pașii specifici pe care să îi urmezi pentru a-ți optimiza site-ul și pentru a nu-ți sabota de unul singur rezultatele.
Există anumite „reguli” pe care trebuie într-adevăr să le respectăm dacă vrem trafic gratuit din motoarele de căutare.
Dar pentru a le pune în aplicare trebuie să înțelegem mai bine lucrurile și ordinea lor corectă.
Da, trebuie să pui cuvântul cheie în titlu, paragraful introductiv și de câteva ori în conținut. Dar cum ajungem aici?
Ei bine, cum spunea un clasic în viață, pas cu pas 🙂
Cum funcționează algoritmul motoarelor de căutare?
Conform studiilor, acestea țin cont de aproximativ 200 de factori pentru a decide ce site apare și unde în rezultate.
Dar nu-ți face griji, nu trebuie să îi știi pe toți.
De fapt, în SEO se aplică de minune principiul 20% dintre acțiuni aduc 80% din rezultate.
În plus, dacă înțelegi acești factori cheie, poți să stai liniștit, fără grija unui nou update de algoritm. De fapt, poate ajungi ca noi și abia le aștepți pentru că traficul îți va crește!
Înțelegând factorii principali și răspunsul la cea mai importantă întrebare din SEO nu mai trebuie să te menții la curent, pentru că vei știi natural ce trebuie să faci. Tot ce apare nou reprezintă mici modificări, nu schimbări fundamentale.
Ce să cer unei firme SEO?
Din păcate, SEO încă este o nebuloasă.
Am întâlnit zeci de afaceri care plătesc lunar sute de euro unor „specialiști”, dar nu au nici o idee dacă aceștia își fac treaba sau nu.
Primesc rapoarte cu tot felul de „optimizări”, „adăugări” sau alți termeni care nu au nici un sens.
Dar știind că în cazul SEO durează până vedem efectele nu au ce face așa că așteaptă, de multe ori până când deja e prea târziu și s-au cheltuit o mulțime de bani.
Sunt două moduri prin care poți judeca munca unei agenții sau unui specialist SEO:
1. Urmărind indicatori de performanță (trafic, vânzări, poziție în motoarele de căutare);
2. Verificând aplicarea factorilor SEO la site-ul nostru;
(1) Prin urmărirea unor indicatori de performanță (cât trafic și vânzări vin din motoarele de căutare) și
Dar vorbind de SEO, toate acestea ne duc la scopul final:
Cum pot apărea mai sus în căutări după expresiile care mă interesează?
La urma urmei, aceasta este cea mai importantă întrebare, cea la care ne dorim cu toții să găsim răspuns.
Alături de, poate, unele mai specifice precum:
- Care sunt cuvintele cheie pe care le caută clienții mei?
- Cum atrag backlinks?
- Unde pun cuvintele cheie, cum?
- Cum scriu un articol optimizat SEO?
Din păcate, există o mare problemă când vine vorba de resursele SEO din România
Puține te învață lucruri practice (pe care le poți aplica imediat)
Cu toții știm că în SEO durează până vedem efectele.
Dar ce credem că ne dorim cu toții sunt lucruri pe care le putem pune în practică după ce urmărim un video sau citim un articol. Poate efectele durează până se vad, dar acțiunile nu ar trebui să fie așa.
În plus, din păcate, multe resurse sunt generale, treci prin ele ca lebăda prin apă.
Nu te învață cum să le aplici practic, pe domeniul tău de activitate.
Nu conțin lucruri și exemple concrete, poate de „Așa da / Așa nu” pentru a știi exact ce trebuie și ce nu trebuie să faci.
Majoritatea nu arată exact cum se fac anumite lucruri, gen cum se scrie un articol optimizat SEO sau cum pui cuvintele cheie într-o pagină.
Multe cursuri SEO sunt avansate doar în aparență
Un alt lucru care ni se pare, sincer nu avem alt cuvânt decât aiurea, e faptul că multe cursuri sau programe SEO se prezintă a fi oarecum avansate, adică abordează și răspund la toate întrebările de mai sus, când de fapt sunt pline de generalități, ne povestesc că e bine să „optimizăm și on-page și off page”.
Bullshit.
Multe cursuri SEO nu sunt pe înțelesul nostru sau sunt extrem de complicate
La polul opus față de exemplul de mai sus sunt cursurile prea tehnice, care intră atât de mult în detaliu încât nu mai știm ce să facem.
Dar nu trebuie să știi cum funcționează electricitatea ca să aprinzi un bec.
Ce ne-ar ajuta ar fi informație clară și concisă plus modalități pe care oricine le poate folosi pentru a o pune în practică.
Dacă exemple nu sunt…
Este un lucru să-ți povestesc despre o aplicație mobilă care funcționează ca o platformă bazată pe geolocalizare ce integrează atât șoferii cât și pasagerii și îți permite să bla bla.
Alta e să scot telefonul și să deschid aplicația Uber.
Nu numai că lipsa exemplelor din majoritatea cursurilor face procesul de învățare mult mai greoi și ne ia mai mult timp.
Dar uneori nici nu știi cum să pui în practică, deși teoretic ai înțeles.
Ce lipsește cu desăvârșire e aplicabilitatea informațiilor, exemplele și chiar testările practice pe care să primești feedback punctual.
Am făcut bine ce am făcut sau din greșeală îmi voi dezindexa siteul?
Multe cursuri SEO nu sunt adaptate pe programul nostru
Ca antreprenori sau specialiști în marketing timpul este cea mai prețioasă resursă.
Din păcate, multe cursuri ne cer să fim într-un anumit loc, la o anumită oră.
Dar cu toții mai avem 1000 de alte lucruri de făcut.
Nu ar fi grozav un curs cu program flexibil, care să se adapteze nevoilor noastre, nu noi la programul cursului?
Lipsa unui curs de inițiere completă în SEO
Toate provocările de mai sus pot fi reduse la una singură: un curs complet de inițiere în SEO care să îți arate pas cu pas ce și cum să faci.
Există niște oameni foarte buni la SEO în România.
Dar când vine vorba de „predare” aceștia fie nu au timp, fie aleg să se concentreze pe un singur aspect SEO.
Restul cursurilor sunt ținute de persoane care deși poate se pricep la predat, nu au experiență practică, așa că ne învață din cărți sau alte articole.
Ce ne lipsește este un curs care să ne ducă de la A la Z, cu pași clari, pentru a înțelege ce e SEO, cum se face și apoi să avem și strategii mai avansate.
Am căutat și noi pe internet și ni se pare că de multe ori informația este vagă, neclară.
Ok, am înțeles că trebuie să folosim cuvântul cheie în articole (titlu, primul paragraf, și încă de câteva ori în text).
Dar până aici cum ajungem? Ce trebuie să facem înainte de asta? Am făcut asta, de ce încă nu suntem pe prima pagină?
Și să nu ne iei cu depinde…
5 lecții învățate din practică despre SEO în România
1. Majoritatea nu știu cum funcționează motoarele de căutare
Am făcut SEO sau oferit consultanță în domeniu pentru zeci de site-uri.
În plus, primim aproape zilnic întrebări legat de acest subiect, fie pe e-mail, fie în comunitatea noastră de Facebook.
Am observat că există o lipsă a înțelegerii factorilor fundamentali pe care se bazează și după care funcționează motoarele de căutare.
Am făcut X, de ce nu apar mai sus în rezultate?
Sau, cum pot face ca o pagină să apară și pentru cuvântul Y și Z?
Dacă acele persoane ar fi înțeles modul fundamental în care funcționează motoarele de căutare, și-ar fi putut răspunde singuri.
Da, ok, ai optimizat tehnic site-ul, dar ar trebui să știi că asta nu mai e de ajuns. De fapt, e doar primul pas.
Acum trebuie să ajuți motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este fiecare pagină (optimizare on-page) și apoi să crești autoritatea site-ului.
Există 4 piloni în SEO, trebuie să ținem cont de fiecare dintre ei.
2. Mulți muncesc și investesc resurse degeaba în optimizarea site-ului
E o vorbă: degeaba mergi repede, dacă o faci în direcția greșită.
Când „mersul” înseamnă investiția de timp și bani, e cu atât mai rău.
La ce ne referim prin asta e faptul că oamenii ignoră cele mai importante aspecte SEO.
Nu gândesc strategic, nu investesc în lucrurile care contează cu adevărat.
De exemplu, am întâlnit cazuri când s-au investit sute de ore în crearea de articole, când pentru acel tip de proiect o mai bună optimizare a structurii interne de link-uri ar fi avut un impact mai mare.
Te-ai întrebat vreodată de ce nu prea vezi articole pe emag.ro?
Nu tot ce citești pe internet se mănâncă. Pardon, se aplică în SEO.
3. Nu știm să facem keyword research
Din experiența noastră, majoritatea proprietarilor de site-uri își fac viața mult mai grea pentru că nu gândesc strategic.
Nu știu să aleagă cuvinte cheie cu potențial comercial, dar în același timp cuvinte pe care au șanse realist să rankeze.
Sigur, orice website poate fi bătut, putem apărea mai sus chiar și decât Wikipedia sau Emag.
Dar efortul necesar dacă nu alegem cuvintele cheie potrivite poate fi de zeci de ori mai mare decât dacă am fi ales un cuvânt mai puțin popular la o primă vedere, dar cu potențial pentru afacerea noastră.
Am observat că majoritatea aleg cuvintele cheie pornind de la ce cred ei, în loc să facă pașii necesari pentru a valida volumul de căutări, dificultatea și potențialul comercial al unui cuvânt cheie.
Problema vine din faptul că:
4. Majoritatea nu au un proces SEO pas cu pas
Odată ce înțelegi cum funcționează motoarele de căutare, tot ce trebuie să faci este să ții cont de factorii relevanți atunci când creezi sau optimizezi site-ul.
Însă majoritatea încep din mijloc. Ajung să investească toate resursele (de timp, de bani) într-un singur lucru. Și la final se trezesc că a fost degeaba.
De exemplu, am întâlnit cazuri când proprietarul website-ului a înțeles importanța backlinks, și a investit mii de euro în atragerea lor, doar pentru a-și da seama mai târziu că nu alesese cuvintele cheie corecte și acum atrăgea trafic care nu-l ajuta.
Sau când deși website-ul avea autoritate, structura internă de link-uri nu o distribuia corect și astfel paginile importante nu apăreau în motoarele de căutare.
Ce avem nevoie este un proces pas cu pas, pentru a ne asigura că prioritizăm corect, și de o listă la care să ne putem întoarce pentru a verifica dacă nu am omis nimic important.
5. Majoritatea credem că SEO este tehnic
Mare parte din problemele de mai sus vin din faptul că încă nu înțelegem cum funcționează SEO, încă avem impresia că este ca o cutie neagră, descifrabilă doar de cei care știu programare, sau au experiență de ani de zile.
Dar SEO nu mai este așa.
Deși optimizarea tehnică a unui site este importantă pentru accesibilitate și indexare, aceasta nu mai este de ajuns. De fapt, doar ~20% dintre factorii SEO țin de aspecte tehnice.
Restul: alegerea corectă a cuvintelor cheie, folosirea acestora pe site, atragerea de link-uri și experiența utilizatorului.
Când spunem aceste lucruri, o facem din practică
Am ajuns să învățăm SEO din curiozitate, ca un experiment.
Pentru că aveam website-ul nostru, ne-am pus „să-l optimizăm”.
Așa că am trecut prin sute de studii, cursuri și alte materiale. Chiar am ajuns să citim depunerile de patente ale Google pentru a avea insight-uri legat de ce urmează să se modifice la motoarele de căutare.
Odată adunate lecțiile, le-am pus în practică.
În doar 4 luni traficul s-a dublat:
În următoarele luni, s-a dublat din nou.
Astăzi am ajuns să fim în primele poziții pentru principalele cuvinte cheie din industria marketingului online:
Nu am reușit asta doar pentru noi, ci și pentru clienții noștri.
Uite cum arată traficul din motoarele de căutare pentru un site e-commerce de doar câteva luni:
Folosindu-ne de principiile de growth hacking am reușit să atragem link-uri la un cost de 20% din cel al industriei (și am ajutat clienții noștri să obțină prima poziție în Google pentru cuvintele care îi interesează).
De ce SEO?
Ok, dacă ești aici ești clar interesat de SEO, nu vrem să predicăm în fața unui public deja convertit.
Dar așa cum arătam la început, deși poate SEO nu mai este la fel de „sexy” ca acum câțiva ani, încă este principala sursă pentru atragerea clienților.
Uite câteva beneficii ale înțelegerii SEO:
1. Atragi clienți și crești business-ul
Ecuația e simplă: mai mult trafic, mai multe conversii.
Orice afacere care vrea să crească sustenabil are nevoie în mixul de marketing, pe lângă canale plătite, și de cele organice, care să scadă costul de atragere al clienților.
Dacă vrei să vinzi online, sau cu ajutorul online-ului, trebuie să crești vizibilitatea site-ului tău (fără să spargi banca între timp).
2. Ai trafic gratuit (nu plătești pentru fiecare click)
Când vrem să cumpărăm un produs sau serviciu, aproape niciodată nu ne oprim la primul website găsit.
De fapt, cu cât e mai scump produsul sau serviciul care ne interesează, cu atât vom petrece mai mult timp căutând, uneori și luni de zile.
Ce se întâmplă însă dacă trebuie să plătim de fiecare dată când vrem să aducem omul din nou pe site?
Sau să plătim pentru fiecare click de la persoane care nu cumpără?
3. Atragi oameni pe care nu i-ai putea atrage prin metode plătite
Poate ai făcut-o și tu:
În loc să dai click pe anunțul plătit care apare atunci când cauți ceva pe Google, dai scroll până la rezultatele organice.
De ce?
Nu știm sigur, probabil acestea ni se par mai de încredere.
Majoritatea click-urilor, de fapt peste 90% pe desktop, încă merg pe rezultate organice.
Dacă nu apari aici pierzi foarte mulți potențiali clienți.
În plus, dacă investești și în Google Ads dar ești și organic pe prima pagină ai șanse duble de a obține vizita pentru că ocupi 2 poziții în timp ce competiția ta doar 1.
4. Scapi de stresul și frica unor noi actualizări de algoritm
Dacă înțelegi cu adevărat principiile după care funcționează motoarele de căutare, și nu ne referim la aspecte tehnice, ci la scopul acestora în mare, vei putea lua decizii sustenabile, care nu se vor întoarce împotriva ta pe viitor.
La SMARTERS aproape de fiecare dată când apare un update de algoritm traficul nostru crește.
De ce se întâmplă asta?
Pentru că am înțeles factorii cu adevărat importanți și așteptările utilizatorilor atunci când fac o căutare.
Nu e neapărat ușor, dar e chiar atât de simplu.
5. Te poți ocupa tu de SEO sau știi ce să le ceri celor cu care lucrezi
Un alt beneficiu pe care îl vei avea dacă înțelegi SEO îl reprezintă faptul că vei putea fie să-ți optimizezi tu site-ul, fără să plătești mii de euro unui consultant.
Sau și dacă apelezi la agenții vei știi ce să le ceri, cum să le măsori munca, cum să-i susții.
Astfel, toată lumea câștigă.
În plus, atunci când un consultant îți spune ce să faci, nu vei asculta mecanic de el, vei înțelege motivele din spate.
Cum te poate ajuta dacă devii bun la SEO?
Antreprenor
Dacă ești antreprenor, înțelegerea SEO înseamnă un singur lucru: vânzări mai mari cu costuri mai mici. Așa cum ai văzut mai sus, motoarele de căutare reprezintă o sursă imensă de clienți, de care majoritatea nu profită.
În plus, vei știi fie să faci tu SEO, fie să alegi parteneri care chiar te pot ajuta, nu îți trimit facturi pentru lucruri pe care nu le înțelegi.
Dezvoltator web
Vei putea oferi servicii mai complete clienților tăi și vei putea cere mai mult pentru serviciile pe care deja le oferi. Clienții tăi nu vor doar site-uri, vor o altă sursă pentru generarea de vânzări. Dacă tu le poți oferi un site care are acest potențial, cel puțin la nivel de bază, deja te poți diferenția de competiție. De asemenea, cu expertiza ta tehnică poți chiar oferi un serviciu nou, de exemplu optimizare SEO tehnică.
Specialist marketing
Pentru tine, înțelegerea SEO înseamnă două lucruri: clienți mai fericiți și încasări mai mari pentru tine. Indiferent dacă acest „client” este șeful tău sau chiar un client extern, vei avea un nou serviciu pe care să-l adaugi la portofoliu, îi vei putea ajuta pe ei să-și crească vânzările și astfel ți le vei crește și pe ale tale.
Consultantul de 2600 euro/lună
Clienții noștri sunt mai mult decât fericiți să ne plătească între 750 euro și 3000 de euro pe lună pentru servicii SEO.
Asta pentru că în 6-12 luni, uneori chiar și mai repede așa cum ai văzut mai sus, îi ajutăm să pună creșterea traficului pe site-ul lor pe un trend ascendent.
Traficul va rămâne și chiar va continua să crească o perioadă luuuungă de timp chiar și după ce contractul nostru se va fi încheiat.
Pe alții dintre ei i-am ajutat, prin mici greșeli descoperite, în sfârșit să apară în Google pentru mai multe cuvinte cheie (unii abia apăreau când căutai numele brandului).
Reușim asta în mod constant nu doar datorită faptului că suntem incredibil de deștepți, creativi și muncitori (deși și asta e adevărat).
Ci datorită unui proces SEO pe care ni l-am dezvoltat intern pentru a-l arăta și noilor colegi.
Am luat cele mai mari câștiguri și cele mai importante lecții învățate, cele mai comune greșeli, cele mai bune strategii și le-am pus la un loc.
Apoi timp de 2 ani le-am tot îmbunătățit, adăugit, șters, adaptat, simplificat.
Acum le-am pus sub forma unor video-uri la care poți avea și tu acces dacă vrei.
Aceleași lecții de care beneficiază clienții noștri.
De ce?
Pentru că oricât ne-am dori, nu putem ajuta direct, 1 la 1, toate afacerile din România. Dar putem împărtăși lecțiile și strategiile într-un mod ușor de înțeles.
Te afli într-o companie bună
În cadrul acestui curs, îți punem la dispoziție cele mai importante lecții învățate în ultimii trei ani pentru ca tu să nu fii nevoit să repeți aceleași greșeli și să înveți într-un mod mai structurat.
150+ clienți cu care am lucrat în ultimii trei ani și pe care i-am ajutat să-și crească afacerile.
25000+ cursanți și participanți la evenimentele de marketing pe care le-am organizat.
5+1 beneficii ale cursului
„SEO aplicat – Cum să ajungi pe prima pagină Google, pas cu pas”.
1. Simplu de înțeles și axat pe ceea ce funcționează
Nu credem că trebuie să devii un doctor în IT pentru a putea face SEO.
La fel cum nu trebuie să știi cum funcționează electricitatea pentru a aprinde un bec, cursul se concentrează pe cele mai importante dintre cele mai importante informații.
Deși ai link-uri pentru a intra în detalii dacă ești curios, acest curs seo se concentrează doar pe modalități care funcționează, pe lucrurile care am văzut noi că aduc rezultate în practică.
În plus, toate cursurile noastre sunt lăudate pentru faptul că reușesc să explice simplu concepte complicate, iar acesta nu face excepție.
Vei vedea cât de mult sens și ce ușor de înțeles sunt anumite concepte care până acum erau niște nebuloase în capul tău.
2. Lucruri de pus în practică imediat
Acesta nu este un curs teoretic.
Vom arunca o privire asupra imaginii de ansamblu, pentru a ne asigura că înțelegi cum se leagă totul, dar 80% din curs este practic.
Vom lăsa conceptele la o parte și vei vedea pas cu pas cum le pui în practică.
Cursul este plin de exemple și de alte resurse utile pentru a putea adapta informațiile pentru tipul tău de website.
În plus, îl actualizăm constant pentru a ne asigura că se aplică în mod practic cursanților noștri.
3. „Ce” și „cum” în ordine logică
Cei care au trecut deja prin acest curs au avut o mulțime de momente „Aha!” pentru că într-un final au înțeles cum se leagă lucrurile și de ce ceea ce au făcut până acum nu a funcționat.
Vei învăța exact care sunt pașii optimizării în funcție de stadiul în care se află stadiul tău și vei putea face lucrurile într-o ordine logică, cu instrucțiuni detaliate privind ce și cum se face
Nu vei mai pune, cum spune o vorbă populară, carul înaintea boilor.
Asta te va ajuta să economisești o mulțime de timp și să obții rezultate mai repede.
4. Un curs SEO plin de exemple
Când am întrebat participanții de la edițiile anterioare ce putem îmbunătăți, singurul lucru a fost cel legat de exemple.
Așa că am adăugat peste 20 de video-uri noi în care arătăm exact cum se face SEO sau deconstruim ce am făcut pentru anumiți clienți și cum am gândit optimizarea site-ului.
În acest curs vei înțelege clar noțiuni precum backlink, H1, H2, titlu, link intern și, cel mai important, ce faci la fiecare dintre ele.
5. Noțiuni SEO noi și actualizate
Pe lângă faptul că actualizăm constant cursul și informațiile din el, abordarea în sine se bazează pe o viziune fresh, modernă asupra SEO (și care, așa cum ai văzut, funcționează).
Lucrurile s-au schimbat mult în ultimii 10 ani, chiar 2-3, legat de modul în care funcționează motoarele de căutare.
Deși obiectivul lor a rămas mereu același: de a oferi utilizatorilor răspunsuri cât mai bune, modul în care se aleg aceste răspunsuri s-a schimbat datorită evoluției tehnologice.
Dacă la început totul se baza pe un algoritm care necesita multe setări tehnice pentru a înțelege un website (meta tag-uri), astăzi avem algoritmi de inteligență artificială care se uită la modul în care oamenii interacționează cu rezultatele și le optimizează în timp real.
Nu trebuie să te sperii însă, modul în care punem în practică aceste lucruri este de fapt simplu, pentru că totul pleacă de la clienți și ce caută ei.
6. Poți aplica informația indiferent de nișă
SEO funcționează la fel indiferent de căutarea pe care o face o persoană.
Indiferent că ai un magazin online, oferi servicii sau altceva, aceleași principii guvernează rezultatele în motoarele de căutare.
O dată ce ai înțeles ideile de bază le vei putea aplica pentru orice nișă.
În plus, am adăugat video-uri care intră în detaliu în principalele cazuri unde poate interveni SEO, cum ar fi e-commerce sau site-uri de conținut pentru ca tu să știi pas cu pas ce să faci.
Intră în scenă:
SEO Aplicat – Cum să ajungi pe prima pagină Google, pas cu pas
Optimizarea pentru motoarele de căutare pare a fi o artă întunecată … plină de confuzie, concepții greșite, informații derutante și chiar înșelătorii. Dar la bază SEO este destul de simplu, iar acest curs explică totul.
Până la finalul acestui curs vei avea o fundație solidă în ceea ce privește SEO: vei știi ce trebuie să faci pentru a-ți optimiza site-ul, pentru a superviza dezvoltatorii web și firmele SEO pentru a te asigura că fac o treabă bună.
SEO nu e ca o operație pe creier sau construirea unei rachete.
E o grămadă de informație despre SEO pe internet, și uneori poate fi copleșitoare, mai ales când e plină de abrevieri pe care nici nu le înțelegi.
ar SEO este destul de simplu. Nu te lăsa speriat de algoritmii din spate, te vom ghida printr-o metodă simplă de înțelegere a SEO și a strategiilor care chiar funcționează.
Comoditate extremă: video-uri HD pe care le poți accesa oriunde ai internet, în orice moment!
Nu îți propunem un alt PDF pe care să îl descarci și să uiți de el undeva pe computerul tău.
Ai acces la video-uri HD cu capturi de ecran care îți arată exact ce explicăm și cum poți să te folosești de informațiile prezentate.
Explicații simple, acționabile și aprofundate
Oamenii ne-au spus că au învățat mai mult din materialele noastre gratuite decât de la alte evenimente plătite la care au participat.
Asta pentru că nu ne rezumăm doar la sfaturi generale care doar sună bine.
Intrăm adânc în subiecte pentru ca și cursanții noștri să înțeleagă esența, să înțeleagă DE CE, CE și CUM.
Investim enorm de mult timp în a alege cele 20% din informații care aduc 80% din rezultate.
În plus, gândim, testăm, modificăm și optimizăm modul și ordinea în care le prezentăm pentru ca acestea să fie ușor de înțeles și de pus în practică.
Strategii avansate pe care nu le găsești pe net
Acest curs se bazează pe experiența noastră de 4+ ani în optimizarea SEO, pe lucrurile învățate implementând zeci de campanii, pe cele peste 100 de ore investite în studierea altor materiale și cursuri despre SEO.
Ne-am dezvoltat în timp metodologii și strategii proprii la care au avut acces până acum doar clienții noștri. De acum, vei putea avea și tu.
„Acest curs a reprezentat pentru mine oportunitatea perfecta de a imbunatati considerabil randamentul site-ului companiei pentru care lucrez si de a creste vanzarile. Smarters rocks! „
Carla D. Cioara
Marketing Specialist, Expressoft
„Am urmat cursul SEO anul trecut, imediat după cel de GH. Cel mai mișto aspect la cursurile smarters este faptul că sunt înregistrate și disponibile oricând în contul de pe platformă, astfel pot foarte ușor în timp ce urmăresc conținutul să pun pe pauză și în paralel să aplic ce am învățat. Mai ales pentru SEO acest lucru este aur. Informațiile din acest curs sunt multe, sunt tehnice, sunt specifice și trec cu mult de sfera informațiilor generale. Recomand!”
Isabela Cvașa
Participanta la cursul SEO
“Cursul de Growth Hacking online a avut informatii foarte utile , a fost usor de inteles! Plus acces la cursuri filmate si dupa terminarea cursului ! Pentru mine investitia a meritat din plin!”
Vlad Rusneac
Participant la cursul de Growth Hacking
Câteva dintre lucrurile pe care le înveți din acest curs SEO:
Cum funcționează motoarele de căutare
- Care sunt criteriile de care ține cont Google pentru a urca un site între primele rezultate.
- Cum înțeleg motoarele de căutare despre ce este vorba pe un website.
- De ce unele site-uri apar mai sus decât altele.
- Care sunt cele 20% dintre criterii care aduc 80% dintre rezultate.
Procesul pas cu pas pentru a optimiza un site
- Exact primii pași pe care trebuie să-i faci pentru a-ți optimiza site-ul.
- La ce să fii atent când creezi un website nou.
- Cum să faci un audit al site-ului tău.
- Cum să planifici optimizarea site-ului.
Cum atragi backlinks de calitate (SEO off-page)
- De ce link-urile de la alte site-uri au fost și vor rămâne unul din cei mai importanți factori SEO.
- Cum arată un link bun (nu toate link-urile sunt egale, unele pot chiar dăuna).
- Cum faci ca alte site-uri să trimită spre tine.
- La finalul cursului vei știi cum să atragi minimum 50 de backlinks de la alte site-uri.
Cum alegi cuvintele cheie potrivite (Keyword Research)
- Ce unelte există și cum să le folosești pentru a te ajuta la keyword research.
- Cum să identifici corect cuvintele cheie.
- Diferitele tipuri de cuvinte cheie (crucial pentru a nu munci degeaba).
- Cum găsești cuvinte cheie cu competiție mică.
- Cum găsești cuvinte cheie cu potențial comercial.
Cum faci optimizarea on-page
- Cum scrii conținut care să fie înțeles și de clienți și de motoarele de căutare.
- Cum arată o pagină optimizată SEO.
- Când, unde și cum folosești cuvintele cheie.
- Cum organizezi cuvintele cheie pe o pagină (articol, landing page etc.)
De ce site-ul nu urcă în ranking-ul Google deși pare că ai făcut lucrurile ca la carte
- Greșeli comune care îți sabotează rezultatele.
- Cum să descoperi care sunt problemele site-ului și să iei deciziile potrivite pentru optimizare.
- Cum analizezi competiția din punct de vedere SEO.
- Cât durează până ce un website ajunge pe prima pagină Google.
În plus, în acest curs seo îți vom arăta pas cu pas, prin exemple, tot ce trebuie să știi pentru a răspunde la următoarele:
Cum să-ți pregătești site-ul, inclusiv să eviți lucruri care pot dăuna din punct de vedere SEO
Care sunt criteriile de care ține cont Google pentru a afișa rezultatele (și cum le poți folosi în avantajul tău)
Ce este Autoritatea Domeniului (DA) și cum o poți măsura
Rolul conținutului în SEO
Cum să faci optimizare on-page
Cum să optimizezi un titlu
Cum să folosești cuvintele cheie în conținut și cum găsești contextul potrivit pentru a le adăuga
Cât de mult contează repetarea unui cuvânt cheie (și de ce uneori poate avea efecte negative)
Cum să înțelegi datele din Search Console
Cum faci un audit SEO de bază (pentru site-uri noi și vechi)
Cum creezi un sitemap și îl înscrii în Google
Cum optimizezi imaginile pentru SEO
Cum optimizezi tehnic site-ul și mărești viteza de încărcare
Ce sunt tag-urile și etichetele, cum le folosești, câte e ok să folosești
Ce este experiența utilizatorului și de ce este importantă în SEO
Cum îmbunătățești experiența utilizatorului pentru SEO
Cum înscrii site-ul în motoarele de căutare
Cum optimizezi paginile chiar dacă nu ai abilități tehnice
Cum găsești locuri pentru a atrage ușor link-uri spre site-ul tău
Cum caută oamenii online produsele/serviciile pe care le oferi
Cum scrii articole care să fie bine indexate
Tips & tricks pentru optimizarea articolelor
Tehnici SEO specifice magazinelor online
Cât durează până un site apare pe prima pagină Google?
Cum ar trebui organizat un site pentru a fi bine înțeles de către Google, dar și de utilizatori
Cum poți apărea mai sus după expresii secundare pe care le caută clienții tăi
Cum poți măsura dacă SEO aduce vizitatori pe site
Ce trebuie să știi și cum să optimizezi un site pe care acum îl construiești
Strategii și sfaturi concrete care să ajute site-ul să urce în Google
Cum optimizezi pagini existente pentru a fi cel mai relevant și pentru a apărea în primele rezultate
Cum optimizezi structura internă de link-uri pentru a maximiza autoritatea site-ului
Care sunt cele mai bune instrumente SEO
În curând: SEO local
În curând: Structured Data pentru SEO
Nou: Modul dedicat pentru e-Commerce
- Cum arată o pagină de produs optimizată perfect;
- Cum organizăm structura internă de link-uri și meniul pentru a nu avea conținut duplicat;
- Cum optimizăm site-ul pentru utilizatori și pentru motoarele de căutare;
- Strategii on-page pentru îmbunătățirea traficului din motoarele de căutare;
- Strategii avansate de SEO pentru eCommerce;
Nou: Modul dedicat pentru site-uri de conținut
- Cum generăm idei noi de conținut cu ajutorul keyword research;
- Conținutul și etapele din pâlnia de vânzare;
- Cum ne folosim la maximum de content marketing și SEO;
- Cum „hackuim” traficul către site, chiar dacă acesta e nou;
Gândit pentru a te face să treci la acțiune și pentru a-ți recupera investiția
Acces pe viață la curs, grup de suport și informații la zi
Da, acesta nu este doar un curs SEO.
Odată achiziționat, vei avea acces la el pe viață, ori de câte ori vrei tu, de oriunde te-ai afla și ai acces la internet.
Pe lângă asta, chiar dacă acest curs este bazat pe informații la zi și conține cele mai bune strategii care funcționează astăzi în România, nimeni nu poate răspunde la toate întrebările care pot să apară.
De aceea, poți adresa întrebări extra dacă ceva a rămas neclar.
În plus, vei avea acces și la un grup dedicat participanților la cursurile noastre premium unde vei afla printre primii despre modificări și noutăți importante și poți avea discuții mai avansate cu ceilalți cursanți sau cu membrii echipei noastre.
Exerciții practice prin care să aplici lucrurile învățate.
Chestionare care să te ajute să verifici dacă ai înțeles corect.
Secțiune de comentarii unde mai poți adresa întrebări dacă ceva a rămas neclar.
Grup de discuții unde poți interacționa cu ceilalți participanți și să dezbați aceste subiecte sau altele relevante.
Certificat de absolvire prin care să dovedești competențele în fața potențialilor clienți sau angajatori.
- Acces pe viață la curs
- Primești gratuit toate îmbunătățirile și actualizările viitoare
- Acces la materialele extra și șabloane și structuri
- Posibilitatea de a adresa întrebări sub fiecare video
- Posibilitatea de a adresa întrebări în comunitate
- Certificat de participare
- Alte 24 de cursuri și materiale
- 400+ lecții și teme (300+ ore de conținut)
- Alte bonusuri și evenimente live
- Tot ce include accesul individual (cât timp ai abonamentul activ)
- Alte 24 de cursuri și materiale
- 400+ lecții și teme (300+ ore de conținut)
- Strategii validate și testate pentru principalele canale de marketing
- Acces complet la comunitate
- Alte bonusuri și evenimente live