Până în 2030 vrem să putem oferi oamenilor cu idei valoroase tot sprijinul de care au nevoie pentru a le transforma în afaceri care să aibă impact.
Viziunea noastră
Viziunea noastră este de a fi mai mult decât o companie de consultanță și servicii de marketing. Vrem să contribuim la formarea unei noi generații de antreprenori în România. Una ce are integritatea ca și principiu fundamental și care este pregătită să facă față realității actuale.
Unele din principalele critici aduse antreprenorilor și marketerilor români este că gândesc la un nivel mic, sunt în urmă cu adoptarea noilor abordări și tehnologii și sunt mai degrabă o sursă de outsourcing decât să creeze cu adevărat valoare și inovație. Vrem să schimbăm aceste lucruri.
Așa cum hackerii știu să se infiltreze și să își facă mesajul auzit, vrem ca atitudinea noastră față de business și modul în care vedem marketingul să se propage în întreg ecosistemul antreprenorial național. Vrem să punem umărul la baza formării unei noi viziuni asupra marketingului și a unei noi generații de antreprenori.
Credem într-o generație condusă de integritate, care face produse pe care oamenii chiar le vor, care gândește diferit și încorporează marketingul de la primele etape de dezvoltare a afacerii.
Vrem să creăm un teren fertil pentru formarea acestei generații și să devenim un pilon pentru a atrage și reține talentul în regiune.
Cum vom face asta?
Servind chiar noi drept exemplu, făcând doar lucruri grozave, de care putem fi mândri, și creând un mediu în care simți mereu că te dezvolți, în care poți contribui, ești răsplătit pentru ceea ce faci și nici nu simți că ești la „lucru”.
Vrem să devenim parteneri în inițiative antreprenoriale, indiferent dacă vin din interiorul sau exteriorul companiei.
În paralel, vrem să contribuim la promovarea antreprenoriatului în rândul tinerilor și să le oferim atitudinea, competențele și modelele de care au nevoie pentru a pune baza unor companii cu potențial mare.
Vrem ca atitudinea pe care o promovăm în rândul echipei noastre, viziunea noastră asupra marketingului și a dezvoltării de afaceri să se reverse și în restul companiilor și profesioniștilor din jurul nostru. Vrem să-i echipăm pe aceștia cu „mușchi” în marketing, să le oferim putere de foc celor care se află în primele linii ale afacerilor.
Cum arată planul nostru mai exact:
1. Adaptarea principiilor de Growth Hacking pentru orice tip de afacere și facerea acestora disponibilă pentru toate companiile din România.
Începând din 2013 facem cercetare asupra și testăm conceptul de Growth Hacking, o metodologie folosită de companii precum Facebook, Linkedin sau alți giganți ai domeniului tehnologic. Suntem în proces de a rezuma principiile de bază ale acestuia care ne vor permite să îl folosim pentru orice tip de afacere, nu doar în domeniul tehnologic. Ne dorim să facem disponibile rezultatele cercetării noastre în mod gratuit pentru toți antreprenorii români.
2. Crearea unuia din cele mai bune locuri de muncă din România.
Pentru că avem ambiții mari, avem nevoie și de colegi pe măsură. Ne dorim să creăm o companie în care oricine și-ar dori să lucreze, să ne dezvoltăm o cultură organizațională sănătoasă, bazată pe principii solide și unde oamenii să-și dorească să vină în fiecare dimineață la lucru.
Acest lucru ne va permite să atragem talentul care altfel ar fi plecat din țară și să le arătăm tinerilor cu potențial din România că au alternative pentru plecarea din țară și că și la noi „se poate”.
3. Asocierea ca și parteneri în proiecte de tip startup și fondarea unor proiecte proprii.
Pe lângă oferirea de servicii de marketing și consultanță, vrem să ne implicăm și mai mult în rezolvarea principalelor probleme din România. Pentru asta, ne vom asocia ca și parteneri în diferite proiecte cu potențial și care rezolvă o problemă reală.
De asemenea, vrem să dezvoltăm propriile proiecte sau produse care ne vor ajuta să rezolvăm probleme arzătoare ale societății românești și care pot aduce un impact în societate și în special în mediul antreprenorial.
4. Crearea SMARTERS HUB
Pentru a ne putea îndeplini viziunea, avem nevoie de o infrastructură care să ne permită îndeplinirea acesteia. O parte critică a acestei infrastructuri este o clădire proprie, creată conform nevoilor noastre.
Aceasta ne va permite pe de o parte crearea unui spațiu de birouri cu totul aparte în România, cireașa de pe tort a creării unuia din cele mai bune locuri de muncă din țară. Pe de altă parte, va fi locul în care putem ține laolaltă atât echipa noastră de marketing, cât și diferiți parteneri strategici împreună cu care să creăm cel mai eficient accelerator și incubator de afaceri din Estul Europei.
5. Transformarea într-o platformă de business
Varianta finală a SMARTERS o reprezintă transformarea într-o adevărată platformă de business care va oferi românilor atitudinea, competențele și instrumentele necesare pentru a transforma ideile cu potențial în afaceri de impact și a transforma România prin intermediul oamenilor întreprinzători.
Acesta va fi startul formării unei noi generații de antreprenori autohtoni, ce au integritatea ca și principiu fundamental și care sunt mai bine pregătiți să facă față realităților secolului XXI.
Toma Grozăvescu, Fondator SMARTERS
2 iulie 2015.