Cum să găsești un slogan bun pentru afacerea ta (în 2 ore sau mai puțin) Exemple incluse
Dacă ești aici, probabil deja ți-ai stors creierul încercând să găsești un slogan pentru afacerea sau proiectul tău.
Probabil cauți ceva diferit, catchy, care să atragă atenția posibililor clienți.
Corect?
Ei bine, acest articol te va ajuta să faci exact asta.
Dar nu înainte de a-ți spune că nu ai nevoie de un slogan catchy și creativ.
Stai, ce?!
Să explic:
Știu că probabil atunci când ai început să te gândești la slogan, ai pornit de la cele mai mari companii pe care le știi, și a căror sloganuri sunt apreciate de critici.
Dar există un motiv bun pentru care ești blocat în a găsi un astfel de slogan atât de profund pentru afacerea ta.
Și, de fapt, aceasta este o direcție în care nu vrei să mergi:
De ce nu ai nevoie de un slogan „smart” precum al marilor companii
Care este un alt lucru pe care îl au companiile de mai sus, pe lângă sloganul „catchy”?
SUNT UNELE DINTRE CELE MAI MARI COMPANII DIN LUME.
În momentul în care scriu acest articol, aceste companii valorează:
- Apple – $1.000.000.000.000 (un trilion de dolari)
- Ford – $140.000.000.000 (140 de miliarde de dolari)
- Nike – $138.000.000.000 (138 de miliarde de dolari)
- McDonalds – $163.000.000.000 (163 de miliarde de dolari)
- Microsoft – $760.000.000.000 (760 de miliarde de dolari)
Și știi ce mai au aceste companii și tu nu ai?
Bugete de marketing mai mari decât PIB-ul României.
Există o vorbă în politică: dacă repeți destul de des o minciună, oamenii vor ajunge să creadă că este adevărată.
Nu spun că politicienii mint mai des decât restul, ci că ei au înțeles faptul că repetarea unui mesaj ne face să-l apreciem mai mult.
Companiile de mai sus își permit să repete sloganul îndeajuns de mult încât să începem să-l apreciem, să-l găsim „catchy”, să-i înțelegem legătura cu afacerea.
În plus, acele companii nu au devenit de succes datorită unui slogan, ci sloganul a devenit apreciat datorită succesului lor.
Citește din nou fraza de mai sus.
Când ești mic, sloganul tău nu ar trebui să arate deloc precum cel al companiilor de mai sus.
Uite, de exemplu, câteva slogane văzute de mine la companii din România:
- “Specialiști în îmbinări armonioase”.
- “Apropriere fară limite”
- “Echilibru natural”
Care este obiectivul de activitate al acestor companii?
Cam greu de spus, nu?
Și atunci, de ce am vrea să ne chinuim luni de zile pentru a găsi un astfel de slogan, apoi să cheltuim sute sau mii de euro pe campanii de marketing, doar pentru ca oamenii să se întrebe „bine, bine, dar ce fac ăștia?”.
Ah și apropo, dacă abia acum pornești afacerea, motivul pentru care îți este greu să găsești un slogan care să transmită la un nivel profund esența afacerii tale e pentru că nici ție nu îți este clară. Probabil încă nu știi foarte specific „de ce” exiști, care e scopul tău dincolo de a face profit.
Lasă-ți timp, vei vedea în 2-3 ani ce ușor va fi 🙂
Cum ar trebui să arate sloganul unei companii sau afaceri mici
Recomandarea mea este să începi printr-un slogan simplu, care spune clar ce faci și cum poți să ajuți oamenii, iar apoi, când ai multe milioane de euro, să dai câteva mii de euro unei companii specializate și te ajută ei cu sloganul.
La începutul vieții unei companii, sloganul trebuie să fie simplu și descriptiv, cu cât crește compania poate deveni mai aspirațional ca în cazul brandurilor de mai sus:
Vânzări de 0 euro/an: Hey, te putem ajuta să-ți promovezi afacerea prin campanii de marketing online bazate pe date și orientate spre rezultate.
Vânzări de 10.000 euro/an: Campanii de marketing orientate spre rezultate.
Vânzări de 100.000 euro/an: Marketing orientat spre creștere.
Vânzări de 100.000.000 euro/an: Creștere, căci altfel…
Dacă suntem la început și avem un slogan vag precum „Creștere” acesta e inutil în cel mai bun caz, dacă nu cumva ne și încurcă.
Cum să găsești un slogan potrivit pentru afacerea ta
Sunt mai multe strategii prin care poți alege un slogan. Aproape toate cele pe care le recomand se învârt în jurul „spune ce faci și cum mă poți ajuta”.
Strategia #1 – Comunică propunerea de valoare
În ghidul de marketing online am vorbit mai mult despre asta și definirea propunerii de valoare este un subiect care merită un articol în sine, dar uite câteva structuri pe care le poți folosi pentru a explica foarte pe scurt ceea ce faci:
Spune ce faci: Servicii de marketing orientate spre rezultate.
Spune cum îl ajuți: Te ajutăm să atragi mai mulți clienți din online.
Spune ce este: Agenție de growth hacking marketing.
Strategia #2 – Spune ce faci, apoi redu la o propoziție
Pasul 1 – spune tot ce poți despre afacerea ta în câteva propoziții:
“Suntem prima agenție de Growth Hacking din România. Promovăm afaceri prin intermediul campaniilor online care te ajută să atragi mai mulți clienți noi și să faci mai mulți bani.”
Pasul 2 – Scurtează
“Creăm campanii de marketing orientate spre creștere”
Pasul 3 – Scurtează până ajungi la o propoziție
“Marketing orientat spre creştere”
Un sfat important dacă ai stat mai mult de 2 ore să lucrezi la slogan
Am o veste pentru tine:
Sloganul va avea un impact minim spre deloc asupra afacerii tale.
Oamenii nu cumpără de la o afacere pentru că au citit un slogan „deștept”.
Nu mergem la McDonalds pentru că au un slogan drăguț. Ci pentru că vrem ceva în stomac după ce ieșim cu prietenii în oraș.
Nu cumpărăm pantofi sport de la Nike pentru că au un slogan aspirațional, ci pentru că am văzut o poză cu adidașii lor purtați de niște modele și ne imaginăm că dacă ni-i cumpărăm vom arăta la fel.
Nimeni nu va cumpăra datorită sloganului tău.
Așa că cel mai bine este să îți investești timpul în a:
- Crește calitatea produsului/serviciului tău;
- Obține feedback de la clienți;
- Găsi metode prin care poți explica mai specific cum poți ajuta oamenii.
Dacă ai pierdut mai mult de 2 ore pentru a găsi un slogan, te concentrezi pe lucrul greșit.
Îți spune asta un specialist în comunicare.
Ah apropo, majoritatea companiilor pe care le-am menționat mai sus atunci când au început au avut un alt slogan, care a evoluat de-a lungul timpului.
McDonalds:
1960: -“Look for the Golden Arches”
-”Real Good, and Still Only 15 Cents”
-”Let’s Eat Out!”
-”The Closest Thing to Home”
1970: -”You Deserve a Break Today”
-”Get Down with Something Good”
-”Two All-Beef Patties”
1980: -”Mac Tonight”
1990: -”Did Somebody Say McDonald’s?”
2000: -”We Love to See You Smile”
Prezent: -”I’m Lovin’It”
Sper că aceste rânduri te-au ajutat să înțelegi pe ce ar trebui să-ți concentrezi atenția atunci când vrei să găsești un slogan și să ai câteva strategii simple pe care le poți folosi pentru a găsi un slogan pentru afacerea ta în mai puțin de 2 ore.