Promovare Online: Tot ce ai vrut să știi, dar nu ai avut pe cine să întrebi - SMARTERS Grow

Dacă ești serios interesat legat de promovarea online, ești în locul potrivit.

Acest articol-ghid te va ajuta să găsești răspunsuri la cele mai comune întrebări legate de promovarea online. Vei afla:

  • Care sunt principalele metode și strategii de promovare online.
  • Cum să faci promovare online gratuită (da, se poate).
  • Care sunt principalele canale de promovare online.
  • Cum să faci o campanie de promovare online de succes.
  • Cum să decizi cât trebuie să investești în promovarea online.

Și multe, multe altele.

Acest articol are mai mult un rol de cuprins, așa că salvează-l și întoarce-te la el de fiecare dată când ai o întrebare despre promovarea online a afacerii tale.

Pregătit(ă)? Să-i dăm drumul!

1. Aspecte generale legate de promovarea online

Cum sa creezi o strategie de marketing de la 0

Cum să creezi o strategie de marketing de la 0

Simplu spus, o strategie de marketing reprezintă un plan de acțiune ce are scopul de a ajuta la creșterea unei afaceri.

Una dintre principalele greșeli pe care le-am întâlnit este punerea semnului de egal între strategie și alte concepte precum tactică sau idee.

O strategie este mai amplă, se întinde pe o perioadă mai lungă și în general are loc la un nivel mai înalt față de tactici sau idei precum „să ne promovăm pe Facebook” sau „hai să publicăm mai des pe site pentru SEO”.

Plan de marketing (cu model inclus)

La SMARTERS ne place să încercăm lucruri noi. Concepte clasice, precum planul de marketing, nu au trecut neschimbate prin mâinile noastre.

Template Model Plan Marketing Varianta SMARTERS

Template Model Plan Marketing Varianta SMARTERS

În articolul de mai sus înveți care sunt componentele principale ale unui plan de marketing, ai un model pe care îl poți copia dar, cel mai important, înțelegi cum arată un plan de marketing adaptat realităților marketingului în ziua de astăzi.

Cât să investesc în promovarea afacerii?

O întrebare veche de când a apărut marketingul probabil, răspunsul simplu este că depinde. 🙂 Depinde de momentul în care se află afacerea, de ambiții și de cum arată planul de marketing.

Articolul de mai sus încearcă să ofere un răspuns semi-definitiv la această întrebare.

Growth Hacking: Ghid complet pentru începători

Dacă nu ai auzit încă de acest concept revoluționar, care stă la baza celor mai de succes startup-uri din lume, îți recomand să te oprești din tot ce faci și să lecturezi ghidul de mai sus. Este primul și singurul din România care abordează detaliat această abordare în marketing.

Procesul de Growth Hacking marca SMARTERS

Vei înțelege ce este growth hacking-ul, cum îl poți aplica în afacerea ta, găsești studii de caz, idei și strategii și multe altele.

2. Canale de promovare online

Ce canal de marketing mi se potrivește?

Înainte de a intra în detalii legat de principalele canale de promovare online, îți recomand în primul rând să identifici canalul de marketing care se potrivește afacerii tale.

Acesta depinde atât de resurse cât și de nivelul de sofisticare (dezvoltare) al pieței căreia te adresezi: dacă oamenii caută produsul tău sau nu.

Evolutia canalelor de marketing

Când vine vorba de principalele canale de promovare online, cele care funcționează în România sunt acestea:

Promovare Online pe Facebook

Fără doar și poate, Facebook este unul dintre principalele canale de promovare online din România. De fapt, împreună cu Google, aceste platforme „înghit” mai bine de 50% din toate sumele investite în promovarea online în țara noastră.

Numar de utilizatori Facebook in 2017

Dacă vrei să înveți mai multe despre promovarea online pe Facebook îți recomandăm:

Promovarea pe Facebook: Ghid complet pentru începători.

În acest ghid vei găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a porni cu dreptul în folosirea folosirii acestui canal de marketing online pentru creșterea afacerii tale.

Promovarea pe Facebook: Ce am învățat cheltuind 11,351.02 lei

Am scris acest articol când am trecut de suma simbolică de 10.000 lei cheltuită pe contul nostru de Facebook Ads. Cuprinde lecțiile învățate în cei trei ani de când ne ocupăm de promovarea pe Facebook (lecții învățate cheltuind bugete mult mai mari :D).

Cum funcționează algoritmul Facebook

Dacă te-ai întrebat de ce nu îți vede lumea postările paginii de Facebook, ei bine să știi că asta e „by design”, adică așa e normal să fie. În acest articol înțelegi mai bine de ce se întâmplă asta și cum funcționează Facebook.

Cum functioneaza algoritmul Facebook

Cum să crești impactul organic al postărilor paginii de Facebook

Dacă vrei totuși ca postările paginii tale să ajungă la mai mulți oameni, în acest articol înveți 10 tactici pentru a reuși acest lucru.

Search Engine Marketing (SEM)

Simplu spus, search engine marketing se referă la marketing prin intermediul motoarelor de căutare – în România vorbim în proporție de 90% de Google.

Dacă promovarea pe Facebook, și social media marketing în general, ne ajută să creăm cerere pentru un produs, prin search engine marketing în general răspundem cererii.

De exemplu, dacă tu ai creat un nou portofel care generează electricitate cât îl ții în buzunar și îți poate încărca telefonul, nimeni nu va ști să îl caute pe Google. Atunci va trebui să creezi cerere și folosești Facebook Ads sau Google Display (vezi mai jos).

În schimb, dacă ai un produs pe care oamenii îl caută deja, Search Engine Marketing este pentru tine.

Acesta include atât metode de promovare plătite (Google Adwords Search Ads) cât și gratuite (Optimizarea pentru motoarele de căutare – SEO). În secțiunea aceasta vorbim despre cele plătite, și anume:

Promovare online prin Search Ads

Aceasta se referă la reclamele pe care le vedem atunci când facem o reclamă pe Google.

Sunt primele rezultate care au un mic semn cu verde pe care scrie „Anunț”.

Exemplu Google Adwords Promovare Online

În cazul Google Search Ads plătim atunci când cineva face o căutare legată de produsele/serviciile noastre ȘI dă click pe reclama noastră.

Acesta este principalul avantaj al aceste metode de promovare online (pe lângă faptul că ne ajută să ieșim în fața clienților pregătiți să cumpere): plătim doar pentru rezultate. De asemenea, competiția este pe industrie/cuvinte cheie, nu în funcție de publicul țintă.

Promovare prin Display Ads

Probabil ai observat că majoritatea site-urilor pe care intri au reclame. Sunt șanse mari ca, dacă site-ul nu este unul foarte mari (cum ar fi de știri), reclamele acestea să fie livrate prin intermediul Google.

Există o multitudine de site-uri care fac parte din rețeaua Google Display Network. Practic, acestea au un parteneriat cu Google prin care permit afișarea unor reclame în schimbul unor recompense financiare.

De aceea, pentru noi, este foarte ușor să afișăm reclame pe aceste site-uri prin intermediul Google.

Putem afișa reclame în funcție de conținutul paginilor web, putem alege anumite site-uri pe care să apară reclamele sau le putem afișa în funcție de date demografice.

Această metodă de promovare online funcționează la un nivel de bază ca și Facebook Ads și este utilizată în primul rând pentru branding sau remarketing (reclame văzute de vizitatorii site-ului).

Promovare prin YouTube Ads

Youtube este una din cele mai impresionante platforme la ora actuală. Este unul din cele mai vizitate site-uri din lume, este al doilea cel mai popular motor de căutare (după Google) și are peste 1 miliard de utilizatori activi.

De aceea, pentru mulți specialiști în marketing este un punct important din strategia de marketing. Reclamele pe YouTube sunt create tot prin intermediul Google Adwords.

Dacă ești curios de promovarea pe Google am creat un ghid care să te ajute să faci primii pași legat de promovarea online cu ajutorul acestei platforme:

Promovarea afacerii prin Google Adwords

Email Marketing

Emailul este unul din cele mai bune canale de marketing pentru partea de jos a pâlniei de vânzare, pentru conversii. Acesta ne permite să intrăm mult mai ușor în contact cu audiența noastră și să le transmitem într-un mod mai controlat mesaje de marketing.

Email Marketing - Ghid Complet pentru incepatori SMARTERS

Tocmai de aceea, am creat un ghid detaliat care acoperă cele mai des întâlnite întrebări și provocări legate de această metodă de promovare online:

Email Marketing: Ghid complet pentru începători

3. Promovare online gratuită

Deși vorbim de „promovare online gratis”, adevărul este că nimic nu e 100% gratuit. Deși aceste metode și strategii de promovare nu costă bani, mai ales dacă înveți tu cum să le faci, este necesară totuși o investiție de timp.

Optimizarea pentru motoare de căutare (SEO)

Spre deosebire de Google Adwords de mai sus, optimizarea pentru motoarele de căutare ne poate ajuta să atragem trafic gratuit către site-ul nostru.

Pasi optimizare SEO

Pe scurt, SEO este un proces pe care îl urmăm pentru ca site-ul nostru să apară în primele rezultate în motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo!).

Ce înseamnă SEO și cum să-ți optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare

Acesta este probabil singurul ghid de care ai nevoie pentru a înțelege cum funcționează (și cum te poți folosi și tu) de această metodă gratuită de promovare online. Vei înțelege ce este SEO, cum funcționează motoarele de căutare și apoi vei înțelege pas cu pas ce trebuie să faci pentru ca site-ul tău să urce în rezultatele motoarelor de căutare.

Cum am crescut traficul organic pe site cu 197,40% în doar 4 luni

În acest studiu de caz vei vedea cum am reușit să ne creștem semnificativ traficul din motoarele de căutare ținând cont de câteva principii de bază din SEO. Am explicat pas cu pas ce am făcut și cum poți face și tu exact aceleași lucruri pentru site-ul tău (mai ales dacă ai un site de conținut).

Crestere-trafic-organic-SMARTERS

Cât durează să ajungi în primele rezultate în Google?

Dacă ți-ai adresat vreodată această întrebare, găsești răspunsul în articolul de mai sus.

Ce mai vreau să menționez legat de SEO e faptul că se schimbă mereu, paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare încep să includă tot mai multe tipuri de răspunsuri, pe lângă rezultatele clasice ce afișează un website.

Content Marketing

Marketingul prin conținut, cunoscut și sub numele de inbound marketing, reprezintă probabil una din cele mai bune strategii pe termen mediu și lung. Această metodă de promovare te ajută să atragi trafic gratuit către site-ul tău, să devii mai cunoscut în rândul publicului țintă și, cu timpul, să transformi vizitatorii în clienți.

Content/Inbound Marketing: Cum să-ți crești afacerea oferind valoare oamenilor

Acest ghid te va ajuta să înțelegi definitiv ce este marketingul prin conținut și cum îl poți folosi pentru a-ți crește afacerea. Încearcă în primul rând să răspundă la întrebarea ce este această metodă de promovare gratis, dar sunt sigur că te va ajuta și în aplicarea ei.

Parteneriate cu cei care vând aceluiași public țintă ca tine

Această metodă de promovare online gratuită implică parteneriate și schimb de promovare cu  companii care oferă produse complementare cu al tău.

De exemplu, noi oferind servicii și cursuri de marketing, am putea face parteneriate cu firme care oferă consultanță în afaceri sau consultanță juridică. Nu suntem competitori, dar ne putem ajuta reciproc.

În acest articol poți citi mai multe detalii legat de această metodă de promovare gratuită.

Oferă instrumente gratuite

Vei vedea, când vine vorba de promovarea online, este foarte greu să faci alte persoane să te menționeze sau să facă trimitere către tine. Cumva, oamenii nu vor să te promoveze.

Însă, dacă oferi ceva gratuit, le este mult mai confortabil să o facă. Aici detaliem mai mult această strategie de promovare online gratis.

Răspunde la întrebări pe forumuri și grupuri de Facebook

O altă tactică de promovare care nu costă este să oferi valoare oamenilor răspunzându-le la întrebări. De exemplu, atât eu cât și încă un coleg, suntem prezenți pe aproape toate grupurile de marketing și antreprenoriat din România.

Când apare o întrebare unde avem expertiză, încercăm să oferim un răspuns util. Uneori acesta implică și un articol de pe blog, dar ce cele mai multe ori oamenii în sine întreabă mai multe detalii sau intră pe profilul tău să vadă cine ești. Apoi ajung pe site și voila!

4. Metode de promovare online

Am atins deja o mulțime de metode de promovare online, atât gratuite cât și plătite. Însă am păstrat ce e mai bun pentru final: o listă cu cele mai eficiente metode de promovare online (care funcționează și în România).

Discuta cu clientii pentru a creste vanzarile

Vei regăsi o parte din modalitățile de promovare online de mai sus, dar și altele noi. Toate prezentate mai în detaliu.

Descoperă metodele de promovare online aici.

Dacă ai un website, cu siguranță te va interesa și acest articol ce include 20 de idei de promovare a unui website. Pe aproape toate le-am testat pe pielea noastră și îți pot spune că funcționează 😀

20 de idei de promovare a unui site care chiar funcționează

5. Strategii de promovare online

Similar, am pus cele mai bune strategii și tehnici de promovare online pe care le avem într-un articol detaliat care îți va oferi toată inspirația de care ai nevoie pentru promovarea afacerii tale.

Strategii de Marketing Online: Cele mai bune tehnici prin care să-ți promovezi afacerea

Dacă tot suntem la acest capitol, nu pot să nu îți recomand și cel mai popular articol de pe blogul nostru (până la momentul actual):

Cele mai bune idei de marketing online pe care să le încerci anul acesta.

6. Campanie de promovare online

Ești în căutare de inspirație pentru promovarea afacerii tale? Vrei idei creative?

Atunci acest articol trebuie să fie neapărat pe lista ta de citit:

10 idei de campanii de marketing creative pe care le poți adapta afacerii tale

Include 10 idei de campanii de marketing și explică de ce au funcționat și cum le poți adapta pentru afacerea ta.

7. Instrumente de promovare online

Când vine vorba de instrumente de promovare online, opțiunile sunt aproape nelimitate. Orice îți imaginezi, cu siguranță deja există un instrument care asta face.

Ce îți recomandăm în mod special:

Cum să instalezi Google Analytics

10 instrumente pentru a-ți cunoaște mai bine vizitatorii site-ului

Ce să faci mai departe

Sper că ai găsit utile aceste resurse legate de promovare online. Dacă mai ai întrebări, te așteptăm în comunitatea noastră de Facebook.

De asemenea, aici găsești o listă de cărți și bloguri de marketing care să te ajute să aprofundezi acest subiect:

Cele mai bune cărti și bloguri de marketing (updatat)

Mult spor cu implementarea!

P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, probabil le-ar plăcea și prietenilor tăi. Dar nu avem de unde ști dacă nu-l distribui, nu? 🙂

Mockup Ghid Growth Hacking Romania SMARTERS

Primul ghid de Growth Hacking Marketing din România

 

Învață să îți crești afacerea prin același concept de marketing folosit de companii precum Facebook, Linkedin sau Airbnb.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.

Cum-inscriem-un-site-in-Google-Search-Console

Aproape ai reușit.

 

Lasă-ne adresa de email și te vom redirecționa automat către ghid.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.