Strategii de Facebook Ads și Evoluția Contului

Strategii-de-Facebook-Ads

Pentru a avea cu adevărat rezultate din campaniile de Facebook Ads nu e de ajuns să știi ce fac opțiunile din Ads Manager ci cum să le folosești strategic pentru a-ți maximiza rezultatele.

Dacă ai mai citit despre promovarea pe Facebook Ads sau ești în comunități de profil, poate ai văzut tot felul de postări în care se vorbea despre diferite strategii de Facebook Ads și se discuta despre X campanii cu Y adset-uri și Z reclame.

Uite această strategie de exemplu:

Strategie Facebook Ads

Nu te lăsa intimidat/ă.

Deși strategiile de Facebook Ads pot deveni destul de complexe („cea mai cea” a noastră include 100 de adset-uri!) filosofia de bază este destul de simplă.

Și odată ce o înțelegi, vei putea alege din tot ce citești și chiar să-ți creezi propriile strategii.

Conținut

Dar înainte de a ajunge la strategii, e importantă să înțelegi:

Evoluția Contului de Facebook Ads și a Strategiilor de Campanii

Când spun „evoluție” nu mă refer la istoricul acestui instrument.

Ci cum se schimbă strategiile pe care le folosești, de la simplu la complex.

Să o luăm pas cu pas.

La un nivel de bază, poate când ai început să folosești promovarea pe Facebook, ai făcut asta:

1 campanie, cu 1 adset și 1 reclamă.

Nimic greșit.

Doar că, așa cum ai citit în ghidul nostru despre promovarea pe Facebook, știm că nu este bine să ne punem toate ouăle într-un singur coș. Poate reclama pe care am creat-o nu e cea mai bună.

Așa că publici o campanie nouă care arată cam așa:

1 campanie – 1 adset – 3 reclame.

Buuun, începe să se miște treaba. Deja avem 3 mesaje/reclame diferite care se afișează și „se bat” între ele pentru poziția de cel mai eficace.

Văzând că reclama care nu te așteptai performează cel mai bine, zici să extinzi testul și la nivel de audiențe și ajungi la asta:

1 campanie – 3 adset-uri 3 reclame fiecare.

No, acum chiar începe să se miște treaba.

Vezi că una dintre audiențele noi folosite aduce mult mai multe rezultate și una dintre reclamele care nu performa bine în campania anterioară pare să prindă mult mai bine la una dintre audiențele noi.

Acesta este principalul motiv pentru care recomandăm regula de 3: 3 adset-uri și 3 reclame în fiecare pentru orice campanie de testare.

Dar stai că nu am terminat.

Tot citind pe site-ul SMARTERS ai aflat și despre drumul clientului și de faptul că 98% dintre oameni nu cumpără din prima.

Așa că mai adaugi o campanie de retargeting unde arăți reclame doar oamenilor care au intrat pe site și le oferi motive noi pentru care să cumpere de la tine.

Acum contul tău arată așa:

Evolutia Contului de Facebook Ads

În timp, odată ce devii mai încrezător în tine, bugetul crește bazat pe rezultatele pe care le-ai obținut și numărul de oameni la care ajunge afacerea este considerabil, contul continuă să evolueze.

Acum ai împărțit campania de retargeting în 2 campanii separate, pentru a diferenția mesajele între cei care doar au interacționat cu ea (deci nu știu multe despre produse/servicii) și cei care au intrat pe site și au făcut o acțiune cheie (eg. adăugat un produs în coș).

În plus, ai mai multe campanii pentru audiențe „reci” care rulează în paralel și poate ai destul volum încât să folosești și audiențe asemănătoare.

Și uite cum ușor, ușor, ai ajuns să ai și tu un cont a cărui campanii active seamănă cu imaginea de la început.

Pentru că, la urma urmei, o strategie de Facebook Ads nu înseamnă altceva decât respectarea unor bune practici ce țin de testare, optimizarea livrării reclamelor și tk (ceva legat de useri).

Acum că ai baza, hai să vedem câteva strategii de Facebook Ads care te ajută să pornești.

Le ai pe toate explicate în detaliu plus multe altele în cursul Secretele Promovării pe Facebook. Dacă promovarea pe Facebook este importantă pentru tine, cursul te va învăța tot ce trebuie să știi, pas cu pas.

Strategii Facebook Ads: de la simplu la complex

Mai departe vom prezenta câteva structuri de campanii și de conturi care și-au dovedit eficiența în timp și pe care să le folosești. 

Exemplele de audiențe, excluderi și mesaje sunt doar atât: exemple. Le poți modifica/adapta pentru a se potrivi afacerii tale. Strategia din spate și structura sunt importante.

De asemenea, nu te bloca dacă nu înțelegi ce înseamnă ceva. Ne poți întreba mai multe aici sau poți pune ce e realist pentru afacerea pe care o promovezi.

Metoda SMARTERS Simple Ads

Una dintre cele mai simple strategii pe care le poți folosi. Ideală dacă ești la început sau nu ai un buget mare.

Metoda SMARTERS Simple Ads

Structura e simplă:

Avem o campanie pentru audiențe reci cu principalul nostru obiectiv (conversie) și avem 3 adset-uri în care folosim aceleași 3 reclame. Dacă ai audiențe foarte diferite unde s-ar potrivi alte mesaje, poți să ai și mesaje diferite.

La aceasta, adăugăm o campanie de retargeting pentru cei care au intrat pe site.

Metoda 2-3-6

Una dintre metodele noastre preferate, ce și-a dovedit eficiența în timp.

Strategie Facebook Ads 2-3-6 SMARTERS

Aici, pe lângă campania de conversii din „SMARTERS Simple Ads” mai adăugăm o campanie cu obiectiv Engagement sau Trafic.

Scopul acesteia din urmă, care folosește exact reclamele din prima (Post ID) și căreia îi alocăm un buget mic, este pur și simplu de a genera interacțiuni la reclamele de conversii.

Facem asta (1) pentru că oamenii au șanse mai mari să reacționeze la o reclamă ce are 470 de like-uri și multe comentarii și distribuiri față de una care are 2-3, și (2) pentru că reclamele care au engagement mare tind să aibă costuri de afișare mai mici.

Metoda 1-2 Punch

O metodă potrivită pentru afaceri locale și în general afaceri unde video-urile se potrivesc ca format de reclamă (ai produse/servicii noi unde trebuie să demonstrezi cum funcționează sau arată bine).

Strategie Facebook Ads 1-2 Punch SMARTERS

Aici strategia este de a promova o serie de video-uri care generează interes și fac clienții potențiali să se oprească și să le privească, apoi retargetezi persoanele care au văzut un procent din video cu reclame orientate spre conversii.

Și bineînțeles, nelipsita campanie de Retargeting Hot.

Metoda 20XX (în curând)

Mai sunt multe astfel de strategii dovedite, dar este dincolo de scopul acestui ghid să trecem prin toate.

Sper că ai înțeles acum diferitele filosofii și strategii din spate. Restul detaliilor depind de experiența ta, de strategia ta și de volumul (bugetul) afacerii.

În plus, mai toate aceste strategii se bazează pe optimizarea automată pentru rezultate. Dar putem opta pentru setarea unei ținte de cost, pentru rentabilitatea campaniilor și alți astfel de indicatori.

La ce să ai grijă

Atenție însă: mai mult și mai complex nu înseamnă neapărat mai eficient când vine vorba de Facebook Ads. Dimpotrivă.

Există riscul ca citind despre ce este posibil să ajungi să ai un număr imens de campanii și adset-uri/reclame în fiecare.

Dar asta nu este neapărat și eficace.

În ultimii ani, noi tindem spre structuri mai simple ale conturilor clienților. De exemplu, în cazul unui client ce vinde de peste 100.000€/lună din Facebook Ads avem doar vreo 5 campanii active.

Am ajuns la concluzia aceasta din mai multe motive:

1. Ai nevoie de volume.

Cu riscul de a mă repeta, algoritmul Facebook Ads este al naibii de bun. Dar pentru a se putea optimiza, are nevoie de volume de acțiuni cheie pentru care se optimizează. Partea de învățare se întâmplă la nivel de adset. Și dacă acesta nu generează destule rezultate (minim 25 pe săptămână) nu va intra în viteza de croazieră și optimizarea nu se va face pe cât de bine se poate.

2. Mai complex = mai greu de administrat.

Cu cât ai mai multe campanii, adset-uri și reclame, cu atât cresc șansele de a nu le observa pe cele care subperformează.

Am întâlnit zeci de conturi unde rezultatele nu erau grozave, dacă eliminam anumite reclame, adset-uri sau campanii per total randamentul contului ar fi fost mult mai bun.

Dar e mai greu să le observi dacă ai o mulțime de astfel de lucruri de urmărit și ai zeci de reclame de scris și audiențe noi de gândit.

Fi leneș, pardon, eficient, și lasă algoritmul să facă optimizarea. Tu petreceți timp și concentrează-te pe lucrurile importante (cum ar fi oferta, mesajele cheie și optimizarea pentru monetizare a site-ului).

E o vorbă la noi: un meșter bun măsoară de 3 ori și taie o dată. În Facebook Ads „măsurarea” înseamnă timpul de gândire în și în afara contului de Facebook Ads.

Continuă învățarea cu celelalte capitole din ghid

Introducere: Promovarea pe Facebook în 2024  ești aici

Ce este Facebook Business Manager și cum îl folosești corect

Folosește Facebook Ads Manager ca un profesionist

Crearea unei campanii pas cu pas

Sfaturi pentru creative și textele reclamelor pe Facebook

Strategii de Facebook Ads și evoluția contului  ești aici

Setări Tehnice și Tracking

Managementul paginii și promovarea organică (în curând)

Related Articles