Facebook Ads: ce este și ce trebuie să știi pentru a avea succes

Cum-creezi-reclame-pe-Facebook

Facebook Ads este unul dintre cele mai populare instrumente de promovare a unei afaceri în mediul online, în acest moment.

Așadar, dacă ești antreprenor sau specialist în marketing, ai ajuns în locul potrivit.

Am scris un ghid complet în care îți explicăm pas cu pas tot ce trebuie să știi despre Facebook Ads în 2021: de la realizarea primei tale campanii, la strategii de promovare care funcționează în acest moment.

Vei găsi toate informațiile necesare, chiar dacă nu ai mai făcut reclame până acum.

Sună bine? 

Perfect.

Pentru că voiam să îți mai spunem ceva ce probabil te va uimi: acum e mai ușor ca niciodată să generezi vânzări și să crești o afacere prin Facebook Ads.

Da, ai citit bine.

Și nu o spunem doar noi… ci o dovedesc și cifrele.

În luna martie 2021, Facebook a înregistrat un număr record de utilizatori activi în România: peste 12.500.000!

Practic, aceasta e audiența la care poți ajunge prin Facebook Ads.

Destul de tare, nu? ?

Și veștile bune nu se opresc aici.

Un studiu recent arată că Facebook Ads generează cea mai mare rată de recuperare a investiției (ROI – Return on investment), dintre toate canalele de promovare plătite.

Pe scurt, asta înseamnă că Facebook Ads este un canal de promovare profitabil pentru afacerile care îl folosesc.

Prin urmare, așa cum vezi, sunt o mulțime de motive pentru care ar trebui să incluzi Facebook Ads în strategia ta de marketing online…

…Și nici nu ți le-am spus încă pe toate.

Așa că, hai să ne mai descrețim frunțile și să dăm drumul la treabă!

Uite ce vei învăța din acest articol:

  • Ce este Facebook Ads și ce înseamnă promovarea pe această platformă?
  • De ce Facebook Ads?
  • Facebook advertising: avantaje și dezavantaje
  • Când ar trebui să alegi promovarea prin Facebook Ads
  • Cât costă promovarea pe Facebook?
  • Ce trebuie să faci înainte de a publica o reclamă pe Facebook
  • Cum creezi campanii pe Facebook în 5 pași simpli
  • Strategii eficiente de promovare prin Facebook Ads în 2021
  • Cum știi dacă reclama ta de pe Facebook funcționează: analiza datelor
  • 5 sfaturi utile de care ar trebui să ții cont atunci când folosești Facebook Ads
  • Iar la final… dacă ne dai voie…

Începem?

Ce este Facebook Ads și ce înseamnă promovarea pe această platformă?

Dacă ești nou în lumea marketingului online, trebuie să știi că…

Facebook Ads se referă la reclame plătite prin intermediul cărora îți promovezi afacerea și ajungi la utilizatorii relevanți pentru tine.

Practic, Facebook îți pune la dispoziție o cale prin care alegi la cine vrei să ajungă reclama ta în funcție de locație, interese, date demografice, comportament și alte detalii.

În plus, tu controlezi unde apar reclamele și ce buget aloci pentru promovare.

Sună bine, nu? 

Totodată, pentru a putea face aceste lucruri, cei de la Facebook au creat un instrument numit Facebook Ads Manager.

Sau locul în care se petrece toată magia.

magia in facebook

De aici poți crea, administra și analiza rezultatele campaniilor tale.

Vorbim despre asta puțin mai târziu, când îți arătăm cum să faci o reclamă pe Facebook în 5 pași simpli.

Acum, înainte de a trece mai departe, vrem să lămurim un lucru important: promovarea pe Facebook nu înseamnă Boost Post.

În acest articol nu vorbim despre cum să faci reclame prin Boost Post, ci despre reclame profitabile, realizate prin Ads Manager.

Boost Post este doar un mod simplu de a afișa o postare și de a obține like-uri sau comentarii la ea.

De cele mai multe ori, această opțiune este folosită de cei care nu știu sau nu vor să învețe cum să facă reclame eficiente pe Facebook.

Ai aici un articol care îți explică în detaliu de ce nu ar trebui să folosești Boost Post, dacă vrei să obții rezultate bune pe Facebook.

Acum…

Hai să vedem de ce ar trebui să îți pese atât de mult de Facebook Ads!

De ce Facebook Ads?

Ei bine, există o mulțime de motive pentru care ar trebui să incluzi Facebook Ads în strategia ta de marketing.

Vorbim despre cele mai importante, în rândurile de mai jos. 

Începem?

Ai opțiuni specifice de targetare, excludere și retargetare

Primul motiv pentru care ar trebui să investești timp și bani în promovarea pe Facebook, e legat de publicul tău țintă.

Facebook este un instrument incredibil de puternic când vine vorba de targetarea persoanelor de pe această platformă sau excluderea audiențelor irelevante pentru afacerea ta.

Hai să luăm un exemplu cât se poate de simplu.

Să spunem că magazinul tău online vinde produse handmande pentru bebeluși, motiv pentru care vrei ca reclamele tale să ajungă la tinerii părinți din zonă.

Ok… Păi uite ce poți face cu Facebook Ads:

targetare facebook ads

Arată destul de bine, nu? ?

Totodată, de aici poți să excluzi persoanele care au dat like paginii tale sau care nu fac parte din publicul tău țintă.

În acest fel, Facebook optimizează mai bine campaniile, învață ce e profitabil pentru tine și nu îți cheltuie bugetul cu targetări irelevante.

În același timp, recomandarea noastră este să adaugi undeva în jur de 3-4 interese și detalii, maxim, la partea aceasta de targetare.

În ultima vreme, audiențele largi aduc cele mai bune rezultate.

Ceea ce am învățat și noi este că, mai nou…

Facebook optimizează foarte bine campaniile atunci când îi oferi libertate și nu adaugi sau excluzi o mulțime de lucruri atunci când creezi o audiență.

Apoi, un alt lucru pe care voiam să îl punctăm aici, e legat de retargeting.

Prin campaniile de retargeting, afișezi reclame persoanelor care au fost pe site sau care au cumpărat deja de la tine.

Ele funcționează foarte bine și te costă puțin.

De ce?

Păi.. e simplu.

Acei oameni au auzit deja de afacerea ta sau au interacționat, cel puțin o dată, cu ea.

Un studiu arată că aceste persoane sunt de 70 de ori mai înclinate să cumpere decât persoanele care nu au auzit deloc de afacerea ta.

Sfatul nostru este să folosești opțiunile de retargeting, după o perioadă în care ai făcut mai multe campanii.

Dacă vrei să știi mai multe despre cum să faci retargeting pe Facebook, accesează acest link

Vei găsi un Hackbook absolut demențial!

Acum hai să vedem următorul motiv pentru care ar trebui să folosești Facebook Ads.

Te bucuri de o audiență impresionantă

Așa cum am menționat la început, peste 12,5 milioane de oameni sunt activi pe Facebook, în România.

Printre ei, cu siguranță se află și clienții tăi sau potențialii clienți.

Și îți mai spunem ceva.

Oamenii aceștia petrec, în medie, cel puțin 2 ore pe zi pe Facebook, din diverse motive.

Probabil îi vezi și tu: în sala de așteptare la dentist, în trafic, la cumpărături, în timp ce lucrează, seara pe canapea sau pur și simplu… când se plictisesc.

clienti potentiali facebook

Așa că… ce-ar fi să le captezi atenția cu o reclamă bună? ?

Ai aici un articol care îți explică în detaliu cum să atragi atenția potențialilor tăi clienți pe rețelele de socializare.

Promovarea organică a luat sfârșit pentru 98% din afaceri

Al treilea motiv pentru care ar trebui să folosești Facebook Ads are legătură cu promovarea organică.

Adică, postările simple pe care le creezi pe pagina ta, fără să plătești.

De ceva timp, ele nu mai funcționează… 

Oricât am vrea noi să nu fie așa.

Din nefericire, chiar dacă faci o postare bună, ea nu ajunge unde trebuie.

De ceva timp, Facebook afișează postările organice unui procent de numai 3-5% din urmăritorii paginii.

În plus, cu cât postezi mai mult, cu atât îți scade și reach-ul organic (numărul de persoane care văd postarea).

Concluzia? 

Cel mai probabil, îți pierzi timpul.

Și atunci, poate te întrebi… Ce e de făcut?

Ei bine, aici intră în scenă Facebook Ads. 

Acesta ne ajută să ajungem exact unde trebuie și să afișăm reclama noastră unui număr foarte mare de oameni.

Acum hai să vedem ce avantaje și dezavantaje are promovarea pe Facebook, comparativ cu alte canale de promovare… și nu numai.

Facebook advertising: avantaje și dezavantaje

Înainte de a trece mai departe, vrem să îți arătăm pe scurt care sunt avantajele și dezavantajele pe care le ai atunci când folosești Facebook Ads. 

Avantaje

  • Îți crești afacerea, indiferent de stadiul în care se află aceasta;
  • Ajungi la o audiență foarte mare: local, național sau internațional;
  • Atragi clienți noi;
  • Îți creezi o comunitate în jurul afacerii, prin opțiunea de grupuri;
  • Testezi foarte mult și vezi ce funcționează și ce nu;
  • E ușor să urmărești evoluția campaniilor tale;
  • Te bucuri de trafic și actualizări în mod constant;
  • Ai control complet asupra bugetului;
  • Targetezi oamenii în funcție de zona în care locuiesc sau orașele pe care le vizitează;
  • Ai posibilitatea de a contacta audiențe extrem de specifice;
  • Ajungi la oamenii care au cel mai mare potențial de a fi transformați în clienți;
  • E mai ușor de folosit, comparativ cu alte canale de promovare, cum e Google Ads;
  • Te ajută să menții relațiile cu clienții;
  • Te bucuri de mai multă vizibilitate, reclamele tale fiind afișate în foarte multe locuri, inclusiv Instagram și Messenger;
  • Ai o mulțime de date și rapoarte pe care le poți analiza;
  • Obții mai multe conversii;
  • Vezi clar care îți e ROI-ul (Return on Investment);
  • Ai costuri scăzute față de alte canale de promovare, cum ar fi Google Ads sau colaborările cu influenceri.

Dezavantaje

  • Ai nevoie de timp pentru a învăța cum funcționează promovarea pe Facebook, dacă ești nou(ă) în domeniu și nu ești obișnuit(ă) cu platforma;
  • Promovarea poate fi costisitoare, dacă nu setezi corect campaniile sau nu faci o evaluare bună a publicului tău țintă și a stadiului în care se află afacerea ta;
  • Ești nevoit(ă) să înveți în mod constant informații despre cele mai bune practici din domeniu și schimbările care se produc;
  • La un moment dat, s-ar putea să ți se pară totul complicat (dar crede-ne, nu e chiar așa).

Buuun…

Acum că am stabilit și partea asta, hai să vedem dacă Facebook Ads e canalul potrivit de promovare pentru afacerea ta.

Când ar trebui să alegi promovarea prin Facebook Ads

Facebook Ads este un canal de promovare extrem de popular în acest moment… 

Pe bună dreptate!

Reclamele pe Facebook sunt potrivite pentru aproape orice afacere, inclusiv:

  • Afacerile aflate la început;
  • Afacerile care sunt deja pe piață;
  • Afacerile B2B;
  • Afacerile B2C.

De regulă, ar trebui să folosești Facebook Ads dacă promovezi:

  • Produse sau servicii noi, de care oamenii nu au mai auzit;
  • Produse precum: haine, bijuterii, cosmetice, jucării, electronice și electrocasnice, mobilă și alte produse pentru casă, gadget-uri, cursuri, cărți etc;
  • Afaceri locale: restaurante, baruri, cluburi, hoteluri, magazine, zone de agrement;
  • Evenimente (culturale, sportive, de entertainment)

… și nu numai. 

Totodată, există câteva situații în care s-ar putea ca Facebook Ads să nu fie cel mai potrivit canal de promovare pentru businessul tău.

Spre exemplu, reclamele pe Facebook nu funcționează bine dacă:

  • Audiența ta nu este prezentă pe Facebook (cum e cazul oamenilor în vârstă sau a unor afaceri B2B);
  • Nișa pe care o targetezi este prea restrânsă, iar costurile de promovare devin prea mari;
  • Nu îți cunoști foarte bine clienții ideali – caz în care, ar trebui să te întorci la partea de cercetare și să afli cine sunt persoanele pe care vrei să le targetezi.

Ai aici un articol complet care îți arată ce trebuie să faci ca să îți descoperi clienții ideali.

Acum, să trecem mai departe.

Cât costă promovarea pe Facebook?

… este o întrebare des întâlnită în rândul antreprenorilor de pretutindeni.

Răspunsurile însă, variază.

Facebook Advertising funcționează pe baza unui sistem de licitație.

Din acest motiv, există o serie de lucruri care influențează prețul reclamelor de pe Facebook, cum ar fi:

  • Tipul campaniilor și obiectivele pe care le urmărești;
  • Mărimea audienței;
  • Opțiunile de targetare pe care le folosești;
  • Competiția (care poate licitează și ea, pentru același public);
  • Bugetul;
  • Suma licitată
  • Calitatea reclamei;
  • Relevanța reclamei;
  • Locurile în care afișezi reclama;
  • Tipul afacerii;
  • Industria în care activează businessul tău.

Atunci când trebuie să afișeze o reclamă, Facebook face o licitație și ia în considerare unul sau mai mulți dintre factorii enumerați mai sus.

În acest fel, algoritmul stabilește care este cea mai potrivită reclamă pe care trebuie să o afișeze unei anumite persoane, la un moment dat.

În medie, costurile arată cam așa:

  • Cost-per-click (CPC):
  • Cost-per-1000 de afișări (CPM):
  • Cost-per-like (CPL): 
  • Cost-per-instalare: 

Acum… sfatul nostru este să încerci să faci mai multe variante de reclame, într-o singură campanie.

Dacă ai la dispoziție un buget de 100 lei pe săptămână, încearcă să faci 4-5 reclame diferite în cadrul unei campanii și să setezi bugetul la nivel de campanie.

Testează cât mai mult și să vezi ce funcționează cel mai bine pentru afacerea ta.

În acest fel, îți reduci costurile considerabil și înveți strategii profitabile.

Îți lăsăm aici un articol despre ce am învățat noi, cheltuind 11,351.02 lei cu promovarea pe Facebook.

Ce trebuie să faci înainte de a publica o reclamă pe Facebook

Dacă vrei să faci campanii care funcționează și să nu îți irosești bugetul în zadar, ai nevoie de o strategie, încă de la început.

Mai exact, trebuie să te asiguri că ai toate informațiile necesare pentru a crea reclame eficiente.

Uite aici o listă cu câteva lucruri pe care trebuie să le stabilești, de fiecare dată când vrei să faci o campanie nouă:

  • Specific: ce fel de produse sau servicii promovezi;
  • Cum ar putea folosi oamenii produsul sau serviciul tău;
  • Cine face parte din audiența ta;
  • În ce stadiu se află oamenii respectivi (au mai cumpărat de la tine, cunosc sau nu cunosc brandul, etc.);
  • Unde își petrec timpul cel mai mult (atât în mediul online, cât și în mediul offline);
  • Ce obiecții ar putea avea;
  • Ce vrei să obții prin campania respectivă și care este obiectivul tău.

În acest fel, vei ști exact cum să îți setezi reclamele și ce mesaje să le transmiți.

În plus, este bine să știi dinainte cum vrei să arate campania ta.

Legenda (celor specializați în promovarea pe Facebook ?) spune că nu ar trebui să modifici campania odată ce ai publicat-o.

În momentul în care faci schimbări majore după publicare la nivel de buget, audiență sau reclamă, Facebook intră din nou în procesul de învățare și pierde o parte din istoricul acumulat.

Accesează acest videoclip dacă vrei să înveți mai multe despre cum funcționează algoritmul Facebook Ads.

Acum… hai să începem!

Cum creezi campanii pe Facebook în 5 pași simpli

Accesează Facebook Ads Manager

În primul rând, dacă vrei să faci reclame pe Facebook, trebuie să îți accesezi contul de Facebook Ads Manager.

Poți face acest lucru în două moduri:

  • Apasă pe acest link. Te va duce în contul tău de Ads Manager;
  • Intră pe profilul tău personal de Facebook, mergi în partea dreapta la săgeata mică (drop-down) și selectează din meniu opțiunea „Scurtături” – „Administrare Reclame”.
Scurtaturi facebook ads

Pe parcurs, s-ar putea să ajungi și în Facebook Business Suite, de unde poți accesa, de asemenea, Facebook Ads Mananger.

Business Suite este practic platforma care include Ads Manager și îți permite să administrezi toate conturile de Facebook și Instagram, la un loc.

Citește mai multe despre Facebook Business Suite, aici.

Alege un obiectiv

Alegerea obiectivului este cea mai importantă parte din acest proces.

Practic, atunci când alegi un obiectiv, îi spui Facebook-ului ce să facă și decizi cum va funcționa campania ta.

Dacă alegi un obiectiv care nu are nicio legătură cu ceea ce vrei tu să se întâmple în realitate (să ai vânzări, instalări ale aplicației, etc.), îți sabotezi singur(ă) campaniile.

Din acest motiv, spuneam și în secțiunea anterioară, e important să ai o strategie încă de la început și să știi care e scopul tău și al reclamelor tale.

Acum, ca să alegi un obiectiv și să îți setezi reclama, primul pas pe care trebuie să îl faci este să accesezi contul tău de Ads Manager și să apeși pe butonul „Creează”.

Cum creezi reclama pe facebook

Apoi, alege obiectivul reclamei. Îți explicăm pe scurt ce înseamnă fiecare.

  • Vizibilitatea mărcii: are impact asupra celor cu probabilitate mare de a acorda atenție mărcii tale;
  • Impact: afișezi reclame unui număr maxim de persoane;
  • Trafic: trimiți utilizatorii către site-ul tău web, o aplicație, o conversație în Messenger sau un eveniment;
  • Interacțiuni: obţii mai multe like-uri pe pagină, răspunsuri la evenimente, reacţii, comentarii sau distribuiri ale postărilor;
  • Instalări de aplicație: obții instalări pentru aplicațiile tale;
  • Vizualizări de clip video: creezi reclame care conving utilizatorii să se uite la un clip video;
  • Generare de clienți potențiali: obții mai mulți clienți potențiali și informații despre aceștia;
  • Mesaje: convingi mai multe persoane să îți trimită mesaje și să interacționeze cu afacerea ta pe Messenger sau Instagram Direct;
  • Conversii: afişezi reclame persoanelor care prezintă cele mai multe şanse de a cumpăra sau de a face o altă acțiune importantă pe site-ul tău web, în aplicaţie sau în Messenger;
  • Vânzări din catalog: foloseşti audienţa pentru a prezenta reclame cu articole din catalog;
  • Trafic în magazin: afişezi reclama persoanelor care prezintă cele mai multe şanse de a vizita magazinele tale fizice atunci când se află în apropierea acestora.

În peste 90% din cazuri, noi recomandăm ca obiectivul să fie setat pentru conversii.

campanie conversii facebook

Funcționează foarte bine și se potrivește unui număr mare de afaceri.

Dacă vrei să afli mai multe, ai aici un material complet care îți explică totul despre setarea obiectivelor pe Facebook!

Acum, dacă te întorci la setarea obiectivului și mergi puțin mai jos pe pagină, poți vedea câmpul „Denumește campania”.

Denumire campanii facebook

Aici, așa cum probabil intuiești, poți da un nume campaniei tale, precum și setului de reclame sau reclamei în sine, pentru a le putea diferenția ulterior.

Când ai terminat, apasă pe butonul „Continuă” și treci mai departe.

Adaugă primele detalii

În continuare, va trebui să adaugi câteva detalii despre campania ta.

Să le luăm pe rând.

setare campanie facebook

Numele campaniei

… este setat deja. Dacă vrei să îl schimbi, o poți face aici.

Categorii speciale de reclame

Aici ai obligaţia să declari dacă reclamele tale se referă la teme sociale, alegeri sau politică. 

Dacă nu este cazul, treci mai departe.

Tip de achiziție

Această opțiune este presetată pe licitație. Nu trebuie să mai faci nimic.

Obiectivul campaniei

… este presetat și el. Dacă vrei să îl schimbi, poți face acest lucru aici.

În continuare, ai următoarele secțiuni:

setare campanie facebook

Test A/B

Aici nu trebuie să faci nimic. Facebook îți explică cum poți folosi testarea A/B, după ce vei publica prima ta campanie.

Optimizarea bugetului campaniei

Prin optimizarea bugetului campaniei (CBO), bugetul campaniei este administrat automat pentru a obține cele mai bune rezultate.

Practic, setezi un buget central al campaniei, iar el va fi distribuit seturilor de reclame care funcționează cel mai bine.

Sfatul nostru este să activezi această opțiune, mai ales dacă ai campanii cu cel puțin 2 seturi de reclame.

După ce ai făcut acest lucru, treci la următorul pas.

Creează audiența potrivită și setează bugetul

Și aici, le luăm pe rând.

Audienta facebook

Locația evenimentului de conversie

Conversia este acțiunea pe care vrei ca oamenii să o facă pe site-ul tău, în aplicație sau pe Messenger.

Practic, prin locația evenimentului de conversie, trebuie să îi spui Facebook-ului unde să trimită utilizatorii.

În general, cea mai folosită opțiune de către magazinele online este cea de site web.

Componente creative dinamice

Prin această opțiune, poți lăsa algoritmul de la Facebook să genereze automat diferite variante de imagini sau titluri pentru reclama ta.

Ofertă

De aici, poți crea oferte speciale pentru clienții tăi.

setare buget facebook

Buget

Bugetul zilnic este suma pe care Facebook o va cheltui în fiecare zi. 

Ca să afli suma totală pe care o plătești pentru campanie, va trebui să înmulțești acea sumă cu numărul de zile pentru care vrei să ruleze reclama.

Pe de altă parte, bugetul total este acea suma pe care vrei să o cheltui și care va fi împărțită pe toată perioada de desfășurare a campaniei.

Program

Aici setezi data de început și data de finalizare a campaniei tale.

Totodată, poți seta orele între care vrei să ruleze reclama.

timp de promovare campanie facebook

Audiență

În această secțiune alegi cui vrei să îi fie afișată reclama.

Așa cum am menționat anterior, sfatul nostru este să nu intri în detalii și să folosești audiențe cât mai largi.

Totodată, exclude persoanele care nu sunt relevante pentru tine. 

Spre exemplu, dacă vrei să faci o campanie pentru persoanele care nu au mai cumpărat până acum de la tine, exclude clienții care au fost pe site și au cumpărat deja.

În caz contrar, Facebook va afișa reclame persoanelor care au cumpărat de la tine, deoarece algoritmul știe că acei oameni au interacționat cu afacerea ta și consideră că există șanse foarte mari să cumpere din nou.

Dacă se întâmplă acest lucru… îți irosești bugetul.

selectarea audientei pe facebook

Poziționări

Aici e vorba de locațiile în care vrei ca Facebook să afișeze reclama ta.

Spre exemplu, poți seta ca Facebook să afișeze reclama ta doar pe această platformă sau să o afișeze și pe Instagram, Messenger și în alte locuri.

Sfatul nostru este să folosești opțiunea automată.

Optimizare și livrare

În această secțiune va trebui să alegi evenimentul pentru care vrei ca Facebook să optimizeze reclama ta.

Spre exemplu, dacă alegi opțiunea de vizualizări ale paginii de destinație, Facebook va afișa reclama ta persoanelor care prezintă cele mai multe şanse de a apăsa pe link-ul din reclamă şi de a ajunge pe site-ul tău.

Sfatul nostru este să citești cu atenție toate opțiunile și să o alegi pe cea care ți se potrivește cel mai bine.

Când ai terminat, apasă pe „Continuă” și hai la pasul următor.

Adaugă text și elemente vizuale

Am ajuns și la ultimul pas pe care trebuie să îl faci pentru a crea o campanie pe Facebook.

În această secțiune, totul e despre experiența utilizatorilor și cum vor vedea ei reclama ta.

Aici, trebuie să adaugi o imagine sau un videoclip, un text, o descriere, un CTA și link-ul cu pagina pe care vrei să ajungă oamenii atunci când dau click pe reclama ta.

Când adaugi o imagine sau un videoclip, ține cont de dimensiunile corecte ale acestora.

Când ai terminat, apasă pe butonul „Publică”.

Și… Asta a fost tot!

Ai creat prima ta reclamă pe Facebook.

Acum hai să vedem și câteva strategii avansate care funcționează în acest moment.

Strategii eficiente de promovare prin Facebook Ads în 2021

Odată ce ai înțeles cum stă treaba cu campaniile, e timpul să treci la nivelul următor. 

Am pregătit 5 strategii eficiente de care să ții cont atunci când folosești Facebook Advertising pentru promovare.

Îi dăm drumul?

Consolidează-ți campaniile

Această strategie se referă la situațiile în care campaniile tale sunt foarte „subțiri” și răsfirate.

Spre exemplu, dacă ai mai multe de campanii, fiecare cu câte un singur ad set și o singură reclamă… iar multe dintre ele pierd bani…

E timpul să lucrezi la consolidarea acestora.

Inainte de segmentare campanii facebook

În general, această problemă apare atunci când oamenii fac prea multe campanii diferite sau ad seturi, în loc să facă mai multe reclame.

În acest sens, sfatul nostru este să îți reorganizezi reclamele și seturile de reclame și să le unești în 2-3 campanii mai mari.

Îți lăsăm aici un exemplu clar, pe care l-am făcut la Smarters:

Dupa segmentare campanii facebook

În acest fel, Facebook înțelege despre ce e vorba, alocă bugetul acolo unde trebuie și optimizează mult mai bine campaniile.

În principiu, această strategie te ajută să obții costuri reduse și rezultate mai bune pe termen lung.

Dacă vrei să afli mai multe despre consolidarea campaniilor pe Facebook, avem un material complet pe Marketing Hackers PRO!

Folosește audiențe și componente diferite

Acum că ai văzut cum ar trebui să îți consolidezi campaniile, hai să vedem cum poți testa diverse audiențe sau componente diferite, în cadrul unei campanii.

În acest fel, vezi ce funcționează și ce nu.

Ca să înțelegi mai bine cum poți face acest lucru, îți vom explica totul mai pe larg.

Așa cum ai văzut, există 3 categorii care fac parte din structura unei campanii pe Facebook:

  • Campanii (Campaigns)
  • Seturi de reclame (Ad Sets)
  • Reclame (Ads)

Practic, campaniile cuprind unul sau mai multe seturi/grupuri de reclame (Ad Sets)… care cuprind una sau mai multe reclame.În principiu, audiența se testează la nivel de ad set.

structura campanii facebook ads

În acest sens, este bine să creezi două sau mai multe seturi de reclame în cadrul unei singure campanii, prin care să testezi audiențe diferite.

Spre exemplu, poți avea un set de reclame care se adresează femeilor între 18-35 ani și un set de reclame care se adresează femeilor între 35-50 ani.

Important e ca fiecare set de reclame să fie diferit.

În caz contrar, e ca și cum ai duplica același set de reclame, la aceeași audiență.

Apoi, reclamele.

Fiecare ad set poate cuprinde una sau mai multe reclame.

În cadrul reclamelor, poți testa imagini, descrieri, butoane sau link-uri diferite.

Scopul aici este, de asemenea, să testezi și să vezi ce funcționează.

De exemplu, dacă nu știi ce la ce imagini reacționează audiența ta, poți să creezi 2 reclame în cadrul unui ad set, fiecare cu câte o imagine diferită.

În acest fel, vezi la care reacționează publicul tău țintă cel mai bine.

Recomandarea noastră este să îți consolidezi campaniile și să ai tot timpul mai multe seturi de reclame și mai multe reclame, în cadrul acestora.

În acest fel, poți testa mai mult și poți vedea ce funcționează și ce nu.

Până la urmă, promovarea pe Facebook e despre testare și optimizare.

Acum, dacă te întrebi cum poți adăuga mai multe seturi de reclame și reclame în cadrul unei campanii…

Tot ce trebuie să faci este să intri în Ads Manager și să apeși pe cele trei puncte din partea stângă a ecranului.

creare set nou de reclame facebook

Poți face o dublură a setului de reclame sau a reclamei în sine sau poți crea chiar și o nouă reclamă în cadrul unui set, de la zero.

La final, asigură-te că ai setat totul corect și că testezi ceea ce ți-ai propus.

Instalează Facebook Pixel

Până acum ai văzut cum ar trebui să îți structurezi reclamele, ce obiectiv să alegi și cum să trimiți oamenii pe site.

Ei bine, acum trebuie să analizezi ce fac oamenii la tine pe site și să trimiți toate acele date către Facebook, pentru a ști cum să îți optimizeze mai bine reclamele, în viitor.

Totodată, trebuie să definești ce înseamnă conversiile pentru tine și să ajuți Facebook să înțeleagă care sunt cele mai valoroase audiențe pentru afacerea ta.

Noi îi mai spunem și „Strategia de antrenare a pixelului”.

Pentru a putea face acest lucru, trebuie să adaugi un cod numit Facebook Pixel pe site-ul tău și să definești ce înseamnă o conversie pentru tine.

Dacă ai un magazin online, cele mai întâlnite tipuri de conversii (sau evenimente) sunt achizițiile, adăugările în coș, vizitele pe site, vizualizările conținutului, completări de formulare și alte asemenea.

Când setezi pixelul, trebuie să alegi tipurile de conversii și să le pui în ordine, în funcție de importanța lor pentru afacerea ta.

În cazul în care Facebook nu știe ce e important pentru compania ta și ce înseamnă o conversie, va optimiza greșit campaniile.

Regula este că Facebook are nevoie de cel puțin 25 de evenimente (ideal 50) la nivel de ad set pe săptămână, pentru a putea optimiza foarte bine următoarele tale campanii.

Ai aici un articol complet despre cum poți să instalezi Facebook Pixel pe site-ul tău, precum și un videoclip care îți explică în detaliu ce trebuie să faci.

În plus, dacă vrei să afli mai multe informații despre Facebook Pixel și metode de promovare care funcționează acum în marketing, te așteptăm pe Marketing Hackers PRO!

Vei găsi peste 50 de materiale, inclusiv un material dedicat despre strategia „Antrenarea Pixelului”.

Folosește componente dinamice (Dynamic Creative)

Această strategie se referă la cazul în care vrei să testezi mai multe audiențe și nu știi sigur ce componente sunt potrivite pentru fiecare.

Componentele creative dinamice sunt acele componente ale reclamelor (de exemplu imagini, clipuri video, text sau apeluri la acțiune), pe care Facebook le combină automat în noi moduri, cu scopul de a îmbunătăți rezultatele reclamei.

Practic, Facebook generează diverse combinații de reclame, optimizate pentru fiecare persoană în parte.

Găsești această opțiune în Ads Manager, secțiunea Seturi de reclame.

Dinamic creative fb

Odată activată, trebuie să adaugi 2-3 titluri pentru reclame, 2-3 descrieri, 2 imagini și 2 videoclipuri, gif-uri sau slideshow-uri.

Totodată, trebuie să definești audiențele pe care vrei să le testezi.

Sfatul nostru este să adaugi câte un interes, maxim două pentru fiecare audiență și să excluzi persoanele care au fost deja la tine pe site.

În acest fel, Facebook va învăța cum arată clienții tăi ideali și ce funcționează cel mai bine.

Ulterior, vei putea folosi aceste informații pentru campaniile de retrargeting.

Dacă vrei să înveți mai multe despre cum această metodă și cum să faci campanii de retargeting pe Facebook, te așteptăm pe Marketing Hackers PRO.

Încearcă opțiunea de audiențe asemănătoare (Lookalike Audiences)

Atunci când faci o campanie și setezi audiența, ai o opțiune prin care poți alege să afișezi reclame pentru audiențe asemănătoare.

Ce înseamnă asta?

Ei bine, Facebook se uită la cea mai valoroasă audiență pe care o ai și caută persoane asemănătoare care ar putea cumpăra de la tine.

În acest fel, ajungi la potențiali clienți care seamănă cu cei care au făcut deja o acțiune pe site sau au interacționat cu afacerea ta.

Când folosești această strategie, e bine să oferi cât mai multă „libertate” algoritmului și să nu setezi prea multe lucruri, cum ar fi: vârstă, interese sau alte detalii.

Dacă audiența de la care pornești e relevantă, nu mai e nevoie să introduci foarte multe elemente.

La mărimea audienței de Lookalike, poți seta un procent de la 1% până la 10%.

Noi îți recomandăm să setezi 1%.

În acest fel, Facebook va găsi oameni foarte apropiați în comportament cu cei care au interacționat deja cu afacerea ta. 

Pe măsură ce crești procentajul, audiența devine tot mai largă și începe să semene tot mai puțin cu oamenii la care vrei să ajungi.

Dacă vrei să înveți mai multe strategii de promovare prin Facebook Ads, te așteptăm pe Marketing Hackers PRO.

Totodată, dacă vrei să înveți totul despre Facebook Ads, îți recomandăm cursul nostru complet, „Secretele Promovării pe Facebook”.

Acum hai să vedem cum îți poți da seama dacă reclamele tale chiar funcționează!

Cum știi dacă reclamele tale de pe Facebook funcționează: analiza datelor

Așa cum știi, în mediul online poți măsura cu exactitate aproape orice acțiune pe care o face un om.

Totodată, poți accesa o serie de date și rapoarte utile, care îți arată cum funcționează campaniile tale.

Fără ele, eforturile de marketing și promovare pe care le depui, pot fi în zadar.

În același timp, dacă faci campanii fără să știi ce funcționează și ce nu, pierzi bani. 

Acum, recomandarea noastră este să începi să te uiți la datele și rapoartele din:

 Facebook Business Suite

În primul rând, accesează Business Suite, aici.

Mergi în partea stângă a ecranului, unde ai mai multe secțiuni.

Apasă pe „Mai multe instrumente”. 

instrumente facebook

Apoi, accesează secțiunea de „Rapoarte despre reclame”.

Rapoarte despre reclame

Aici vei putea vedea o mulțime de indicatori care îți arată cum au funcționat reclamele tale.

Totodată, dacă accesezi Facebook Ads Mananger, poți vedea și aici mai mulți indicatori despre reclamele tale, pe care îi poți analiza și urmări.

Dacă ai ajuns în Ads Manager, apasă pe secțiunea „Reclame” și pe butonul care indică 3 liniuțe.

Apoi, alege ce indicatori vrei să urmărești.

Totodată, de aici îți poți personaliza coloanele cu o mulțime de parametri importanți.

Tot ce trebuie să faci este să apeși pe butonul din partea de jos, „Personalizează coloanele”.

breakdown facebook ads

Dacă ai instalat Facebook Pixel, poți vedea inclusiv numărul de adăugări în coș, achiziții și alte acțiuni pe care le-ai setat pentru urmărire.

În general, cei mai importanți indicatori la care trebuie să te uiți sunt indicatorii relevanți pentru obiectivul și afacerea ta.

Spre exemplu, dacă printr-o reclamă ai urmărit să aduci trafic pe site, ar trebui să te uiți în detaliu la rata de clickuri pe link, clickuri unice, costul per click, impact și rezultate.

Rata de clickuri pe link îți arată numărul de oameni care au dat click pe reclama ta, comparativ cu numărul de afișări ale acesteia.

Dacă reclama ta a avut foarte multe afișări, însă puțini oameni au dat click pe ea, ceva nu merge bine.

În principiu, rata de clickuri pe link ar trebui să fie:

  • Campanii trafic – ≥ 2%
  • Campanii Conversii – ≥ 1.5%

În cazul în care obiectivul tău a fost să obții mai multe vânzări, aruncă o privire peste: costul per achiziție, frecvență, impact sau adăugări în coș.

Dacă ai un cost per achiziție prea mare, ceva nu funcționează cum trebuie.

În principiu, reclamele tale merg bine dacă un număr relativ mare de oameni dau click pe ele, cumpără, vizitează o pagină sau fac un alt lucru pe care ți l-ai propus, din numărul total de persoane care au văzut reclama ta.

Citește mai multe despre indicatorii pe care trebuie să îi urmărești atunci când faci campanii pentru conversii, aici!

Hotjar

Următoarea metodă prin care poți vedea ce fac oamenii la tine pe site, este să instalezi Hotjar.

Acest instrument înregistrează comportamentul oamenilor de pe site și te te ajută să înțelegi ce funcționează și ce nu.

Evenimentele Facebook Pixel

Dacă ai instalat Facebook Pixel…

O altă metodă prin care poți vedea o mulțime de date relevante, este să accesezi Facebook Events Manager și să te uiți la evenimentele generate la tine pe site.

Practic, poți vedea numărul total de adăugări în coș, numărul de vizualizări de produse și alți parametri pe care i-ai setat ca fiind evenimente.

Tot de acolo, poți adăuga și alte evenimente utile, pentru a măsura acțiunile de pe site.

Google Analytics

Google Analytics este o sursă foarte bună de date și informații despre oamenii care ajung pe site-ul tău.

Pentru a putea folosi Google Analytics, trebuie să îl instalezi și să îl pui să măsoare conversiile.

În acest fel, vei putea vedea

  • De unde îți vine traficul pe site;
  • Numărul de vizitatori;
  • Ce pagini au vizitat;
  • Cât au stat pe site

… Și alte detalii importante.

Dacă nu ai instalat Google Analytics până acum și nu ai setat măsurarea conversiilor, ai aici un articol care îți explică cum poți face acest lucru, chiar dacă ești o persoană non-tehnică.

La final, ca idee generală, ține minte că e foarte important să analizezi și să îți adaptezi campaniile în funcție de informațiile pe care le obții.

Acum, hai să trecem la ultima secțiune din acest articol.

Vrei să știi cât de bine știi Facebook Ads? Fă testul acum și află la ce nivel ești pentru că la final îți dăm și sfaturi utile despre ce trebuie să faci pentru a trece la nivelul următor!

5 sfaturi utile de care ar trebui să ții cont atunci când folosești Facebook Ads

Testează, testează, testează…

… este cel mai important sfat dintre toate sfaturile pe care ți le-am putea oferi vreodată.

Promovarea pe Facebook se face prin testare, analiză și adaptare.

Ceea ce funcționează pentru o companie, s-ar putea să nu funcționeze pentru alta.

Ceea ce a funcționat ieri, s-ar putea să se fi schimbat azi.

În plus, dacă ai doar 1-2 variante de reclame, s-ar putea să nu descoperi niciodată ce e mai bine pentru tine și cum să obții mai mulți clienți.

De aceea, sfatul nostru este să testezi cât mai multe:

  • Audiențe;
  • Oferte;
  • Reclame;
  • Pagini de destinație.

Spre exemplu, poți testa două audiențe diferite pentru a vedea care funcționează cel mai bine.

Totodată, poți face mai multe reclame cu oferte sau imagini diferite.

O campanie în care testezi mai multe reclame ar trebui să arate cam așa:

exemplu campanie facebook

Practic, ai un grup de reclame cu 3 reclame diferite, în care testezi diverse lucruri, cum ar fi: imaginile, textele, titlurile sau chiar produsele.

Totodată, dacă vrei să testezi mai multe audiențe, structura campaniei tale ar trebui să arate cam așa:

Campanii cu mai multe audiente facebook

Aici ai o campanie cu două grupuri de reclame (cu audiențe diferite)… care includ câte 3 reclame fiecare.

Așa cum am menționat și anterior, e important să nu ai campanii cu un singur set de reclame și o singură reclamă în contul tău.

Totodată, asigură-te că această strategie de testare se bazează pe informații reale sau pe ceea ce a funcționat în trecut.

Nu testăm audiențe doar de dragul de a testa… ci încercăm să ne dăm seama, din două sau trei audiențe diferite pe care le găsim, spre exemplu, în profilul clienților ideali, care funcționează cel mai bine.

La final, analizează rezultatele și adaptează campaniile în funcție de nevoi.

Învață copywriting

Copywriting-ul este un lucru extrem de important în marketing, indiferent de canalul de promovare pe care îl folosești.

Pe scurt, acesta este abilitatea de a crea mesaje care vând.

Degeaba setezi audiențe și ai o imagine bună, dacă nu știi cum să construiești un mesaj. 

Atunci când faci o reclamă, ai nevoie de un text care să facă potențialii tăi clienți să își imagineze cum se va îmbunătăți viața lor după ce achiziționează produsul tău.

Acum, dacă vrei să scrii texte care vând…

Trebuie să ții cont de mai multe lucruri, printre care și stadiul de conștientizare în care se află potențialii tăi clienți sau motivele pentru care ar cumpăra de la tine.

Citește mai multe despre cum facem noi copywriting la Smarters, în acest ghid.

Apoi, pune în practică ceea ce ai învățat!

Folosește cât mai multe formate pentru reclame

Prin formate de reclame ne referim la: video, slideshow, carusel și imagini.

Așa cum ai văzut, atunci când faci o campanie, poți alege formatul reclamelor tale.

Sfatul nostru este să folosești cât mai multe formate, pentru a-ți mări vizibilitatea pe platformă.

În plus, știm că unii oameni răspund la formate diferite, iar Facebook afișează reclame și în funcție de acest lucru.

Ai aici un ghid complet cu dimensiunile recomandate de design, precum și cerințele tehnice necesare atunci când creezi reclame în diverse formate!

Lasă algoritmul de la Facebook să decidă unde îți afișează reclamele

Aici ne referim la secțiunea de „Poziționări” din Ads Manager.

Atunci când faci o campanie, ai posibilitatea de a lăsa algoritmul de la Facebook să decidă automat unde să îți afișeze reclama.

Spre exemplu, Facebook îți poate afișa reclamele pe Instagram, Messenger, în secțiunile de story sau în alte locuri pe care le consideră relevante.

Totodată, poți să setezi tu locațiile manual și să elimini, de exemplu, afișarea reclamei tale pe Instagram.

Sfatul nostru este să folosești opțiunea automată și să lași Facebook-ul să afișeze reclame acolo unde consideră că e cel mai bine, dacă nu ai un motiv întemeiat să elimini o locație.

Aici, un motiv întemeiat poate însemna faptul că, de-a lungul timpului, reclamele tale nu au funcționat prea bine pe Instagram.

În acest caz, ar trebui să elimini Instagram din secțiunea de locații.

Folosește aceeași postare în mai multe campanii

Știai că.. Ai o opțiune care îți permite să folosești o postare existentă în noile tale campanii?

Da, ai auzit bine. 

Folosești aceeași postare în diferite campanii, o parte din muncă e făcută deja… iar rezultatele tale se îmbunătățesc.

Tot ce trebuie să faci este să dai click pe ea și să configurezi ce a mai rămas.

Postare existenta fb

În acest fel, Facebook adună un istoric mai mare în spatele reclamelor, iar de-a lungul timpului, acestea vor câștiga licitații la costuri mai mici.

Acum, dacă ne dai voie…

Am vrea să îți recomandăm câteva lucruri pe care să le faci în continuare.

În primul rând, fă-ți o cafea, așează-te comod și ia-ți timpul necesar pentru a înțelege și a reciti fiecare secțiune.

Dacă ești la început, volumul de informații poate părea copleșitor.

Când ai terminat, continuă cu articolele recomandate pe care le-ai întâlnit pe parcurs.

Ele te vor ajuta să îți creezi o viziune de ansamblu asupra lucrurilor pe care trebuie să le stăpânești.

Totodată, dacă vrei să înveți mai multe despre promovarea pe Facebook, cu informații actualizate care funcționează, te așteptăm la cursul „Secretele Promovării pe Facebook” sau pe Marketing Hackers PRO.

Aceste materiale care te vor ajuta să înveți totul despre cum să îți promovezi afacerea pe Facebook și cum să obții rezultate mai bune.

În același timp, vei reuși să îți îmbunătățești strategia de promovare…

Și să devii un marketer mai bun.

Acestea fiind spuse…

Îți dorim mult succes în continuare!

Related Articles