În acest ghid vei învăța toate lucrurile importante pe care trebuie să le știi despre instrumentul de promovare Facebook Ads Manager.
Te așteaptă 5 capitole detaliate, cu exemple pas cu pas.
Până la finalul acestui ghid vei știi exact cum te ajută și cum te folosești de Ads Manager pentru a promova orice afacere.
E foarte important să urmărești și ghidul de Facebook Business Manager, pentru că se leagă mult între ele.
Facebook Ads Manager îl folosești doar pentru crearea de reclame, în timp ce Business Manager e ca un fel de hub de unde accesezi tot ce ai nevoie pentru campaniile de marketing: conturi de publicitate, cataloage, pixeli, pagini de afaceri. Și unde poți da acces altor persoane sau agenții, în cazul în care vrei să se ocupe altcineva de reclamele tale pe Facebook.
Cel mai bine e dacă pornești la drum cu ambele conturi create. ?
CUPRINS:
Cap 1: Ce e, ce poți face, cum folosești Facebook Ads Manager.
Cap 2: Structura unei campanii în Facebook Ads Manager.
Cap 3: Explicarea principalelor opțiuni din interfața Facebook Ads Manager.
Cap 4: Scurt Checklist: ce verifici înainte de a publica o campanie pe Facebook.
Cap 5: Măsurarea și analiza campaniilor în Facebook Ads Manager.
CAPITOLUL 1: Ce e, ce poți face, cum folosești Facebook Ads Manager.
Ce e Facebook Ads Manager?
Probabil cum bine știi deja, Facebook e una dintre cele mai populare platforme de socializare și în cazul afacerilor, de promovare.
Când vrem să ieșim în fața oamenilor, chiar dacă ei nu sunt conștienți de serviciul/produsul nostru, Facebook ne ajută.
Însă care e cel mai important lucru pe care trebuie să-l stăpânești, dacă vrei să creezi reclame pe Facebook care să aducă rezultate?
Fără doar și poate, trebuie să știi să folosești: Facebook Ads Manager.
Pe scurt, Ads Manager e o altă interfață a Facebook, specială pentru business-uri.
Ce poți face cu Facebook Ads Manager?
- Setezi/creezi o campanie pe Facebook.
- Creezi seturi de reclame și reclame.
- Gestionezi sumele licitate pentru reclamele pe Facebook.
- Țintești multiple și diferite audiente.
- Optimizezi campaniile tale pe Facebook.
- Urmărești performanțele campaniilor tale.
- Creezi campanii de A/B testing.
Important: dacă nu ai încă un cont de Ads Manager, citește articolul – cum sa creezi prima campanie pe facebook – te ajuta pas cu pas.
Îți recomand sa mergi să-l citești, sa creezi contul și apoi sa te întorci la acest articol. E mai ușor cand faci lucrurile în ordine. ^_^ Mergi la articol.
Dacă ai deja contul tău de publicitate creat, citește în continuare.
Cum folosești și cum navighezi în contul tău Ads Manager?
Sunt 3 metode prin care poți ajunge în contul tău de Facebook Ads Manager.
- Folosește acest link care te va duce în contul tău Ads Manager (fă un bookmark pe link ca data viitoare să-l accesezi mai rapid).
- Intra pe pagina ta de Facebook și mergi în partea dreapta la sageata mica(drop-down), selectează din meniu Manage Ads(Administrează Reclamele) și apoi selectează contul tău de publicitate.
- Folosește aplicația de Reclame Facebook Ads pentru a accesa campaniile tale de oriunde și oricand (o gasesti la acest link)
Ce trebuie sa știi dacă nu ai mai folosit niciodată Facebook Ads?
Există doar câteva lucruri de bază pe care să le urmărești. Cum am spus și mai sus, dacă nu ai încă un cont de Ads Manager creat citește acest ghid.
Ok. Ai contul creat, acum accesează-l prin una din primele două metode de mai sus.
Probabil ți se vor părea multe de procesat acum, dar trebuie să pornești cu privirea de ansamblu.
Și pornim de la faptul că în noua interfata Facebook Ads, există o structurare a campaniilor împărțită în 3 mari categorii. Asta e primul lucru pe care îl vezi în interfață.
- Campanii(Campaigns)
- Seturi de reclame(Ads Sets)
- Reclame(Ads)
Dacă nu ai nicio campanie creată, contul tău ar trebui să arate așa:

Mai jos am explicat printr-o imagine ce reprezintă fiecare categorie din interfata Ads Manager.

Stai fără griji, mai jos vom trece prin toți acești pași, ca să vezi exact ce cuprind și ce importantă are fiecare.
Dacă ai deja campanii active sau încheiate, uite o mini harta de navigare prin Ads Manager. Cu cele mai importante/accesate lucruri.

Acum e timpul să intri în contul tău Facebook Ads Manager. E mai simplu dacă în timp ce citești acest ghid, intri și trecem împreună prin fiecare pas.
Dacă ai contul creat intră aici.
Dacă nu, intri de aici și îl creezi chiar acum.

Pe profilul personal, în dreapta sus, click pe acea săgeată cu vârful în jos, apoi dă click pe opțiunea Creează reclame pentru a intra în secțiunea de Administrare reclame (Ads Manager).
Capitolul 2: Structura unei campanii în Facebook Ads Manager
Continuăm ce am început mai sus. Am creat un capitol diferit, pentru ca deja am trecut la un alt stadiu.
În acest capitol vei învăța structura unei campanii pe Facebook.
Nu vom crea o campanie de la 0 acum. Poți face asta, cu ajutorul articolului de mai sus pe care ți l-am recomandat.
E important mai întâi să înțelegi structura și pașii esențiali. Tocmai de aceea, am ales să concentrez acest ghid pe prezentarea Ads Manager, ca să poți naviga ușor și să știi exact unde trebuie să intri, ce trebuie sa faci.
Până ajungi la publicarea unei campanii, trebuie să-i cunoști bazele. Cred că are sens, nu?
Bun. Să începem!
Te afli în contul tău de reclame care arată așa:

Ca să poți începe crearea unei campanii, dai click pe butonul mare și verde din stânga Creează/Create. Cum e mai sus în imagine.
Next, vei vedea asta:

Dacă imaginea asta te sperie, stai liniștit, facebook are mesaje ajutătoare pentru orice pas.
Urmărește partea din stânga, din printscreenul de mai sus. Așa arată structura unei campanii pe care o poți crea cu Facebook Ads Manager.
A. CAMPANIA: alege un obiectiv.
Nu poți începe o campanie fără un obiectiv. O dată pentru că nu vei putea să o publici la final, dar și pentru că ar fi ca și cum ieși pe stradă și mergi în neștire, fără nicio destinație.
Aici vreau să insist puțin pe explicarea obiectivelor în special, pentru că e unul din cei mai importanți pași a campaniei tale.
Întreabă-te doar asta: ce vrei ca oamenii să facă în momentul în care li se afișează reclama ta?
La acest prim pas în crearea campaniei tale în Facebook Ads Manager, ai 11 obiective diferite împărțite în 3 mari categorii: Awareness, Consideration, Conversion.
Categoria de obiective Awareness/Vizibilitate: 2 obiective.
- Obiectiv Brand awareness.
Obiectiv prin care Facebook optimizează reclamele ca oamenii să le țină minte.
De exemplu, să spunem ca ești o mică afacere locală, un restaurant și vrei să-i anunți pe oameni că tocmai ai inaugurat restaurantul. Reclamele tale vor fi afișate celor care sunt cel mai înclinați să țină minte afacerea ta.
La finalul campaniei sau pe parcursul ei, cand măsori rezultatele vei vedea că Facebook îți va estima cam câți oameni ți-au ținut minte reclama. Și prin ținut minte, mă refer că te vor recunoaște mai rapid a doua oară și îți vor da mai multă atenție. Știu deja că exiști.
- Obiectiv Reach.
Acest obiectiv îl folosești dacă vrei ca reclama ta să ajungă la cât mai mulți oameni. Facebook va încerca să obțină pentru tine un număr maxim de afișări la un număr maxim de persoane.
Se mai folosește în general, de către business-uri noi care au o ofertă și vor să o comunice la cât mai mulți oameni.
În alt context, se mai poate folosi atunci când ai audiențe prea mici, cum ar fi vizitatorii site-ului. Ce e cel mai fain la acest obiectiv e că îți permite să setezi un număr maxim de afișări ale reclamelor per persoană. E posibil ca dacă folosești alt obiectiv de Trafic, de exemplu și ai o audiență de ”Vizitatori website” prea mică, să-i spamezi pe oameni cu reclama ta ce ar putea crea un efect opus obiectivului tău.
Categoria de obiective Consideration/Considerare: 6 obiective.
În acest stadiu, vrei ca oamenii să se gândească la afacerea ta ca un potențial furnizor de servicii/produse. Pe românește, să te ia în considerare atunci când se gândesc să cumpere un produs/serviciu anume.
- Obiectiv Traffic.
Îl folosești când vrei să aduci oamenii pe site-ul tău.
Se mai poate folosi și ca destinație către Messenger dacă vrei să trimiți oamenii să interacționeze cu tine direct acolo prin mesaj personalizat.
- Obiectiv Engagement.
Te ajută să faci oamenii să interacționeze cu afacerea ta prin 3 opțiuni diferite:
- Post engagement(interacțiuni cu o postare).
- Page likes(aprecieri pentru pagină).
- Event responses(răspunsuri la un eveniment).
Nu se folosește destul de mult. Doar dacă ai o afacere în care activitatea ta se concentrează mult pe Facebook, adică nu ai încă un Website și vrei să crești pagina pentru credibilitate. Practic tu vei optimiza reclama ta la acei oameni cei mai înclinați să interacționeze prin una din cele 3 metode de mai sus cu afacerea ta.
HINT: te poți folosi de obiectivul Engagement pentru a aduna cât mai mult social proof(dovadă socială) la reclama ta(like-uri, shares), ca mai apoi să folosești din nou aceeași reclamă, dar cu un obiectiv diferit.
Crezi că oamenii vor interacționa mai mult cu o reclamă ce are peste 100/1000 de likes sau cu una ce are 0?
- Obiectiv App installs.
După cum zice și denumirea, o folosești doar dacă ai o aplicație și vrei să o descarce cât mai mulți oameni. Îți permite să duci oamenii direct pe App Store sau Google Play.
- Obiectiv Video views
Îl folosești dacă ai un video pe care vrei să-l promovezi și să ajungi la oameni cei mai înclinați să vizioneze cât mai mult din videoclip.
- Obiectiv Lead generation
Te ajută să obții contactele potențialilor clienți cum ar fi adresa de e-mail sau numărul de telefon.
Aici ai opțiunea să creezi un formular direct pe Facebook și oamenii să completeze acolo datele de contact.
- Obiectiv Messages.
Dacă vrei ca oamenii să îți scrie direct în Messenger. La setarea reclamei poți seta niște întrebări predefinite.
De exemplu: să zicem că ești un dezvoltator de Imobiliare și vinzi apartamente. Oamenii sunt interesați de costuri, în general. Tu poți sa setezi un flow de mesaje pentru a le face munca mai ușoară oamenilor.
Și să zicem că pui întrebarea ”Cât costă un apartament?”, omul o selectează și imediat după poți să trimiți un alt mesaj predefinit ”Lasă-ne numărul tău de telefon și unul din agenții noștri te va contacta în scurt timp”. Și ai îmbinat obiectivul de Messages cu cel de Lead, așadar ai împușcat doi iepuri dintr-o lovitură.
Și acum partea care aduce ”grosul” cum ne place să spunem :)) Cea de-a treia categorie.
Apropo!
Categoria de obiective Conversion/Conversii: 3 obiective.
În acest stadiu ar trebui ca oamenii să fie conștienți că exiști, să te aibă în vedere și când au nevoie de serviciul/produsul tău să vina direct la tine. Doar că nu e atât de ușor să facem asta. E foarte important cum ieșim în fața oamenilor la nevoie.
Crezi că e suficient să zici doar ”cumpără”? Acum trebuie să-i dai potențialului client și niște motive destul de plauzibile pentru care ar trebui să cumpere de la tine și nu de la competiție. Dar ai grija, fă în așa fel încât omul să nu simtă că i se vinde. Ție îți place să ți se vândă?
Nu intrăm aici în tehnicile de persuasiune, dar vorbim despre asta în ghidul de copywriting.
Iată și cele 3 obiective detaliate.
- Obiectiv Conversii.
Când alegi acest obiectiv, Facebook va optimiza campania ta și o va afișa celor care au cele mai multe șanse să cumpere de la tine.
Ce trebuie să știi și e foarte important: Ca să folosești acest obiectiv de Conversii și să fie eficient, Facebook trebuie să aibă deja ceva date colectate despre audiența și traficul tău.
Exemplul 1: Dacă ai deja trafic suficient și acțiuni pe site de genul: adaugă în coș, inițieri de comandă, finalizări de comandă, vizualizări de conținut, etc. Cu ajutorul Facebook Pixel si setarea ”trackingului” îi spunem noi, Facebook va înregistra acele acțiuni (stai fără griji, explic puțin mai jos partea de ”tracking”, acolo se va lega cel mai bine ?
Exemplul 2: Să zicem că nu ai deloc trafic și acțiuni pe site, fiindcă ești la început și cu afacerea și cu promovarea pe Facebook Ads. Atunci e limpede ca ai nevoie de trafic în primul rând. Obiectivul tău va fi să aduci trafic pe site, să strângi cât mai multe acțiuni pe care Pixelul le va înregistra și când sunt suficiente, poți crea și campania ta cu obiectiv de conversii.
Când știi că sunt suficiente acțiuni înregistrate?
Păi e o regulă la Facebook, trebuie să ai între 40-50 de acțiuni/conversii înregistrate în fiecare săptămână, ca să poată optimiza mai bine campaniile tale. Asta înseamnă că într-o săptămână să ai 50 de adăugări în coș sau 50 de finalizări de comandă, 50 de click-uri pe un anumit buton, etc.
Important: e inutil să folosești obiectivul conversii, dacă nu ai minim 40-50 de acțiuni/conversii înregistrate pe site. Vei cheltui banii aiurea și fără vânzări, când, de fapt, ăsta ar trebui să fie scopul. Ah, și cel mai probabil dacă Facebook nu are date, îți va spune el singur asta sau campania nu va porni deloc.
Recomandare: dacă ai acțiuni, trafic, și restul lucrurilor necesare, când folosești obiectivul de conversii, lasă o audiență cât mai largă, setează vârsta, locația și lasă restul pe mâna algoritmului pe care îl folosește Pixelul Facebook. El Știe mai bine să ajungă la acei oameni înclinați să cumpere (îți povestesc imediat și despre audiențe).
Dacă ți se par deja multe informații, îți recomand să notezi pe parcurs ce citești tot ce nu ai înțeles. Scopul ghidului e să treci prin ce e cel mai important din instrumentul Ads Manager. Ce nu ai înțeles pană aici, cel mai probabil voi explica în detaliu la capitolul dedicat. Doar că îți vei da seama la final că absolut toate se leagă una de alta, nu trăiește una fără alta.
- Obiectiv Catalog.
Dacă ai un catalog de produse, acesta poate fi integrat cu Facebook Ads. Cu acest obiectiv vei putea crea tot felul de reclame afișând produsele tale sau doar anumite categorii de produse, acelor persoane care pot fi cele mai interesate de ceea ce tu vinzi.
Sigur ai văzut până acum reclame pe Instagram sau Facebook, care îți afișează mai multe produse unul după altul, într-un carusel.
Aici sunt două opțiuni:
- Faci o campanie și arăți produse oamenilor noi, care nu au mai interacționat cu tine până acum.
- Sau faci o campanie pentru cei care ți-au vizitat site-ul până acum și anumite produse și le vei afișa în reclamă exact produsele pe care ei le-au vizualizat pe site.

- Obiectiv Vizite în magazinul fizic.
Acest obiectiv îl folosești dacă ai una sau mai multe locații fizice. Facebook va afișa reclamele tale oamenilor care au cele mai mari șanse să vină și fizic la locația ta.
Vei vedea, când alegi obiectivul, trebuie să mergi să adaugi locațiile în Business Manager(chiar aici ai și ghidul complet de utilizare a Business Manager)

De reținut: în funcție de ce obiectiv alegi, la nivel de Ad set (Set de reclame), vei avea opțiuni diferite. Intră și joacă-te cu ele, ca să te familiarizezi cu toate. E cea mai bună modalitate să înveți. Fii curios! ?

Ne întoarcem tot aici, la imaginea de mai jos pe care am prezentat-o și mai sus. Dar ai făcut cale lungă și probabil că nu mai știi exact ce urmează.
Până acum am discutat despre Obiectivele campaniei. Acum trecem la crearea contului de publicitate.
B. Contul de publicitate
Să creezi un cont de publicitate pe Facebook Ads e atât de simplu pe cât se vede în imaginea de mai jos.

Selectează țara contului, moneda și fusul orar, apoi apeși pe butonul Continuă (important e să ajungi la final de tot, să setezi campania pe bune și să îi dai publish, chiar dacă apoi o pui pe pauză ulterior dacă o faci de test).
Apoi poți trece la următorul pas din structura unei campanii pe Facebook Ads.
C. Setul de reclame
Seturile de reclame fac parte dintr-o campanie. Asta înseamnă că poți crea mai multe seturi de reclame într-o singură campanie.
Un set de reclame poate conține reclame ce se adresează doar femeilor și mai creezi un al doilea set de reclame în care faci reclame doar pentru barbati. În principiu, creezi două sau mai multe seturi de reclame, dacă vrei să testezi audiențe diferite.
Important e ca fiecare set de reclame să fie diferit, reclame diferite, audiente diferite, etc. Dacă nu le faci diferite, e ca și cum ai duplica același set de reclame, la aceeași audiență.
La acest nivel al campaniei ai de la 3 pana la 6 opțiuni, care se schimba in functie de ce obiectiv folosesti.
Opțiunile sunt destul de intuitive, tocmai de aceea nu le voi explica, trebuie să le descoperi tu. Și deja Facebook ți le explică foarte bine, la fiecare opțiune în parte.
Ce se va schimba în general va fi acțiunea ce trebuie setată pentru obiectivul ales. Dacă ai obiectiv Conversii trebuie să setezi conversia, dacă ai obiectiv Messages ai opțiune să creezi o experiență unică în Messenger prin mesaj personalizat, etc. Joacă-te cu ele și nu uita, obiectivul din campanie trebuie să corespundă cu obiectivul real, cu ceea ce îți dorești tu să obții la final. Fiindcă ce setezi la primul pas, te urmărește până la finalizarea campaniei tale.
Menționez doar câteva opțiuni la nivel de Set de reclame ce trebuie să le ții minte:
- Creativele dinamice: la acest pas activezi sau lași dezactivată componenta de creare reclame dinamice (reclamele dinamice sunt compuse din mai multe variații de texte, titluri și imagini pe care tu le introduci la pasul de creare reclamă). Pe scurt, dacă pui 5 imagini, 5 descrieri și 5 titluri la reclama ta, Facebook le va îmbina în așa fel încât să afișeze oamenilor toate variațiile posibile, optimizând mai apoi pe cele care au cele mai multe accesări.
- Poziționările: adică unde se va afișa reclama ta. Aici îți recomand să testezi, dar din proprie experiența îți zic ca Poziționările automate sunt cea mai bună alegere, pentru că Facebook oricum măsoară impactul și va afișa în acele locuri în care oamenii interacționează cel mai mult cu reclama ta.
- Buget și program: aici ai două opțiuni.
- Optimizarea bugetului campaniei (variantele prescurtate folosite CBO/OBC), adică atunci când alegi obiectivul campaniei selectezi asta:

*Reține doar că bugetul nu va fi împărțit în mod egal, ci în funcție de performanțele reclamelor. De exemplu, dacă ai două seturi de reclame active într-o campanie, este posibil să se cheltuie 90% din buget pentru primul set de reclame pentru a obține cel mai mic cost per acțiune (CPA) sau cea mai ridicată valoare pentru rentabilitatea cheltuielilor cu reclamele(ROAS) în comparație cu celălalt set de reclame.
2. Optimizezi bugetul la nivel de Set de reclame, asta dacă vrei să pui un buget diferit la fiecare și să fie independente.
Știi că ți-am spus mai sus că la obiectivul de conversii, trebuie să îți alegi musai o conversie pentru campania ta, dacă ai destule date înregistrate, Pixelul instalat și trackingul făcut.
Așa verzi și frumoase ar trebui să arate evenimentele tale funcționale, în momentul în care setezi campania ta. Dacă nu sunt așa, e o problemă la setarea lor. Ori nu sunt deloc setate (despre asta puțin mai jos).

Unde rămăsesem? La ultimul pas înainte de a Publica nouă ta campanie.
D. Reclamele
Să nu uităm ca tot aici suntem, privind meniul din partea stângă, dar la ultimul pas:

Observi că în imagine, și la Setul de Reclame și la Reclame, apar către 3 opțiuni de setate. Cum am spus și mai sus, pot fi 3 sau pot fi 6 opțiuni, totul ține de ce obiectiv alegi.
Aici nu voi insista pentru că am scris totul despre asta în alt ghid pas cu pas. Așa ca inainte de a publica campania ta, treci prin ghidul pas cu pas.
Capitolul 3: Explicarea principalelor opțiuni din interfața Facebook Ads Manager
În acest capitol intrăm puțin mai în detaliu și îți voi arăta cum să setezi și cum te ajută cele mai de bază opțiuni din Facebook Ads Manager.
A. Pixelul Facebook
Ce e Facebook pixel?
La bază, pixelul e o bucată scurtă de cod, pe care Facebook ți-o pune la dispoziție pentru a-l insera în website-ul tău.

Nu-ți face griji, fiindcă nu trebuie să fii programator sau să știi cod pentru a insera acest cod în site. E super ușor.
Poate te gândești de ce e atât de important și trebuie să-ți bați capul cu asta. Ei bine, banii aia care vrei și investești tu în campanii se duc undeva.
Chiar nu ai vrea să știi dacă banii investiți îți aduc și clienți?
Când mergi la magazin și îți cumperi o înghețată, te bucuri din plin de aroma ei de ciocolată/vanilie, pe o vară toridă și cu o poftă nebună de dulce. Știi exact pe ce ai dat banii.
La fel simți și în Facebook Ads, când din 1 leu faci 10. Adică uneori poți să ai campanii de Facebook care să-ți aducă înapoi 10 lei pentru fiecare 1 leu investit. Dar nu vei știi asta dacă ignori Pixelul ?
Pe scurt: Pixelul face o legătură între site-ul tău și Facebook Ads.
Cum creezi și instalezi Facebook pixel?
După ce ai creat contul de publicitate și prima campanie intri aici:

Și apoi dai click aici:

Denumește pixelul tău și introdu site-ul web:

Mai departe ai 3 modalități prin care să adaugi pixelul pe site-ul tău web.
- Cu prima opțiune îl poți instala printr-un Plugin/Modul pe care îl instalezi pe site-ul tău sau cum e la Shopify, pui doar ID-ul pixelului într-un câmp dedicat și atâta tot.
Alege mai jos partenerul prin care e creat website-ul tău, urmărește instrucțiunile oferite de Facebook și totul va fi super ușor.

2. Adaugi codul manual direct pe site:
Nu te speria, nu e greu. Dacă ai site-ul făcut custom, trebuie să copiezi codul pe fiecare pagină a site-ului între:
<head>
…
</head>

Dacă ai WordPress e mult mai simplu și poți să o faci chiar tu. Nu ar trebui să-ți ia mai mult de 2 minute.
Intri la Aspect>Editor Teme, te asiguri că alegi tema principală, trebuie să ai o temă child. Adică e o tema ce o copiază perfect pe cea originală, îi dai aceeași denumire cu excepția că mai adaugi un _child la final. Dacă pui codul altundeva decat în tema child, la o actualizare a temei, se va pierde codul. Mai multe detalii aici despre acest aspect.
Apoi te duci la header.php și chiar la începutul codului poți copia codul pixel oriunde între:
<head>
…
</head>
Și nu uita să salvezi fișierul!

3. Dacă îl trimiți programatorului și te anunța că l-a instalat, poți adăuga rapid această extensie la Chrome prin care să verifici acest lucru. Dacă totul e ok apare așa:

Cum funcționează Pixelul Facebook?
Probabil te întrebi cum un singur pixel poate înregistra atâtea date.
Ei bine, pixelul e structurat atfel:
Codul standard: codul pe care ți-l oferă Facebook atunci când creezi pixelul și care definește contul tău de publicitate. Codul acesta nu se schimbă.
Evenimentele standard: aici e partea unde specifici acțiunile pe care vrei ca pixelul Facebook să le înregistreze pe site-ul tău. Și particica de cod, o pui doar pe pagina pe care vrei să înregistreze acțiunile. Cum ar fi, codul standard pe Finalizare de cumpărături(Purchases), se pune doar pe pagina de Thank You.
Așa arată codul și Facebook îți dă exact instrucțiunile de ce și cum să faci cu el:

Sunt 3 lucruri importante pe care Facebook Pixel le va face pentru tine.
#1 Urmărește conversiile.
Conversia = o acțiune pe care vrei ca oamenii să o facă pe site-ul tău. Ar putea fi o finalizare de comandă pe site – adică Pixelul tău se va declanșa de fiecare dată când cineva ajunge pe Thank You page(pagina în care le mulțumești pentru comanda înregistrată). Sau poate fi o completare de formular (descarca un ghid) unde conversia e văzută ca Lead(și Pixelul se declanșează de fiecare dată când cineva completează formularul).
Chiar în următoarea secțiune voi enumera acțiunile pe care Facebook Pixel le poate înregistra pe site-ul tău.
#2 Optimizează reclamele tale pentru conversii/îndeplinirea obiectivului setat
Facebook face asta în mod automat. Va încerca să găsească cât mai mulți oameni înclinați să îndeplinească obiectivul tău.
#3 Te ajută să creezi campanii de Retargeting
Retargeting = înseamnă că poți arăta reclame celor care au interacționat deja cu afacerea ta.
Exemplu 1 : să zicem că ai intrat pe un site de papuci și te-ai uitat la câteva modele de încălțăminte sport. Ceva timp mai târziu, intri pe Instagram sau Facebook să verifici noutățile și boom. Vezi o reclamă, fix de la magazinul online pe care l-ai vizitat și reclama conține perechile de adidași pe care le-ai vizualizat.
Poate tu chiar voiai să iei o pereche de adidași ce îți picase cu tronc, dar între timp a intervenit ceva, ai închis site-ul, ai uitat pe ce site ai intrat și ai lăsat-o baltă. Dar cei care își doresc clienți, nu te lasă baltă, te retargetează cu reclame, să-ți aducă aminte că ai fost interesat de produsele lor și poate cine știe, îți dau și un discount să te convingă?
Așa facem majoritatea. Vedem lucruri interesante pe care ni le dorim, dar fie nu e momentul, fie mai avem nevoie de timp de gândire, fie uităm.
Trebuie să ai mereu campanii de retargeting, să le amintești la oameni constant de tine. Îți pot spune din proprie experiență că majoritatea afacerilor cu care am lucrat pe partea de servicii de marketing nu făceau campanii de retargeting la început, iar de când le-am implementat, diferențele au fost enorme.

Important: pe lângă faptul că poți retargeta oamenii care au fost pe site-ul tău. Poți retargeta și oamenii care au făcut acțiuni specifice pe site precum: au finalizat comenzi, au adăugat în coș produse, s-au abonat la newsletter, etc.
Exemplu 2: să zicem că cineva a intrat pe site-ul tău și a adăugat în coș un produs, dar nu a finalizat comanda.
Realitatea și studiile ne spun că, în jur de 50-60% din cei care adaugă produse în coș, nu ajung să finalizeze o comandă și părăsesc site-ul.
Ce poți face tu prin retargeting, e să le arăți reclame prin care le reamintesti să se întoarcă și să finalizeze comanda.

De ținut minte:
- Clienții pe care îi retargetezi sunt de 70 de ori mai înclinați să cumpere de la tine, față de clienți noi care au auzit de tine de curând.
- Reclamele de retargeting aduc de 10x mai multe click-uri.
- Clienții retargetați tind să cheltuie de 4-5 ori mai mulți bani pe produsele/serviciile tale.
B. Events Manager și tipurile de conversii
La acest pas trebuie să ai deja Facebook Pixel instalat și activ.
Exista 2 variante prin care poți seta evenimente personalizate:
- În Surse de date la Pixel
- Conversii personalizate

Intră pe https://business.facebook.com/ și selectează Events Manager:

1. Setare evenimente în SURSE DE DATE
Îți va apărea pagina cu pixelul tău Facebook, click pe pixel:

Dacă tot ce ai făcut a fost să pui codul standard de bază pe website și nu ai încă niciun Eveniment Standard setat(cum ar fi Purchases/Achiziții) ar trebui să vezi asta:

Există o variantă super ușoară să setezi evenimentele pe care vrei să le înregistrezi pe site, fără să apelezi la programator sau Tag Manager.

Continui cu Instrumentul Facebook de configurare a evenimentelor:

Introduci site-ul tău web:

Deschide site-ul web și îți va apărea asta:

Dacă ai un buton pe pagina de ”Adaugă în coș”, dai click pe +urmărește un nou buton, apoi apeși pe butonul de Adaugă în coș, va trebui să selectezi din lista ce e acțiunea pe care tocmai ai făcut-o și bineînțeles alegi ”Adăugare în coș”.

Procedează la fel cu toate acțiunile pe care vrei să le înregistrezi, grija mare doar că acțiunile să fie bine gândite. Dacă vrei să înregistrezi purchases, trebuie să ai într-un tab link-ul de thank you page și aici dai click pe Urmărește un link, selectezi link-ul, selectezi evenimentul de Achiziție/Purchases, apoi Confirmă.
Toate evenimentele pe care le poți seta:
- Adăugare în coș
- Inițiere de finalizare comandă
- Client potențial
- Achiziție
- Adăugare informații de plată
- Adăugare în lista de dorințe
- Finalizare înregistrare
- Contactare
- Personalizare de produs
- Donare
- Găsire de locație
- Programare
- Caută
- Începe perioadă gratuită de probă
- Trimitere de cerere
- Abonare
- Vizualizare de conținut
Asta a fost o metodă super simplă. Menționez că dacă nu poți accesa aceasta optiune, înseamnă că nu ai acces la Pixel. Deci trebuie să intri în Business Manager, la Surse de date, Pixel și să te adaugi acolo.

Și mai e varianta să dai codurile custom către programator sau să le inserezi prin Tag Manager. Sau instalezi un Plugin, de genul Pixel Caffeine pe WordPress și face tot ce ai nevoie.
Ca să ajungi la codurile custom selectezi cum e mai jos:

Selectezi domeniul tău de activitate și dai click pe ce vrei ca Pixelul să înregistreze(Achiziții, Adăugare în coș, etc.)

Copiază codul și trimite-l la programator, cu tot cu instrucțiuni sau pune-l în Tag Manager:

Ca să testezi dacă evenimentul tău funcționează, mergi la Testare evenimente:

Introduci site-ul tău web și faci acțiunea pe care tocmai ai setat-o, să zicem Adăugare în coș.
Uită-te cu atenție la următoarea imagine. În ea este o greșeală pe care trebuie neapărat să o eviți.

De ce apare mai sus de două ori Adăugare în coș?
Pentru că în prima fază, acest eveniment a fost setat cu Instrumentul de configurare Facebook, metoda aceea ușoară ce ți-am arătat-o mai sus.
Și în faza 2, s-a instalat un Plugin – Integrare cu un partener – care măsoară automat și implicit toate acțiunile importante de pe site, incluzând și Adăugare în coș.
De ce trebuie să ai grijă să nu ai evenimente duplicate?
Pentru ca intra în conflict și automat ele se înregistrează de 2 ori. Dacă se dă o dată click pe Adăugare în coș, se înregistrează acel eveniment de două ori și datele tale din Facebook vor avea de suferit.
Ce faci să rezolvi situația?
Intri din nou în Instrumentul de configurare Facebook, metoda ușoară. Inserezi site-ul tău, în pagina unde ai setat evenimentul și vei vedea asta:

Simplu, dai Delete la eveniment și ai scăpat de el. ?
2. Setare evenimente în CONVERSII PERSONALIZATE

Cum creezi o conversie personalizată?
Recomand această opțiune dacă ai de urmărit un eveniment mai special.
Exemplu: Să zicem că ai un site ce vinde haine pentru femei și bărbați. Și tu vrei să măsori în special câți din cei care ajung pe categoria ”femei” au cumpărat articole cu o valoare mai mare de 100 de lei.

Dai un nume deștept conversiei tale ca să știi ce e cand o vezi și apoi Salvezi.
După ce conversia ta se va declanșa de minim 40-50 de ori, o vei putea folosi în optimizarea reclamelor tale. Vei avea șansa astfel să crești valoarea medie a unei comenzi și să ajungi la cei care cumpără produse de peste 100 de lei.
Reține: poți crea maxim 100 de conversii personalizate. Dar dacă sunt unele de care nu mai ai nevoie, le poți șterge și crea altele noi.
C. Catalogul de produse
Pentru a seta catalogul de produse trebuie să ai creat contul de Business Manager.
Cum creezi catalogul de produse în contul de Business Manager?
- Deschide Setările afacerii.
- Selectează Surse de date.
- Selectează Cataloage.
- Selectează Adaugă apoi Creează un catalog nou.
- Denumește-ți catalogul și selectează tipul de catalog pe care dorești să-l creezi.
- Selectează Creează un catalog.

Ai creat catalogul, acum trebuie să adaugi produsele.
Cum adaugi produse în catalogul creat?
- Ai 3 opțiuni.

1. Adaugi manual: cel mai recomandat dacă ai o lista mică de produse la care se modifică foarte rar prețul sau alte detalii. Pentru că de fiecare dată când ceva se modifică trebuie să intri și să modifici manual.
2. Încarci un fișier sau link: în general, poți cere persoanei care se ocupă de website să îți facă un fișier de tip .xml care să se updateze automat de fiecare dată când se face o modificare în baza de date.
Ar trebui sa fie exportate următoarele:

Atenție: nici un câmp nu trebuie să rămână necompletat. Produsele care nu au toate aceste date, e bine să le excluzi altfel vor exista erori în catalog și nu va funcționa. Dar Facebook îți va comunica exact ce nu e în regulă.

Dacă folosești un Modul, aici ar trebui să fie mai simplu și să meargă fără erori. Modulul îți va oferi un link pe care tu îl pui aici:


Și continui cu setările. Fac update cu toți pașii de îndată ce setez un nou catalog pentru unul din clienții noștri. ?
3. Folosești un pixel
Nu apelez la această metodă deoarece îți cam dă de lucru și nu e chiar prietenoasă. Și poate nici nu va functiona excelent. Apelează la un programator sau instalează un Plugin bun.
Pentru a asocia un pixel Facebook ca sursă de date:
- Trebuie să ai instalat Facebook Pixel pe site-ul tău web.
- Instalează etichete cu microdate necesare pentru fiecare produs pe care doreşti să-l adaugi în catalog.
*Microdatele sunt etichete importante pe care le adaugi în codul din fiecare pagină de produs. Acestea conțin informații despre articolul de vânzare, cum ar fi prețul, marca și disponibilitatea.
- Asigură-te că în ultimele 7 zile de pe site-ul tău a fost trimisă o declanşare a pixelului (în funcţie de trafic).
- Poate dura până la 24 de ore ca pixelul să fie gata de utilizare. Aici poţi vedea starea pixelului.
D. Contul de publicitate, Metoda de plată, Facturi
Îți explicam mai sus de ce trebuie să știi pe ce dai banii. Dacă vin vânzări nu vei avea nicio problemă să vezi în fiecare lună câte o notificare de la Facebook cu noua ta factură
1. Setarile contului de publicitate:
Intră din meniul principal din Manage Ads astfel:

Ajungi aici, la Configurarea contului de publicitate:

Ai grijă să setezi corect tot ce îți cere acolo:
Nume, Fus orar, Moneda, Scopul publicității, Numele afacerii, Adresa afacerii, Țara afacerii, Cod TVA și doar dacă ești o agenție de publicitate bifezi asta, dacă nu ramane predefinit.
Nu uita să mai verifici o dată și apoi Salvează Modificările.
2. Setare metodă de plată și vizualizare facturi
Pentru setarea modalității de plată poți accesa direct acest link: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/account_billing/
Sau intri identic ca mai sus, doar că dai click pe a 3-a opțiune: Setări pentru plăti.

Pas 1: selectezi opțiunea.
Pas 2: selectezi Adaugă o metoda de plata. Completezi datele cardului și salvezi.
Pas 3: stabilește o limită a contului, doar dacă ai o suma pe care nu vrei să o depășești. Asta înseamnă că imediat ce limita va fi atinsă, reclamele tale se opresc. Nu vor mai rula, până nu ștergi sau crești limita.
Pas 4: mergi la facturile tale. Aici poți selecta după o anumită dată, poți descărca factură și vezi exact pe ce campanii s-au cheltuit banii și ce sumă pentru fiecare.
E. Tipurile de audiențe pe care le poți crea în Ads Manager
Ce e o audiență?
Reprezintă un grup de oameni la care tu vei încerca să ajungi făcând reclame în Facebook Ads Manager.
Cum creezi o audiență?
Trebuie să fii în interfața de Business Manager. Selectezi meniul din stânga sus și dai scroll până ajungi la Audiențe/Audiences.

Cel mai probabil vei vedea asta dacă nu ai creat nicioadata o audiență:

Există 3 tipuri de audiențe:
- Audiențe Salvate: creezi audiențe pe bază de interese specifice.
De exemplu: să zicem că ești un restaurant și vrei să ai o audiență cu persoane cu vârsta între 20-50 ani, din Timișoara, interesate de Pizza, Mâncare, Restaurante, etc. Mergi la Audiențe, selectezi ce te interesează, salvezi audiența și de fiecare dată când vei avea nevoie să o folosești, doar o selectezi atunci când creezi campania ta.

După ce ai audiența salvată, când creezi campania ta, nu trebuie decât să o selectezi:

2. Audiențe Personalizate(Custom): poți crea audiențe pornind de la persoane care au interactionat cu afacerea ta.

Aici există 2 tipuri de surse:
- Sursele tale.
- Site web: toți cei care au interactionat cu website-ul tău. Sau anumite pagini din website.
- Lista de clienți: poți introduce un fișier .csv sau .txt care conțin informații despre lista ta de clienți. Aici lista ta trebuie să aibă cel puțin 1 identificator principal cum ar fi E-mailul, Număr de telefon, Nume, etc. Vei putea folosi audiența să-i retargetezi cu reclame.
Aici e micul risc ca adresele de e-mail, de exemplu, pe care tu le ai în baza de date să nu corespundă cu adresele de e-mail cu care clienții tăi și-au creat contul de Facebook. Dar merită testat să vezi ce se întâmplă.
- Activitate din aplicație: persoane care au folosit aplicația ta.
Activitate offline: creezi audiențe cu persoane care au interactionat cu afacerea ta în magazin, la telefon sau alte canale offline. Pentru a face asta, trebuie să ai o listă de contacte în format .csv și să setezi masurarea conversilor offline, în Events Manager.

2. Sursele Facebook.
- Video: creezi audiente cu persoane care au interactionat cu unul din videoclipurile tale pe care le-ai promovat.
E o strategie bună să folosești un video pentru a promova un produs, fiindcă au rata de engagement foarte mare, deci va strânge multe vizualizări la un cost destul de mic, dacă e unul de impact.
Apoi mai faci o altă reclamă și vei crea aici o audiență pe Video pe care o vor vedea doar cei care au interacționat cu acel videoclip și au văzut peste 50% din el, sa zicem ca aceștia vor ține mai bine minte produsul/serviciul tău.
- Instagram: creezi o audiență cu toți cei care au interacționat cu pagina de Instagram în ultimele X zile, poți până la 365 de zile maxim.
- Formular de clienți potențiali: dacă îți amintești, la Obiective am discutat că poți crea campanii pentru a strânge leaduri/potențiali clienți. Aici, la formular de clienți potențiali, poți crea o audiență cu toți cei care ți-au completat formularul dintr-o anumită campanie și le poți arăta o altă reclamă.
Audiența poate fi creată pe ultimele 90 de zile maxim și în funcție de nevoie, poți alege să creezi o audiență cu cei care doar au deschis formularul dar nu l-au trimis, cei care l-au deschis și l-au trimis sau mai general cu oricine a deschis formularul.
- Evenimente: dacă ai creat un eveniment pe Facebook, poți creea o audiență formată din persoane care au interactionat în mai multe feluri cu evenimentul tău.

- Experiență instant: poți crea audiente care au interacționat cu o experiență instant creată într-o campanie.
Experiență instant, înseamna că atunci când se dă click pe reclama ta, nu te duce pe Website, te ține tot în pagină și te duce pe un mini articol unde pui mai multe detalii despre produs sau serviciu.
Poți crea Experiențe instant la anumite obiective care îți permit, cum ar fi Trafic sau Conversii.

- Pagina de Facebook: poți crea audiențe cu persoane care au interactionat cu pagina ta de Facebook

- Audiențe Asemănătoare (Lookalike): audiențe care seamănă cu cei care au interacționat cu afacerea ta.
Aici poți alege o sursă, sa zicem Vizitatorii Website-ului din ultimele 30 de zile și pe baza acelei audiențe, Facebook va căuta oameni care seamănă mult cu cei care au ajuns pe Website-ul tău.
La mărimea audienței de Lookalike, poți seta un procent de la 1% până la 10%.
Cea mai recomandată e 1%, fiindcă aici Facebook va găsi oameni foarte apropiați în comportament cu cei care au interacționat deja cu afacerea ta.
Pe măsură ce crești numărul, audiența devine foarte largă și va începe să semene tot mai puțin cu audiență pe care ti-o dorești.

Cap 4: Scurt Checklist – ce verifici înainte de a publica o campanie pe Facebook.
✔ Pixelul să fie instalat.
✔ Evenimentele setate și funcționale.
✔ Ai o modalitate de plată adăugată.
✔ Ai o audiență creată direct din Audience/Audiences.
✔ Ai catalogul de produse integrat(dacă ai e-commerce).
✔ Ai un obiectiv setat.
✔ Ai un text și o imagine pentru campanie.
✔ Ai un buget pentru campanie/Adset.
✔ Îndeplinești Politica de reclame Facebook(e important să fii la curent).
Capitolul 5: Măsurarea și analiza campaniilor în Facebook Ads Manager.
Ne-am ocupat mai sus de chestii tehnice, de cum creezi o campanie, dar după ce ai publicat-o ce faci mai departe?
Sigur nu trebuie să o lași acolo și să uiți de ea. Verifică de 2-3 ori pe zi rezultatele. Abia după primele 2 săptămâni poți să tragi niște concluzii.
E important totuși, să nu faci modificări la campanie, mai ales după ce pornește și e Activă.
Las-o să ruleze 4-5 zile, timp în care va strânge date. Dacă vei interveni în timpul ăsta să tot faci modificări s-ar putea să-ți corupi singur campania.
Nu te speria dacă nu vezi rezultate imediat.
Mai nou, Facebook a implementat faza de Learning(învățare) la campanii. Asta înseamnă că din momentul în care campania ta a fost Activată, ea învață.
Și mai specific, învață din acțiunile pe care le fac oamenii asupra campaniei tale.
Cum ziceam și mai sus, ca Facebook să optimizeze foarte bine campania ta pe obiectivul Conversii și evenimentul de Achiziții, trebuie să strângă undeva la 40-50 de conversii. Abia ulterior va reuși să ajungă la acel public cel mai înclinat să facă acțiunea setata de tine.
Ce Metrici trebuie să urmărești în Facebook Ads Manager?
La o prima vedere în interfața de Administrare reclame, acolo unde creezi reclamele tale, vei vedea foarte multe coloane.
Facebook Le pune by default așa, dar tu le poți personaliza prin butoanele astea două din dreapta ce apar deasupra reclamelor tale:

- Butonul de Coloane: Performanțe. Așa va fi prestabilit de Facebook și va arăta doar anumite coloane. Însă de unele nu ai nevoie.

Din lista de mai sus, cea mai utilizata e ”Personalizează coloanele”. Aici poți să bifezi și debifezi, exact ce te interesează. Și vom bifa cei mai utilizați indicatori de măsurare, pentru a-i putea explica.
Pentru o vizualizare mai bună și o analiza amănunțită, e important să selectezi campania ta:

Apoi dai click pe Seturi de reclame și selectezi Ad Setul care te interesează:

Și mergi la Reclame, unde vei adăuga următoarele coloane cu ajutorul Personalizare coloane:

Voi explica cei mai folosiți indicatori pentru a măsura rezultatele. Așa că iți recomand, dacă obiectivul tău nu e neapărat să măsori Achizițiile, selectează doar ce te interesează să vizualizezi.
Pentru că în general facem campanii pe Facebook Ads pentru a vinde un produs sau serviciu, am ales din lista de mai sus 10 indicatori de măsurare, cei mai importanți:
- Strategia de licitare: atunci când setezi campania ta, ai posibilitatea să stabilești strategia de licitare pentru campania ta.
Întrebarea aici e: vrei să controlezi costurile reclamei tale?
Dacă NU: lași default cum e setat deja în Facebook și anume – Cel mai mic cost (Lowest cost). Facebook va încerca să-ți aducă rezultate la costuri cât mai mici, dar fără să ai control asupra costurilor. E cel mai recomandat.
Dacă DA: aici ai următoarele variante prin care poți controla costul reclamei tale.

Selectezi pentru ce vrei să optimizezi reclama și costurile: Link clicks, Landing page views, Impressions, Daily unique reach. După care alegi una din variantele de mai sus.
De reținut: cu cât vrei să controlezi mai mult costurile reclamelor tale, cu atât mai greu vei găsi oportunități la cele mai mici costuri și cu rezultate maxime. Se recomandă doar la strategiile mai avansate și când ai ceva date concrete din anumite campanii.
Să zicem că rulezi o campanie pe Facebook de ceva vreme și știi cam care sunt costurile per acțiune/conversie și vrei să rămână aceleași. Atunci poți seta la campania ta un cost control, ca să obții rezultate la același cost rentabil pentru tine.
- Buget: aici se afișează bugetul alocat Campaniei sau Setului de reclame.
Dacă ai setat bugetul per Campanie, atunci vei vedea suma alocată în coloana cu Campanii.
Dacă setezi bugetul per Set de reclame, vei vedea suma alocată în coloana Seturi de reclame.

- Rezultate: în timp îți vei stabili un reflex și această coloană va fi primul lucru la care te vei uita când vei deschide Ads Manager. Aici vezi rezultatele tale în funcție de Obiectivul ales.

- Afișări: aici vezi de câte ori a fost afișată reclama ta. Dacă rulezi o campanie de Awarness(din prima categorie de obiective) ar trebui să dai un ochi mai des pe acest număr, fiindcă îți va spune cât de expus a fost brandul tău audienței. Oricum, chiar dacă o persoana a văzut reclama ta, nu înseamnă că a și reținut cine ești/ce faci.
- Cost per rezultat: în această coloană vei vedea costul mediu per rezultat, rezultatul fiind ceea ce alegi la nivel de Obiectiv.

Costul se calculează astfel: suma totală cheltuită per Campanie sau per Setul de reclame / numărul de rezultate.
Să zicem că s-au cheltuit 174,89 de lei și avem 9 rezultate. Dacă facem împărțirea după formula de mai sus, vom avea un cost de 19,43 de lei Cost per rezultat.
- CPC(cost per link click): în această coloană vei vedea costul mediu pe fiecare click făcut pe reclama ta. Se calculează împărțind suma cheltuită la numărul de click-uri pe link.
- Click-urile pe link: reprezintă suma tuturor click-urilor făcute pe reclama ta, include butoanele de call to action, click-uri pe imagine, etc.
- CTR(click through rate): reprezintă procentul oamenilor care au văzut anunțul tău și-au dat click pe el. Se calculează împărțind numărul de link-uri la numărul de Afișări.
- Cost per achiziție: indică un cost mediu per achiziție/cumpărătură. Aici trebuie mare atenție la costuri.
Trebuie să stabilești înainte, cam câți bani ar trebui să cheltuiești pe fiecare nou client, ca să faci profit și să fie rentabil pentru tine. Dacă în medie cheltuiești 20 de lei să aduci un om care îți cumpără de 200 de lei, pare un cost destul de ok.
Dar dacă cheltuiești 80 de lei pe un om care cumpără de 100 de lei, poate nu e din prima profitabil, însă dacă ești un e-commerce și stabilești o relație cu clientul, s-ar putea să mai cumpere de la tine și abia la a doua sau a treia cumpărătură să începi să faci profit.
10. Frecvența: în această coloana vei vedea, în medie, de câte ori a văzut un singur om reclama ta.
Studiile spun că în campaniile de generare lead-uri sau conversii, o frecvență de 9 poate crește costul pe click cu până la 160%. Practic, când cineva a văzut anunțul de 9 ori, fie deja a dat click pe reclamă, fie nu e interesat să facă nicio acțiune.
În cazul campaniilor de branding, o frecvență mai mare e de dorit, fiindcă vrei ca oamenii să vadă de cât mai multe ori reclama, să te țină minte. Aici ar trebui menținută, în medie, o frecvență de 10.
Când frecvența e prea mare, recomandarea ar fi să faci o schimbare în creative (vizual, text), oamenii se vor sătura să vadă același lucru de prea multe ori.
Și pe lângă personalizarea coloanelor, mai există posibilitatea de defalcare a campaniilor/reclamelor tale.
- Defalcare.
Exista 4 metode de defalcare a reclamelor. În funcție de: TIMP, LIVRARE, ACȚIUNI și CREATIVE DINAMICE.

Exemplu 1: defalcare în funcție de TIMP. Să zicem că ai o campanie care a rulat pe mai multe luni și vrei să vezi creșterea sau performanța pe fiecare lună de promovare. Selectează din lista, Luna și vei vedea rezultatele pe fiecare lună în parte de când a început și până s-a încheiat sau până în prezent. La fel și cu celelalte opțiuni pe zi, săptămână sau 2 săptămâni.
Exemplul 2: defalcare în funcție de LIVRARE. Aici poți vedea mai multe detalii despre publicul care a interacționat cu reclama ta. Vârsta, sexul, locații, device-uri, poziționarea reclamelor.
Cele mai interesante sunt aici vârsta, sexul și interacțiunile în funcție de dispozitive folosite. Astfel, înveți mai multe despre publicul tău țintă. Te va ajuta să optimizezi mai bine audiența și să ajungi la rezultate mai bune.
Exemplul 3: se face defalcare în funcție de ACȚIUNI. Poți vedea tipul de reacții la postări, dispozitivele de pe care au venit cele mai multe conversii, dacă ai campanii cu video și sunet poți vedea câți oameni au văzut clipul cu sunet și câți fără sunet. Dacă mulți văd un clip fără sunet și nu ai o subtitrare, te poți gândi să adaugi una pentru a menține oamenii captați.
Exemplul 4: se face defalcarea în funcție de CREATIVE DINAMICE. Când faci o campanie care se va livra dinamic, adică nu setezi tu exact ce imagine, cu ce text să se afișeze iar Facebook optimizează multiple variații, aici poți vedea performanțele creativelor tale. Ce titluri, ce imagini, ce descrieri au fost mai bune.
Și cu asta închei și ultimul capitol din acest ghid despre Facebook Ads Manager.
Nu uita că oricând te poți întoarce la ghid dacă te lovesti de necunoscute.
Iar dacă mai ai întrebări, te poți alătura grupului nostru pe Facebook unde găsești mulți marketeri pasionați care fac asta zi de zi și te pot ajuta cu sfaturi.
Spor la campanii cu rezultate măsurabile și profitabile! ^_^