Cum să faci publicitate online - SMARTERS Grow

Dacă ești serios interesat despre cum să faci promovare online, ești în locul potrivit.

Astăzi vei învăța cum să faci publicitate pe Facebook, Google și folosind celelalte principale modalități care funcționează și în România.

În plus, vom vedea și câteva metode de publicitate online gratuită.

Pregătit(ă)? Să-i dăm drumul!

Ce este publicitatea online

Publicitatea online, adesea numită și marketing online sau publicitate pe internet este o formă de promovare a afacerii care se folosește de internet pentru a livra mesaje promoționale unui public țintă.

Cu alte cuvinte, publicitate „tradițională” = promovare prin ziare, radio, TV etc.

Publicitate online = promovare prin internet.

Ce aș vrea să menționez însă e diferența dintre publicitate și marketing.

Deși de multe ori sunt folosite cu același sens, există totuși o diferență între ele:

Umbrela-marketing

Marketingul reprezintă o funcție a unei organizații, o umbrelă mai largă care include, alături de publicitate, și vânzări, PR, social media etc. Pentru cei care folosesc conceptul de growth hacking, include chiar și strategia de produs.

Dacă ar fi să luăm toate etapele prin care trece un client, de la a auzi de noi până la a cumpăra sau chiar a ne recomanda, publicitatea se ocupă de fazele de notorietate și atragere.

Parghiile de crestere a unei afaceri

Deci să nu uiți să ții cont și de celelalte pârghii de creștere a unei afaceri. Poți citi mai multe despre ele aici.

Buuuun, acum că am definit puțin termenii, să vedem cum facem mai exact publicitate online.

În România, când vorbim despre acest termen, principalele modalități sunt:

Publicitatea pe Facebook & Instagram

Publicitatea pe Google

Publicitatea prin alte platforme de cumpărare reclame

Cumpărarea de reclame direct de la proprietarii unui site

Publicitatea pe LinkedIn

Mai avem și câteva metode „gratuite”. Personal eu nu le consider ca făcând parte din publicitate, dar le vom dezbate la final.

Să le luăm pe rând:

Publicitate pe Facebook

Când vorbim despre publicitatea pe Facebook vorbim în primul rând de Facebook Ads.

Deși promovarea pe Facebook se poate face prin mai multe moduri, cum ar fi crearea de postări pe pagină (organic) sau crearea și administrarea unui grup, Facebook Ads reprezintă vârful de lance al publicității pe această platformă.

Celelalte modalități reprezintă strategii separate, despre unele am scris aici.

Hai să vedem cum creăm prima reclamă pe Facebook.

1) Creează contul de reclame / Intră în contul pentru crearea reclamelor

Primul pas pentru a face publicitate pe Facebook este să intri în contul din care poți crea reclame.

Pe profilul personal, în dreapta sus, click pe acea săgeată cu vârful în jos, apoi dă click pe opțiunea Creează reclame pentru a intra în secțiunea de Administrare reclame (Ads Manager).

Creare prima reclama si creare cont promovare facebook

Tot ceea ce urmează să facem va fi în Ads Manager. De aici vom crea reclame, vom selecta oamenii cărora vrem să le afișăm reclama noastră, vom vedea cât ne costă reclamele și multe altele.

2) Alege scopul reclamei tale

Următorul pas este să alegem ce vrem să obţinem prin reclama noastră. Vrem să creştem numărul de like-uri al paginii, să creștem numărul de vizualizări al unui video, să creăm o reclamă care duce pe un site etc.

În secțiunea Administrare reclame (Ads Manager), după ce am dat click pe Creează reclame, găsim toate acele obiective. Aici avem de ales între o mulțime de opțiuni.

  • Clicuri spre un site web: trimite utilizatorii către site-ul tău web.
  • Conversii pe site-ul web: mărește numărul de conversii pe site-ul tău web.
  • Interacțiuni cu o postare din Pagină: promovează-ți postările.
  • Aprecieri de Pagină: promovează-ți Pagina și obține aprecieri pentru Pagină astfel încât să intri în legătură cu mai multe dintre persoanele importante pentru tine.
  • Instalări de aplicație: obține instalări ale aplicației tale.
  • Interacțiuni în aplicație: mărește numărul de interacțiuni din aplicaţie.
  • Obțineri de oferte: creează oferte pe care utilizatorii să le valorifice în magazinul tău.
  • Vizibilitate locală: adresează-te persoanelor din apropierea afacerii tale.
  • Răspunsuri la un eveniment: crește numărul de participanți la evenimentul tău.
  • Promoții din catalogul de produse: prezintă automat produsele din catalogul de produse în funcție de audiența țintă.
  • Vizibilitatea mărcii: are impact asupra celor cu probabilitate mare de a acorda atenție mărcii tale.
  • Generare de clienți potențiali: Strânge clienți potențiali pentru afacerea ta.
  • Vizualizări de clip video: creează reclame care convinge utilizatorii să vadă un clip video.

Reclama va arăta diferit în funcție de obiectivul pe care îl alegi, iar Facebook va afișa reclama ta astfel încât să îndeplinească obiectivul.

Tipuri de obiective ale reclamelor pe Facebook

În cazul nostru, vom alege opțiunea Trimite utilizatori către siteul web. Alegând această opțiune, Facebook ia în considerare istoricul oamenilor și va arăta reclama ta oamenilor cu cea mai mare probabilitate de a da click.

Notă: Este dincolo de scopul acestui articol să detaliem aspectele specifice ale fiecărui tip de obiectiv. Ce îți putem recomanda este să testezi mai multe variante, pentru a vedea care funcționează cel mai bine pentru tine.

De exemplu, la SMARTERS, am avut rezultate mai bune atunci când am pus descrierea unui eveniment pe site-ul nostru și am trimis oamenii să se înscrie acolo, nu direct într-un eveniment pe Facebook.

În cazul altor clienți însă, contrarul s-a dovedit a fi mai eficient.

În general, pe Facebook plătim pentru 1.000 de afișări sau CPM (așa este calculat costul reclamelor). De aceea, trebuie să vedem ce opțiune ne aduce randamentul maxim pentru pentru suma investită. Pentru că, dincolo de aceste afișări, ne interesează câți oameni dau click pe reclamă și într-un final cumpără.

3) Creează contul și alege setările acestuia

După ce ai ales obiectivul, dă-i un nume contului, apoi click pe Creează un cont de publicitate (Create ad account).

La următorul pas, poți selecta limba, țara contului, moneda și fusul orar.

FOARTE IMPORTANT! Mare grijă la alegerea monedei și a fusului orar. Odată ales fusul orar, nu îl poți schimba decât creând alt cont de reclame. Iar dacă rezultatele sunt raportate după ora Pacificului… nu îți vor fi prea utile

4) Alege cui vrei să arăți reclama

Acum urmează partea cea mai frumoasă a publicității pe Facebook: targetarea foarte specifică. În această secțiune alegi cui vrei să fie afișată reclama.

Optiuni Promovare Facebook Ads

Poți alege să arăți doar persoanelor cuprinse între anumite vârste care fac parte dintr-un anumit oraș. Sau chiar mai specific de atât, doar celor care locuiesc într-o anumită zonă din oraș.

De asemenea, poți alege oameni în funcție de comportamente și interese.

De exemplu, dacă ai un magazin online de cadouri, poți alege să afișezi reclama persoanelor ai căror prieteni își serbează ziua de naștere în următoarea perioadă.

Sau dacă vinzi lucruri pentru casă nouă, poți să îi alegi doar pe cei care s-au mutat de curând.

Posibilitățile sunt nelimitate. Va trebui să te joci puțin cu opțiunile pentru că nu mi-ar ajunge hârtia (sau ecranul) pentru a le scrie pe toate aici.

Despre alte metode de targetare prin Facebook Ads am scris și aici.

5) Alege bugetul și livrarea

Buget promovare Facebook

Bugetul total înseamnă că suma pe care o introduci va fi împărțită pe toată perioada pe care o alegi mai jos.

Dacă alegi opțiunea buget zilnic, suma pe care o introduci va fi folosită pe zi. Ca să afli suma totală pe care o plătești pentru campanie, va trebui să înmulțești acea sumă cu numărul de zile pentru care vrei să ruleze reclama. De exemplu, dacă ai ales să cheltui 5 lei pe zi pentru 30 de zile, vei plăti în total 150 de lei pe toată campania.

Pentru a merge la ultima parte, apasă Continuă.

6) Alege imaginea și textul reclamei

Ultimul pas pentru a crea o reclamă pe Facebook este să alegi imaginea/videoclipul și textul. Ai de ales între a arăta o imagine, mai multe imagini, un videoclip sau un montaj (videoclip format din 10 imagini).

Apoi, introdu pagina web unde vrei să ducă reclama și textul reclamei.

Imagine si text reclame Facebook

Ai grijă ca pagina pe care ajung oamenii să coincidă cu textul reclamei. Spre exemplu, dacă faci o reclamă foarte specifică cu un text și o imagine care spune Clătite cu nutella, nu trimite omul către o pagină pe care este un meniu cu diferite feluri de mâncare în speranța că va cumpăra mai mult.

Poți vedea toate dimensiunile reclamelor pe Facebook într-un infografic pe care l-am creat aici.

Și… felicitări, ai terminat! Ai creat prima reclamă pe Facebook.

Mai sunt două lucruri foarte importante atunci când începi promovarea prin Facebook ads: instalarea Facebook Pixel și setarea măsurării conversiilor. Poți citi despre ele aici.

Metode de publicitate pe Facebook

Sunt curios, știai că poți arăta o reclamă șoferilor de camion din România? Că Facebook îți permite să-i targetezi foarte specific pe aceștia?

Sau, știai că pe Facebook:

  • Poți pune un punct pe hartă și să arăți reclama doar oamenilor care se află pe o rază de câțiva km în jurul acelui punct?
  • Sau că poți arăta o reclamă oamenilor a căror zi de naștere se apropie?
  • Sau că poți promova o postare în rândul angajaților unei companii?

Una dintre lecțiile pe care le-am învățat foarte devreme în aventura noastră cu Facebook Ads e faptul că puterea de targetare este probabil cel mai mare avantaj pe care ți-l poate oferi această platformă.

Deși unul din cele mai cunoscute instrumente de marketing digital în România, cred că Facebook este printre cele mai subutilizate sau greșit folosite platforme de marketing.

Am rămas surprins să văd, chiar și în rândul unor companii mari, cât de greșit abordează promovarea pe Facebook și cât de puțin cunosc acest instrument.

Cred că cel mai mare șoc a fost să văd că majoritatea dau Boost din pagină, nu din Ads Manager. Problema este că dacă dai boost de aici:

Cum sa nu dai boost pe Facebook

pierzi foarte multe opțiuni de promovare și targetare a audienței, mare parte dintre cele pe care le-am prezentat mai sus.

Așa că atunci când creezi o campanie de promovare pe Facebook, fă-o așa cum ți-am arătat mai înainte: din Ads Manager.

Asta a fost, foaaaarte în mare, publicitatea pe Facebook. Sper că ai reușit să îți faci o privire de ansamblu și dacă mai ai nevoie de informații citește articolele/ghidurile acestea:

De asemenea, acest Ghid de Content Writing te poate ajuta să scrii reclame mai eficiente.

Publicitatea pe Instagram

Fiind deținut de Facebook, publicitatea pe Instagram se face în același mod cu cel descris mai sus.

Practic, când creăm o campanie de promovare pe Facebook putem alege și Instagram ca mediu de afișare a reclamelor.

Instagram Placement reclame

În general, recomandăm campanii care sunt gândite/destinate specific pentru Instagram.

Pe de o parte pentru că aici formatul ideal al imaginilor este 1:1, deci pătrat (reclamele pe Facebook au format 1.9:1). Deci dacă pur și simplu bifăm ca reclama de pe Facebook să se afișeze și pe Instagram nu ne folosim la maximum de spațiul pe care îl poate ocupa.

Pe de altă parte, pe Instagram putem publica doar imagini și video-uri. Deci o campanie care are ca obiectiv traficul pe website se va vedea diferit. Titlul dispare, vedem doar descrierea postării.

Exemplu reclama Instagram

În plus, pe Instagram funcționează cel mai bine promovarea pentru produse care arată bine din punct de vedere vizual. Și noi, cu reclamele noastre, trebuie să ne adaptăm platformei și a tipului de conținut pe care oamenii îl așteaptă.

Ah, apropo, poate vrei să ne împrietenim pe Instagram? ^_^

Publicitate pe Google

Cunoscută și sub numele de Google Adwords, când vine vorba de publicitatea pe Google, avem mai multe posibilități:

  • Search Ads
  • Display Ads
  • Video Ads
  • App Ads

Tipuri de obiective Google Adwords

Search Ads sunt reclamele pe care le vedem atunci când facem o căutare pe Google. Acestea apar deasupra rezultatelor organice:

Display Ads, sau Google Display Network reprezintă o rețea de site-uri partenere Google pe care putem afișa reclamele noastre.

Video Ads se referă la promovarea pe platforma YouTube în primul rând.

App Ads ne permit să afișăm reclame pe anumite aplicații din Google Play.

Să le luăm pe rând:

Publicitate prin Google Search Ads

Aceasta este cea mai bună strategie de publicitate online prin care să răspunzi cererii pentru un produs.

Cu alte cuvinte, dacă oferi ceva ce oamenii caută activ, primul loc în care ar trebui să faci publicitate este Google Adwords – Search Ads.

Exemplu de reclama Google Adwords

Această metodă îți permite să licitezi doar pentru cuvintele cheie care te interesează. De asemenea, plătești doar atunci când cineva dă click pe reclama ta.

Să spunem că vinzi uși de teracotă în partea de vest a țării. Poți (destul de simplu) să creezi o campanie și să licitezi doar pentru cuvinte precum „uși de teracotă”, „firmă uși de teracotă”, „preț uși de teracotă” și așa mai departe și vei plăti doar când cineva dă click pe reclama ta (pe Facebook plăteam pentru 1000 de afișări).

În plus, reclamele tale vor fi afișate doar în județele/orașele pe care le alegi.

Despre publicitatea online prin Search Ads am mai detaliat aici, îți recomand să arunci o privire peste articol.

Publicitatea prin Google Display Ads

Dacă Search Ads ne ajută să răspundem cererii pentru un produs, Display Ads ne ajută să creăm această cerere sau să facem branding.

Cum spuneam și mai sus, există o rețea de site-uri care au acceptat să devină parteneri Google și să afișeze reclame pe site-urile lor.

Această metode de publicitate online ne permite să ajungem la aproape toți oamenii care folosesc internetul. Sunt enorm de multe site-uri, și în România, care fac parte din această rețea.

Poți recunoaște reclamele create prin Google Adwords după semnul acesta din colțul dreapta sus.

Exemplu reclama Google Display Network

Aici ai posibilitatea atât de a arăta reclame în funcție de anumite teme/cuvinte cheie, cât și de a alege manual site-urile pe care să fie afișate.

De exemplu, dacă vinzi haine pentru bebeluși, poți targeta site-uri/pagini care au conținut pe această temă.

Sau poți alege alte date demografice și să lași Google să-și vadă de treabă.

Acest mediu de publicitate online este recomandat mai mult pentru campanii de branding, pentru situațiile când vrem să devenim mai cunoscuți în rândul publicului țintă. Deși costul pentru mia de afișări este destul de mic, rata de click este foarte, foarte mică.

Putem și aici să facem campanii de remarketing (similar cu cele de retargeting prin Facebook), deci să „urmărim” cu reclame oamenii care au intrat pe site-ul nostru dar nu au cumpărat.

Publicitatea prin Google Video Ads

Statisticile arată că video marketing continuă să crească în importanță și eficiență. Consumăm din ce în ce mai mult conținut video, o bună parte din el pe dispozitive mobile. Cei de la Reuters prezic că video-ul va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din el va fi consumat de pe dispozitive mobile.

De asemenea, pe lângă faptul că are peste 1 miliard de utilizatori activi, este important de menționat că YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare, după Google. Dacă ai frați/nepoți/cunoștințe mai tinere, probabil ai observat deja cât timp petrec pe această platformă.

Citește și: Cum să-ți promovezi afacerea prin Google Adwords

Publicitate pe LinkedIn

LinkedIn este principala platformă pentru profesioniști din lume. Cu aproximativ 467 de milioane de utilizatori activi lunar (număr în creștere), este probabil principala platformă de publicitate B2B (business to business) din lume.

Unul dintre principalele avantaje al acesteia, dacă nu ești în căutarea unui loc de muncă, este faptul că poți targeta persoanele în funcție de ocupație. Deci este un mod bun de a ajunge la decidenții din companii.

Dar să o luăm mai ușor.

Când vine vorba de publicitatea pe LinkedIn sunt trei moduri principale prin care ne putem promova afacerea:

Sponsored Content

Aceasta reprezintă o strategie nativă de publicitate și anunțul apare direct în feed-urile utilizatorilor LinkedIn. Foarte similar cu postările sponsorizate de pe Facebook.

Sponsored Content Publicitate LinkedIn

Sponsored InMail

Cu această opțiune de publicitate poți afișa reclame în căsuța de mesaje a utilizatorilor. Acestea par foarte similare cu un mesaj trimis manual.

Pe acestea le poți folosi pentru a porni conversații cu potențiali clienți și pentru a-ți promova brandul.

Text Ads

Cea de-a treia principală opțiune de promovare pe LinkedIn ne permite să creăm reclame text similare cu cele de pe Google Display.

Text Ads Publicitate LinkedIn

Cum facem o campanie de publicitate pe LinkedIn

Pentru a începe o campanie de publicitate pe LinkedIn avem nevoie de o pagină de brand. Apoi trebuie să intrăm în Campaign Manager. Dacă nu ai un cont, poți crea unul foarte rapid.

Apoi ne apar cele trei opțiuni de promovare menționate mai sus. O alegem pe cea care ne interesează.

După aceea, alegem pagina, respectiv persoana (pentru Sponsored InMail) de la care vrem să apară ca fiind afișată reclama și continuăm cu partea creativă.

Aici poți găsi un ghid foarte util legat de publicitatea pe LinkedIn.

Partea de targetare este unul dintre punctele forte ale LinkedIn și ne oferă destule oportunități, de la numele companiei, la industria în care funcționează persoana, titlul jobului și multe altele.

LinkedIn Optiuni Targetare Reclame

Din experiență, publicitatea pe LinkedIn este destul de scumpă. Pentru campaniile CPC, cel puțin ultima dată când am verificat, suma minimă pe care o puteai licita era de 2$/click, mult față de ce putem obține prin alte metode de publicitate, cum ar fi Google.

Cu toate acestea, așa cum ar spune un growth hacker, merită să testezi 🙂

Citește și: Growth Hacking – Cum au crescut cele mai de succes startup-uri din lume

Cumpărarea manuală de publicitate

Deși cu ajutorul Google ne putem afișa reclamele pe o mulțime de site-uri din România, site-urile mai mari, cum ar fi cele de știri, au un sistem propriu de afișare a reclamelor.

Dacă vrei să-ți afișezi reclamele pe acestea, va trebuie să le contactezi manual.

Dar nu-ți face griji. Vei găsi foarte ușor, la secțiunea de contact, o adresă de email a persoanei responsabile de vânzări.

Îți recomand această strategie de publicitate dacă ești destul de sigur că publicul tău țintă urmărește acea publicație sau dacă asocierea cu acea publicație îți ajută brandul.

În general, poate ar fi mai util să gândești o strategie de content marketing sau native advertising împreună cu aceste publicații.

Metode de publicitate online gratuită

La începutul articolului am pus „gratuită” între ghilimele pentru că, deși unele metode de publicitate nu costă bani, trebuie să investim alte resurse în ele, cum ar fi timpul.

Câteva dintre metodele noastre preferate de publicitate gratuită sunt:

SEO

SEO, sau optimizarea pentru motoarele de căutare, ne ajută ca site-ul nostru să apară primul atunci când o persoană face o căutare pe Google.

Personal, iubesc SEO pentru faptul că mâine, și dacă nu deschid laptopul, 700-1000 de oameni intră pe site-ul SMARTERS.

Poimâine (dacă nu e weekend) cam la fel ?

În schimb, dacă nu mai postezi pe rețelele sociale sau nu investești în reclame plătite… s-a dus traficul.

Optimizarea pentru motoarele de căutare nu mai este o metodă de publicitate online la fel de complicată precum era acum câțiva ani.

Dacă folosim un CMS (Content Management System) precum WordPress, mare parte din aspectele tehnice sunt rezolvate, trebuie să te concentrezi doar pe conținut și atragerea de link-uri.

Am scris un întreg ghid pe această temă, așa că nu voi insista aici.

Parteneriate ca metodă de publicitate

Un mod de a scurtcircuita atragerea de noi clienți este prin parteneriate strategice cu cei care au același public țintă ca noi. Companii cu servicii/produse complementare cu ale noastre reprezintă un potențial partener iar o astfel de colaborare poate aduce beneficii ambelor afaceri.

Să spunem că reprezentăm o companie care livrează fructe la domiciliu pe bază de abonament. Un partener foarte bun ar fi un comerciant de storcătoare de fructe, blendere sau alte instrumente de care și publicul nostru țintă ar fi interesat.

Putem gândi un parteneriat prin care să oferim ceva exclusiv clienților lor, cum ar fi 50% reducere la prima lună de abonament, iar aceștia să comunice acest lucru listei lor de email sau să adauge un material promoțional în fiecare colet.

Același lucru îl putem face și noi pentru ei.

Un lucru foarte important aici este să nu cumperi/vinzi lista de contacte, astfel faci doar spam (să nu mai zic de penalitățile pe care le riști în urma intrării în vigoare a GDPR).

Emailul, sau mesajul în general, trebuie să vină de la compania/brandul partener, cel pe care potențialul client îl cunoaște și cu care are o relație deja.

E timpul să faci o listă cu potențialii parteneri ai afacerii tale și să vezi cum puteți crește împreună!

Publicitate prin email 

Simplu spus, email marketing reprezintă un canal de marketing direct prin care păstrăm legătura cu o audiență și o trecem pe aceasta de la stadiul de potențial client la client actual cu ajutorul comunicării prin email.

De ce ar trebui să-ți pese de email marketing?

Dacă ești cât de cât interesat de social media marketing ești deja obișnuit cu mersul lucrurilor. Apare o platformă nouă social media, tot mai mulți oameni își fac cont, apoi oamenii de marketing se alătură și ei. La început aceștia au rezultate extraordinare cu costuri minime. Dar apoi, încet, încet, acestea încep să scadă, până ajungi în situații, cum este cazul astăzi pe Facebook, când doar 3-10% din cei care au dat Like paginii îți văd în medie postările.

Adevărul este că în social media marketing, precum și în alte strategii de marketing, noi nu deținem controlul comunicării cu audiența. Oricât de bine ar merge lucrurile la un moment dat, depindem totuși de schimbările ce pot avea loc în cadrul acestor platforme.

Nu este și cazul email marketing-ului. Principalul avantaj al acestui canal de comunicare este faptul că tu deții controlul relației cu audiența. Nici un CEO nu poate veni să-ți spună că dacă vrei să ajungi la audiența ta, trebuie să plătești în plus.

Chiar dacă, să spunem, faci o schimbare de la o platformă de email la alta, lista cu adresele de email este tot a ta și îți poți continua treaba fără mari probleme. Dacă vrei să treci de pe Facebook pe Snapchat însă…

Ce avantaje mai are email marketing ca metodă de publicitate:

a) Poate fi automatizat.

Este visul oricărui antreprenor sau om de marketing să aibă o mașinărie automată care să genereze vânzări. Email marketing este instrumentul cel mai apropiat de perfecțiune pentru a reuși acest lucru și vom vedea mai jos cum o putem face și noi.

b) Ai costuri mici.

Platformele de marketing sunt mult mai ieftine comparativ cu alte metode de a face marketing. Costurile acestora variază de la zero la câteva sute de dolari pe lună, în funcție de câți abonați avem.

c) Foarte eficient în creșterea vânzărilor.

Email marketing-ul este printre cele mai bune instrumente de marketing online pentru a converti potențialii clienți. În special în partea de jos a pâlniei de vânzări, sunt puține modalități mai bune de a transforma potențialii clienți în clienți plătitori.

Și aici am scris un întreg ghid pe această temă, așa că te invit să-l citești.

Instrumente gratuite

Cui nu-i plac lucrurile gratuite? Mie cu siguranță da. Și aparent nu sunt singurul.

Acum câteva zile am văzut o prietenă care lucrează ca inginer într-o corporație, și câștigă foarte bine, dând share la un concurs pe Facebook pentru o reducere. E ceva magic, ceva ce ne atrage la cuvântul „gratuit”.

Dar concursurile nu sunt singurul mod prin care ne putem folosi de această afinitate umană pentru lucruri gratuite.

O altă strategie de marketing extrem de eficientă și creativă este de a crea un instrument util, ceva legat de domeniul nostru de activitate, pe care să-l oferim gratuit.

Aceste instrumente pot lua foarte multe forme:

  • Extensii pentru browsere;
  • Site-uri;
  • Software;
  • Integrări cu diferite instrumente și CMS-uri (Content management System);
  • Website graders;
  • Documente în excel (Checklists, Instrumente de calcul, Notițe);
  • Etc.

Ideea de bază este de a găsi ceva util pe care să-l poți oferi oamenilor.

Internetul este plin de ebook-uri și alte documente care zac nedeschise în folderul de „Downloads”. Însă dacă vii cu un instrument, ai o strategie foarte eficientă pentru a te face cunoscut și a genera potențiali clienți.

De exemplu, cei de la GTmetrix au creat un instrument gratuit pentru a testa timpul de încărcare al site-ului.

Strategii de marketing Instrumente Gratuite GTmetrix

Cei de la Hubspot, un instrument de tip CRM, au creat un serviciu gratuit prin care să vezi cât de bine îndeplinește site-ul tău anumite criterii legate de marketing.

Strategi marketing website grader

Dar nu trebuie să fii o firmă software, sau să ai un produs tech pentru a crea un instrument gratuit. Mulți bloggeri de exemplu crează diferite documente în Google Drive accesibile oricui și care te ajută să-ți rezolvi anumite probleme sau să eficientizezi anumite procese.

Fiind ceva util dar și gratuit, oamenilor le este foarte ușor să vorbească despre el, să-l dea mai departe, să facă trimitere prin link etc.

În al doilea rând, pe lângă faptul că ne ajută să ne facem mai cunoscuți, odată oamenii intrați în contact cu instrumentul nostru, vor dori să afle mai multe despre noi, să vadă ce mai avem de oferit.

În plus, poți face ca instrumentul tău să fie accesibil doar dacă oamenii îți lasă ceva date de contact, cum ar fi un email. Iar ulterior te poți introduce și poți menține legătura cu ei prin acest mod.

Vezi de exemplu acest studiu de caz legat de folosirea instrumentelor gratuite și rezultatele pe care le-am obținut.

Publicitate online: concluzii

Publicitatea online este un subiect muuult prea stufos pentru a fi abordat într-un singur ghid/articol, dar am încercat să îți ofer un fel de cuprins.

Acum este rândul tău să intri în detalii legat de metodele de publicitate online care te interesează cel mai mult.

Scopul meu în acest articol a fost în primul rând să îți prezint principalele metode prin care poți face publicitate online în România.

Nu uita să te abonezi și la newsletter pentru a primi sfaturi exclusive, pe care nu le găsești pe blog.

P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, probabil le-ar plăcea și prietenilor tăi. Dar nu avem de unde ști dacă nu-l distribui, nu? 🙂

Mockup Ghid Growth Hacking Romania SMARTERS

Primul ghid de Growth Hacking Marketing din România

 

Învață să îți crești afacerea prin același concept de marketing folosit de companii precum Facebook, Linkedin sau Airbnb.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.

Cum-inscriem-un-site-in-Google-Search-Console

Aproape ai reușit.

 

Lasă-ne adresa de email și te vom redirecționa automat către ghid.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.