
Ce este Growth Hacking Marketing?
Crește-ți afacerea așa cum au făcut-o Facebook, Linkedin sau AirBnb
Pornind de la companii care astăzi au ajuns să schimbe fundamental modul în care ne trăim viața, growth hacking-ul reprezintă cea mai bună metodă pentru a-ți crește afacerea.
În loc să investești sume enorme de bani în idei și campanii de marketing învechite și pe care nu le poți măsura, Growth Hacking-ul propune o abordare modernă și creativă, bazată pe măsurare și testare. Propune în primul rând să te asiguri că ceea ce tu oferi este exact ceea ce oamenii au nevoie și apoi să-ți folosești creativitatea pentru a găsi cele mai eficiente metode de a ajunge la clienți.
Growth hackerii au lăsat la o parte manualul clasic de marketing. Aceștia au o orientare aproape obsesivă spre creștere. Mereu își pun întrebarea „Cum aș putea atrage mai mulți utilizatori sau clienți pentru această afacere?”. Ei evită jargonul din industrie iar cuvinte precum „mind share” sau „branding” nu vor fi niciodată termeni importanți pentru un growth hacker.
Deși această abordare a fost folosită cu preponderență de către startup-uri din domeniul technologic, la SMARTERS credem că poate fi implementată pentru orice tip de afacere. Experiența ne-a dovedit asta.
De ce Growth Hacking Marketing?
Pur și simplu, pentru că ce a funcționat în trecut nu mai e valabil și în ziua de astăzi. Canalele și tacticile de marketing eficiente se schimbă cu o repeziciune amețitoare. Și, poate, cel mai puternic argument pentru growth hacking îl reprezintă faptul că un startup nu are resursele unei companii mari pentru a turna bani în marketing. De aceea, trebuie să ne folosim creativitatea și nu „mușchii” pentru a aduce rezultate. Și aici intră în scenă growth hacking-ul.

Creștere, căci altfel…
Diferența majoră dintre un growth hacker și un marketer, general vorbind, e orientarea, aproape obsesia, pe care o au aceștia către creștere. Pentru ei, branding, notorietate și alte aspecte vagi și greu măsurabile sunt ok dacă apar ca efecte colaterale, dar scopul va fi mereu să atragă clienți noi sau să mărească valoarea pe viață a celor existenți.
Dacă nu-l poți măsura, nu există
Deși se bazează și pe experiență și intuiție, un growth hacker are o rigurozitate asemănătoare cu cea a unui om de știință care desfășoară un experiment. Se asigură mereu că are implementate instrumentele necesare pentru a măsura eficiența ideilor și a tacticilor pe care le testează.
Concentrează-te pe client
Un growth hacker știe că mereu clientul și cifrele au dreptate. Acesta va încerca tot timpul să își valideze ideile obținând feedback de la clienți. Mai ales la începutul unei afaceri, această parte de a obține feedback de la clienți este crucială!
Automatizează și scalează
Pentru că este mereu în căutare de noi metode creative pentru a crește afacerea, odată validată o idee de marketing, un growth hacker va încerca să o automatizeze pe cât posibil, pentru a se putea concentra și pe alte idei sau nevoie ale companiei.
Folosește gândirea de tip pârghie
Având o mentalitate de hacker, marketerii care adoptă acest concept încearcă mereu să găsească metode mai ușoare pentru a-și îndeplini obiectivele. Deși testează multe idei și tactici, ei se vor concentra pe cele 20% care aduc 80% din rezultate.

1. Atingerea product market fit
2. Analizează și implementează sisteme de măsurare
3. Definește obiective acționabileși vino cu idei
4. Prioritizează ideile.
5. Implementează și testează.
6. Analizează și optimizează.
7. Repetă.

Noi spunem că da.



Un mic „truc” a dus la o creștere de la 2 de milioane de utilizatori la 200 de milioane. Mai exact, au oferit utilizatrorilor posibilitatea de a-și crea un profil public, care să apară în rezultatele căutării Google.


Tim Ferris
Participă acum la primul curs de Growth Hacking marketing din România destinat afacerilor mici.