Ce se întâmplă
Apple schimbă politica de confidențialitate odată cu noua variantă a sistemului lor de operare și aplicațiile sunt obligate să arate un mesaj prin care utilizatorii trebuie să accepte să fie urmăriți de acestea pe alte site-uri sau aplicații.

Pe lângă asta, Apple limitează cantitatea de date pe care o aplicație o poate colecta despre o persoană și impune reguli stricte legate de folosirea acestor date.
Cum ne va influența asta
Pe scurt: mai puțin decât vorbesc majoritatea experților, intuim noi.
Să le luăm pe rând:
Cum ideea de „urmărire” sperie pe mulți dintre noi, așteptarea e ca aproximativ 50% dintre utilizatorii iPhone să opteze să nu fie urmăriți.
Din această cauză, teoretic și practic, Facebook nu va mai putea urmări exact ce face persoana odată ce aceasta iese din aplicație și intră pe site-ul nostru sau pe alte site-uri.
Asta înseamnă că:
- Se vor pierde date despre conversii;
- Reclamele afișate pe site-uri externe (audience network) își vor pierde din eficiență;
Cum puterea promovării pe Facebook stă în cantitatea de date și optimizările pe care le face algoritmul pornind de la acestea, campaniile își vor pierde din eficiență în cazul utilizatorilor de iPhone.
Cum arată totul în realitate de fapt:
Ca de obicei, panica e mai mare decât era nevoie.
Mai specific:
Greul cu implementarea acțiunilor cauzate de aceste schimbări au fost deja duse și în continuare vor fi duse de către Facebook.
Nu are rost să intrăm în detaliu, dar ideea e că pentru a se conforma cu cerințele Apple, cei de la Facebook au găsit o serie de inovații prin care să respecte regulile dar să și continue să se folosească mai departe date importante.
De exemplu, una dintre inovații o reprezintă fluxul de date. Înainte, după ce o persoană cumpăra ceva de pe site-ul tău, sau intra într-o audiență de retargeting, datele ajungeau direct în contul tău de Ads.
Acum, datele despre conversii ajung într-un fel de găleată comună, abia apoi ajung în contul tău de Ads. Știu că nu are mult sens, dar acest pas intermediar asigură o confidențialitate extra. Similar cu soluția Google de înlocuire a cookie-urilor.
Se pierde din eficacitate, dar nu îndeajuns încât să ne îngrijoreze.
De asemenea, ne așteptăm ca în România impactul acestor schimbări să fie mai mic decât în SUA pentru că numărul de utilizatori de iPhone este mult mai mic procentual decât în Statele Unite unde Apple are aproximtiv 50% din piața de telefoane la nivelul lor de preț.
În România, aproape 20% dintre utilizatori au iPhone. Dacă dintre aceștia jumătate nu acceptă cookie-urile, înseamnă că pierdem date și puterea optimizării pentru 10% din audiența totală.
Desigur, afacerile care au audiență ce utilizează în primul rând iPhone vor fi mai afectate.
De asemenea, tot pentru a se conforma cu condițiile Apple, Facebook a trebuit să reducă din numărul de acțiuni pe care le poate urmări și stoca despre utilizatori.
De aceea, trebuie să alegi maximum 8 evenimente pe care le poți urmări în contul de Facebook Ads (revenim la asta).
Mai sunt alte modificări ce au loc, dar cel mai bine vorbim despre ele când clarificăm ce trebuie să faci tu, nu?
Ce trebuie să știi și să faci
Bun, dacă ai ajuns aici, sper că ești mai liniștit/ă.
Uite la ce trebuie să te aștepți și să faci.
1. Rămâi calm.
Cum spuneam mai sus, dracul nu e așa de negru precum pare.
Îți amintești de GDPR și cum se spunea că era sfârșitul marketingului?
Ha, haha, haha.
2. Așteaptă-te la posibile erori o perioadă
Nu că ar fi ceva nou pentru promovarea pe Facebook. Dar cum continuă schimbările la nivelul platformei, posibil să mai apară erori, să se dea peste cap campaniile etc.
Deci, dacă dai de probleme tehnice…
Exact: nu te panica.
Acum, dacă o să apară nu trebuie neapărat să te gândești la aceasta ca fiind cauza. Dar, știi cum se zice, e bine să nu ții toate ouăle într-un singur coș, mai ales că în perioada următoare ne așteptăm la găuri în coș.
Deci dacă mai poți adăuga un canal de marketing în perioada următoare, e chiar mai recomandat decât de obicei.
3. Important! Verifică domeniul
Acesta este probabil cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci.
Iarăși din motive de securitate cei de la Facebook trebuie să se asigure de două ori că datele ajung unde trebuie după ce ies din „găleată”.
Cum facem asta?
Îți las aici și un link spre o pagina oficială Facebook, în caz că se schimbă ceva față de instrucțiunile pe care le lăsăm noi mai jos.
Dar ale noastre sunt mai ușor de urmărit, spunem noi 🙂
Cum verific domeniul, pas cu pas:
a) Mergi în Business Manager => Brand Safety => Domains.

Dacă îți apare domeniul acolo, totul bine, deja e verificat. Dacă nu:
b) Dă click pe butonul verde.
c) Citește cu atenție ce e pe ecran și copiază codul.
Va fi ceva în genul:
facebook-domain-verification=64f79h2857k29m89i5
d) Adaugă codul la dns records
Mai specific și tehnic vorbind, trebuie să adaugi un TXT record în interfața de unde administrezi găzduirea site-ului.
Dacă totul sună străin, trimite codul pe e-mail celor care se ocupă de găzduire și spune-le că trebuie adăugat un TXT record la nivel de DNS records.
e) După ce ei adaugă, mergi înapoi la secțiunea de domains din Business Manager și dă click pe „Verify/Verifică”.
De obicei, după ce e adăugat codul, durează 24h până ne funcționează butonul.
Buuun, acum că am rezolvat cu asta, să mergem la pasul următor:
4. Alege evenimentele pe care vrei să le poți urmări de acum încolo
Mai ții minte că menționam de mai multe ori limitarea cantității de date colectate.
Ei bine, de acum încolo, fiecare cont de Facebook Ads are voie să urmărească maximum 8 evenimente (pe lângă cel de bază, de vizualizare pagină).
Pentru a alege aceste evenimente:
a) Intră în contul de Facebook Ads
b) Mergi la Events Manager
Apoi dă puțin scroll și vei vedea un tab cu Aggregated Event Measurement.

c) Amu’ dă click pe butonul albastru „Configure web events”.
d) Click pe domeniu
Dacă ai acces la mai multe domenii, caută-l pe cel care te interesează acum.
e) Click pe Choose/Edit Events

Ashe, și acum puțină atenție.
f) Adaugă evenimentele în ordinea importanței
În partea din dreapta sus ar trebui să ai un buton verde. Click pe el și alege primul eveniment.
După ce ai terminat cu acesta, click din nou și următorul și tot așa.
Ideea e că vrem să le adăugăm în ordinea importanței pentru noi.
Uite cum arată la noi de exemplu (avem și funcția de magazin online):

Dacă ai magazin online, musai să bifezi opțiunea de Value Optimization. E normal să „consume” 4 evenimente. Merită toate.
Dacă ai un magazin online, ordinea de mai sus e decentă.
Pentru un site de servicii, evenimentele care te interesează vor fi probabil cele de lead/contact și dacă ai setat alte evenimente/conversii personalizate.
Detaliere, de ce e importantă ordinea:
De ce trebuie să fim atenți la această ordine?
Pentru că Facebook poate trimite de acum încolo doar 1 eveniment către contul de Ads Manager.
Va trimite acțiunea cea mai de sus pe care a făcut-o o persoană de pe scara pe care am ales-o noi.
De exemplu:
- Omul intră pe site, vede un produs, îl adaugă în coș și pleacă. Facebook va trimite evenimentul de adăugare în coș.
- Dacă intră și cumpără, îl va trimite pe cel de achiziție.
- Dacă doar vede produsul, va trimite view content.
Te-ai prins deja de idee.
5. Stai calm
O să vezi în contul de Facebook Ads tot felul de avertizări în perioada următoare, chiar și pentru lucruri pe care le-ai făcut deja.
E bine să verifici din nou, dar în general vor fi și lucruri de care nu trebuie să te îngrijorezi.
Dacă apar alte lucruri importante de făcut, vom actualiza acest articol. Așa că poți să-l salvezi și să-l ții undeva la îndemână.
Apropo!
6. Implementează măsurarea prin conversions API (ca un ardelean)
Momentan, datele despre conversii se trimit la nivel de browser. Practic, în momentul în care un utilizator face o acțiune cheie pe site-ul tău, comunicarea cu Facebook se face prin intermediul browserului utilizatorului.
Daaar când cookie-urile nu vor mai funcționa corect, se pot pierde date.
De aceea, vrem să implementăm un mod direct de comunicare între site-ul nostru și Facebook.
Acesta este Conversions API, un mod de comunicare server-server.
Modul de implementare depinde de tehnologia site-ului tău etc. și îți recomandăm să citești despre subiect.
Mai ales că poți să sari din lac în puț – să dai de alte probleme de măsurare, de dublarea evenimentelor etc.
De aceea nici noi la SMARTERS nu ne-am grăbit cu asta. Așteptăm ca soluțiile de integrare să se matureze puțin. Dar e pe lista de priorități
Alte lucruri de știut
Acum poate dura până la 2 zile ca o conversie să apară în cont
Mai ții minte găleata? Uneori va dura mai mult până ce Facebook poate lua conversia ta de acolo și să ți-o trimită ție.
Deci e posibil ca dacă te uiți la vânzările pe azi cifrele să nu arate bine, dar dacă mâine intri și te uiți la datele de azi să arate altfel.
Deci:
- Nu te panica;
- Lasă mai mult timp campaniilor înainte de a le închide dacă nu performează;
- Consolidează contul;
Asta cu consolidatul merită menționată și separat:
Consolidează contul
Ce înseamnă asta?
Să ai mai puține campanii și grupuri de reclame. Practic, dacă e cazul, să iei campanii diferite acum și să le unești, să ai mai multe grupuri de reclame și reclame.
Sincer, și la conturi cu bugete de 10-20.000€ euro pe lună maximum 5 campanii pot fi de ajuns.
De ce?
Cu cât o campanie/un grup de reclame generează mai multe conversii pe săptămână, cu atât se va optimiza mai bine și va aduce rezultate și mai bune.
E și mai important pentru că acum pentru că o parte dintre date și conversii se vor pierde pe drum. Deci va fi mai greu ca grupurile de reclame pe care le avem să aibă șanse (buget) să se apropie de borna recomandată de 50 de evenimente/conversii pe săptămână.
Apropo, Consolidarea Contului e unul dintre pilonii Metodei Big 5 – filosofia care stă acum la bazele campaniilor de Facebook Ads pe care le implementăm la SMARTERS și care funcționează a naibii de bine.
Poți descoperi toți pilonii în cursul Secretele Promovării pe Facebook.
Ce să faci dacă nu mai vezi ROAS total
Îți e cunoscută această coloană care înainte avea date, dar acum e goală?

Nici o problemă, e normal.
Motivul: campaniile/grupurile de reclame au moduri diferite de atribuire a conversiilor. Pe română, intervalul de timp în care spunem că Facebook ne-a adus o conversie după ce omul a interacționat cu reclama.
Ce poți face:
De acum încolo, asigură-te că toate campaniile au 7 day click or 1 day view/ 7 zile după clic sau 1 zi după vizualizare ca model de atribuire (printscreen imediat). Cred că se vor pune așa by default dar poți verifica să fii sigur/ă.
Dacă ai campanii din trecut care merg bine și vrei să le păstrezi, va trebui să intri la fiecare grup de reclame (ad set), să-l editezi și să dai scroll jos până la secțiunea de Optimization and Delivery și să dai click pe „See advanced options”:

Apoi să alegi 7 day click or 1 day view/ 7 zile după clic sau 1 zi după vizualizare.
Când toate campaniile și grupurile de reclame vor avea această opțiune, vei vedea din nou ROAS total. Până atunci, ori modifici, ori calculezi manual 🙂
Important e să nu te panichezi, datele sunt acolo.
