Strategii de preț: cum stabilești prețul corect pentru produsele sau serviciile tale
Știai că 80% dintre consumatori spun că prețul este cel mai important lucru care le influențează decizia de cumpărare?
Ei bine…
Dacă vrei să știi cum să alegi prețul corect pentru produsele sau serviciile tale, ai ajuns în locul potrivit!
Am scris un ghid complet care te va ajuta să înțelegi cum să îți stabilești prețul pentru produsele sau serviciile afacerii tale, chiar dacă nu ai experiență în domeniu sau nu ai mai folosit strategii de preț până acum.
Alegerea prețului poate fi dificilă, mai ales când ești la început.
O mulțime de antreprenori stabilesc prețuri și iau decizii, fără să se gândească prea mult la consecințe.
În acest fel, pot pierde bani încă din primele luni.
De exemplu, un preț prea mare poate scădea rapid vânzările firmei.
În schimb, un preț prea mic poate afecta profitul companiei pe termen lung.
Din fericire însă, alegerea prețului pentru produsele sau serviciile tale nu trebuie să fie o povară.
Există o mulțime de strategii de preț pe care le poți implementa chiar azi, fără prea mult efort!
Acestea te vor ajuta să îți crești afacerea și să te asiguri că ai făcut totul cum trebuie.
Sună bine?
Atunci hai să vedem despre ce e vorba și ce vei învăța din acest articol:
- Strategiile de preț: ce înseamnă?
- Importanța strategiilor de preț
- 12 tipuri de strategii de preț care te pot ajuta să îți crești afacerea
- 3 exemple concrete de strategii de preț
- Cum stabilești prețul corect pentru produsele sau serviciile tale în 8 pași simpli
- Ce ar trebui să faci în continuare
- 5 greșeli comune pe care le fac antreprenorii atunci când stabilesc prețuri
- Ca și concluzie…
Începem? ?
Strategiile de preț: ce înseamnă?
Strategia de preț este o metodă care te ajută să alegi prețul potrivit pentru un produs sau serviciu, luând în considerare creșterea profitului, comportamentul clienților, sustenabilitatea afacerii sau alți factori relevanți.
Importanța strategiilor de preț
Strategiile de preț te pot ajuta să îmbunătățești performanța afacerii tale, să îți consolidezi poziția de pe piață și să atragi mai mulți clienți.
Realizată corect, o strategie de preț te poate ajuta să:
Creezi o imagine bună despre produsele sau serviciile tale
De multe ori, clienții asociază prețurile prea mici sau prea mari, cu calitatea produselor.
Atunci când alegi prețul pentru lucrurile pe care le vinzi, trebuie să te gândești întotdeauna la imaginea pe care prețul o va crea pentru acestea.
Un preț stabilit corect te va ajuta să creezi o imagine realistă și de încredere despre produsele sau serviciile tale, pentru mult timp.
Atragi și convingi clienții să cumpere
Strategiile de preț te pot ajuta să atragi mai mulți clienți și să îi faci să cumpere de la tine, în detrimentul competitorilor tăi.
De asemenea, poți folosi diverse strategii de preț pe perioade limitate, cum ar fi ofertele speciale sau discounturile la diverse produse, pentru a-i convinge să cumpere.
Construiești încredere și îți consolidezi poziția de piață
Un preț stabilit corect te va ajuta să consolidezi poziția companiei tale pe piață și să obții încredere din partea clienților tăi.
În acest fel, te vei bucura de rezultate excelente, în cel mai scurt timp!
Îți crești profitul
Când vine vorba de profit și venituri… strategiile de preț au un rol extrem de important.
Acestea te pot ajuta să vinzi mai mult în perioadele în care nu ai atât de mulți clienți sau să găsești o cale prin care să menții un flux constant de vânzări, indiferent de circumstanțe.
În acest fel, vei putea anticipa numărul de vânzări și profitul obținut.
Acum hai să vedem care sunt cele mai importante strategii de stabilire a prețurilor, folosite de companiile mari și mici din întreaga lume.
12 tipuri de strategii de preț care te pot ajuta să îți crești afacerea
Am făcut o selecție cu cele mai bune strategii de preț, pe care le poți pune în aplicare chiar azi:
Stabilirea prețului în funcție de costurile de producție sau achiziție
Poate cea mai întâlnită strategie de stabilire a prețului este cea calculată în funcție de costul de producție sau achiziție.
Dacă firma ta produce lucrurile pe care le vinzi, alegerea unui preț este destul de simplă.
Tot ce trebuie să faci este să calculezi costul tău de producție și să adaugi o sumă pentru profit.
Spre exemplu, dacă firma ta produce ceasuri de damă, iar costul de producție al unui ceas este de 100 de lei, tot ce depășește această sumă înseamnă profit.
Dacă vinzi ceasurile cu 150 de lei bucata, profitul tău este de 50 de lei.
Atenție însă, costul de producție include: manoperă, materiale, salarii, contabilitate, taxe, chirie, precum și alte costuri pe care le ai.
Dacă ar fi să punem totul într-o formulă de calcul, ea ar arăta cam așa:
Costul de producție (cost materiale + cost manoperă + taxe + chirie + costuri legate de promovare + altele) + marja de profit = Prețul final
Sfatul nostru este să calculezi toate costurile de producție și să îți pui adaosul ulterior.
Dacă achiziționezi produsele pe care le vinzi de la o altă firmă, formula ta de calcul ar trebui să arate cam așa:
Costul de achiziție + Costuri adiacente (taxe, promovare, salarii, chirie, etc.) + Profit = Prețul final
Când stabilești prețul, nu uita că aici va trebui adăugat și TVA-ul aferent.
Acesta va crește prețul final al produselor sau serviciilor tale, pentru consumatori.
Totodată, e important să verifici și prețurile competiției.
Dacă stabilești un preț prea mic față de competiție, riști ca produsele tale să fie percepute ca fiind ieftine și lipsite de calitate.
În schimb, dacă produsele tale sunt prea scumpe comparativ cu cele alte competitorilor, oamenii vor cumpăra de la ei.
Această strategie de stabilire a prețurilor se potrivește, în general, companiilor care vând produse fizice, și nu celor care vând servicii.
Firmele din zona de servicii au costuri de producție mai mari, motiv pentru care există strategii de preț mai eficiente pentru acestea.
Stabilirea prețului în funcție de principalii competitori
Această strategie presupune cercetarea competiției și a prețurilor alese de aceștia.
Aici, lucrurile sunt destul de simple: dacă vrei să atragi mai mulți clienți, poți stabili prețuri mai mari sau mai mici pentru produsele sau serviciile tale.
Spre exemplu, dacă principalii tăi competitori vând un anumit telefon mobil cu prețuri cuprinse între 3900 – 4100 lei, poți vinde același model cu 3820 lei.
În acest fel, motivezi cumpărătorii care caută cel mai mic preț să vină la tine.
Pe de altă parte, poți seta un preț mai mare, dacă oferi produse sau servicii adiționale sau de calitate superioară.
În această situație, poți motiva prețul crescut prin diferite lucruri pe care competiția ta nu le face, cum ar fi: livrare în 24 de ore, ambalaj cadou, un serviciu foarte bun de suport clienți și așa mai departe.
Adaptarea la prețurile competiției funcționează foarte bine dacă există unul sau mai mulți factori care te diferențiază de aceasta.
Prețurile dinamice
Strategia folosirii unor prețuri dinamice este din ce în ce mai populară în rândul companiilor care vând utilități, a companiilor aeriene și a hotelurilor.
Prețurile dinamice sunt acele tarife care fluctuează în mod constant, în funcție de disponibilitate, cerere, perioadă, prețul concurenței și alți factori.
De exemplu, dacă încerci să îți rezervi un bilet de avion, vei vedea că prețul diferă în funcție de perioadă.
Strategia de stabilire a prețurilor dinamice este foarte eficientă atunci când vrei să te asiguri că toate locurile tale vor fi ocupate sau că poți schimba prețul, în funcție de perioadă, cerere sau chiar… vremea de afară.
Această metodă te poate ajuta să vinzi mai mult și să îți adaptezi prețurile în mod constant.
Stabilirea prețului pe baza calității produsului sau serviciului
Această strategie se referă la prețurile de tip premium.
În general, ele se potrivesc produselor sau serviciilor de lux și persoanelor cu venituri mari, care își permit să plătească un preț ridicat.
Când folosești această metodă, asigură-te că promovarea și brandingul companiei tale se îndreaptă în aceeași direcție: spre realizarea unei prezențe online pentru produse sau servicii de înaltă calitate.
Prețurile promoționale (sau economice)
Această strategie este populară în rândul supermarketurilor și a magazinelor care vând bunuri de bază.
Prețurile promoționale se adresează persoanelor care vor să economisească cât mai mult și care caută oferte speciale.
În spatele acestei strategii, stă ideea vânzării accelerate a bunurilor, la un preț mai mic decât competiția.
Totodată, prețurile economice te ajută să vinzi produsele de pe stoc și să îți crești profitul.
Prețurile freemium
Prețurile de tip freemium (free + premium) sunt folosite, de cele mai multe ori, de companiile din domeniul tehnologiei.
Acestea pun la dispoziția utilizatorilor un abonament gratuit, dar și posibilitatea de a-l actualiza pentru a accesa mai multe funcții (premium).
Un exemplu relevant este cel de la Canva:
Aici, clienții pot alege versiunea gratuită sau una din versiunile premium, facturate anual sau lunar.
Prin folosirea prețurilor freemium, îți poți lăsa clienții să testeze gratuit produsul și poți obține informații prețioase despre aceștia.
În acest fel, construiești încredere în produsul și afacerea ta.
Totodată, dacă anumiți utilizatori optează pentru versiunea gratuită, poți folosi informațiile adunate pentru a-i convinge să cumpere una din versiunile premium!
Prețurile de tip „skimming”
Această strategie de formare a prețurilor presupune lansarea unui produs așteptat de către clienți la un preț ridicat și scăderea acestuia atunci când interesul consumatorilor și popularitatea produsului dispar.
De exemplu, smartphone-ul tău.
Dacă l-ai achiziționat când a fost lansat, ai plătit, cel mai probabil, un preț destul de piperat.
Ulterior, după ce au apărut modele mai noi sau popularitatea acestuia a scăzut, prețul telefonului a fost redus.
Ei bine, cam asta e strategia de tip skimming.
În general, e folosită de companiile care produc bunuri din domeniul tehnologiei, cum ar fi televizoare, telefoane și alte asemenea, cu scopul de a face profit.
Dacă afacerea ta vinde astfel de produse, sfatul nostru este să cercetezi, de asemenea, prețurile competiției și cererea de pe piață.
Informațiile obținute te vor ajuta să înțelegi dacă această metodă e potrivită pentru compania ta.
Stabilirea prețului pe baza valorii percepute de client
Aici ne referim la stabilirea prețului în funcție de cât este dispus clientul să plătească pentru un produs sau serviciu, indiferent de costurile de producție sau de valoarea reală a bunului.
Companiile care folosesc această metodă se bazează pe datele obținute din activități de cercetare și pe interesul manifestat de consumatori.
De asemenea, angajații acestor companii studiază în mod constant profilul clienților ideali.
În acest fel, companiile se asigură că pot utiliza această strategie pentru creșterea profitului și loializarea clienților.
Apropo.
Dacă vrei să știi cum să îți descoperi cei mai profitabili clienți, apasă aici!
Vei afla toate informațiile de care ai nevoie pentru a construi profilul clienților tăi ideali.
Stabilirea prețului pentru intrarea pe piață
În general, această metodă este potrivită dacă ai o afacere nouă și încerci să îți faci loc pe o piață aglomerată.
Ea presupune setarea unor prețuri extrem de mici, comparativ cu prețurile competiției.
Motivul?
Ei bine, atunci când ești la început, ai nevoie de clienți.
În momentul în care afacerea ta începe să obțină primii clienți, poți începe să mărești prețurile produselor sau serviciilor și să le aliniezi cu cele existente pe piață.
Dezavantajul acestei strategii este că, la început, vei pierde bani sau nu vei avea profit.
Cu toate acestea, stabilirea prețului pentru intrarea pe piață o metodă bună de a atrage atenția asupra afacerii tale și de a obține primii tăi clienți.
Stabilirea prețului prin pachete sau oferte speciale
Cu siguranță ai văzut acele oferte de tip 1+1 sau ofertele unde poți cumpăra un pachet promoțional, format din două sau mai multe produse.
Această strategie este folosită de foarte multe companii, pentru a atrage mai mulți clienți și pentru a vinde mai multe produse în același timp.
În acest fel, proprietarii magazinelor se asigură că nu rămân cu produse pe stoc și că pot câștiga încrederea clienților, încă de la început.
Prețuri în funcție de locație sau de orele lucrate
Această strategie se referă la situația în care vinzi produse în țări sau locații diferite, în care există deosebiri economice foarte mari.
De exemplu, prețurile produselor din țările nordice sunt mult mai ridicate față de cele din estul Europei.
Acest lucru se datorează în mare parte puterii de cumpărare, salarilor și diferențelor majore dintre țări.
În schimb, prețurile stabilite în funcție de orele lucrate se referă la alegerea unei taxe pe oră, pe care clientul va trebui să o plătească la final.
De exemplu, acest lucru se întâmplă în cazul freelancerilor, a tarifelor de urgență sau a consultanților profesioniști.
Totodată, poți stabili prețul pe proiect.
Dacă afacerea ta se bazează pe proiecte sau oferă consultanță în diverse domenii, modelul de stabilire a prețului în unul din aceste moduri, poate fi potrivit pentru tine.
Prețurile psihologice
Prețurile psihologice au o influență destul de mare asupra deciziei de cumpărare și, în cele mai multe cazuri, funcționează.
Cele mai întâlnite prețuri din această categorie sunt cele de tip 9,99 lei sau reducerile care creează o „urgență” și expiră după o anumită perioadă.
Acestea sunt folosite pentru a atrage mai mulți clienți și pentru a vinde produse cât mai rapid.
O altă metodă de stabilire a prețului este cea în care incluzi taxele de transport în prețul final al produsului și promovezi transportul gratuit.
În acest fel, oamenii vor fi mai atrași de produsele și ofertele tale speciale.
Totodată, poate îți amintești de situația în care ai vrut să cumperi un produs, iar vânzătorul ți-a prezentat o varianta foarte scumpă din acea categorie.
Când ai refuzat, acesta a venit cu o ofertă specială la un alt produs mai ieftin, pe care intenționa încă de la început să ți-l vândă.
Ei bine, toate aceste tactici se bazează pe psihologia omului și pe factorii care ne fac să credem că am „prins” o ofertă foarte bună.
Acum hai să vedem câteva exemple concrete, folosite de companiile mari din întreaga lume.
3 exemple concrete de strategii de preț
Prețurile dinamice: cazul WizzAir
WizzAir, una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Europa, folosește prețuri dinamice.
Așa cum poți vedea în imaginea de mai sus, prețurile diferă în funcție de perioada pe care o alegi.
Motivul?
Prețurile dinamice oferă companiei aeriene numeroase avantaje, cum ar fi:
- Posibilitatea de a-și crește vânzările (chiar și atunci când nu există foarte multă cerere, compania poate micșora prețurile și poate vinde mai mult);
- Flexibilitate în a stabili prețurile;
- Un avantaj competitiv, mai ales când prețurile competitorilor sunt ridicate.
Strategia prețurilor dinamice funcționează foarte bine și pentru hoteluri, evenimente sau agenții de turism.
Prețurile freemium: cazurile Spotify & Slack
Spotify, una dintre cele mai mari platforme de streaming din lume, folosește strategia de stabilire a prețurilor freemium.
Prin utilizarea acestui model, cei de la Spotify oferă clienților posibilitatea de a asculta muzică gratuit, fără niciun angajament.
Cu toate acestea, dacă utilizatorii vor să descarce melodii pentru a le asculta offline, să evite reclamele sau să ajusteze calitatea sunetului, trebuie să plătească.
În acest fel, Spotify se asigură că cel puțin o parte din clienții care au optat pentru versiunea gratuită, vor trece la unul din abonamentele premium.
Metoda prețurilor freemium funcționează foarte bine dacă vrei să introduci un nou serviciu sau produs pe piață, dar nu numai.
Cei de la Slack sunt o altă dovadă a faptului că această strategie poate face minuni.
Când au intrat pe piață, proprietarii de la Slack au avut un succes fără precedent.
Compania este chiar și acum recunoscută ca având una dintre cele mai mari rate de conversie a clienților care folosesc versiunea gratuită.
Mai exact, 30%!
Practic, 30% din clienții care aleg versiunea gratuită își actualizează opțiunea la un moment dat și plătesc pentru unul din abonamentele premium.
Destul de tare, nu?
Prețurile stabilite pe baza valorii percepute de client: cazul Apple
Încă de la începuturile ei, compania Apple a reușit să inoveze și să atragă clienți dispuși să plătească sume mari de bani.
Motivul principal pentru care oamenii se înghesuie, încă de pe atunci, să cumpere telefoane, laptopuri și alte produse, e simplu.
Cei de la Apple folosesc o tehnologie și o abordare diferită față de restul competitorilor, oferind clienților o senzație de valoare în mod constant.
Chiar dacă costurile de fabricare sunt mult mai mici decât prețul la care vând produsele.
Aici, există două cazuri în care poți folosi strategia de stabilire a prețurilor pe baza valorii percepute de client:
- atunci când produsul sau serviciul pe care îl oferi este semnificativ mai bun decât cele care se găsesc pe piață sau
- atunci când produsul este complet diferit sau inovator.
Acum hai să vedem cum poți pune în aplicare strategiile de preț pentru afacerea ta!
Cum stabilești prețul corect pentru produsele sau serviciile tale în 8 pași simpli
Identifică obiectivele principale ale afacerii tale
Înainte de a alege strategiile de preț pe care le vei folosi, e important să știi care sunt obiectivele tale principale de business.
Acestea te vor ajuta să alegi cel mai bun preț la început.
De exemplu, dacă obiectivul tău este să vinzi un abonament unui număr de 100 de persoane în primele 3 luni de la lansare, cea mai potrivită strategie de preț poate fi cea pentru intrarea pe piață sau strategia freemium.
De asemenea, tot aici trebuie să stabilești dacă firma ta vinde produse sau servicii pentru o altă firmă (B2B) sau direct pentru consumatori (B2C).
Dacă firma ta vinde produse B2B, strategiile de preț vor fi diferite față de cele folosite pentru segmentul B2C.
În general, cele mai eficiente strategii de preț B2B sunt cele destabilite în funcție de valoarea percepută de client sau cele realizate în funcție de principalii competitori.
Determină profilul clienților tăi ideali și segmentul de piață pe care vrei să intri
Știm, poate suna destul de plictisitor…
Însă dacă nu ai făcut până acum profilul clienților tăi ideali, e timpul să treci la treabă!
Acest lucru te va ajuta să înțelegi care sunt nevoile clienților tăi și, cel mai probabil, cât ar fi dispuși să plătească pentru un produs sau serviciu.
Sfatul nostru este să completezi acest template cu informații care răspund la următoarele întrebări:
- Cât este dispus clientul să plătească pentru produsul sau serviciul tău?
- Care este costul estimativ de achiziție a unui client?
- Ce fel de caracteristici sau funcții apreciază cel mai mult la produsul sau serviciul tău?
- Care sunt factorii care ar putea să împiedice clientul să cumpere?
Aproape fiecare proces legat de afacerea ta ar trebui să pornească de la obiective și clienți, indiferent că e vorba de strategia ta de marketing, stabilirea prețurilor sau piața pe care lansezi un produs.
Și că tot veni vorba de piață…
Tot aici, trebuie să identifici clar segmentul de piață pe care vrei să intri.
Acest lucru te va ajuta, de asemenea, să alegi prețul corect pentru produsele sau serviciile afacerii tale.
Stabilește costul real
Când spunem cost real, ne referim la costul de producție sau achiziție.
Am vorbit despre acesta mai sus, unde am explicat cum îl poți afla.
Dacă ai terminat, treci la următorul pas.
Analizează prețurile competiției
Această cercetare te va ajuta să înțelegi unde se situează alte companii și ce strategii de preț poți folosi.
Notează-ți principalii competitori, precum și prețurile pe care le practică… și hai la pasul următor!
Decide cum vor plăti clienții
Pentru a putea stabili un preț, e important să decizi cum vor plăti clienții:
- Pe bucată;
- Per utilizator;
- Pe lună;
- Pe an;
- Pe minut, ore, zile
… și așa mai departe.
În funcție de acest lucru, dar și de restul factorilor enumerați mai sus, vei putea stabili un preț pentru produsele sau serviciile pe care le vinzi.
Alege strategia potrivită pentru afacerea ta
Acum că ai adunat toate datele necesare despre obiectivele companiei tale, despre clienții tăi ideali, despre competitori și costul real al produselor…
E timpul să alegi una sau mai multe strategii de preț, potrivite pentru afacerea ta.
Cum faci acest lucru?
Ei bine…
Sfatul nostru este să alegi 2-3 strategii de preț care se potrivesc cu segmentul de piață, nevoile clienților și modelul tău de business.
Spre exemplu, să spunem că vrei să lansezi o noua platformă de design pentru marketeri, antreprenori și oamenii pasionați subiect.
Acum, hai să presupunem că pe piața respectivă există deja câțiva competitori consacrați.
Aceștia vând diferite abonamente pentru accesul pe platforme, cu prețuri cuprinse între 50 și 100 de lei pe lună.
În acest caz, poți folosi mai multe strategii de preț, cum ar fi:
- Strategia pentru intrarea pe piață, unde poți cere un preț mai mic față de competiție și îl poți crește, apoi, în timp;
- Strategia de stabilire a prețurilor în funcție de cele ale competitorilor, cumulată cu strategia de preț realizată în funcție de costurile de producție sau achiziție;
- Strategia prețurilor freemium combinată cu strategia de stabilire a prețurilor psihologice;
- Strategia de preț cu oferte speciale.
Aici, totul ține de informațiile pe care le ai și de ceea ce crezi că se potrivește cel mai bine pentru afacerea ta.
Odată ce ai stabilit un preț, următorul pas este să…
Vezi care e părerea oamenilor despre prețul ales
Această etapă este foarte importantă, deoarece te ajută să validezi prețul ales.
Degeaba stabilești una sau mai multe strategii, dacă oamenii nu sunt dispuși să plătească un anumit preț.
De asemenea, dacă vorbești cu potențialii tăi clienți și afli ceea ce gândesc despre produsele sau serviciile tale, poți îmbunătăți lucrurile pe care le vinzi, precum experiența de cumpărare a clienților.
Asigură-te că nu încalci nicio normă legală sau etică
Ultimul lucru la care trebuie să fii atent(ă), atunci când stabilești un preț… sunt normele legale.
Asigură-te că nu încalci vreo regulă în privința concurenței neloiale sau a diferitelor practici din domeniu.
Totodată, ține cont de normele etice practicate.
Ce ar trebui să faci în continuare
Odată ce ai ales una sau mai multe strategii, sfatul nostru este să le testezi în mod constant.
Aici, scopul tău este să înțelegi ce gândesc oamenii, ce li se pare mai convenabil, ce face competiția, cum te situezi pe piață… și să actualizezi prețul în funcție de informațiile pe care le primești.
Totodată, ține minte: e important să revizuiești și să adaptezi strategiile de preț după o anumită perioadă.
În acest fel, te poți asigura că prețurile tale reflectă realitatea și nevoile consumatorilor.
5 greșeli comune pe care le fac antreprenorii atunci când stabilesc prețuri
De cele mai multe ori, e dificil să alegi prețul perfect pentru produsele sau serviciile tale, încă de la început.
Tocmai din acest motiv, am făcut o listă cu 5 greșeli comune pe care le fac antreprenorii atunci când stabilesc prețuri.
De exemplu:
Vând produse la un preț mai mic decât ar trebui
Una dintre cele mai comune greșeli făcute de antreprenori este să își vândă produsele la un preț prea mic.
Acest lucru se întâmplă, de obicei, atunci când aceștia nu estimează prețul corect din cauza lipsei de informații.
Spre exemplu, dacă nu faci o cercetare detaliată și nu testezi prețurile înainte de a le stabili definitiv, te poți trezi în situația în care oamenii ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produsul sau serviciul tău și chiar să îl considere lipsit de calitate.
În această situație, pierzi timp, bani, precum și încrederea oamenilor în afacerea ta.
Sfatul nostru este să ai întotdeauna în vedere faptul că cercetarea și discuțiile cu clienții sau potențialii clienți sunt cele mai eficiente lucruri pe care le poți face pentru stabilirea unei strategii de preț.
Nu schimbă niciodată prețul
O altă greșeală pe care o fac antreprenorii este să stabilească un preț care funcționează și să îl lase așa… pentru totdeauna.
Așa cum știi, în cele mai multe domenii, piața, clienții sau chiar produsele, sunt într-o continuă schimbare.
De aceea, e important ca prețul produselor sau serviciilor tale să reflecte realitatea și schimbările care se produc.
Nu ți-ar plăcea să pierzi clienți doar pentru că nu ți-ai adaptat prețurile, nu-i așa?
Nu își segmentează clienții
În primul rând, aici e vorba de antreprenorii care nu realizează faptul că oamenii din publicul lor țintă au nevoi diferite.
De exemplu, dacă o companie vinde un software atât pentru afacerile mai mici, cât și pentru cele mari de pe piață…
Cea mai bună soluție ar fi segmentarea clienților, în funcție de nevoile pe care le au și de bugetul lor estimativ.
Dacă o companie mare își permite să plătească un abonament anual de 2000 de euro pentru un software, o companie la început de drum s-ar putea să prefere plata lunară.
Pune-te întotdeauna în locul celor cărora le vinzi produse și vezi care e cea mai bună opțiune pentru acea situație.
Nu iau în considerare toate costurile
O altă greșeală des întâlnită pe care o fac antreprenorii este faptul că nu iau în calcul toate costurile, atunci când stabilesc prețul pentru produsele sau serviciile lor.
Spre exemplu, unii antreprenori omit costurile legate de salarii, chirie sau taxele pe care le plătesc de fiecare dată când realizează o tranzacție.
Aici, e important să iei în considerare absolut fiecare detaliu și lucru minor care ți se adaugă la cheltuieli.
Nu oferă un tratament diferit pentru clienții loiali ai afacerii
De multe ori, companiile nu își apreciază clienții loiali.
Menținerea unei relații cu un client loial este mult mai importantă (și mai ieftină) decât achiziția unor noi clienți.
Din acest motiv, e necesar să acorzi o atenție specială clienților recurenți.
De exemplu, le poți oferi diverse reduceri pentru a le arăta că îi apreciezi sau poți crea un program de loialitate special pentru ei.
Orice ar fi, ideea e să îi faci să se simtă apreciați.
În acest fel, îi vei face să revină din nou și din nou.
Ca și concluzie…
Prețul constituie o parte importantă a mixului de marketing și a viitorului companiei tale.
Indiferent de caracteristicile produselor sau serviciilor pe care le vinzi, prețul îți poate influența creșterea afacerii pe termen lung.
Un preț stabilit corect îți poate crește numărul de vânzări și îți poate aduce venituri substanțiale.
De aceea, e important să acorzi timp și răbdare strategiilor de preț.
Odată ce ai înțeles cum funcționează fiecare metodă și care sunt nevoile clienților tăi, vei putea lua cele mai bune decizii.
Pe parcurs…
Totul va deveni mai ușor și vei putea crea oferte speciale și strategii care îți vor aduce afacerea pe cele mai înalte culmi.
Iar în timp…
Vei atrage din ce în ce mai mulți clienți și vei avea parte de cele mai bune rezultate!
Află mai multe despre mixul de marketing și care sunt pârghiile de creștere ale unei afaceri în 2022, aici!
Comentarii