Analiza mediului de marketing: tot ce trebuie să știi + framework inclus

Analiza-mediului-de-marketing

Analiza mediului de marketing: tot ce trebuie să știi în 2022 + framework inclus

Analiza mediului de marketing este o etapă esențială pentru succesul și dezvoltarea companiilor de pretutindeni.

În 2022, fiecare organizație are nevoie de o analiză completă și de strategii avansate de extindere și promovare.

Prin urmare, dacă vrei să știi ce înseamnă analiza mediului de marketing și cum te poate ajuta să îți crești afacerea… 

Ai ajuns în locul potrivit!

Am scris un ghid complet despre cum poți face o analiză a mediului de marketing în 3 pași, chiar dacă nu ai experiență în domeniu.

În plus, am adăugat exemple relevante și un template gratuit, care să te ajute pe parcurs.

Deci… ce zici?

Trecem la treabă? ?

Uite ce vei învăța din acest articol:

  • Analiza mediului de marketing: definiție
  • Analiza mediului de marketing: importanță
  • Analiza mediului de marketing: factori externi
  • Analiza mediului de marketing: factori interni
  • Cum poți face o analiză a mediului de marketing pentru o companie în 3 pași: metoda PESTLE + exemple relevante
  • Bonus: template gratuit analiza PESTLE + analiza mediului de marketing
  • Ca și concluzie…

Să-i dăm drumul!

Analiza mediului de marketing: definiție

Analiza mediului de marketing se referă la identificarea factorilor interni și externi care afectează creșterea și funcționarea unei companii.

În același timp, aceasta ajută la îmbunătățirea performanței generale a afacerii și la crearea unor strategii eficiente.

Analiza mediului de marketing: importanță

Indiferent că e vorba de lansarea unui nou produs sau de crearea unor campanii de marketing excepționale… 

E important să înțelegi cum arată mediul de marketing și lucrurile care îți pot influența activitatea.

Pe scurt… O analiză completă a mediului de marketing te poate ajuta să:

  • Iei decizii eficiente care îți pot crește afacerea

Atunci când știi care sunt factorii care afectează performanța afacerii tale și cum arată „imaginea de ansamblu”, deciziile eficiente aproape că vin de la sine.

Fie că vorbim de deschiderea unui nou magazin sau de adaptarea unor strategii de promovare… 

Analiza mediului de marketing te poate ajuta să înțelegi ce se întâmplă pe piața respectivă și cum ar trebui să procedezi. 

Acum, că tot veni vorba de decizii și strategii de business, avem un articol interesant care îți arată tot ce trebuie să știi despre marketing strategic în 2021. Îl poți accesa aici!

  • Descoperi oportunități noi

Prin analiza mediului de marketing poți descoperi oportunități noi prin care îți poți dezvolta afacerea, cum ar fi: identificarea unor potențiali clienți, a anumitor nevoi existente pe piață sau crearea unor strategii de preț…

Și nu numai!

Prin realizarea unei analize a mediului de marketing, poți crea campanii eficiente de promovare și îți poți adapta planurile în funcție de aceasta.

Apropo.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum stabilești prețul corect pentru produsele sau serviciile tale, apasă aici! 

Am scris un articol complet despre cele mai bune strategii de preț.

  • Reduci din riscuri

Pe lângă oportunități, analiza mediului de marketing te poate ajuta să identifici amenințările sau riscurile care pot afecta funcționarea normală a companiei tale.

De exemplu, anumiți factori legali, cum ar fi promulgarea unei noi legi sau modificarea unui articol de lege referitor la export, pot afecta întreaga ta activitate.

De aceea, e important să cunoști toate aceste lucruri.

Acum…

Hai să vedem cum arată factorii interni și externi pe care ar trebui să îi iei în considerare atunci când faci o analiză a mediului de marketing!

Analiza mediului de marketing: factori externi

Factorii externi se referă la cauze externe care influențează activitatea unei companii și care nu depind de aceasta.

Mai exact, aici e vorba de factorii: 

  • Politici;
  • Economici;
  • Sociali;
  • Culturali;
  • Legali;
  • Tehnologici;
  • Ecologici sau de mediu.

În general, acești factori sunt analizați cu ajutorul metodei PESTLE. 

Analiza mediului de marketing: tot ce trebuie să știi + framework inclus
Analiza PESTLE

Vorbim despre ea puțin mai târziu, în capitolul dedicat analizei mediului de marketing.

Acum, hai să trecem mai departe, la factorii interni!

Analiza mediului de marketing: factori interni

Factorii interni se referă la diverse elemente din cadrul unei organizații care se află sub controlul acesteia și care îi pot afecta activitatea.

Analiza mediului de marketing: tot ce trebuie să știi + framework inclus
Analiza mediului de marketing: factori interni

De exemplu, aici putem vorbi despre: 

  • Cultura din cadrul unei companii; 
  • Modul de organizare;
  • Echipamente;
  • Angajați;
  • Practici de management;
  • Sistemul de valori;
  • Misiunea companiei;
  • Obiectivele ei și alte asemenea.

Acum, trebuie să înțelegi că toate aceste lucruri pot avea un impact direct asupra afacerii tale și a modului ei de funcționare.

De aceea, e important să iei în considerare și să analizezi toți factorii interni și externi enumerați mai sus. 

Deci…

Hai să vedem cum poți face acest lucru, în 3 pași!

Cum poți face o analiză a mediului de marketing pentru compania ta în 3 pași: metoda PESTLE + exemple relevante

Identifică factorii interni și externi care îți pot afecta afacerea

Factori externi

Factorii externi se determină, în general, prin analiza PESTLE.

Managerii folosesc această analiză pentru a înțelege impactul factorilor externi asupra companiei și pentru a descoperi noi metode de a îmbunătăți performanța acesteia.

Așadar, analiza PESTLE se referă la factorii:

  • Politici

Factorii politici includ diverse reglementări, acțiuni sau politici guvernamentale care pot avea un impact asupra afacerilor dintr-o anumită zonă și a libertății lor de a tranzacționa.

De exemplu, creșterea taxelor sau restricțiile pentru importul sau exportul anumitor mărfuri pot limita piața sau activitatea unei companii.

  • Economici

Factorii economici se referă la taxe, impozite, decizii fiscale, rata inflației, rata dobânzilor, disponibilitatea creditelor, cursul valutar și alte politici monetare sau fiscale, naționale sau internaționale, care pot afecta activitatea unei companii.

De exemplu, dacă o firmă are nevoie de un împrumut pentru a deschide o nouă sucursală, managerii trebuie să analizeze condițiile de disponibilitate a creditului, rata dobânzilor și politicile fiscale aplicabile în acea zonă.

  • Sociali

Factorii sociali se referă la stilul de viață al oamenilor, la date demografice, religie, comportament, preferințe, valori, implicații culturale, nivel de educație și venituri.

Fiecare țară sau regiune e diferită, iar oamenii au așteptări diferite. 

De aceea, e important să analizezi comportamentul și mentalitatea persoanelor care fac parte din publicul tău țintă și să îți adaptezi strategiile în funcție de acestea.

De exemplu, într-o regiune în care oamenii pun accentul pe nutriție, sport și pe un stil de viață sănătos, deschiderea unei afaceri cu produse BIO sau produse fără zahăr poate avea un real succes.

  • Tehnologici

Tehnologia avansează în mod constant, iar acest progres poate influența performanța unei afaceri și comportamentul consumatorilor.

Aici, factorii tehnologici includ: procesele de automatizare, infrastructura de bază și comunicare, noile descoperiri din domeniu sau platformele tehnologice inovatoare.

De exemplu, automatizarea anumitor procese din cadrul unei companii poate scădea costurile de producție și îi poate oferi acesteia un avantaj competitiv.

  • Legali

Fiecare companie activează într-un mediu legal controlat.

Din acest motiv, e important să cunoști legislația și reglementările din domeniu care pot afecta activitatea firmei tale.

Factorii legali includ diverse legi, reglementări și restricții referitoare la mediu, sănătate și siguranță, ocuparea forței de muncă, concurență, protecția consumatorului sau reglementări ce țin de produs.

De exemplu, reglementările privind protecția consumatorului obligă companiile să aloce resurse prețioase pentru a studia și a publica informații detaliate despre produsele și politicile lor.

  • Ecologici

Factorii de mediu sau ecologici se referă la locația geografică, vreme, climat, legile privind eliminarea deșeurilor, atitudinea oamenilor față de mediu sau reglementarea consumului de energie.

De exemplu, afacerile din domeniul agriculturii sunt afectate în mod constant de starea vremii, de locația geografică și de legile privind eliminarea deșeurilor.

Din acest motiv, firmele din anumite domenii sunt nevoite să țină cont de factorii ecologici care pot influența activitatea lor, în mod constant.

Acum hai să vedem care sunt factorii interni pe care ar trebui să îi iei în considerare!

Factori interni

Factorii interni se află sub controlul companiei și pot influența întreaga sa activitate.

Cei mai importanți și cunoscuți factori interni sunt:

  • Cultura din cadrul organizației

Cultura organizațională se referă la valorile, credințele și comportamentul din cadrul companiei.

Acești factori pot avea un impact direct asupra productivității și performanței unei afaceri.

De exemplu: modul în care managerii comunică cu angajații și gestionează anumite situații, pot afecta productivitatea și rata de creștere a vânzărilor.

  • Viziunea, misiunea și obiectivele companiei

Viziunea, misiunea și obiectivele unei companii definesc motivul pentru care ea există și scopul final urmărit.

Aceste lucruri sunt importante și pot fi folosite pentru a crea strategii eficiente și pentru a le adapta pe cele existente.

De exemplu: în funcție de obiectivele companiei, oamenii de marketing pot defini strategii clare de promovare a produselor și de creștere a numărului de vânzări, pe termen lung.

Apropo.

Dacă vrei să știi ce este și cum poți face marketing pe internet în 2021, apasă aici! 

Vei găsi un ghid complet, la care poți reveni oricând.

  • Sistemul de valori

Sistemul de valori include toate acele componente care fac parte din reglementările interne ale unei companii, cum ar fi: procesele de lucru, practicile de management sau normele organizației.

Aici, ideal ar fi ca angajații să respecte acest sistem de valori și să își desfășoare conform acestuia.

De exemplu: managerii unei companii trebuie să se asigure că angajații respectă normele de lucru, pentru desfășurarea corectă și eficientă a activității generale.

  • Resursele fizice și umane disponibile

Resursele fizice se referă la activele disponibile, iar resursele umane se referă la angajați.

Ambele componente sunt esențiale pentru succesul unei companii, de-a lungul timpului.

De exemplu: o companie care angajează suficienți oameni într-un departament, care se dovedesc a fi foarte eficienți, își poate dezvolta activitatea rapid și poate obține un avantaj competitiv major. 

  • Tehnologia și echipamentele disponibile

Tehnologia și echipamentele din cadrul unei organizații joacă un rol foarte important în dezvoltarea ei, mai ales în ziua de azi.

De exemplu: o companie care știe cum să folosească cele mai noi tehnologii pentru producția anumitor bunuri, își poate scădea costurile și poate crește numărul de vânzări într-un timp relativ scurt.

Acum, e important să analizezi fiecare parte și să cunoști oportunitățile și riscurile relevante pentru afacerea ta.

Să vedem cum!

Identifică oportunitățile și amenințările relevante pentru afacerea ta

Următorul lucru pe care trebuie să îl faci este să descrii oportunitățile și amenințările existente.

Întoarce-te la factorii enumerați mai sus și încearcă să scrii, efectiv, care sunt lucrurile pozitive și cele negative care îți pot influența activitatea.

De exemplu, dacă vrei să deschizi o nouă sucursală într-o anumită țară, poți trece în secțiunea de „oportunități” taxele și impozitele scăzute care ți se cer.

De asemenea, descrie riscurile aferente.

De exemplu, dacă vrei să deschizi un restaurant de tip steakhouse într-o zonă în care oamenii adoptă un stil de viață vegetarian sau țin post foarte des, ia considerare riscul de a avea mai puține vânzări.

Și tot așa. 

Pentru a fi mai eficient(ă), poți folosi template-ul nostru gratuit din ultima secțiune.

Vrei să ai acces la Strategii avansate de marketing ca să înveți să gândești și să acționezi precum cei mai de succes marketeri și antreprenori din lume. Vezi mai multe aici!

Treci la acțiune

Acum, e timpul să folosești această analiză și să integrezi rezultatele în planul tău de business.

Mai exact, poți crea diverse strategii de marketing și poți lua decizii pentru a profita de oportunitățile descoperite.

De asemenea, în privința riscurilor, poți începe să iei măsurile potrivite pentru a evita impactul negativ al factorilor interni sau externi asupra companiei tale.

Apoi, ținând cont de faptul că lucrurile se schimbă rapid… 

Sfatul nostru este să faci o analiză a mediului de marketing și să reiei această procedură în mod regulat.

Șiiii… Surpriză! ?

Am realizat un template gratuit, care te ajută să faci o analiză completă pentru afacerea ta oricând, de oriunde!

Descarcă acum template-ul nostru gratuit pentru analiza PESTLE + analiza mediului de marketing, apăsând aici.

În loc de concluzii…

Analiza mediului de marketing este un instrument eficient prin care poți îmbunătăți performanța afacerii tale.

În timp, fiecare factor analizat îți poate arăta ce funcționează și ce nu.

De asemenea, îți arată cum să oferi oamenilor ceea ce își doresc. 

Cum să îți crești vânzările. 

Cum să eviți situațiile care îți pun în pericol activitatea.

Și nu în ultimul rând, cum să obții cele mai bune rezultate.

Acum, dacă vrei să afli care sunt cele mai eficiente și inovative strategii de marketing pe care le poți folosi pentru a-ți crește afacerea, abonează-te la newsletter-ul nostru!

Îți vom trimite doar cele mai bune informații pe care le avem.

Te așteptăm cu drag!

Related Articles