Cauți un program de făcut logo gratis online pentru afacerea ta? Știm noi câteva!

Program-logo-gratis-online

Dacă ai ajuns aici, înseamnă că ai nevoie de un logo. Ei bine, ești în locul potrivit pentru că

Am creat o listă actualizată cu câteva programe prin care îți poți face un logo gratis online, pe care le-am și testat deja pentru tine.

Când vei termina de citit acest articol, vei fi pregătit să: îți faci un logo profesionist chiar dacă nu ai experiență în domeniu, nu ai foarte mult timp la dispoziție și nu ești dispus să plătești un designer profesionist. Parcurge pașii de mai jos și te asigurăm că îți va ieși un logo bazat pe misiunea și viziunea companiei tale.

Deci care sunt cele 5 lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare înainte de a începe să îți faci un logo?

Stabilește cine face parte din audiența ta

Dacă nu știi cum arată oamenii cărora vrei să le transmiți un mesaj, nu poți avea un logo care să rezoneze cu ei. 

Persoanele cărora li te adresezi stau la baza unei decizii eficiente și informate. 

Începe prin a defini tipul de persoană care ar putea fi clientul tău ideal sau care ar fi interesată să îți citească blogul. 

Include date demografice cum ar fi sexul, vârsta, locația și alte detalii relevante. Încearcă să te gândești la întrebările, așteptările și la nevoile pe care le au acești oameni. 

Găsești mai multe informații despre cum să definești aceste persoane pentru afacerea ta, aici.

Stabilește semnificația logoului tău și ce vrei să transmiți

Logoul tău le va spune oamenilor cine ești, cu ce te ocupi sau cum îi poți ajuta. Le va stârni reacții și va genera diverse opinii despre afacerea ta.

Însă nu poți construi un logo fără să știi ce le vei spune clienților tăi.

Începe prin a defini scopul, misiunea sau mesajele pe care vrei să le țină minte oamenii. Notează-ți câteva idei și cuvinte cu însemnătate care ar putea să transmită valorile, dar și activitatea afacerii tale. 

Îți vor fi utile în următoarea etapă.

Stabilește care sunt și cum vor arăta elementele principale ale logoului tău

Elementele principale ale unui logo reprezintă modul prin care le spui oamenilor ce ar trebui să știe despre afacerea ta.

Le poți transmite aceste lucruri folosind următoarele elemente:

Simbolul sau emblema

Simbolul pe care îl alegi atunci când îți faci un logo trebuie să fie reprezentativ și relevant pentru afacerea ta. 

Un simbol sau o emblemă aleasă bine va atrage atenția potențialilor tăi clienți și îi va determina să îl țină minte.

Spre exemplu, o formă rotundă a simbolului va transmite oamenilor un mesaj emoțional pozitiv. Acesta poate sugera, la nivel psihologic, ideea de prietenie, iubire sau stabilitate.

În acest sens, cei de la Starbucks au făcut o treabă foarte bună.

Logo Starbucks
Logo Starbucks

Citește mai multe despre psihologia formelor pentru logouri, aici.

Tagline-ul

O altă modalitate prin care le poți transmite oamenilor ideea principală despre afacerea ta este tagline-ul.

Un tagline bun poate ajuta oamenii să înțeleagă ce faci, care este misiunea afacerii tale sau ce beneficii le poate aduce aceasta.

Aici ne-am dus repede cu gândul la Snapchat. Un tagline simplu, dar care arată exact specificitatea aplicației.

logo Snachat
Logo Snapchat

În cazul în care folosești un tagline și numele companiei tale în logo, ia în considerare faptul că tagline-ul trebuie să fie întotdeauna mai scurt și mai puțin accentuat decât numele afacerii tale.

Te poți inspira de aici.

Culorile

Culorile pe care le folosești pot influența foarte mult opinia și reacțiile oamenilor în legătură cu business-ul tău.

Asigură-te că alegi culori reprezentative, care transmit mesajul sau misiunea afacerii tale pe care le-ai stabilit mai devreme.

Logo McDonald's
Logo McDonald’s

În acest sens, te sfătuim să citești mai multe despre teoria culorilor

Te va ajuta să îți dai seama ce poți transmite alegând anumite nuanțe pentru logoul tău și cum vor influența acestea deciziile clienților.

Sfat: nu este necesar să folosești toate aceste elemente. 

Treaba ta este să găsești componentele care exprimă cel mai bine ce vrei să transmiți și să le transpui într-un logo.

Studiază competiția și diferențiază-te 

În momentul în care începi să faci research, vei descoperi și vei învăța cum arată competiția ta.

Ce fel de mesaje transmit competitorii, cui se adresează, cum se adresează audienței, ce imagini și culori folosesc, ce funcționează și ce nu funcționează.

Asigură-te că nu copiezi ceea ce face concurența ta și că vei putea să te diferențiezi suficient.

Un instrument foarte bun pe care îl poți folosi pentru a verifica dacă logoul tău seamănă foarte mult cu un logo folosit de o altă companie este Google Image Search.

Folosește-l cu încredere pentru a te asigura că logo-ul tău va fi unic.

Ia în considerare puterea unui logo simplu

Un logo simplu înseamnă un logo care poate fi recunoscut oricând și oriunde, indiferent de dimensiunea acestuia.

Un articol publicat pe DesignBuddy ne spune că aproximativ 93% din logourile create de cele mai mari branduri din lume sunt simple ca și formă.

Dacă folosești text în logo-ul tău, alege un font ușor de citit. 

Încearcă diverse combinații de culori, text, forme și mărimi care crezi că se potrivesc. Poți vedea aici mai multe idei despre cum ar trebui să arate un logo și cum să încadrezi diferite elemente. 

La final, va trebui te asiguri că logoul tău arată bine atât în format digital, cât și în format fizic și pe mai multe tipuri de fundal: deschis sau închis la culoare, de exemplu.

Ultimul pas: testează, testează, testează

În această fază ar trebui să ai deja un logo – sau mai multe – în cazul în care vrei să testezi diverse modele.

Sfatul nostru este să verifici, în primul rând, reacțiile celor către care te adresezi 

Povestește-le despre compania sau blogul tău și arată-le ce logo-uri ai creat. Întreabă-i ce cred despre concordanța dintre cele două și ce părere au în legătură cu elementele vizuale ale acestuia.

Odată ce ai stabilit că ai un logo perfect, testează adaptabilitatea acestuia la diverse situații.

Cum arată pe desktop și pe mobil?

Cum se încadrează dacă vrei să îl folosești în poze, videoclipuri sau alte materiale digitale?

Cum se imprimă pe materiale fizice: tricouri, pliante sau alte lucruri pe care le-ai putea folosi la un moment dat?

Amintește-ți, logo-ul tău trebuie să reziste în timp și să poată fi utilizat în orice împrejurare.

7 programe prin care poți face un logo gratis online chiar acum

Programe prin care poți crea un logo gratis
Programe prin care poți crea un logo gratis

Dacă ai ajuns până aici cu cititul înseamnă că acum știi că un logo bine făcut, care se adresează persoanelor potrivite și care exprimă valorile afacerii tale, îți poate aduce numai beneficii. Mai mult, acesta te va ajuta să construiești un business care va atrage atenția și va rămâne în amintirea clienților tăi mult timp. 

Dacă te numeri printre cei care și-au făcut un logo folosind programele de mai sus, arată-ne și nouă ce a ieșit :D.

Related Articles