Dimensiunea corectă a imaginilor din Facebook

Dimensiunea corectă a imaginilor din Facebook

Dacă ai intrat pe Facebook Ads Manager căutând dimensiunile potrivite pentru imaginile care vrei să le încarci și ai plecat de acolo mai confuz decât ai fost când ai început acest drum, stai liniștit, nu e vina ta:

Deși Facebook oferă un ghid al dimensiunilor, nu face o treabă prea bună de a-ți explica ce înseamnă anumiți termeni și să nu mai spunem că acel ghid este plin de inconsistențe.

De aceea nu te îngrijora, vom încerca să te ajutăm noi în această privință.

În primul rând trebuie să explicăm ce înseamnă doi termeni foarte importanți pe care îi vom folosi în restul articolului: Raport Aspect (Aspect Ratio) și Rezoluție (Resolution)

CE ESTE RAPORTUL DE ASPECT?

Raport Aspect este pur și simplu raportul dintre lățimea și înălțimea unei imagini.

16:9 este unul din cele mai comune Rapoarte de Aspect și înseamnă pur și simplu că lățimea are 16 unități de măsură, în timp ce înălțimea are 9.

Raportul de aspect mai poate fi exprimat și în numere precum 1.91:1. Și în acest caz el înseamnă același lucru, și anume raportul dintre lățimea și înălțimea unei poze, în acest exemplu lățimea fiind aproaaaape dublă față de înălțime.

raport aspect

Foarte important de menționat este faptul că în exprimarea rapoartelor de aspect prima este întotdeauna lățimea. Deci 16:9 nu e același lucru ca 9:16.

CE ESTE REZOLUȚIA?

Cât despre rezoluție nu vreau sa intru foarte mult în detalii tehnice dar ea reprezintă de obicei numărul de pixeli și e exprimată în același mod: lățime x înălțime. Un pixel este fiecare punct de lumină ce apare pe ecran și are o singură culoare și intensitate.

Printre cele mai comune rezoluții cu raport aspect de 16:9 sunt 1280×720, 1920×1080, 3840×2160 (4K)

dimensiune 16:9

Hai să-ți spun un secret. În 90% din cazuri, ai nevoie de o singură dimensiune pentru imaginile pe care le pui pe Facebook sau Instagram. 1:1 sau 1080×1080.

dimensiune 1:1

Acesta este raportul de aspect pe care Facebook îl recomandă pentru toate tipurile de imagini în afara de Stories (fie ele pe Facebook, Instagram sau Messenger și Mesajele Sponsorizate)

Stories de regulă vor folosi o imagine cu un aspect de 9:16, adică vertical, dar recomandarea este să lași o zonă de siguranță în partea de sus și de jos a imaginilor de 250 de pixeli fiecare.

Adică dacă ai o imagine sau un video de 1080×1920, elementele importante ar trebui să se încadreze în 1080×1420.

dimensiune story

Un alt format care este potrivit pentru stories este cel de 4:5. O rezoluție potrivită pentru acest raport de aspect este 1080×1350.

4:5 dimensiune

Pentru anumite video-uri sau plasamente un alt raport este folosit, și anume 1.91:1. O rezoluție video potrivită pentru acest raport de aspect este 1080×566 sau 1200×628.

widescreen dimensiune

Și cam acestea au fost toate rapoartele de aspect și rezoluțiile care contează și sunt folosite cel mai des.

dimensiuni comparatie

Apropo, dacă vrei să creezi imagini care atrag ateția clienților tăi, poți învăța cum să faci asta aici.

Iar dacă doar vrei să vezi dimensiunile potrivite pentru fiecare plasament în parte, mai jos ai un tabel pe care îl poți accesa, cu toate dimensiunile imaginilor pe Facebook, dar și lista completă:

Dimensiunea imaginilor de profil, de copertă și a evenimentelor

Aici trebuie să facem diferența între dimensiunea imaginilor pe care tu le încarci și dimensiunea de afișare Facebook.

Pentru imaginea de profil este folosit tot aspectul 1:1 dar facebook reduce considerabil dimensiunea de afișare: 170×170 pe calculatoare și 128×128 pe smartphone-uri.

Asta nu înseamnă că ar trebui să încarci fotografii așa mici! Recomandarea noastră este ca imaginile tale de profil să fie oriunde între 340×340 și 1080×1080. 

De menționat mai este și faptul că de ceva vreme facebook afișează imaginile într-un cerc, deci asigură-te că nu ai informații importante în colțurile imaginii de profil!

Fotografiile de copertă sunt afișate la o dimensiune de 820×312 (raport de aspect 2.66:1) pe calculator și 640×360 (raport de aspect 16:9) pe telefon, iar Facebook recomandă o dimensiune minimă de 400×150.

Tu poți totuși să încarci și o fotografie cu un raport de 16:9 (1920×1080) dar ține cont că părțile de sus și de jos vor fi tăiate pentru ca imaginea să se încadreze în raportul de aspect de pe calculator.

Pentru pozele evenimentelor lucrurile stau ceva mai simplu: ele pot fi încărcate cu un raport aspect de 16:9, însă trebuie să ții cont că imaginea va fi tăiată 40 de pixeli sus și 40 jos.

Să continuăm cu dimensiunile reclamelor!

Intră GRATUIT in comunitatea SMARTERS Marketing Hackers de pe Facebook unde poți face schimb de idei cu alți marketeri și antreprenori.

Dimensiunile imaginilor pe Facebook și Instagram:

FLUX FACEBOOK:

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 1:1 la 1.91:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

COLOANA DIN DREAPTA

  • Raport Aspect: 1:1 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: 1:1 la 1.91:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

ARTICOLE INSTANT PE FACEBOOK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: 1:1 (imagini decupate)
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

VIDEO IN-STREAM FACEBOOK

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 1:1 la 1.91:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

FACEBOOK MARKETPLACE

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: 1:1 (imagini decupate)
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

REZULTATELE CĂUTĂRII PE FACEBOOK

  • Raport Aspect: 1:1 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 1:1 la 1.91:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

FLUX PE INSTAGRAM

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: format pătrat 1:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

INSTAGRAM EXPLOREAZĂ

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: format pătrat 1:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

NATIVĂ, BANNER ȘI INTERCALATĂ ÎN AUDIENCE NETWORK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9  (9:16 recomandat)
  • Raport Aspect cu link: 9:16 la 16:9  (9:16 recomandat)
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1920

VIDEO IN-STREAM ÎN AUDIENCE NETWORK

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 1:1 la 1.91:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

MESAJ SPONSORIZAT

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 1.91:1 (imagini decupate)
  • Rezoluție Recomandată:  1.200 x 628 sau 1080×566

INBOX MESSENGER

  • Raport Aspect: 1:1 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: format pătrat 1:1
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1080

FACEBOOK STORIES

  • Raport Aspect: 9:16 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1920

MESSENGER STORIES

  • Raport Aspect: 9:16 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1920

INSTAGRAM STORIES

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Rezoluție Recomandată: 1080×1920

Dimensiunile înregistrărilor video pe Facebook și Instagram

FLUX FACEBOOK:

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: 4:5
  • Dimensiunea fișierului: maximum 26 GB

ARTICOLE INSTANT PE FACEBOOK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: orizontal 1.91:1
  • Dimensiunea fișierului: maximum 26 GB

VIDEO IN-STREAM FACEBOOK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: orizontal 16:9 sau pătrat 1:1
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

FACEBOOK MARKETPLACE

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: 4:5
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

FACEBOOK STORIES

  • Raport Aspect: 9:16 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

REZULTATELE CĂUTĂRII PE FACEBOOK

  • Raport Aspect: Recomandat 1:1, 4:5 acceptat dar nerecomandat
  • Raport Aspect cu link: 1,91:1 sau 1:1
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

FLUXURI VIDEO FACEBOOK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: 4:5
  • Dimensiunea fișierului: maximum 26 GB

INSTAGRAM STORIES

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9 sau 4:5
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Dimensiunea fișierului: maximum 30 MB

FLUX PE INSTAGRAM

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 4:5
  • Dimensiunea fișierului: maximum 30 MB

INSTAGRAM EXPLOREAZĂ

  • Raport Aspect: 4:5 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: 4:5
  • Dimensiunea fișierului: maximum 30 MB

NATIVĂ, BANNER ȘI INTERCALATĂ ÎN AUDIENCE NETWORK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

VIDEO IN-STREAM ÎN AUDIENCE NETWORK

  • Raport Aspect: 4:3 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

RECLAMĂ VIDEO CU RECOMPENSĂ DIN AUDIENCE NETWORK

  • Raport Aspect: 9:16 la 16:9
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

MESSENGER STORIES

  • Raport Aspect: 9:16 la 1.91:1
  • Raport Aspect cu link: vertical 9:16
  • Dimensiunea fișierului: maximum 4 GB

Ești în căutarea unor strategii mai avansate de Facebook Ads?  Abonează-te la newsletter-ul nostru și primești săptămânal informații și strategii care să îți ajute afacerea

Interesat de marketing?Intră gratuit în comunitate. Ai 10+ training-uri gratuite, noutăți săptămânal pe e-mail și posibilitatea de a adresa întrebări în forum și în comentarii la articole.Mă înscriu

Articole similare