Texte de promovare a produselor pe site, Facebook și E-mail. Cum să le folosești
Vrei să înveți cum să scrii texte de promovare a produselor prin care să îți crești afacerea și să vinzi mai mult, fără să cheltui vreun ban în plus?
Cauți câteva exemple și idei care să te inspire în 2023?
Am scris un ghid complet despre cum poți crea texte de promovare pentru afacerea ta.
Totodată, am inclus câteva exemple, idei și sfaturi utile, care te vor ajuta să construiești textul perfect!
Ce zici? Sună bine?
Atunci hai să vedem ce vei învăța din acest articol:
- Ce este un text de promovare a produselor?
- De ce e important să înveți să scrii texte de promovare eficiente?
- Cum poți crea un text de promovare a produselor în 4 pași
- Texte de promovare a produselor: exemple
- Sfaturi utile pentru a scrie texte de promovare care atrag clienți
Să începem!
Ce este un text de promovare a produselor?
Un text de promovare a produselor se referă la mesajul pe care îl transmiți și la cuvintele pe care le folosești pentru a convinge oamenii să cumpere de la tine.
Un text eficient de promovare a produselor te poate ajuta să îți crești rata de conversie și numărul de vânzări.
Practic, când vorbim de texte de promovare a produselor, vorbim de abilitatea de a scrie mesaje care vând.
Adică, în mare parte, de copywriting.
Acesta mai include și elemente vizuale sau audiovizuale, însă în acest articol ne vom concentra pe text.
Dacă nu știi ce este copywriting, citește asta.
Acum hai să trecem mai departe.
De ce e important să înveți să scrii texte de promovare eficiente?
Aici, răspunsul e simplu: textele de promovare pot face minuni pentru cifra ta de afaceri.
Fie că e vorba de o campanie prin e-mail, o reclamă pe Facebook sau o descriere pe site… printr-un text de promovare eficient:
- Atragi mai mulți clienți, fără să cheltui mai mult
Un text de promovare care atrage atenția clienților tăi și a potențialilor clienți este un mesaj care, de cele mai multe ori, vinde… și nu te costă nimic.
Indiferent de calitatea și caracteristicile produselor tale, dacă nu ai un text potrivit prin care faci oamenii să înțeleagă cum îi poți ajuta și care sunt beneficiile de care se pot bucura… eforturile tale sunt în zadar.
Și apropo. E valabil și viceversa!
Dacă ai un text de promovare excelent, însă produsele tale nu sunt de calitate și nu îndeplinesc așteptările clienților, afacerea ta poate eșua.
- Îți crești profitul
Al doilea motiv pentru care ar trebui să înveți să scrii texte de promovare eficiente e destul de clar: mai mulți clienți înseamnă mai multe vânzări.
Iar mai multe vânzări înseamnă, de cele mai multe ori, creșterea profitului pe termen lung.
- Faci oamenii să revină
… din nou și din nou.
Atunci când îți faci mesajul auzit și îl scrii într-un mod convingător și persuasiv, e imposibil să nu faci oamenii să revină și să îi transformi în clienți fideli.
Acum că ai înțeles importanța unui text de promovare eficient, hai să vedem cum îl poți crea, simplu și rapid!
Cum poți crea un text de promovare a produselor în 4 pași
Identifică problemele și/sau dorințele publicului tău țintă și creează avatarul clientului tău ideal
Primul pas pe care trebuie să îl faci dacă vrei să înveți cum să scrii texte de promovare care vând, este să afli cine sunt clienții tăi și care sunt problemele sau dorințele lor.
De ce?
Ei bine… toți cumpărăm produse pentru a ne satisface anumite dorințe sau pentru a ne rezolva anumite probleme.
De exemplu, în cazul unei ferestre, oamenii nu cumpără sticla din care este făcută, ci cumpără căldura și lumina din interiorul casei lor.
Aici, scopul tău este să identifici care sunt nevoile și problemele publicului tău țintă.
Și acum poate te întrebi… dar cum ar trebui să fac eu asta?
Ei bine, printr-o cercetare de marketing.
Adică prin interviuri, sondaje, chestionare sau pur și simplu întrebând oamenii.
Ai aici un ghid care te va ajuta să înveți cum poți face o cercetare de marketing pentru afacerea ta, chiar dacă nu ai experiență în domeniu!
Apoi…
Dacă nu ai realizat încă un avatar al clienților tăi ideali și nu ai stabilit cine face parte din publicul tău țintă, e timpul să începi!
Notează beneficiile principale ale produsului tău
Acum că știi care sunt problemele și nevoile pe care le au clienții tăi, va trebui să notezi beneficiile principale ale produsului tău.
Practic, trebuie să răspunzi la următoarele întrebări:
– Cum rezolvă produsul tău problemele clienților sau cum le satisface dorințele pe care le au?
– Care este oferta ta?
Când scrii aceste beneficii, gândește-te la ele ca la un remediu pentru problemele sau nevoile clienților tăi.
Fii atent(ă) însă: beneficiile nu sunt același lucru cu caracteristicile produsului tău. Caracteristicile pur și simplu arată (doar) ceea ce face sau ce are produsul respectiv.
În schimb, beneficiile evidențiază modul în care îți poți ajuta clienții.
Sfatul nostru este să exprimi fiecare caracteristică importantă a produsului tău sub formă de beneficiu.
De exemplu, dacă vinzi un TV cu diagonala de 200 cm, poți spune în felul următor: la tv-ul super wide de 200 cm (caracteristică) poți să vezi expresiile faciale ale jucătorilor de fotbal, inclusiv în cadrele largi (beneficiu).
Totodată, notează felul în care produsul tău se diferențiază de cel al competiției.
Vei putea folosi aceste lucruri atunci când construiești un text de promovare pentru produsul tău.
În continuare…
Ia în considerare cele 6 principii fundamentale ale persuasiunii
Până acum, am vorbit despre publicul tău țintă, despre nevoile și problemele clienților tăi și am definit beneficiile și soluțiile pe care le oferă produsul tău.
Ei bine, acum trecem la cele 6 principii fundamentale ale persuasiunii.
Acestea te vor ajuta să creezi o relație cu clienții tăi și să îi faci să spună „da”, atunci când le vei cere să treacă la acțiune.
Cele 6 principii fundamentale ale persuasiunii sunt: principiul reciprocității, principiul rarității, principiul autorității, principiul consecvenței, principiul aprecierii și principiul dovezii sociale.
Principiul reciprocității
Principiul reciprocității se referă la a oferi un lucru publicului tău țintă, dacă vrei să primești și tu ceva în schimb.
Gândește-te la un mod în care îți poți ajuta potențialii clienți, pentru a le câștiga încrederea.
De exemplu, dacă ai o cafenea într-o zonă cu multe birouri, oferă-le angajaților de la birourile din apropiere o cafea gratuită.
În acest fel, îi poți câștiga ca și clienți, simplu și rapid.
Totodată, noi la Smarters oferim conținut gratuit (așa cum e și acest articol pe care îl citești).
Principiul rarității (scarcity)
Principiul rarității se referă la produse în cantități limitate și la ediții speciale.
În general, oamenii își doresc lucruri rare, care nu sunt la îndemâna oricui.
De aceea, asigură-te că menționezi de fiecare dată câte bucăți au mai rămas în stoc, câte persoane se uită la produsul tău și așa mai departe.
Totodată, creează oferte speciale pentru un anumit număr de clienți sau oferte limitate în timp.
Acestea te vor ajuta să creezi un sentiment de raritate pentru produsele tale și să atragi mai mulți clienți.
Principiul autorității
Aici ne referim la faptul că oamenii tind să aibă mai multă încredere în experți.
Din acest motiv, dacă tu sau firma ta aveți anumite acreditări, recunoașteri sau premii, asigură-te că le folosești atunci când scrii texte de promovare.
Principiul consecvenței
Principiul consecvenței e despre a nu le cere prea mult potențialilor tăi clienți, încă de la început.
Practic, nu le cere să cumpere din prima un produs scump, ci ajută-i să se îndrepte spre un produs mai accesibil.
De ce?
Ei bine, de exemplu…
Oamenii s-ar putea să nu fie dispuși din prima să cumpere un curs care costă 500 de euro, dar s-ar putea să cumpere un mini-curs sau un alt material mai ieftin.
Apoi, când se conving de calitatea produsului tău și prind mai multă încredere, îi poți face să revină.
Principiul aprecierii
Acest principiu se referă la faptul că oamenii tind să fie mult mai deschiși și mai generoși cu persoanele sau cu companiile care le plac.
De aceea, ar trebui să încerci să rezonezi cu publicul tău țintă cât mai des.
Cum?
Păi… uite câteva metode:
- Arată-le că aveți puncte în comun (definește povestea afacerii);
- Arată partea umană din spatele afacerii;
- Fă fapte bune pentru cei care au nevoie;
- Complimentează-i.
În acest fel, poți câștiga atenția și încrederea potențialilor tăi clienți.
Principiul dovezii sociale
Nu în ultimul rând, principiul dovezii sociale se referă la faptul că oamenii, în general, caută părerile altor persoane înainte de face o achiziție.
Acum, gândește-te și tu la ultimul produs pe care l-ai cumpărat.
Probabil ai citit mai multe recenzii sau testimoniale înainte de a face achiziția și ai vrut să te asiguri că plătești pentru un produs de calitate.
Ei bine, același lucru e valabil și pentru clienții tăi.
Oferă-le cât mai multe recenzii și testimoniale și asigură-te că acestea sunt vizibile atât pe site, cât și pe rețelele de socializare.
Și… Asta a fost tot!
De acum, folosește 1-2 principii din lista de mai sus atunci când construiești un text de promovare și urmărește modul în care reacționează publicul tău țintă!
Folosește tehnica AIDA+ și construiește primul tău text de promovare a produselor
Tehnica AIDA+ este o metodă prin care poți capta interesul clienților tăi și îi poți face să cumpere de la tine.
Aceasta vine de la: Atenție + Tensiune/Interes + Dorință + Credibilitate + Acțiune.
În primul rând, captează atenția cu un titlu puternic, scurt și intrigant, sau cu un element vizual eficient.
Apoi stârnește-i interesul arătându-i ce are de câștigat dacă folosește produsul tău.
Intensifică dorința construind o imagine specifică în mintea lui cu modul în care poate arăta viața lui de zi cu zi dacă achiziționează produsul tău.
Folosește-te de testimoniale și dovezi ale autorității pentru a crea credibilitate și pentru a spulbera obiecțiile prospecților tăi.
La final, adaugă o chemare clară la acțiune.
Interesant, nu?
Sfaturi utile pentru a scrie texte de promovare care atrag clienți
Acum, pentru a putea scrie texte de promovare eficiente, va trebui să ții cont de următoarele lucruri:
- Investește în titluri
Un titlu bun este un titlu care atrage atenția oamenilor.
Un lucru foarte important de care trebuie să ții cont atunci când scrii un titlu este obiectivul acestuia.
Totodată, ține minte: scopul unui titlu nu este de a vinde, ci de a face cititorul să dea click sau să realizeze o anumită acțiune.
De aceea, e important să aloci timp titlurilor pe care le scrii și să te asiguri că acestea captează atenția publicului tău țintă.
- Folosește un limbaj simplu
Indiferent de produsele pe care le vinzi și de mesajele pe care le creezi, încearcă să folosești un limbaj cât mai accesibil.
Evită cuvintele sau expresiile tehnice, care sunt greu de înțeles.
Uită de propozițiile lungi.
Încearcă să fii cât mai clar(ă) și cât mai concis(ă).
Clienții tăi trebuie să înțeleagă cât mai rapid despre ce e vorba.
Dacă vrei… gândește-te că ar trebui să scrii ca și cum ai vorbi cu bunica ta.
Lăsăm aici un articol scurt care te va ajuta enorm la acest capitol.
- Spune-le o poveste
Atunci când scrii un text, apelează la sentimentele și la emoțiile oamenilor și spune-le o poveste.
Încearcă să le trezești anumite sentimente și să creezi o relație cu ei.
Spune-le de ce ești aici și cum îi poți ajuta. Care e misiunea ta.
O poveste creată în jurul unui produs te poate ajuta să vinzi mai mult și să creezi o experiență memorabilă pentru clienții tăi.
Dacă te interesează partea de content writing, ai aici un articol util despre cum să scrii articole de blog pe care oamenii să le citească și să le distribuie.
- Nu uita de SEO
Dacă vrei ca descrierile tale de produs sau articolele pe care le scrii să ajungă pe primele pagini în Google, nu uita de SEO.
Ce înseamnă asta?
Ei bine, aici ne referim la faptul că textele tale trebuie să conțină cuvintele pe care oamenii le folosesc atunci când caută produsele tale (sau produse asemănătoare, din aceeași categorie) pe Google.
De asemenea, titlul paginii sau numele imaginilor și atributul ALT (descrierea imaginii) trebuie să conțină cuvintele cheie.
SEO e o parte importantă și destul de complexă, așa că îți lăsăm aici un ghid complet care îți explică ce înseamnă SEO și cum să îți optimizezi site-ul pe Google.
- Creează un sentiment de urgență
Dacă vrei ca potențialii tăi clienți să cumpere acum (și nu peste o săptămână) sau să realizeze o anumită acțiune imediat, trebuie să creezi un sentiment de urgență.
Poți face acest lucru folosind expresii și cuvinte care arată faptul că există un termen limită sau o cantitate limitată de produse.
De exemplu, „Ofertă valabilă până mâine, la ora 13:00” sau „Stoc limitat. Au mai rămas doar 2 bucăți”.
Acum, sfatul nostru este să folosești cel puțin 2-3 tehnici și sfaturi de scriere, atunci când realizezi un text de promovare.
În acest fel, îți crești șansele de a crea texte care vând și de a atrage mai mulți clienți.
Îți recomandăm să citești și articolul nostru despre „Promovarea unui produs: 13 exemple, strategii și tehnici pentru 2021”.
Texte de promovare a produselor: exemple
În continuare, ne-am gândit să lăsăm aici câteva exemple de texte de promovare care te pot inspira.
Le-am împărțit pe categorii, pentru a înțelege exact cum ar trebui să arate un text de promovare a unui produs în diferite locuri.
De ce?
Ei bine, un text care se potrivește într-o reclamă pe Facebook s-ar putea să nu fie la fel de util pe site-ul tău sau într-o campanie prin e-mail.
Deci hai să vedem despre ce e vorba!
Pe site
De cele mai multe ori când oamenii intră pe un site vor să vadă anumite secțiuni, produse sau oferte speciale, de la caz la caz.
De aceea, atunci când scrii un text de promovare pe un site…
Fie că e vorba de o descriere a unui produs sau de o ofertă specială, e important să ții cont de următoarele lucruri:
- Folosește titluri puternice, care atrag atenția din start;
- Explică cât mai bine cum rezolvă produsul tău problemele oamenilor și cum le satisface dorințele;
- Anticipează obiecțiile oamenilor și oferă-le soluția;
- Expune-le cum va arăta viața lor după ce vor cumpăra produsul tău;
- Descrie caracteristicile acestuia sub formă de beneficii;
- Asigură-te că ai inclus toate informațiile importante despre produs, metode de plată și livrare;
- Adaugă recenzii și testimoniale;
- Scrie ca și cum te-ai adresa unui prieten;
- Fii cât mai clar(ă);
- Explică-le exact cum funcționează produsul tău;
- Folosește imagini care atrag atenția potențialilor tăi clienți;
- Adaugă un buton de chemare la acțiune.
Pe site-ul lor, cei de la The North Face folosesc un titlu, o imagine și o descriere care atrag privirile instant.
Totodată, această reclamă îmbină creativitatea cu o ofertă specială și cu un îndemn la acțiune clar și evident.
Un alt exemplu de promoție și text care atrag atenția oamenilor a fost realizată de cei de la Weber.
Indiferent dacă ai nevoie de un grătar sau nu, e aproape imposibil ca acest titlu, care include o ofertă limitată și un buton de chemare la acțiune… să nu îți stârnească curiozitatea.
Pe Facebook
Comparativ cu textele de promovare de pe site, cele realizate pentru reclame pe rețelele de socializare sunt puțin diferite.
Atunci când scrii un text de promovare a unui produs pe Facebook, Instagram sau alte rețele, e important să ții cont de măcar unele dintre următoarele lucruri:
- Folosește întrebări la începutul textului;
- Expune problemele sau dorințele publicului tău țintă;
- Explică în câteva cuvinte cum rezolvă produsul tău problemele oamenilor și cum le satisface dorințele;
- Scrie ca și cum te-ai adresa unui prieten;
- Folosește cîteva emoticoane sau hashtag-uri, acolo unde e cazul;
- Creează un sentiment de urgență sau de exclusivitate;
- Fii cât mai clar(ă) și cât mai concis(ă);
- Stârnește emoții prin textele pe care le scrii;
- Folosește conținut realizat de clienți;
- Evidențiază recenziile pozitive;
- Adaugă un buton de chemare la acțiune.
Pe lângă denumirea brandului în sine, care atrage privirile oricărui cititor…
Cei de la Câte-n lună și-n stele folosesc foarte bine metoda realizării unui sentiment de urgență și menționează faptul că reducerea se aplică „doar azi”, iar oferta este limitată.
Nu, nici noi nu am mai auzit până acum de ouă pentru spălare sau uscare, însă reclama celor de la Valdera Life expune din start dorința potențialilor clienți și explică perfect beneficiile acestui produs.
Acum, dacă vrei să vezi mai multe exemple de texte și reclame care atrag atenția oamenilor, apasă aici!
Pe e-mail
Dacă până acum am vorbit de texte de promovare pe site sau pe Facebook…
În campaniile de promovare prin e-mail, lucrurile stau puțin diferit.
Aici, poți scrie mesaje personale, care rezonează la un alt nivel cu publicul tău țintă.
De aceea, atunci când scrii un text de promovare pentru o campanie prin e-mail, e important să ții cont de următoarele lucruri:
- Acordă o atenție sporită titlului;
- Nu uita să completezi opțiunea de previzualizare text;
- Folosește un limbaj cât mai personal, care le spune oamenilor ce ar trebui să facă (de exemplu, „În 14 februarie, scoate-ți prietena la cină în restaurantul ei preferat!)”;
- Explică-le relevanța: spune-le de ce le scrii;
- Axează-te pe avantaje și beneficii;
- Limitează-te la o idee / paragraf;
- Personalizează textul de fiecare dată când ai ocazia (adaugă numele clientului, orașul din care provine sau alte detalii relevante);
- Explică lucrurile cât mai clar, chiar dacă textul devine puțin mai lung;
- Asigură-te că ai folosit un singur îndemn la acțiune și folosește-l de mai multe ori în interiorul textului
Apropo, dacă vrei să primești săptămânal sfaturi despre cum să faci copywriting și nu numai, abonează-te la newsletter-ul nostru.
În concluzie…
Un text de promovare eficient te poate ajuta să îți crești numărul de vânzări și să îți faci compania cunoscută.
Indiferent că e vorba de un articol de blog, de un landing page sau de o reclamă pe Facebook, în momentul în care știi cum să scrii un text de promovare care atrage clienți, poți folosi această abilitate peste tot.
În timp, textele tale vor fi din ce în ce mai bune și totul va deveni mai ușor.
Cu fiecare text creat, vei putea vinde mai mult.
Iar la final…
Îți vei da seama că a meritat!