Nou! 10+ strategii de promovare pe care trebuie să le încerci chiar azi

Strategii-de-promovare-online

Dacă te afli în căutarea inspirației pentru promovarea produsului tău, ai ajuns exact unde trebuie. Ți-am pregătit peste 10 strategii de promovare online și offline pe care le poți încerca de astăzi. 

Uite aici ce vei afla din acest articol:

Deci, să trecem la treabă, zic! ^.^

1. Strategia de promovare cu ajutorul unor chatbots

Strategia de promovare cu ajutorul unor chatbots

Marketingul cu ajutorul unui chatbot reprezintă utilizarea unor conversații automate de 1:1 care te ajută să atragi potențialii clienți dar și să menții o legătură cu clienții, fie pe site-ul tău, fie în aplicația ta. Scopul acestor conversații este generarea de contacte și vânzări. 

Poți testa un chatbot chiar în această pagină, apăsând pe butonul de livechat din dreapta jos.

Beneficiile acestei strategii de promovare:

Implică potențialii clienți într-o conversație cu brandul – arată vizitatorilor că îți pasă de ei printr-un simplu mesaj, de exemplu „Dacă ai o întrebare suntem aici” sau chiar un videoclip de bun venit pentru a deschide ușa pentru conversație. Apoi poți pune întrebări suplimentare pentru colectarea de detalii de bază (de exemplu: e- mail).

Trimiteți potențialii clienți către o vânzare concretă – vizitatorii care petrec minute în șir pe pagina de prețuri sau dau click pe butonul „Vreau să știu mai multe” pot avea un interes serios pentru produsul tău. Utilizează bot-ul pentru a-i ajuta să rezerve un apel cu echipa de vânzări.

Cu intermediul bot-ului poți anunța clienții de noile funcții și conecta reprezentanții de vânzări, dacă sunt interesați de actualizare.

chatbot SMARTERS

Partea cea mai bună, este că acești chatbots nu sunt deloc complicat de creat.

2. Strategia de promovare printr-un sistem de recomandări

Sistem de recomandări

Recomandările din partea clienților sunt una dintre cele mai eficiente strategii de promovare a unui produs. Este important să le solicităm acest lucru dar să îi și motivăm pe aceștia sa dea curs invitației transmise. Recompensele duble funcționează cel mai bine în acest caz (oferirea unui bonus și celui care face recomandarea).

De exemplu, cei de la Harry’s, un brand ce oferă aparate de bărbierit și alte produse de îngrijire personală pentru bărbați, au creat un concurs și au adunat o listă de 100.000 de emailuri! 

Chiar și dacă 50% dintre aceștia ar fi dat unsubscribe imediat, tot au rămas cu 50.000 de potențiali clienți. Nu e rău pentru un produs care nici măcar nu este lansat încă, nu? 

Ce au făcut aceștia mai exact a fost să creeze o pagină pe site cu un formular prin care puteai să te abonezi înainte de lansare și să beneficiezi astfel de un produs cadou din partea lor.

Doar că „magia” se întâmpla în momentul imediat următor abonării.

În loc de un simplu mulțumesc și la revedere, aceștia te anunțau că dacă mai inviți și alți prieteni să se înscrie, vei primi garantat alte bonusuri.

De exemplu, la 5 prieteni recomandați se primește o cremă de ras cadou, la 10 prieteni un aparat de ras, la 25 de prieteni recomandați un aparat de ras premium și la 50 de prieteni recomandați produse de bărbierit pentru un an.

Exemplu sistem de recomandări

Astfel, au transformat potențialii clienți în promotori ai afacerii. Ce poți face aici este să creezi campania folosind un software de referral marketing, cum ar fi Viral Loops. Acest tip de instrumente ne ajută în două moduri: 

  1. Fac participarea la concurs ușoară, chiar dacă nu avem un website finalizat; 
  2. Sunt făcute special pentru viralizare. Acestea sunt gândite în așa fel încât, după ce o persoană se înscrie la concurs, să fie „încurajată” să dea mesajul mai departe, să invite și alte persoane. 

Putem ajunge la numărul imens de contacte la care puține strategii de marketing ne mai permit să ajungem.

3. Strategia de promovare prin Social Media

În momentul în care ai o afacere și vrei să-ți promovezi produsul sau serviciile, este bine să fii activ în mediul online.

Facebook

Una dintre strategiile de promovare prin Social Media este Facebook-ul. Sunt convinsă că ai auzit și ai citit o mulțime despre promovarea pe Facebook, de aceea nu voi insista. Facebook oferă posibilități nenumărate în promovare, uite câteva dintre ele:

  • targetare țintită, 
  • frâu liber creativității, 
  • A/B testing (poți testa care reclame merg cel mai bine),
  • folosirea de Facebook Pixel (pentru opțiuni de targetare avansate),
  • interacționare cu oamenii care răspund la postările tale, 
  • audiențe lookalike (audiențe similare clienților tăi sau a vizitatorilor site-ului tău),
  • crearea unei comunități.

Însă, promovarea pe Facebook devine din ce în ce mai aglomerată. Dacă doar dai „boost post” (promovarea postării direct din pagină) ai șanse minime de a avea și rezultate pozitive, pierzând astfel multe posibilități de îmbunătățire a reclamei.

Deci, ar trebui să te oprești acum din a mai face acest lucru și să creezi reclame din Ads Manager!

Poți arăta reclame oamenilor în funcție de date demografice, în funcție de interese, în funcție de paginile pe care le urmăresc. Dar, chiar mai mult, poți arăta reclame în funcție de diferite comportamente online cum ar fi dacă au făcut cumpărături online.

Nu-ți fie frică să te joci cu opțiunile, sigur vei descoperi o grămadă de posibilități pentru afacerea ta

Mai multe informații despre reclamele pe facebook găsești aici.

Instagram

Promovarea pe Instagram

O alternativă eficientă ar fi să te reorientezi către alte rețele sociale.

De exemplu, Instagram, care are peste 4 milioane de utilizatori în România. 

Este ideal dacă te adresezi în primul rând publicului de sex feminin, atât tânăr (16-24 ani) cât și mai în vârstă, 25 până la 45/50 de ani.

Dar nici bărbații nu sunt de ignorat, în special cei până în 24 de ani, fiindcă sunt destul de activi pe Instagram.

Instagram este relativ diferit de Facebook, atât legat de modul în care îl folosesc utilizatorii, cât și ce putem promova aici.

Două aspecte sunt importante pentru promovarea pe Instagram:

a) Să înțelegi jocul #hashtagurilor;

b) Vizualul;

Spre deosebire de Facebook, descoperirea lucrurilor noi pe Instagram se face cu ajutorul #hashtagurilor. Acestea sunt cuvinte cheie pe care le adăugăm descrierii unei imagini publicate.

SMARTERS tip: Pune hashtagurile în comentarii, nu în descrierea pozei.

Pentru început, ți-aș recomanda 2 strategii de promovare pe Instagram.

a) Promovare plătită

Dacă ești familiarizat cu promovarea plătită pe Facebook, poți face foarte ușor trecerea la Instagram. De ce merită să faci acest lucru? 

Pentru că majoritatea celor care se promovează pe Facebook nu o fac și pe Instagram. Astfel, oamenii acordă mai multă atenție fiecărei postări și nu sunt bombardați cu atât de multe mesaje promoționale.

b) Parteneriate

Pe Instagram este mai greu să crești numărul de followeri decât pe Facebook. Iar unul din cele mai bune moduri pentru a reuși acest lucru sunt parteneriatele. Cel mai bine este să începi cu oameni din domeniul tău care au un număr relativ mare de urmăritori.

Aceștia pot fi bloggeri sau pur și simplu persoane mai populare pe această platformă.

Poți lua legătura cu ei printr-un mesaj direct și poți discuta un parteneriat în care ei să facă o postare sau să menționeze pagina ta, în schimbul produsului/serviciului pe care îl oferi.

Pinterest

Promovarea pe Pinterest

Pinterest este o platformă de distribuire de imagini. Este ușor de folosit în (aproape) orice nișă, dar sunt în avantaj business-uri precum: fashion, makeup, beauty, accesori, artă culinară, turism, design atât vestimentar cât și de interior. 

Utilizatorii Pinterest sunt în mare parte femeile, între 25- 55 de ani. Așa că trebuie să te concentrezi pe conținut și imagini cât mai captivante, având în vedere că femeile au o intenție de cumpărare online foarte ridicată. 

Fă-ți audiența să îți distribuie pin-urile (imaginile) și în afara platformei. Trebuie să te concentrezi și pe engagement nu doar pe trafic. O tehnică o reprezintă „repin-ul” la pinurile interesante sau chiar comentarii la pinuri și răspunsuri la întrebări ce țin de domeniul tău. Acest lucru te ajută în crearea unei comunități.

Pentru ca oamenii să poată interacționa cu tine optimizează-ți site-ul pentru „easy pinning”, adică tot ceea ce trebuie să faci este să incluzi butonul de „PinIt” oriunde ai o imagine (de exemplu: imaginea featured pentru un articol din blog sau imaginea unui produs din magazinul online).

Pentru ca lumea să te găsească cât mai ușor, profilul tău trebuie neapărat să conțină numele business-ului iar numele brandului poate să fie username-ul. Nu uita să-ți conectezi profilul cu cel de Facebook sau Instagram.

4. Strategia de promovare „Loss Leader”

Din experiența de consultant în marketing am văzut că de cele mai multe ori nu traficul pe site este problema, ci odată ajunși oamenii acolo, să-i facem să cumpere. 

Pentru un potențial client, faptul că nu ne cunoaște, faptul că nu a mai testat produsul pe care îl promovăm sau nu a mai cumpărat de la noi, reprezintă un impediment puternic și de multe ori îl face să meargă mai departe și să continue să caute. 

O strategie de promovare online a unui produs folosită de unele dintre cele mai mari branduri din lume este strategia tripwire. Simplu spus, aceasta spune să oferi un produs foarte ieftin, doar pentru a face oamenii să cumpere de la tine. 

Scopul nu este profitul, de multe ori vânzarea acestor produse rezultă în breaking even (a ieși pe zero) sau chiar pierderi. Scopul este de a transforma străinii în clienți.

Odată ce o persoană a cumpărat ceva de la tine, chiar și un produs care costă doar un leu, ai o altă relație cu el. A trecut peste frica de a-ți da datele cardului (dacă vorbim de un magazin online), a văzut cum este să fie clientul tău, este într-o cu totul altă stare mentală. 

Poate te-ai întrebat de ce lanțurile de fast-food precum McDonalds sau KFC au oferte care uneori par prea bune.

Să fim serioși, dacă vinzi doi burgeri și un suc pentru cinci lei, nu prea faci profit.

Dar ce reușesc ei prin această strategie este să te facă să mergi în locația lor, să cumperi ceva de la ei. Astfel, devine mai confortabil să cumperi de la ei, poate îți intră chiar în obicei. 

Intră GRATUIT in comunitatea SMARTERS Marketing Hackers de pe Facebook unde poți face schimb de idei cu alți marketeri și antreprenori.

5. Strategia de promovare prin Google Ads

Cu toții, atunci când ne aflăm în fața luării unei decizii de cumpărare, chiar dacă ne dorim acel produs, avem ezitări.

Promovare Google Ads

Statisticile arată că este nevoie de la 6 până la 9 interacțiuni până ajungem să luăm decizia de a cumpăra un produs. Atunci când dorești să ajungi mai rapid la publicul țintă, Google Ads s-a dovedit eficient. 

Cu ajutorul unui site bine optimizat, a imaginilor și descrierilor corecte dar și a setărilor corespunzătoare pentru filtre (cuvinte cheie cât mai apropiate de conversie- cât mai apropiate de intenția de a cumpăra), numărul vizitatorilor și a conversiilor pot crește rapid și măsurabil.

Dacă îți dorești o creștere a vânzărilor exponențială, campaniile de conversie sunt principala modalitate. În schimb, o campanie de retargeting reprezintă o șansă extraordinară de a-i readuce în site pe cei care au fost interesați și poate au abandonat coșul.

Google Ads îți oferă șansa să îți arăți reclamele doar celor care au vizitat site-ul sau o pagină specifică. De exemplu: dacă avem un magazin de pantofi iar cineva intră pe site și nu cumpără, poți face o campanie doar pentru acei vizitatori care sună cam așa: „Doar acum poți avea perechea de pantofi pe care ai văzut-o ieri cu 15% reducere. Grăbește-te, oferta expiră în 5 ore!”

Dacă ești interesat de această temă dar nu ști de unde să începi, avem 2 cursuri care te învață pas cu pas totul despre această metodă de promovare:

Curs Google Ads pentru Magazine Online

Curs Google Ads pentru Lead Generation și Afaceri Locale

6. Strategia de promovare prin oferirea unui cadou

Strategia oferirii unui cadou

O altă strategie de promovare online este prin oferirea unui cadou sau a unui bonus.

De exemplu, cine a achiziționat agrafe de păr de la tine, îi poți trimite drept cadou o pereche de cercei care să se asorteze cu acele accesorii.

Mai poți trimite și testere de produs (parfum, machiaje) sau anumite produse personalizate precum: tricouri, șepci, pixuri, magneți, veste, agrafe, ceas, coliere, mape, agende, calendare, stilouri, etc.

The sky is the limit here!

Nu trebuie ca de fiecare dată să fie produse fizice, pot fi și mici atenții precum o scrisoare cu un mesaj amuzant sau inspirațional.

În momentul în care ai smuls o reacție de la oameni, ai șanse mari ca aceștia să vorbească despre tine și să te recomande.

7. Strategia de promovare prin Content Marketing

Content Marketing-ul este una din cele mai des folosite strategii de promovare, chiar dacă nu este o strategie clasică, dă rezultate chiar foarte bune. 

Să zicem că ești o firmă care vinde produse de îngrijire personală și makeup. Poți începe cu un blog unde să oferi sfaturi cu privire la îngrijirea corectă a tenului, hidratarea corectă a pielii sau idei de machiaje.

Prin acest lucru audiența ta va începe să aibe încredere în tine și să prindă drag de brand-ul tău prin simplu fapt că le oferi informații importante. 

Pentru a oferi un conținut mai valoros poți face „content upgrade”.

Să spunem că cineva a căutat pe Google cum se face un anumit lucru și a ajuns pe un articol de pe blogul tău. Poți, la finalul acestui articol, să vii cu un mesaj de genul: „Hey, dacă te interesează acest subiect, sigur vei vrea să citești și raportul nostru pe această temă”. Și acea persoană va descărca raportul în schimbul adresei de email. 

Poți comunica același lucru folosind un pop-up, un slider sau folosind o campanie de retargeting. Ideea de bază este de a face un upsell la conținut, de a oferi ceva mai valoros față de ce l-a interesat inițial pe el.

Acest mod de a upgrada conținutul poate lua diferite forme: ghiduri, Whitepapers, eBooks; sfaturi extra; rapoarte/cifre/statistici; o analiză personalizată; un mic script care calculează ceva etc. 

Gândește-te: „Ce pot oferi celor interesați de conținutul meu pentru a fi dispuși să-mi ofere o adresă de e-mail sau un număr de telefon?” 

Ce mai poți face este să răspunzi întrebărilor care se află pe forumuri, acest lucru îți va construi autoritate. Făcând asta poți arată celor care au întrebat, sau care caută pe Google răspunsul la aceeași întrebare și ajung la postarea de pe forum, că știi despre ce vorbești și îți cunoști industria. 

Și, de obicei, când cineva ne dă un răspuns foarte bun, vrem să aflăm mai multe despre acea persoană. Astfel, omul ne vede profilul și ajunge pe site, unde deja are o percepție bună despre noi. 

8. Strategia de promovare prin Influencer Marketing

Strategia Influencer Marketing

Influencer Marketing reprezintă asocierea brandului tău cu o persoană importantă sau vedetă. Cu ajutorul acestei strategii de promovare devii relevant pentru audiența ta, iar clienții vor putea asocia numele tău cu acea persoană.

Conform Smart Insights, cea mai bună formă de Influencer Marketing o reprezintă ambasadorii de brand. Rolul ambasadorilor de brand este să umanizeze și să dea personalitate brand-ului. 

Dacă stăm și ne aducem aminte de era cowboy-lor Marlboro, această strategie de promovare datează de ceva timp. 

Cumpărăm mult mai ușor atunci când vedem că și o persoană importantă pe care o cunoaștem sau îndrăgim folosește aceleași produse ca și noi. De exemplu campania magazinului Kaufland cu „Raftul lui Smiley”, unde clienții au posibilitatea de a achiziționa produsele preferate ale cântărețului Smiley, puse într-un raft separat. Sau cunoscuta reclamă a companiei Coca Cola cu Selena Gomez, care a strâns nu mai puțin de 7 milioane de aprecieri pe Instagram.

9. Strategia de promovare prin E-mail Marketing

Promovarea prin e-mail marketing

E-mail marketing reprezintă un canal de marketing direct prin care păstrăm legătura cu o audiență și o trecem pe aceasta de la stadiul de potențial client la client actual cu ajutorul comunicării prin email. De ce ar trebui să-ți pese de email marketing? 

Principalul avantaj al acestui canal de comunicare este faptul că tu deții controlul relației cu audiența. Nici un CEO nu poate veni să-ți spună că dacă vrei să ajungi la audiența ta, trebuie să plătești în plus. Chiar dacă, să spunem, faci o schimbare de la o platformă de e-mail la alta, baza de date cu adrese de e-mail este tot a ta și îți poți continua treaba fără mari probleme. 

Dincolo de faptul că avem control asupra comunicării cu audiența, e-mail marketing-ul mai are și alte avantaje: 

a) Poate fi automatizat. Este visul oricărui antreprenor sau om de marketing să aibă o mașinărie automată care să genereze vânzări. E-mail marketing este instrumentul cel mai apropiat de perfecțiune pentru a reuși acest lucru. Aici poți vedea cum poți face și tu asta.

b) Ai costuri mici. Platformele de marketing sunt mult mai ieftine comparativ cu alte metode de a face marketing. Costurile acestora variază de la zero la câteva sute de dolari pe lună, în funcție de câți abonați ai. 

c) Foarte eficient în creșterea vânzărilor. E-mail marketing-ul este printre cele mai bune instrumente de marketing online pentru a converti potențialii clienți. În special în partea de jos a pâlniei de vânzări, sunt puține modalități mai bune de a transforma potențialii clienți în clienți plătitori.

10. Strategia de promovare offline prin evenimente

Promovarea prin evenimente offline

Evenimentele sunt un prilej bun de a te apropia de client. Te poți face cunoscut atât pe tine, omul din spatele afacerii cât și produsele/serviciile tale. Potențialul client va putea să încerce produsele/serviciile tale și de ce nu să obții vânzări.

După cum spuneam, sunt o modalitate perfectă de a-ți face serviciile cunoscute. Fie că sponsorizezi un eveniment extern, fie că realizezi un eveniment chiar în firmă sau ca organizezi o conferință de presă, promovarea prin evenimente are un real succes.

Astfel, poți participa la târguri de specialitate din domeniul tău sau poți organiza chiar tu un eveniment de prezentare a produselor sau de lansare a unui produs nou. Însă, trebuie să ții minte că prezența la un eveniment nu va garanta vânzare. 

De exemplu, dacă suntem un magazin de rochii de ocazie, putem oferi una-două rochii spre purtare la un eveniment important din oraș sau țară în schimbul afișării ca parteneri la eveniment.

Târgurile de specialitate, pe de altă parte, sunt o ocazie bună să te prezinți oficial în fața potențialilor clienți. Cei care trec pragul unor astfel de evenimente sunt interesați direct de produsele și de serviciile pe care le oferi și tu, așa ca tot ceea ce-ți rămâne de făcut este sa vii în fața lor cât mai bine pregătit.

11. Strategia de promovare offline prin mostre, cupoane, promoții

Strategia de promovare prin mostre

Cu toții știm acele standuri personalizate care sunt prin hypermarket-uri, unde promoterii ne invită să încercăm tot felul de produse sau să testăm anumite machiaje sau parfumuri noi apărute. 

Strategia se aplică mai ales dacă suntem siguri pe produsele noastre și pe calitatea acestora, deoarece această strategie de promovare a firmei presupune ca posibilul client să aibă o experiență directă cu produsul pe care urmează să-l cumpere. 

Cu privire la promoții și discounturi, lumea este înnebunită după ele. De câte ori ai pățit să cumperi ceva ce nu ți-ai propus doar din cauza ofertei irezistibile? Promoțiile sunt întotdeauna cea mai bună alegere. Nu doar în mediul offline dar și în cel online.

Atunci când vorbim de mostre, vorbim de o situație win-win. De ce? Brand-ul este sigur că persoana care le încearcă produsul este apoi dispus să plătească pentru a repeta experiența iar clientul este mai dispus să încerce ceva gratis fără alte atașamente. 

Același lucru se aplică și în cazul demourilor. Chiar dacă nu are neapărat legătură cu promovarea offline, cred că știi de luna gratis oferită de Netflix. Netflix este conștient că odată ce intri în acea lună gratis vei deveni atât de dependent de serviciul lor de streaming încât nu vei renunța, ba chiar le vei deveni client.

12. Strategia de promovare offline prin TPS Engage

Promovare prin TPS Engage

Cred că ai observat pe drumuri acele billboard-uri mari cu reclame care se tot schimbă și care par a fi digitale, ei bine aceasta este o strategie de promovare nouă în România, numită și TPS Engage. 

Acest tip de promovare este axată pe publicitatea din outdoor-ul digital (DOOH- digital out-of-home media) și se extinde din Asia și Coreea de Sud. Inovarea pe care o aduce este faptul că prin intermediul platformei, utilizatorii pot demara campanii publicitare pe mediile DOOH, indiferent de orașul sau țara în care sunt instalate ecranele fizice.

Acesta reprezintă o strategie de promovare outdoor destul de accesibilă, costurile începând de la 4 euro pe oră iar mesajele se pot schimba în funcție de vreme. Ce este cel mai bine este faptul că toate acestea pot fi măsurabile (rezultate în timp real), cu ajutorul datelor externe sau proprii.

Sună interesant, nu-i așa? 

În loc de concluzii mai vreau să îți spun doar atât:

Gândește-te, experimentează și găsește-ți strategiile de promovare potrivite pentru tine! Nu mai aștepta, încearcă chiar acum una sau chiar mai multe din strategiile de aici și vezi care îți aduce cele mai multe vânzări. 

Related Articles