Cele mai bune 20 idei și strategii de marketing pe care să le încerci în 2018 (actualizat)

Găsirea celor mai bune noi idei sau strategii de marketing pe care să le implementezi pentru a-ți crește afacerea poate fi dificilă. Fie că vrei să-ți optimizezi prezența online, să promovezi vânzările sau pur și simplu să încerci noi metode de marketing, ești în locul potrivit.

Mai jos ți-am pregătit o listă cu cele mai eficiente și creative idei de online marketing (și nu numai) pe care să le implementezi pentru afacerea ta.

Pentru că este o listă destul de lungă, am împărțit-o în câteva categorii. Poți sări direct la ce te interesează sau să parcurgi toată lista.

#Idei Social Media Marketing și Promovare Online

#Idei Viralitate

#Idei Marketing prin conținut

#Idei Produs și Psihologie

Dacă nu ai timp acum, poți descărca ideile în format PDF și le poți citi când îți este convenabil.

Idei de social media marketing și promovare online

Idee: Încearcă promovarea pe alte rețele sociale: Exemplu Instagram

În 2016, în România, mai bine de 50% din cele 65.000.000 de EURO investite în marketing digital au mers către Facebook și Google. Deși încă mai este loc pentru oricine pentru a se promova pe aceste plaforme și pot fi găsite strategii eficiente, cu timpul vor deveni tot mai scumpe pentru afacerile mai mici.

O alternativă eficientă ar fi să ne reorientăm către alte rețele sociale. De exemplu, Instagram are aproximativ 418.000 utilizatori în România, din care peste 130.000 activi conform Zelist Monitor. Instagram este ideal dacă te adresezi în primul rând publicului de sex feminin, atât tânăr (16-24 ani) cât și mai în vârstă, 25 până la 45/50 de ani. Dar nici bărbații nu sunt de ignorat, în special cei până în 24 de ani sunt destul de activi pe Instagram.

Statistici Instagram Romania

Instagram este relativ diferit de Facebook, atât legat de modul în care îl folosesc utilizatorii, cât și ce putem promova aici.

Cum ne promovăm pe Instagram:

Două aspecte sunt critice pentru promovarea pe Instagram:

a) Să înțelegi jocul #hashtagurilor;

b) Vizualul;

Spre deosebire de Facebook, descoperirea lucrurilor noi pe Instagram se face cu ajutorul #hashtagurilor. Acestea sunt cuvinte cheie pe care le adăugăm descrierii unei imagini publicate.

SMARTERS tip: Pune hashtagurile în comentarii, nu în descrierea pozei.

Pentru început, ți-aș recomanda 2 idei pentru promovarea pe Instagram.

a) Promovare plătită.

Dacă ești familiarizat cu promovarea plătită pe Facebook, poți face foarte ușor trecerea la Instagram. De ce merită să faci acest lucru? Pentru că majoritatea celor care se promovează pe Facebook nu o fac și pe Instagram. Astfel, oamenii acordă mai multă atenție fiecărei postări, nu sunt bombardați cu atâtea mesaje promoționale.

Important este să-ți adaptezi și partea creativă la specificul Instagram, adică formatul imaginilor să fie pătrat și să fie în stilul platformei. Dacă faci puțină cercetare, vei înțelege la ce mă refer.

b) Parteneriate.

Pe Instagram este mai greu să crești numărul de followeri decât pe Facebook. Iar unul din cele mai bune moduri pentru a reuși acest lucru sunt parteneriatele. Cel mai bine este să începi cu oameni din domeniul tău care au un număr relativ mare de urmăritori.

Aceștia pot fi bloggeri sau pur și simplu persoane mai populare pe această platformă.

Poți lua legătura cu ei printr-un mesaj direct și poți discuta un parteneriat în care ei să facă o postare sau să menționeze pagina ta, în schimbul produsului/serviciului pe care îl oferi.

De asemenea, odată ce începi să crești, poți să găsești pagini complementare cu a ta și puteți face schimb de promovare. De exemplu, dacă tu vinzi poșete, fă parteneriat cu cineva care vine alte accesorii pentru femei.

Partea organică a Instagram, adică postările nepromovate, e dificilă până te obișnuiești cu platforma. Începe cu reclame și implică influencerii (chiar pentru promovarea directă a produsului și nu a paginii) și vei avea rezultate rapide.

Alte rețele sociale în creștere în România și cu care merită să te familiarizezi sunt Snapchat și Pinterest. În curând, posibilitățile de promovare plătită ale acestora vor ajunge și în România și trebuie să fii pregătit!

Idee: Folosește-te de strategiile avansate de targetare pe Facebook

Deși promovarea pe Facebook este destul de populară în România, majoritatea folosim doar puțin din posibilitățile acesteia.

Și nu mă refer aici la faptul că mulți dau Boost post din Timeline și nu din Ads Manager, pierzând astfel multe posibilități de îmbunătățire a reclamei. Deși, ar trebui să te oprești acum din a mai face acest lucru și să creezi reclame din Ads Manager!

Aici fiind, în Ads manager, ai mult mai multe posibilități de eficientizare a reclamelor!

Poți arăta reclame oamenilor în funcție de date demografice, în funcție de interese, în funcție de paginile cărora le-au dat like. Dar, chiar mai mult, poți arăta reclame în funcție de diferite comportamente online cum ar fi dacă au făcut cumpărături online sau alte tipuri de comportament.

Joacă-te doar cu opțiunile, sigur vei descoperi o grămadă de posibilități pentru afacerea ta.

Optiuni Promovare Facebook Ads

Idee: Folosește Lookalike Audiences pentru a găsi clienți noi

Cum spuneam, chiar dacă se investesc sume considerabile în promovarea pe Facebook, nu înseamnă că o facem și bine sau la potențial maxim.

Un exemplu foarte bun este legat de Folosirea Lookalike Audiences. Practic, această funcție ne permite să găsim mai mulți potențiali clienți, persoane similare cu cele care au cumpărat de la noi.

Crearea unui Lookalike Audience este foarte simplă și o poți face din interfața de reclame. Mergi la Audiences/Audiențe și alege Crează audiență nouă.

Creare audienta asemanatoare Facebook

Apoi, ai posibilitatea de a găsi potențiali clienți noi în funcție de:

a) O listă de emailuri.

Dacă ai un număr semnificativ de adrese (de exemplu ai un magazin online) Facebook poate identifica profilele de Facebook legate de acele adrese de email și apoi să găsească și alte persoane cu interese/obiceiuri/caracteristici similare.

b) În funcție de traficul de pe site

Dacă nu avem adrese de email, dar avem trafic decent pe site, putem găsi mai multe persoane similare cu cele care au vizitat pagina produsului/serviciului (deci sunt interesate de ceea ce oferim).

Idee: Folosește ad-urile de tip carusel pentru a spune o poveste

Facebook începe să devină din ce în ce mai aglomerat. Pe de o parte crește numărul de branduri care se promovează aici, și, în plus, mai suntem în competiție și cu poze cu pisici, câini, copii mici și ce mai fac prietenii clienților noștri.

Un mod bun pentru a atrage atenția clienților este de a folosi reclamele de tip Carusel într-un mod diferit.

Ad carusel Facebook

Acesta ne permită să atașăm mai multe imagini sau videouri la o singură reclamă.

Din experiență am văzut că acestea funcționează foarte bine pentru partea de comerț, când poți atrage atenția clientului cu mai multe produse și astfel se regăsește măcar într-unul.

Dar Caruselul este un tip de ad ce poate fi folositor pentru orice gen de afacere. Ce putem face este să folosim cele 4-5 slide-uri și să creăm o mică poveste. Fiecare imagine și headline să conțină câte ceva despre noi care să atragă atenția și să stârnească interesul clientului pentru a da click să vadă mai multe.

Idee: Convertește mai mult din traficul de pe site prin retargeting

Foarte des, investim sume mari de bani pentru a atrage oameni către site-ul nostru. Problema este că de multe ori ne oprim aici. Practic, acceptăm faptul că „dacă omul nu a cumpărat asta este”.

Însă, sunt șanse foarte mici ca cineva să cumpere din prima, mai ales dacă avem un produs mai scump. Statisticile arată că e nevoie de 6 până la 9 interacțiuni cu un client pentru ca acesta să cumpere de la noi.

De aceea, trebuie să le reamintim de noi și eventual să le oferim o motivație suplimentară pentru a cumpăra.

Atât Facebook cât și Google oferă opțiunea de Retargeting sau Remarketing.

Cu alte cuvinte, să arăți reclame doar oamenilor care ți-au vizitat site-ul. Sau, dacă vrem să fim și mai smart, putem arăta reclame doar oamenilor care au vizitat anumite pagini ori, și mai specific, dacă au vizitat anumite pagini dar altele nu.

Să spunem că avem un magazin de rochii. Cineva intră pe site dar nu cumpără. Putem face o campanie doar pentru acești vizitatori ai site-ului cu o reclamă de genul „Hey, acum poți avea rochia pe care ai văzut-o ieri cu 20% reducere. Folosește codul personal20 la checkout. Grăbește-te, oferta expiră în 24 de ore!”

Et voila! Cu o sumă minimă vei crește semnificativ conversia vizitatorilor de pe site aduși din alte surse.

Vezi mai multe detalii aici.

Idei pentru viral marketing

Idee: Încurajează viralitatea

Viralitatea este visul oricărui antreprenor sau marketer. Să ai clienți care îți aduc alți clienți, fără a investi mai mulți bani  în marketing? Cine nu și-ar dori asta?

Dar majoritatea credem că viralitatea este ceva care se întâmplă sau nu. Nu credem că putem influența asta.

Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Viralitatea înseamnă de fapt matematică. Înseamnă ca un client să îți aducă la rândul lui încă un client și tot așa. Care duce la o creștere ca și în graficul acesta:

Cum se calculeaza viralitatea

Dar nu trebuie să ne descurajăm dacă afacerea noastră nu crește ca și în acest grafic. Ce trebuie noi să încercăm, este să vedem cum putem face un client să ne aducă un alt client. Nu vom reuși cu fiecare dintre ei, dar dacă din 10 clienți unul dintre ei ne mai aduce încă unul, atunci toate eforturile noastre de marketing vor avea rezultate cu 10% mai mari.

Sunt foarte multe idei prin care putem „încuraja” viralitatea, adică pentru ca un client să ne recomande:

  • Să adăugăm butoane de social sharing pe site și să le facem vizibile;
  • În emailurile pe care le trimitem să le cerem să-l dea mai departe unui prieten;
  • Să punem în coletul în care îi trimitem produsul un voucher pe care să-l dea unui prieten;

Ai prins ideea. Găsește moduri în care să încurajezi oamenii să te recomande mai departe. Și nu uita, cea mai bună metodă pentru ca oamenii să te recomande este să ai un produs/serviciu care să le depășească așteptările.

Citește și: Cum să faci marketing cu buget redus.

Idee: Adu trafic masiv cu un giveaway

Concursurile sunt populare pentru un motiv bun: funcționează. Asta, bineînțeles, dacă îl organizezi bine și nu e de genul „Partikip”.

Un concurs bine organizat, sau în acest caz mai specific ar fi termenul în engleză „giveaway”, te va face mult mai cunoscut în rândul publicului țintă și îți va oferi contacte sau metode de a reintra în legătură cu aceștia.

De aceea, recomandarea mea ar fi să nu organizezi doar un concurs Like & Share pe Facebook (poți face asta doar dacă vrei să mai crești numărul de Followeri pe pagină). Recomandarea mea este să aduci oamenii pe site.

Astfel, o parte din vizitatori, pe lângă faptul că se vor înscrie la concurs și te vor aprecia pentru lucrul pe care îl oferi, vor mai vizita și alte pagini și îți vor cunoaște site-ul mai bine.

În plus, pe website poți găsi și alte metode pentru a face oamenii să distribuie și mai mult conținutul. Există diferite soluții tehnice, nu complicate, care te vor ajuta să faci oamenii să dea share mai mult la concurs și să invite mai mulți prieteni.

Un exemplu ar fi KingSumo pentru site-uri WordPress. După ce un utilizator se înscrie la concurs, i se comunică faptul că își poate mări șansele de a câștiga dacă distribuie în rețele sociale, dacă invită prieteni etc.

Concurs organizat cu KingSumo

Și așa, dragul meu/draga mea, ajungi să ai un concurs cu adevărat viral

În plus, oamenii intrând pe site, putem comunica în continuare cu ei prin campanii de retargeting de exemplu.

Citește și: Cele mai bune strategii de marketing online

Idee: Crează un program de recomandare

La SMARTERS încercăm pe cât posibil să automatizăm strategiile și ideile de marketing. La urma urmei, așa gândește un growth hacker, nu?

O tactică foarte simplă este de a crea un program prin care alte persoane să-ți aducă ție clienți în schimbul unui procent din vânzări (sau ce modalitate de răsplată crezi că e mai bună pentru tine). Acestea sunt foarte ieftine sau chiar gratis de implementat și plătești doar pentru rezultate.

În ziua de astăzi există numeroase instrumente online care să îți permită să faci acest lucru, fără a fi nevoit să investești tu în dezvoltare tehnică. Doar caută pe Google „referral program software”. Acestea sunt foarte bine dezvoltate și îți permit să urmărești automat cine îți aduce clienți și să-i răsplătești. De asemenea, fiind extern, este și transparent pentru cel care te-ar promova.

O alternativă este să te înscrii pe site-uri de afiliați, cum ar fi 2performant sau profitshare. Aceste platforme ar veni cu beneficiul că au acces la bloggeri sau alți oameni care ar putea trimite trafic către site-ul tău.

Printr-o astfel de strategie vei avea și alte beneficii secundare, cum ar fi noi linkuri externe către site, care ajută la SEO.

Citește și: Ghid SEO pentru începători

 

Idee: Fă ușor ca fanii să îți distribuie conținutul

Nu ai timp acum? Descarcă articolul în format PDF și citește-l când îți este convenabil.

Unul din avantajele majore ale mediului digital este faptul că informația se poate răspândi extrem de rapid. Acum nu mai depindem de ziare, televiziuni sau alți „curatori” de conținut care să decidă ce este interesant și ce nu.

Din păcate, mulți dintre noi doar sperăm ca oamenii să dea mai departe mesajul despre afacerea noastră, fără a acționa în acest sens. Nu ne optimizăm site-ul pentru ca oamenilor să le fie ușor să-l distribuie și nu îi încurajăm să facă acest lucru.

Câteva acțiuni de bază pe care trebuie să le faci ar fi:

  • Include butoanele de distribuire în social media pe site-ul tău și alege un design care să le scoată în evidență;
  • Pune-le la finalul paginii/articolului sau în locul unde pentru oameni acțiunea de distribuire este naturală;
  • Cere oamenilor să-ți dea mai departe mesajul – putem face asta pe site sau printr-un mesaj privat în coletul cu produsul pe care îl trimitem;
  • Optimizează modul în care se văd mesajele pe Social Media – asigură-te că ai minimum o imagine pe fiecare pagină și că aceasta se vede bine pe rețeaua socială care te interesează (cere dezvoltatorului web să includă și să optimizeze Open Graph pe site);

În funcție de afacerea ta, strategiile pot varia, dar important este să rămâi cu ideea de a face cât mai ușoară treaba oamenilor de a-ți distribui conținutul. O astfel de îmbunătățire îți poate dubla sau chiar tripla traficul către website peste noapte.

Idee: Fă parteneriate cu cei care vând aceluiași public țintă ca tine.

Și nu mă refer aici la concurență.  Dimpotrivă.

Un mod de a scurtcircuita atragerea de noi clienți este prin parteneriate strategice cu cei care au același public țintă ca noi. Companii cu servicii/produse complementare cu ale noastre reprezintă un potențial partener care poate aduce beneficii ambelor afaceri.

Mă refer mai exact la un schimb de promovare. Ei să trimită, de exemplu, un newsletter abonaților lor în care să îi anunțe că noi avem o ofertă specială pentru ei și vor primi ceva gratuit/discounturi etc.

Legat de exemplul de mai sus, compania cu servicii complementare vinde poșete și trimite un newsletter prin care anunță că tu ai reduceri la brățări.

Este important să nu cumperi/vinzi lista de contacte. Astfel faci doar spam. Emailul trebuie să vină de la compania/brandul partener, cel pe care potențialul client îl cunoaște și cu care are o relație deja.

Idee: Folosește echipa internă pentru a avea tracțiune

Menționam și mai sus, legitimitatea pe care o ai, sau încrederea pe care ți-o acordă clientul, sunt cruciale pentru a vinde.

Dar, în anumite cazuri, este nevoie de un minim de legitimitate doar pentru ca oamenii să te ia în considerare măcar.

Un mic hack, o idee ușor de implementat, este să te folosești de echipa ta pentru a oferi un minim de tracțiune inițiativelor de marketing.

De exemplu, atunci când creezi reclame pe Facebook, comunică-le celorlalți membri ai echipei să dea Like reclamelor pe care le văd. Astfel, când un potențial client va vedea reclama, aceasta va părea mai credibilă față de oricare alta pentru că sunt deja oameni care au aprobat-o acordându-i un Like. Tocmai i-ai câștigat atenția.

Această tactică este veche de când marketingul și poate fi folosită în orice context.

De exemplu, de obicei când se deschide o nouă locație, un restaurant să spunem, primele zile toți prietenii și cunoștințele fondatorilor și angajaților vor trece pe acolo  Noi, oamenii, suntem animale. Avem nevoie să vedem că și altcineva a mai făcut ceea ce vrem să facem și noi, că e în regulă.

Idei de marketing prin conținut

Idee: Răspunde întrebărilor de pe forumuri pentru a construi autoritate

În Statele Unite, și în vest în general, una din cele mai eficiente strategii pe care afacerile mici le implementează este să intre pe forumuri generale, gen Quora, sau pe altele din nișele lor, și să răspundă la întrebările potențialilor clienți.

Făcând acest lucru, aceștia arată celor care au întrebat, sau care caută pe Google răspunsul la aceași întrebare și ajung la postarea de pe forum, că știu despre ce vorbesc și își cunosc industria.

Și, de obicei, când cineva ne dă un răspuns foarte bun, vrem să aflăm mai multe despre acea persoană. Astfel, omul ne vede profilul și ajunge pe site, unde deja are o percepție bună despre noi.

La fel poți face și tu. Intră pe forumuri din domeniul tău și răspunde-le oamenilor la întrebări și rezolvă-le probleme. Așa vei construi credibilitate și vei atrage clienți noi pentru afacerea ta.

Apropo, te invităm și pe comunitatea SMARTERS de pe Facebook – un grup unde poți obține răspunsuri la întrebările TALE legate de promovarea afacerii 🙂

Idee: Intervievează experți din industrie pentru conținut ce va fi distribuit (shareable content)

Conținutul este una din cele, dacă nu cea mai eficientă idee de promovare pe termen mediu și lung. Creând conținut de calitate vei oferi valoare potențialilor clienți și aceștia vor avea o afinitate pentru brandul tău.

Un alt mod mai rapid în care conținutul îți poate ajuta eforturile de marketing este prin creșterea traficului către website. Iar apoi, dacă acesta este optimizat din punct de vedere al marketingului, va transforma vizitatorii în clienți sau potențiali clienți.

Un mod rapid de a hackui crearea de conținut de calitate este prin a intervieva experți din industria ta.

De exemplu, dacă ești în domeniul de fashion, poți întreba designeri sau bloggeri ce văd ei ca fiind următoarele trenduri, sau cele mai importante elemente pentru stilul personal.

Sau, dacă vinzi cursuri de productivitate, întreabă antreprenori/directori executivi care sunt principalele lor strategii pentru a avea rezultate bune.

Mereu poți găsi oameni care sunt urmăriți de același public țintă ca și tine.

Partea bună este că, pe lângă legitimitatea pe care o dau ei articolului, sunt șanse mari ca și ei să distribuie articolul în care le este menționată părerea.

Și astfel poți avea unele din cele mai distribuite piese de conținut din industria ta, implicând oamenii cu notorietate din ea.

Idee: Oferă „sfaturi pro” și alte metode de upgradare a conținutului

Să avem vizitatori pe site nu este de ajuns. Ne trebuie un mod prin care să putem ține legătura în continuare cu ei și să-i trecem prin procesul de vânzare.

Cel mai bun mod pentru a obține date de contact este prin a le oferi un conținut valoros pentru un subiect care îi interesează. Să facem „content upgrade”

La ce mă refer.

Să spunem că cineva a căutat pe Google cum se face un anumit lucru și a ajuns pe un articol de pe blogul nostru. Putem, la finalul acestui articol, să venim cu un mesaj de genul: „Hey, dacă te interesează acest subiect, sigur vei vrea să citești și raportul nostru pe această temă”.

Copywriting pentru a aduna adrese noi de email

Și acea persoană să poată descărca raportul în schimbul adresei de email. Putem comunica același lucru folosind un popup, un slider sau folosind o campanie de retargeting.

Ideea de bază este de a face un upsell la conținut, de a oferi ceva mai valoros față de ce l-a interesat inițial pe el. Acest mod de a upgrada conținutul poate lua diferite forme:

– ghiduri, Whitepapers, eBooks;

– sfaturi extra;

– raporate/cifre/statistici;

– o analiză personalizată

– un mic script care calculează ceva etc.

Gândește-te: „ce pot oferi celor interesați de conținutul meu pentru a fi dispuși să-mi ofere o adresă de email sau un număr de telefon?” Astfel, din vizitatori avem potențiali clienți.

Idee: Refolosește conținutul pentru a atrage mai mulți oameni către afacerea ta

Conținutul este una din cele mai bune strategii de marketing, fie că vindem altor business-uri sau persoanelor fizice. Acesta ne ajută să ne facem mai cunoscuți, să ne poziționăm ca și experți în domeniul nostru și să creștem vânzările.

Dar, una din principalele provocări cu care se confruntă companiile este generarea constantă de conținut de calitate.

De exemplu, pentru un articol pe blog mai elaborat e nevoie de o investiție de timp chiar și de câteva zile. Ce să mai spunem atunci despre un ghid mai elaborat?

De aceea, o idee de marketing foarte eficientă este să refolosim conținut deja existent. Asta înseamnă, în principiu, să transformăm conținutul pe care deja îl avem într-un alt format.

Dacă ai investit efort în a crea conținut interesant prin care să atragi oamenii către afacerea ta, e păcat să nu-l folosești la maximum.Orice afacere are conținut interesant, trebuie doar să-și dea seama de acest lucru.

De exemplu, am scris pe blogul companiei un articol de opinie despre ceva ce s-a întâmplat în industria noastră? Putem să publicăm articolul și pe o platformă gen Linkedin sau Medium și astfel să îl ducem în fața a mai multor oameni.

Sau putem transforma un articol de blog într-o prezentare de tip PowerPoint pe care să o publicăm pe Slideshare și astfel are șanse să apară rapid printre primele rezultate în Google.

Am adunat ceva statistici interesante? Hai să le transformăm într-un infografic și să le publicăm pe Facebook și Pinterest.

Am organizat un eveniment? Hai să luăm câteva din principalele idei și să le postăm ca imagine pe Facebook sau Instagram sau ca articol pe blogul companiei.

Ideile sunt numeroase, principiul e același: refolosește conținutul existent și atrage oameni noi către afacerea ta.

Idee: Oferă instrumente gratuite

Tuturor ne place să primim ceva gratuit. Oricât ai spune că ești diferit, psihologia te contrazice.

Dacă este folosită corect, acestă idee de marketing poate fi o sursă constantă de potențiali clienți și ne va face mult mai cunoscuți în industria noastră.

Ideea de bază este de a crea un mic instrument automat sau semi-automat care să rezolve o mică problemă legată de industria în care te afli sau problema mai mare pe care o rezolvă business-ul tău.

De exemplu:

  • Cei de la Moz – un instrument de SEO și content marketing – au creat un instrument gratuit care te ajută să-ți analizezi site-ul sau al concurenței și să vezi ce opțiuni de linkbuilding ai.
  • Cel de la Wordstream îți oferă un audit automat al contului tău de Adwords pentru a te ajuta să-ți optimizezi campaniile.

Strategii de marketing Instrumente Gratuite GTmetrix

Există foarte multe moduri în care poți crea aceste instrumente, în funcție de tipul tău de afacere.

Poți crea un spreadsheet în Excel sau Google Drive pe care oamenii îl pot folosi pentru a-și calcula Cash Flow-ul (dacă oferi consultanță financiară) sau să aibă o structură pentru un plan de marketing (dacă ești agenție de marketing).

Poți crea chestionare automate, care, în funcție de răspunsurile celor care îl completează, le face automat recomandări.

Ideea de bază este de a crea un instrument care (1) este cât de cât automat, pentru ca tu să nu pierzi timp, și care (2) să fie util oamenilor într-o problemă conexă pentru cea pe care o rezolvi pe bani.

Acest instrument poate fi și o sursă extrem de bună de link-uri și trafic către site.

Cere o adresă de email sau date de contact pentru folosirea lui și este o sursă grozavă potențiali clienți.

Începe cu o variantă cât mai simplă și apoi optimizează-l pe parcurs.

Idee: Folosește idei generate de clienți

Nu ai timp acum? Descarcă toate ideile în format PDF.

Oricât ne-am strădui, niciodată nu vom avea toți cei mai buni oameni din lume în compania noastră. Și chiar dacă i-am avea, asta nu ne-ar garanta deloc că vom avea și cele mai bune idei de promovare, tot la noi în companie.

Invitarea proactivă a clienților sau potențialilor clienți în a găsi moduri noi de a ne folosi produsul poate fi un instrument de marketing grozav. În primul rând, pentru că ei vor veni cu idei la care nici nu ne-am fi gândit.

De exemplu, o companie de ceai invită utilizatorii să creeze noi mixuri pe care apoi și le pot comanda. Aceștia sunt, mai apoi, nerăbdători să distribuie creațiile lor în rândul prietenilor.

Poți folosi această strategie și pentru idei de conținut sau comunicare pe social media. Cere oamenilor să îți folosească produsul într-un mod nou, recompensează-i pe cei mai creativi, și apoi distribuie creațiile lor. Ai o sursă de conținut deja aprobată de potențialii clienți.

Idee: Crează scurte ghiduri

Ne plac ghidurile mai mult decât un simplu articol pe blog pentru că par că oferă mai multă valoare și de aceea acest tip de conținut este de multe ori mai link-uit (scuză-mi romgleza, alte site-uri trimit link-uri către el) și este mult mai distribuit în social media.

Nu trebuie neapărat să creezi un ebook de 100 de pagini (cum facem noi) pentru a te poziționa ca expert în industria ta sau pentru a atrage clienți noi.

Dar, crearea unui ghid poate fi la îndemâna oricui și te poate ajuta să atragi mai mulți oameni către afacerea ta.

Aceste ghiduri pot avea diferite tipuri de conținut:

  • Benchmarks – cifre medii din industrie;
  • Alte cifre și statistici în general;
  • Lucruri bine de știut;
  • Cum să-și rezolve oamenii o anumită problemă de unii singuri;

Citește și: Ghid Content Writing: Cum să scrii articole pe care oamenii le citesc și le distribuie.

Idee: Răspunde la cele mai simple și „stupide” întrebări din industria ta

Un lucru pe care l-am învățat de când am intrat în lumea marketing-ului este faptul că suferim de „blestemul cunoașterii”. Adică, odată ce știm un lucru, nu mai putem să acționăm ca și cum nu-l știm.

De multe ori, în comunicare, omitem lucruri care pentru noi sunt „simple, de bază”, dar pe care interlocutorul nostru nu le cunoaște.

O idee de marketing ușor de implementat este să răspundem la cele mai simple întrebări pe care le au potențialii noștri clienți. Astfel vom lua fața competiției care nu s-a gândit să facă acest lucru.

Răspunsurile la întrebările simple pot deveni o sursă foarte bună de trafic către site sau chiar de creare a unui conținut contagios (ceva care se preia).

De exemplu, nu ți-ar plăcea să știi cum să fierbi perfect ouă de fiecare dată? Nimeni nu se gândește prea mult la asta, dar e groaznic când copilul îți cere un ou mai moale și tu i-l dai tare ca piatra. Sau invers.

Acest tip de conținut, cel care răspunde la întrebări foarte simple, este extrem de „shareable”.

Idei de marketing legate de produs și psihologie

Idee: Nu uita de retenția clienților

Cu toate instrumentele de atragere a clienților pe care le avem la dispoziție, uităm de cea mai importantă categorie de clienți: cei deja existenți!

Este de 10 ori mai ieftin să menții un client deja existent decât să atragi unul nou. Dacă un client a decis să cumpere de la noi, înseamnă că a avut destulă încredere pentru a duce mâna la portofel. Pe viitor, tot aceștia vor fi cei mai înclinați pentru a cumpăra de la noi.

Această idee de marketing ar trebui să o ai în vedere mereu, fie că te gândești la o nouă campanie de promovare sau doar trimiți emailuri.

Câteva lucruri pe care le putem face de exemplu, ar fi ca, în colet, să trimitem un cupon care să le ofere oamenilor transport gratuit data viitoare când cumpără de la noi, sau să le oferim un voucher de reducere și un bilet de mulțumire.

Important este să te gândești ce poți face pentru a le arăta că îți pasă de ei și că ești recunoscător pentru că au cumpărat de la tine.

Citește și: Pârghiile de creștere: cum să mărești vânzările oricărei afaceri.

Idee: Revezi secțiunea de prețuri

Sunt multe lucruri legate de marketing pe care le facem o dată și apoi uităm de ele. Unul dintre acestea este secțiunea de prețuri.

Însă, experiența mi-a arătat că această secțiune a site-ului este printre cele mai importante.  Foarte mulți potențiali clienți se opresc aici din procesul de cumpărare și părăsesc site-ul.

De exemplu, cei de la ConversionXL au făcut un studiu prin care au descoperit că ordonarea prețurile de la cel mai mare la cel mai mic este cea mai eficientă pentru optimizarea ratei de conversie.

Sunt foarte multe moduri prin care poți eficientiza această secțiune despre produsul/serviciul tău, indiferent că vorbim de un website sau nu. Poți, de exemplu, să încerci să schimbi modul în care este afișat prețul, în loc de anual să apară prețul pe lună, sau invers.

Important este (1) să-ți adresezi întrebarea: „Cum pot face mai simplu de înțeles și mai atractive aceste informații?” și (2) să testezi mai multe variante.

Citește și: Mixul de marketing revizuit: ce ar trebui să facă marketerii în 2017

Idee: Fă interviuri cu clienții pentru a descoperi puncte dureroase

Mereu spun, cele mai mari oportunități apar acolo unde sunt și cele mai mari probleme. Cea mai bună metodă de a descoperi aceste probleme este de a sta de vorbă cu clienții.

Discutând cu ei, vom descoperi probleme ale serviciului/produsului nostru pe care trebuie să le rezolvăm pentru a ne asigura că nu ne pierdem clienții actuali. Dar vom descoperi și oportunități noi pentru viitor.

Obiectivul tău în aceste „interviuri” este de a găsi momente de „Aha!” tipare comportamentale care să-ți ofere noi informații despre clienții tăi.

Spun interviuri, dar modul în care stai de vorbă cu clienții tăi poate lua mai multe forme. Ideal este să stai de vorbă cu ei direct, față în față sau la telefon, dar mai poți:

– trimite mici chestionare prin email;

– să folosești sistemul NPS (Net Promoter Score);

– întreabă-i pe grupul tău de Facebook;

– fă sesiune de întrebări și răspunsuri prin Facebook live;

– discuții în secțiunea de comentarii etc.

Net Promoter Score este un sistem foarte simplu și relevant de a vedea nivelul de satisfacție al clienților față de produsul tău. La nivelul cel mai simplu, îi întrebi:

a) Pe o scară de la 1-10, 10 fiind cel mai bun, cât de înclinat ești să ne recomanzi unui prieten?

b) De ce ai ales numărul de mai sus.

Atât. Aceste două întrebări îți vor da cele mai bune insighturi pentru afacerea ta pe care le-ai avut vreodată!

Este recomandat, de asemenea, să oferi oamenilor recompense, chiar dacă sunt mici, pentru a-ți răspunde la întrebări.

Idee: Adaugă dovadă socială pe pagina de produs/serviciu

Dacă înțelegem psihologia umană, înțelegem cât de important este să câștigăm încrederea omului dacă vrem să-l determinăm să cumpere de la noi.

Cel mai puternic și rapid mod de a câștiga încrederea cuiva este prin recomandări și păreri ale altor clienți.

De aceea, o idee de marketing creativă și foarte eficientă este să te asiguri că ai dovadă socială pe pagina produsului/serviciului sau, dacă există, să o îmbunătățești.

Modul de implementare variază de la a adăuga testimoniale scrise de la clienți, până la unele video. De asemenea, poți atașa printscreenuri cu emailuri sau mesaje venite de la clienți mulțumiți.

O abordare și mai creativă ar fi să adaugi imagini cu clienții care îți folosesc produsul sau un feed automat cu postări de pe Instagram cu oameni care îți folosesc produsul. De exemplu, poți crea un #hashtag special pentru utilizatorii produsului tău, cum ar fi #ilovemybrand (unde my brand e numele tău) și să faci ca aceste postări să fie preluate automat pe pagină. Acest lucru se poate face relativ simplu, de exemplu pe WordPress o poți face printr-un plugin.

Acestea sunt câteva din cele mai eficiente (și creative) idei și strategii de marketing pe care să le încerci anul acesta.

Dacă ești în căutare de idei, îți sugerez să citești despre idei de growth hacking, o nouă abordare în marketing pe care SMARTERS o promovează în România. Poți începe cu un ghid gratuit aici.

Mockup Ghid Growth Hacking Romania SMARTERS

Primul ghid de Growth Hacking Marketing din România

 

Învață să îți crești afacerea prin același concept de marketing folosit de companii precum Facebook, Linkedin sau Airbnb.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.

Cum-inscriem-un-site-in-Google-Search-Console

Aproape ai reușit.

 

Lasă-ne adresa de email și te vom redirecționa automat către ghid.

Succes! Te vom redirecționa către ghid acum.