Compania mea Google: Cum să te găsească clienții mai ușor - SMARTERS Grow

Te-ai întrebat vreodată ce apare pe Google atunci când cineva îți caută compania? Ar fi folositor dacă s-ar afișa locația, programul de lucru, linkul către site, numărul de telefon, pozele cele mai reușite și recenziile clienților, nu-i așa? 

Probabil te întrebi cum de unele business-uri apar pe pagina de căutare Google, ca în imaginea de mai jos.

compania mea google SMARTERS

Orice companie poate beneficia, în partea dreaptă a căutărilor pe search dar și pe Maps, de o astfel de secțiune cu informațiile cele mai relevante pentru potențialii clienți, chiar și tu. Tot ce trebuie să faci este să îți creezi un cont Compania mea Google care este complet gratuit.

Trebuie să ții minte un lucru destul de important, chiar dacă ai contul foarte bine optimizat (voi vorbi și despre asta), dacă persoana care caută pe Google nu se află în apropierea companiei tale, sunt șanse să nu apari.

Deci, apropierea fizică de locație influențează poziția/ afișarea. De exemplu, dacă eu sunt în Dumbrăvița și caut cofetării mi le va afișa pe cele din zonă, chiar dacă o altă cofetărie din Timișoara are contul mai bine optimizat.

Ce este Google my Business (Compania mea Google)?

Înaintea de a vedea cum poți să-ți pui compania pe Google, te voi trece prin niște noțiuni introductive dar necesare.

Ce este mai exact Google my Business?

Compania mea pe Google este un serviciu gratuit oferit de către Google, prin care îți construiești prezența online (Google și Google Maps) și gestionezi informațiile pe care tu le consideri relevante despre compania ta (oraș, adresă completă, număr de telefon, orar/program, toate locațiile). 

Acest serviciu se potrivește cel mai bine celor care au afaceri locale și celor care își desfășoară activitatea într-un punct fix (pub-uri, cafenele, restaurante, fast-food-uri, magazine, complexe comerciale, agenții, cabinete medicale, saloane de înfrumusețare, firme de curierat etc.).

Google my business

Prin intermediul Google my Business ești mult mai ușor de găsit de către cei care folosesc Google/Google Maps pentru a căuta informații despre afacerea ta, produsele sau serviciile pe care le oferi sau chiar afaceri asemănătoare afacerii tale.

Google my business 2

Despre cum poți face și tu asta vom vorbi puțin mai încolo.

Înainte de a trece mai departe vreau să spun că Google my Business este sufletul SEO-ului local, deci un lucru crucial este ca informațiile să fie valabile și la zi. Dacă vrei să afli mai multe informații despre SEO click aici.

Poate te întrebi care sunt avantajele și beneficiile Google my Business

1. Este un serviciu gratuit

Singurul lucru pe care trebuie să îl investești este timpul. Dacă vei completa profilul afacerii tale cu informații, imagini relevante și review-uri de la clienți, șansele să apari în căutările Google/ Google Maps cresc. 

Pentru ca șansele tale de a apărea să se înmulțească aplică și câteva dintre recomandările de la final, se merită. 😀

2. Poți gestiona ce informații să apară și ce nu

Odată ce ai creat contul, trebuie să îți completezi profilul cu: nume, adresa exactă, număr de telefon, e-mail, website, program de funcționare, fotografii, descrieri, video-uri. 

Poți gestiona recenziile primite, intrând în contact cu clienții tăi.

Nu uita, informațiile trebuie să fie întotdeauna la zi (de exemplu: modificări ale programului de sărbători).

3. Poți interacționa cu clienții

Citește și răspunde la recenziile lăsate de către clienți. În centrul oricărei afaceri se află clienții, așa că interacțiunea cu ei este foarte importantă. Compania mea Google este un alt loc unde poți ține legătura cu ei,

Vei avea posibilitatea să le răspunzi la diferitele întrebări pe care le au despre afacerea ta sau produsele și serviciile tale și chiar la recenzii.

compania mea google recenzii

4. Este foarte bine optimizat

Compania mea Google este unul dintre cele mai eficiente instrumente de SEO local. Pentru asta nu trebuie să ai un website de prezentare. Important este ca oamenii să știe unde să te găsească iar clienții să aibe unde să lase un review pentru a-ți optimiza contul.

Nu uita, dacă doar completezi profilul nu ai o garanție că vei apărea în căutările potențialilor clienți. Mai încolo îți voi arăta cum îți poți optimiza Compania mea pe Google.

Cei mai importanți factori care determină apariția afacerii tale pe Google sunt:

Notorietatea – se referă la cât este de cunoscută afacerea și vizibilă în online. Numărul de recenzii, evenimentele legate de firmă, și conținutul trebuie să fie în strânsă legătură cu ce apare și pe site (dacă există unul). Aceste lucruri vor crește proeminența companiei.

Relevanța – se referă la cât de bine se potrivește profilul și activitatea companiei cu intențiile exprimate de cei care caută informații pe Google. În acest sens, de ajutor îți vor fi cuvintele cheie specifice și reprezentative afacerii, care se vor folosi în descrieri. 

Distanța – Asta nu ține neapărat de tine ci de cel ce caută pe Google. Cu cât ești mai aproape de cel care caută o anumită informație cu atât ai mai multe șanse să apari în căutări.

Știai că?

Afacerile care adaugă fotografii în profilul lor primesc cu 42% mai multe solicitări de indicații de orientare pe Google Maps și cu 35% mai multe clickuri către site-urile lor decât companiile care nu au fotografii.

5. Ajută potențialii clienți să-ți găsească locația fizică

Nu toate localurile sunt neapărat ușor de găsit fără o adresă specifică și niște indicații exacte. Compania mea Google îți va oferi indicații pas cu pas a locației exacte iar clienții tăi nu vor mai trebui să se bazeze pe explicații de genul:

„Trebuie să mergi cu autobuzul 5 stații, apoi să te dai jos să o iei tot în fața până la prima, unde faci dreapta, apoi stânga și încă o dată stânga. La intersecție vei trece strada si vei face dreapta iar apoi vei vedea o clădire verde lângă un magazin numit Paloma sau Pamplona (nu mai știu). Clădirea cu obloane verzi- albăstrui este locul pe care îl cauți.”

Cine își mai aduce aminte de asta? 

Și era vai de tine dacă stăteai prost cu orientarea în spațiu, ca și mine dealtfel. :))

6. Ai acces la diferite statistici

În panoul de control vei vedea informații despre vizualizări, cum ți-au găsit clienții afacerea (știau de ea/au descoperit-o) și de unde o vizualizează (Google/Google Maps).

Mai poți afla cum interacționează clienții și potențialii clienți: dacă au apelat la numărul de telefon afișat, câte click-uri au dat și unde, solicitări de indicații până la adresă. Cu ajutorul acestor informații vei ști cum poți atrage noi clienți.

7. Te ajută la campaniile de Google Ads

Odată ce ți-ai făcut profilul Compania mea pe Google Maps va trebui să-l legi la contul tău Google Ads.

După ce le-ai legat vei putea accesa extensia de locație care va oferi mai multe detalii despre afacerea ta în orice reclamă în care vei folosi această extensie.

8. Ai posibilitatea să creezi un website de prezentare

Dacă nu ai un site web, odată ce ți-ai înregistrat compania pe Google, poți să-ți generezi automat și gratuit unul care are la bază informațiile introduse de tine. 

Design-ul îl poți alege dintre mai multe modele predefinite. Acest lucru te-ar putea ajuta să decizi dacă merită sau nu să investești într-un website profesional și personalizat.

Este Compania mea Google un serviciu potrivit pentru tine?

Dacă încă nu ești convins că Google my Business e potrivit pentru tine îți va fi de folos să răspunzi la întrebările pe care le vom discuta mai jos.

1. Ai o companie care are sediu fizic sau au ai zone de prestare servicii?

Compania mea pe Google Maps este exact ce îți trebuie. Mai jos poți afla ce poți face folosind acest serviciu gratuit.

Google my Business este creat pentru companii unde se comunică personal cu clienții între anumite ore. Nu este un serviciu dedicat companiilor care își desfășoară activitatea exclusiv online.

Dacă ai o companie care are mai multe locații, acest serviciu oferă un instrument dedicat gestionării unui număr mai mare de locații.

Așa că nu ai avea niciun motiv să nu profiți de asta.

2. Ai o companie care își desfășoară activitatea exclusiv online?

Dacă nu ai o locație fizică nu are rost să îți bați capul cu Google my Business, ți-ar prinde mult mai bine să te concentrezi pe promovarea online a produselor/serviciilor tale.

Ce poți face folosind Compania mea pe Google?

Google my Business este unul dintre cele mai folositoare servicii de la Google atunci când vorbim de menţinerea relației cu clienţii sau ieşirea în faţa potenţialilor clienţi.

Există 3 categorii principale de lucruri pe care le poţi face:

1. Menţinerea exactităţii informaţiilor despre compania ta:

– programul de lucru,

– site-ul,

– numărul de telefon,

– locația exactă (țară, oraș, stradă, număr, etaj, apartament),

2. Interacționarea cu clienții:

– folosește aplicația mobilă Google my Business pentru a putea răspunde cât de repede posibil eventualelor întrebări despre afacerea ta sau răspunde la review-uri,

– postează fotografii în care apare afacerea ta și produsele/serviciile oferite.

3. Atrage noi clienți:

– prin îmbunătățirea modului în care apare compania ta online, ca noii clienți să te poată găsi mai ușor (despre optimizarea Google my Business voi vorbi puțin mai încolo),

– prin îndrumarea clienților către site,

– prin folosirea de reclame bazate pe locație prin Google Ads (Smart Campaigns) pentru a te adresa unui public și mai larg.

Care sunt pașii pentru a-ți pune compania pe Google?

1. Intră pe contul de Google pe care vrei să îl asociezi cu business-ul tău. Dacă nu ai un contul Google este timpul să creezi unul.

Logare cont Google

2. Du-te pe google.com/business și apasă pe „Gestionează acum”

 Google my Business Gestionează acum

3. Introdu numele companiei tale

compania mea google denumire companie

4. Introdu categoria companiei tale

compania mea google categorie business

Încearcă să fii cât mai specific posibil, aici efectiv îi spui lui Google ce fel de clienți ar trebui să-ți vadă compania.

5. Adaugă serviciile companiei tale

compania mea google servicii

Alege categoria care reprezintă cel mai bine ceea ce faci. Trebuie să alegi o categorie deja existentă.

Dacă nu găsești categoria care descrie perfect compania ta, atunci alege cea mai apropiată variantă.

6. Selectează dacă vrei să introduci sau nu o locație pentru a se putea afișa și în Google Maps.

compania mea google adăugare locație

7. Dacă ai apăsat pe da, completează adresa

compania mea google adresă business

Este important să treci adresa corectă. După ce selectezi strada, apasă pe „adaugă un rând” pentru a scrie restul adresei (numărul clădirii, scară, etaj, birou etc.).

8. Selectează dacă te deplasezi sau nu la domiciliul clienților/ dacă faci livrări. Dacă prestezi servicii și în afara locației apasă pe „Da, prestez servicii și în afara locației” și apoi menționează zona în care faci livrări la domiciliu. 

compania mea google livrări la domiciliu

Dacă apeși pe nu, vei merge direct la detaliile pe care vrei să le afișezi clienților.

9. Completează detalii precum număr de telefon și site web

compania mea google detalii

Dacă nu ai un site, nu îți face griji, poți crea un cont și fără un site sau poți genera gratuit un site pe baza informațiilor introduse în Google my Business.

Însă s-a observat că business-urile care au un site web primesc cu 25-35% mai multe clickuri decât cele care nu au un site.

10. Alege o metodă de verificare a companiei tale

Dacă nu ești încă pregătit să-ți confirmi contul apasă pe „Încearcă o metodă diferită”- „Mai târziu”.

compania mea google confirmare cont

Poate te vei întreba cum îți poți verifica contul.

În funcție de business Google te lasă să verifici în mai multe feluri contul.

1. Prin poștă 

După vreo 14 zile vei primi la adresa companiei un plic cu un cod de verificare care trebuie introdus ulterior în cont (pe pagina de pornire îți va apărea o căsuță) pentru a putea accesa funcții precum: 

– crearea de postări promoționale

– statisticile contului

– răspunderea la recenziile clienților

Cum poți face asta?

Trebuie să introduci un nume de contact pe câmpul liber, să verifici dacă adresa trecută este cea corectă și să alegi opțiunea „Prin poștă”.

2. Prin telefon

Dacă ești eligibil pentru această opțiune atunci îți va apărea butonul „Verifică prin telefon”. Înainte de a cere codul verifică dacă numărul de telefon este corect iar apoi așteaptă mesajul pentru a putea introduce codul în căsuța destinată acestuia de pe pagina de pornire.

3. Prin e-mail

Dacă ești eligibil pentru această opțiune îți va apărea butonul de „Verifică prin e-mail”. Pentru a face asta verifică adresa de mail introdusă la începutul creării contului apasă pe buton și așteaptă e-mail-ul de la Google unde vei găsi butonul de verificare direct în mail.

4. Verificare instantă 

Dacă ai contul deja verificat cu Google Search Console (un instrument gratuit care te lasă să vezi performanța site-ului și traficul de căutare) s-ar putea să ai posibilitatea de a-ți verifica instant contul. 

Tot ceea ce trebuie să faci este să te înregistrezi cu aceeași adresă de mail ca cea de Google Console

5. Verificare în bloc

Dacă ai un business cu mai mult de 10 locații și nu ești o agenție care gestionează mai multe conturi a clienților s-ar putea să ai posibilitatea să-ți verifici toate locațiile deodată.

Ce trebuie să faci?

Atunci când ești la partea de verificare, apasă pe „Lanț” și completează datele cerute cu: numele companiei, țara/țările, toate numele de contact, număr de telefon de contact, e-mail-ul managerului și adresa de mail a contului de Google Manager.

Procesul de verificare va dura în jur de o săptămână.

4 întrebări pe care toate lumea le are despre Compania Mea pe Google

1. Chiar pot oamenii să schimbe informațiile care apar în Google my Business?

Răspunsul este DA, chiar pot.

Chiar dacă nu pare corect pentru majoritatea proprietarilor de afaceri, oricine poate sugera o modificare sau chiar face o modificare în rândul informațiilor despre afacerea ta, inclusiv concurența. 

Aceste modificări generate de utilizator pot fi făcute live și este posibil să nu te înștiințeze niciodată de modificări. Acestea pot include și schimbarea locației.

compania mea google modificări

2. Am recenzii false, cum pot scăpa de ele?

Nimănui nu îi place să fie criticat, mai ales atunci când este vorba de ceea ce face și efortul depus. Înainte de a considera acea recenzie falsă și a raporta-o, gândește-te un pic la rece și apoi ia o decizie.

Dacă recenzia este cu adevărat falsă (de exemplu nu îți este client în caz că ai magazin/hotel și poți verifica asta), primul lucru pe care trebuie să îl faci este să-i răspunzi politicos. Așa vei transmite celorlalți clienți că îți pasă atunci când cineva a avut o experiență negativă.

Google îți oferă câteva sfaturi despre cum le poți răspunde celor care îți lasă recenzii.

compania mea google reviews

Pentru a raporta un review fals primul lucru pe care trebuie să îl faci este să mergi pe acea recenzie și să apeși pe butonul „Semnalează ca neadecvată”. Odată ce Google a luat la cunoștință te va înștiința printr-un răspuns.

După acel mesaj va trebui să aștepți vreo 3 zile pentru un mail de la Google unde vei putea explica situația. Dacă acesta consideră că acea recenzie trebuie ștearsă te va ajuta să depistezi persoana care a lăsat-o și o va ruga să șteargă recenzia.

3. Să folosesc hashtag (#) în postări și poze?

Răspunsul este NU, nu aș irosi spațiul pentru hashtag-uri.

Chiar dacă s-ar putea să semene, postările de pe Google my Business nu sunt ca postările pe social media. Ai până la 1.500 de caractere pentru detaliile postării, dar lungimea ideală este cuprinsă între 150 și 300 de caractere.

Deoarece textul este tăiat și oamenii trebuie să dea click pe postare pentru a citi tot ce ai scris, asigură-te că pui cele mai importante informații la începutul postării. Irosirea caracterelor prețioase pe hashtag-uri nu are rost, mai ales atunci când hashtag-urile nu ajută clasamentul în niciun fel.

Poate te întrebi ce postări poți face, uite aici câteva idei:

– noutăți legate de afacerea ta,

– lansări de produse noi,

– evenimente (nu trebuie să conțină limbaj promoțional, preț sau chemări la acțiune),

– detalii despre produsele/serviciile tale.

Postările pot fi văzute de către oameni doar 7 zile, după aceea dacă cineva va vrea să vadă o anumită postare va trebui să o caute printre celelalte postări.

4. Nu mai îmi știu informațiile de logare, ce fac?

În caz că nu îți mai aduci aminte nici una din informațiile de logare trebuie să mergi pe Compania mea Google și să introduci numele afacerii tale.

Vei vedea un mesaj cum că acea companie a fost deja verificată și îți va arăta o bucățică din adresa de mail. Poate te va ajuta să îți amintești măcar mail-ul folosit.

Dacă nu îți aduci aminte mail-ul apasă pe „Cere acces” și completează formularul. După completare și mail-ul care apare în formular și mail-ul pe care este făcut contul vor primi un e-mail.

După ce îți ceri drepturile asupra contului se va trimite un mail pe adresa contului în care cealaltă persoană (dacă există una) va trebui să răspundă în decurs a 7 zile, dacă nu va răspunde atunci Google îți va oferi ție drepturile asupra contului.

Cum poți optimiza Compania Mea pe Google

1. Completează toate informațiile pe care Google ți le cere

Odată ce ți-ai verificat afacerea, este timpul să-ți completezi profilul. 

Du-te pe pagina de pornire a Google my Business și completează înregistrarea adăugând detalii precum ore de lucru, descriere, siglă.

Compania mea google detalii info

Adaugă cât mai multe informații și imagini, incluzând o poză de profil a business-ului, ziua și anul deschiderii afacerii. Oricine poate sugera anumite modificări așa că este important să completezi tu totul din prima, pentru a nu încuraja persoane străine să facă propriile modificări. 

Aceste informații se pot schimba ușor din profilul afacerii, secțiunea „Informații”.

compania mea google informații

2. Pune multe poze și video-uri

Conform Google, companiile care au fotografii pe cont au cu 35% mai multe click-uri pe website și o creștere a indicațiilor pe Google Maps cu 42%.

Fotografiile ar trebui să fie măcar 720 x 720 JPG sau PNG.

Nu ști exact ce imagini ar trebui să adaugi?

1. Poză de cover/copertă

Această imagine este una dintre cele mai importante fiindcă apare de fiecare dată când cineva îți caută compania.

compania mea google imagine de copertă

Dimensiunea minimă este de 480 x 270, cea maximă de 2120 x 1192, însă cea recomandată este de 1080 x 608.

2. Poza de profil

Va apărea în momentul în care adaugi alte poze, video-uri sau răspunzi la întrebări/review-uri.

Aceasta trebuie să fie de minim 120 x 120, maxim 5200 x 5300, dar dimensiunea recomandată este de 250 x 250.

Pe lângă imagini mai poți adăuga și video-uri. Trebuie să fie:

– sub 30 de secunde

– sub 100 MB

– rezoluția de 720 p sau peste

Acestea te vor diferenția de alte business-uri. Nu îți face griji dacă nu vei putea pune video-uri. Nu sunt atât de importante ca pozele.

3. Alte imagini

Poți pune orice imagini care ți se par relevante. De exemplu dacă ai un hotel poți pune imagini cu camerele, cu piscina, restaurantul sau restaurantele, cu împrejurimile. 

Dimensiunea minimă a acestor imagini este de 250 x 250, cea maximă este de 10000 x 10000, însă cea recomandată este de 720 x 720.

4. Imagini adăugate de către clienți

Da, și alți oameni pot adăuga imagini cu business-ul tău, produsele tale sau serviciile tale. 

Dimensiunile acestor imagini ar trebui să fie de minim 497 x 373. 

Ce mă fac dacă cineva a pus o poză care nu este așa de flatantă?

În primul rând ar trebui să ai grijă la tot ce ține de afacerea ta, însă dacă se întâmplă ca un client să găsească ceva care nu este tocmai ok și pune poza pe Compania mea Google am o veste bună pentru tine.

O poți sterge 😀

Tot ce trebuie să faci este să le ceri celor de la Google acest lucru.

Du-te la secțiune de fotografii, apasă pe secțiunea fotografiilor de la clienți și de acolo o poți raporta, însă Google o va șterge doar dacă o consideră neadecvată sau dacă consideră că nu are nicio legătură cu compania ta. 

compania mea google șterge o fotografie

După ce ai ales fotografia apasă pe stegulețul mic din colțul drept sus, acela te va duce la pagina unde îi vei cere lui Google să șteargă imaginea. Tot aici va trebui să alegi și motivul sau părți ale fotografiei care vrei să fie blurate. Poți raporta imaginea și ca având o rezoluție prea mică.

compania mea google raportarea unei imagini

3. Răspunde la review-uri

Una dintre cele mai bune metode de a încuraja viitorii clienți să lase recenzii este să răspunzi la cele care există deja. Acest lucru va transmite un mesaj de apreciere la adresa persoanei care și-a rupt câteva secunde pentru a scrie.

Partea cea mai grea este că va trebui să răspunzi și la cele negative pentru a arăta că iei în serios ceea ce au ei de spus. Acest lucru trebuie făcut cu mult tact și fără să îi ataci înapoi.

Pot cere clienților să lase review?

Unii guru ar spune că nu este normal să le ceri să îți lase recenzii, dar Google my Business chiar încurajează asta, și la fel o fac și eu. ^.^

Tuturor ne place să ne uităm peste recenziile lăsate de alții de fiecare dată când vrem să facem o achiziție, parcă citind ce spun alții ne încurajează în a lua o decizie de cumpărare. Aproape 90% dintre oameni citesc recenzii. 

Deci, de ce să nu le ceri clienților tăi să îți dea un review? Nu ai niciun motiv.

Uite cum poți face asta prin Compania mea Google:

1. Deschide https://www.google.com/maps într-o pagină nouă.

2. Introdu numele afacerii tale în bara de căutare, numai bine acum poți verifica dacă adresa introdusă se afișează corect.

3. După ce ai selectat compania ta, apasă pe simbolul de share.

compania mea google iconita share

4. Copiază link-ul care îți apare și trimite-l clienților tăi printr-un e-mail.

5. Răspunde la fiecare recenzie în parte, chiar dacă este una negativă. Oamenilor le place să vadă că îți pasă și atunci când cineva a avut o experiență mai puțin bună. Ai văzut mai sus cum poți răspunde unei recenzii negative.

4. Fă postări cât de des poți

Postările pe Google sunt ca niște mini reclame sau mai bine zis mini postări pe social media, care vor apărea atunci când cineva îți caută compania.

Pentru a face o postare intră pe pagina de pornire a Companiei mele Google, iar în partea stângă vei găsi o categorie intitulată „Postări”.

compania mea google postări

Acestea pot fi diferite oferte, noutăți despre afacere și produse, diferite evenimente și detalii ale produselor sau serviciilor tale.

Poți adăuga imagini, chemări la acțiune și diferite link-uri către alte pagini sau website.

Imaginile ar trebui să aibă dimensiunea minimă de 400 x 300, cea maximă de 10000 x 10000, dar cea recomandată este de 540 x 405.

Nu ști exact ce postări să faci? Îți las eu aici câteva idei:

– Dacă ai un eveniment care urmează (de exemplu un seminar sau webinar) poți face o postare cu data și ora la care are loc evenimentul dar și un link de înregistrare.

compania mea google evenimente

– Dacă ai o promoție care are loc într-o perioadă de timp specifică, crează o postare de tipul „Ofertă”.

– Îți place foarte mult cum a ieșit ultimul articol al blogului? Adaugă o scurtă descriere și link-ul articolului într-o postare.

– Dacă ai un produs nou care vrei să îl scoți pe piață. Crează o postare cu o imagine a acestuia și un link de unde se poate achiziționa.

– De sărbători poți face postări cu urări pentru clienții tăi.

Nu uita să pui câte o imagine de fiecare dată, așa vei atrage atenția potențialilor clienți.

TIP: Folosește și emoji în postările tale. Noua generație a ajuns să caute pe Google folosind emoji (emoji pizza + lângă mine/near me), iar Google a început să indexeze emoticoanele pentru SEO.

Cum am spus și mai sus postările vor apărea doar pentru 7 zile, după aceea se pot găsi de către clienți/ potențiali clienți în arhivă, în ordine cronologică.

compania mea google postări 1

5. Adaugă butonul de rezervare

Funcția butonului de rezervare Google te poate ajuta să ieși în evidență. Dacă ai orice tip de afacere care se bazează pe faptul că potențialii clienți fac programări și utilizezi un software integrat de programare, oamenii pot rezerva o întâlnire cu tine direct din Compania mea Google. 

Acest lucru poate face și mai ușor obținerea de noi clienți – nu trebuie să plece de pe Google pentru a rezerva o întâlnire.

compania mea google rezervare

Pentru restaurante nu există nimic mai puternic decât să-ți rezerve clienții mese direct din Google Maps. Această integrare elimină nevoia ca aceștia să facă pași suplimentari pentru a face rezervări.

Poți integra acest buton dacă utilizezi unul dintre partenerii de rezervare/ rezervare acceptate.

De asemenea, este foarte important ca afacerea să fie situată într-o țară eligibilă pentru a utiliza această opțiune.

6. Răspunde la mesaje

Știai că potențialii clienți și clienții îți pot trimite mesaje? Este una dintre cele mai faine metode de a te conecta direct cu cei care sunt interesați de produsele/serviciile tale.

Pentru a începe intră pe pagina de pornire Google My Business și apasă pe „Mesaje”. De acolo poți seta numărul de telefon și un mesaj pe care oamenii îl vor primii după ce ți-au scris.

compania mea google mesaje

7. Răspunde la întrebări

Această funcție a apărut abia în anul 2018.

Îți oferă oportunitatea să iei legătura cu oamenii care te caută și au întrebări despre tine.

compania mea google întrebări

Ține minte, la fel ca și în cazul sugestiilor de modificări, și aici oricine poate răspunde la întrebări. Așa că trebuie să ai grijă și să urmărești pentru a putea răspunde primul.

8. Adaugă o descriere a business-ului

Vei avea voie să adaugi 750 de caractere dar doar 250 vor apărea înainte de a apăsa butonul pentru a vedea mai mult. Așa că ai grijă ce pui prima dată, recomandarea mea este să pui informațiile cele mai importante și cuvinte cheie legate de domeniul tău.

Pe computer/laptop această descriere va fi afișată în căsuța cu detaliile despre companie, dar pe telefon oamenii vor trebui să meargă pe „Despre”/„About” pentru a o citi.

Compania mea google descriere

9. Adaugă serviciile tale sau meniul dacă cumva ai un restaurant

Pentru a putea face asta, în meniul din partea stângă a Google my Business trebuie să mergi pe „Informații” și să dai în jos până ajungi la „Servicii”. Aici poți completa lista care ți s-a cerut la primi pași ai înregistrării.

compania mea google servicii 2

10. Include cât mai multe cuvinte cheie

Include cuvinte cheie care îți descriu afacerea, produsele/serviciile atât în descrierea companiei cât și în postări și peste tot unde poți. Acest lucru te va ajuta să apari mai des în fața potențialilor clienți.

11. Uită-te peste statisticile Compania mea Google

Aici vei găsi informații despre cum te-au găsit clienții, unde te găsesc mai exact pe Google, ce fac pe Compania mea Google, dacă cer direcții pentru a ajunge la locație, dacă apelează acel număr de telefon, dacă se uită prin fotografii.

Clienții te pot găsi fie prin căutare directă (îți scriu numele afacerii pe Google) fie prin căutarea unui produs sau a unei categorii/ serviciu și au dat peste tine, te-au descoperit.

compania mea google statistici 2

Unde te găsesc pe Google clienții? Te pot găsi fie în Google Search fie în Google Maps. 

Pentru a vedea câte persoane te-au găsit la un anumit produs într-o anumită zi, așeză cursorul peste segmentul corespunzător al graficului în ziua în care te interesează.

compania mea Google statistici 3

Poți vedea și ce au făcut clienții tăi cu informațiile din Compania mea Google. Vei putea observa exact câte persoane ți-au vizitat site-ul, câte persoane au cerut indicații de deplasare sau te-au sunat.

compania mea google statistici 4

Un lucru foarte interesant este că poți vedea câte persoane s-au uitat la fotografii și cam la ce nivel ești în comparație cu alte companii similare.

compania mea google statistici 5

Poți alege ca toate aceste informații să le vezi pe săptămână, lună sau trimestru.

În loc de concluzii, dacă că ai o afacere cu un sediu fizic, indiferent de mărimea acesteia, te încurajez:

– să-ți înregistrezi compania pe Google,

– să o revendici (dacă afacerea ta apare deja localizată pe Google Maps și nu tu o gestionezi),

să dai importanță maximă informațiilor care apar acolo și să te asiguri că le ai mereu la zi (dacă o ai deja înregistrată).

P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, probabil le-ar plăcea și prietenilor tăi. Dar nu avem de unde ști dacă nu-l distribui, nu? 🙂