Cele mai bune tehnici de promovare (pe care le poți încerca chiar azi) - SMARTERS Grow

Dacă ești în căutare de inspirație cu privire la tehnici de promovare, ești în locul potrivit!

Ți-am pregătit cele mai bune exemple și idei, care să te ajute să-ți crești vânzările, chiar dacă nu știi de unde să pornești.

Mă aștept ca majoritatea tehnicilor de promovare ale unui produs de mai jos să fie noi față de ceea ce ai găsit pe internet până acum. Mai ales dacă nu ai mai interacționat cu conceptul de growth hacking.

Să nu o mai lungim și să trecem la treabă!

Tehnici de promovare ale unui produs

Ești în pană de idei? 

Îți sugerez să încerci promovarea avansată pe Facebook, te va ajuta să-ți crești vânzările de până la 3 ori. 

tehnici-de-promovare

Dacă nu ai trăit într-o peșteră până acum, sunt toate șansele să fi auzit și citit o mulțime despre promovarea pe Facebook, de aceea nu voi insista aici.

Mai ales că am scris un întreg ghid despre promovarea pe Facebook.

Îți recomand să citești ghidul de mai sus, te va trece pas cu pas prin cele mai importante puncte legate de promovarea pe Facebook.

Ce mai vreau să menționez însă, e faptul că promovarea pe Facebook devine din ce în ce mai aglomerată. Dacă doar dai „boost post” ai șanse minime de a avea și rezultate pozitive.

Trebuie să folosești și tehnici mai avansate de promovare pe Facebook cum ar fi audiențele asemănătoare sau audiențele custom

Aici ai mai multe detalii despre Strategia Antrenarea Pixelului, metoda ciudată care te va ajuta să muncești cu 80% mai puțin și să-ți crești de până la 3 ori rezultatele promovării prin Facebook Ads.

Ce mai poți face este să răspunzi cererii tale pentru produs prin intermediul Google Ads. Deci, dacă ești într-o industrie unde oamenii caută activ produse ca al tău, promovarea pe Google (Google Search Ads) este una din cele mai bune tehnici de promovare pentru a-ți crește vânzările.

Promovare Google Ads

Avantajul principal al acestei platforme este că te poți adresa direct celor pregătiți să cumpere.

Cum faci asta? Licitând doar pentru cuvinte aproape de conversie, cuvinte precum „preț…” și numele produsului tău sau „magazin online pentru…”.

Partea cea mai bună? Plătim doar când cineva dă click pe reclamă. Costul per click variază în funcție de mai multe criterii.

Google Adwords - ce inseamna Cost per Click si cum se calculeaza

Gândește dincolo de ceea ce face produsul tău.

Această tehnică de promovarea a unui produs funcționează împreună cu alte metode de promovare și te ajută să atragi atenția asupra acestuia.

De exemplu, uite ce a reușit să facă acest brand de hârtie igienică.

Charmin Social Media Inspiratie

Să fim serioși, hârtia igienică nu e deloc un produs ușor de promovat și de diferențiat. Dar ei, comunicând într-un mod amuzant beneficiile produsului lor, chiar exagerându-le puțin, au reușit să creeze o audiență imensă în online.

Iar când omul va fi la raft, primul brand de hârtie igienică ce îi va veni în minte va fi Charmin.

Gândește dincolo de ceea ce face produsul tău, exagerează caracteristicile acestuia.

Un alt exemplu, al acestei agenții de asigurări, ne poate inspira. Ei au scris un articol despre cum am putea reacționa în urma unui atac al… Godzilla (da, monstrul imens creat de Ishirô Honda în filmul apărut pentru prima dată în 1954).

Titlul articolului stârnește interesul, iar printre rânduri aflăm cât de mult au de pierdut autoritățile, (și apoi noi), în cazul unui atac al Godzilla. Faptul că podul Golden Gate Bridge nu este asigurat poate costa autoritățile 1.3 miliarde de dolari.

Dar dacă Godzilla trece pe strada noastră și ne distruge casa?

Deși poate nu se întâmplă la nivel conștient, în mintea noastră se formează ideea că deși este puțin probabil ca Godzilla să ne distrugă casa, alte calamități se pot întâmpla, și putem rămâne fără nimic.

Cu o astfel de tehnică de promovare a unui produs putem atât să atragem oamenii spre afacerea noastră, cât și să le prezentăm într-un mod diferit și memorabil cum îi putem ajuta.

Îți las aici o listă cu alte articole utile, ghiduri, cursuri și Hackbook-uri de care te poți ajuta în promovarea produselor tale:

– Dacă vrei să înveți mai multe tehnici și strategii de promovare pentru produse, îți sugerez să citești acest articol care conține 13 exemple, strategii și tehnici pentru 2020.

– Dacă vrei să vezi cum poți îmbina inteligența artificială cu promovarea produselor tale, Toma a scris un articol cu acest subiect. Vezi ce îți propune el.

– Învață să folosești cel mai popular instrument de promovare. În acest ghid vei învăța toate lucrurile importante pe care trebuie să le știi despre instrumentul de promovare Facebook Ads Manager.

– Dacă vrei să înveți direct de la sursă strategiile și metodele din spatele unor campanii de Facebook Ads care generează peste 647.000 € pe lună, aruncă o privire peste acest workshop- Facebook Ads în 2020.

– Pentru a aprofunda toate informațiile despre Facebook scrise mai sus și multe altele, avem un curs complet de promovare pe Facebook care îți arată de la A la Z cum să te promovezi corect și să-ți crești vânzările. Îți las aici link-ul cu detalii.

– Pentru a aprofunda toate informațiile despre Google Ads scrise mai sus și multe altele, avem un curs destinat începătorilor și intermediarilor într-ale promovării pe Google, care te învață esențialul promovării prin Google Ads și îți arată pas cu pas cum să-ți crești vânzările. Aici ai detaliile.

Tehnici de promovare ale vânzărilor

Oferirea unui cadou sau a unui bonus este o tehnică bună de promovare a vânzărilor. 

Strategia oferirii unui cadou

De exemplu, dacă cineva a achiziționat agrafe de păr de la tine, îi poți trimite acelei persoane drept cadou o pereche de cercei care să se asorteze cu acele accesorii. Mai poți trimite și testere de produs (parfum, machiaje) sau anumite produse personalizate precum: tricouri, șepci, pixuri, magneți, veste, agrafe, ceas, coliere, mape, agende, calendare, stilouri, etc. The sky is the limit here!

Nu trebuie ca de fiecare dată să fie produse fizice, pot fi și mici atenții precum o scrisoare cu un mesaj amuzant sau inspirațional.

În momentul în care ai smuls o reacție de la oameni, ai șanse mari ca aceștia să vorbească despre tine și să te recomande.

Mostrele, cupoanele și promoțiile atrag oamenii ca un magnet. Cu toții știm acele standuri personalizate care sunt prin hypermarket-uri, unde promoterii ne invită să încercăm tot felul de produse sau să testăm anumite machiaje sau parfumuri noi apărute. 

Strategia se aplică mai ales dacă suntem siguri pe produsele noastre și pe calitatea acestora, deoarece această strategie de promovare a firmei presupune ca posibilul client să aibă o experiență directă cu produsul pe care urmează să-l cumpere. 

Cu privire la promoții și discounturi, lumea este înnebunită după ele. De câte ori ai pățit să cumperi ceva ce nu ți-ai propus doar din cauza ofertei irezistibile? Promoțiile sunt întotdeauna cea mai bună alegere. Nu doar în mediul offline dar și în cel online.

Atunci când vorbim de mostre, vorbim de o situație win-win. De ce? Brand-ul este sigur că persoana care le încearcă produsul este apoi dispus să plătească pentru a repeta experiența iar clientul este mai dispus să încerce ceva gratis fără alte atașamente. 

Același lucru se aplică și în cazul demourilor. Chiar dacă nu are neapărat legătură cu promovarea offline, cred că știi de luna gratis oferită de Netflix. Netflix este conștient că odată ce intri în acea lună gratis vei deveni atât de dependent de serviciul lor de streaming încât nu vei renunța, ba chiar le vei deveni client.

Strategia de promovare prin mostre

Chiar dacă oferta este una foarte bună, trebuie să ai mare grijă la modul în care o transmiți. Aici ai un ghid întreg de copywriting.

Alte materiale care te pot ajuta atunci când vine vorba de copywriting și marketing:

– Învață cum să-ți crești vânzările fără să investești mai mult în marketing. Descoperă cea mai importantă deprindere în marketing pe care trebuie să o stăpânești și a cărei importanță nu va dispărea. Descoperă cursul SMARTERS „Secretele Copywriting-ului”.

– Dacă ești pe la început în acest domeniu sau vrei să înveți cum să-ți promovezi afacerea/serviciile/produsele în mediul online, cursul nostru GRATUIT- Fundamentele Marketingului Online- este perfect pentru tine.

– Dacă vrei să înveți cum poți atrage atenția potențialilor clienți asupra produsul tău, citește acest articol.

Tehnici de promovare ale unei companii

Atunci când vorbim despre tehnicile de promovare ale unei companii, printre cele mai importante se află content marketing sau marketing prin conținut.

Content Marketing-ul este una din cele mai des folosite tehnici de promovare, iar chiar dacă nu este o strategie clasică, dă rezultate chiar foarte bune. 

Să zicem că ești o firmă care vinde produse de îngrijire personală și makeup. Poți începe cu un blog unde să oferi sfaturi cu privire la îngrijirea corectă a tenului, hidratarea corectă a pielii sau idei de machiaje. Prin acest lucru audiența ta va începe să aibe încredere în tine și să prindă drag de brand-ul tău prin simplu fapt că le oferi informații importante. 

Pentru a oferi un conținut mai valoros poți face „content upgrade”. Să spunem că cineva a căutat pe Google cum se face un anumit lucru și a ajuns pe un articol de pe blogul tău. Poți, la finalul acestui articol, să vii cu un mesaj de genul: „Hey, dacă te interesează acest subiect, sigur vei vrea să citești și raportul nostru pe această temă”. Și acea persoană va descărca raportul în schimbul adresei de e-mail. 

Poți comunica același lucru folosind un pop-up, un slider sau folosind o campanie de retargeting. Ideea de bază este de a face un upsell la conținut, de a oferi ceva mai valoros față de ce l-a interesat inițial pe el.

Acest mod de a upgrada conținutul poate lua diferite forme: ghiduri, White Papers, eBooks; sfaturi extra; rapoarte/cifre/statistici; o analiză personalizată; un mic script care calculează ceva etc. 

Gândește-te: „Ce pot oferi celor interesați de conținutul meu pentru a fi dispuși să-mi ofere o adresă de e-mail sau un număr de telefon?” 

Ce mai poți face este să răspunzi întrebărilor care se află pe forumuri, acest lucru îți va construi autoritate. Făcând asta poți arată celor care au întrebat, sau care caută pe Google răspunsul la aceeași întrebare și ajung la postarea de pe forum, că știi despre ce vorbești și îți cunoști industria. 

Și, de obicei, când cineva ne dă un răspuns foarte bun, vrem să aflăm mai multe despre acea persoană. Astfel, omul ne vede profilul și ajunge pe site, unde deja are o percepție bună despre noi. 

Un alt lucru pe care îl poți face este să creezi un sistem de recomandări. De ce?

Sistem de recomandări

Recomandările din partea clienților sunt una dintre cele mai eficiente tehnici de promovare a unui produs. Este important să le solicităm acest lucru dar să-i și motivăm pe aceștia sa dea curs invitației transmise. Recompensele duble funcționează cel mai bine în acest caz (oferirea unui bonus și celui care face recomandarea).

De exemplu, cei de la Harry’s, un brand ce oferă aparate de bărbierit și alte produse de îngrijire personală pentru bărbați, au creat un concurs și au adunat o listă de 100.000 de e-mailuri! 

Chiar și dacă 50% dintre aceștia ar fi dat unsubscribe imediat, tot au rămas cu 50.000 de potențiali clienți. Nu e rău pentru un produs care nici măcar nu este lansat încă, nu? 

Ce au făcut aceștia mai exact a fost să creeze o pagină pe site cu un formular prin care puteai să te abonezi înainte de lansare și să beneficiezi astfel de un produs cadou din partea lor.

Doar că „magia” se întâmpla în momentul imediat următor abonării. În loc de un simplu mulțumesc și la revedere, aceștia te anunțau că dacă mai inviți și alți prieteni să se înscrie, vei primi garantat alte bonusuri. De exemplu, la 5 prieteni recomandați se primește o cremă de ras cadou, la 10 prieteni un aparat de ras, la 25 de prieteni recomandați un aparat de ras premium și la 50 de prieteni recomandați produse de bărbierit pentru un an.

Exemplu sistem de recomandări

Astfel, au transformat potențialii clienți în promotori ai afacerii. Ce poți face aici este să creezi campania folosind un software de referral marketing, cum ar fi Viral Loops. Acest tip de instrumente ne ajută în două moduri: 

1. Fac participarea la concurs ușoară, chiar dacă nu avem un website finalizat; 

2. Sunt făcute special pentru viralizare. Acestea sunt gândite în așa fel încât, după ce o persoană se înscrie la concurs, să fie „încurajată” să dea mesajul mai departe, să invite și alte persoane. 

Putem ajunge la numărul imens de contacte la care puține tehnici de promovare de marketing ne mai permit să ajungem.

Îți las aici alte materiale recomandate care te vor ajuta în promovarea afacerii tale:

– Dacă vrei să scrii articole pe care oamenii să le citească și să le distribuie poți citi acest ghid de Content Writing.

– Dacă vrei să devi un scriitor mai bun, citește acest articol preluat și tradus de pe blogul lui Scott Adams. Citește acest articol zilnic, cu siguranță scrisul tău se va schimba.

– Vrei să-ți crești afacerea oferind valoare oamenilor? Îți las aici link-ul către cursul nostru de Content Marketing.

– Un alt mod de a-ți promova afacerea este prin intermediul chatbot-ului. Ce este un chatbot și cum te poate ajuta în afacerea ta? Descoperă în acest ghid.

– Învață în mod practic și pas cu pas un sistem complet care te va învăța cum să creezi texte și mesaje care fac oamenii să treacă la acțiune. Aruncă o privire peste workshopul- „Copywriting de milioane”.

Tehnici de promovare ale unui restaurant

O tehnică de promovare pe care o poți folosi cu succes este Influencer Marketing.

Strategia Influencer Marketing

Aceasta reprezintă asocierea brandului tău cu o persoană importantă sau vedetă. Cu ajutorul acestei tehnici de promovare devii relevant pentru audiența ta, iar clienții vor putea asocia numele tău cu acea persoană.

Conform Smart Insights, cea mai bună formă de Influencer Marketing o reprezintă ambasadorii de brand. Rolul ambasadorilor de brand este să umanizeze și să dea personalitate brand-ului. 

Dacă stăm și ne aducem aminte de era cowboy-lor Marlboro, această strategie de promovare datează de ceva timp. 

Cumpărăm mult mai ușor atunci când vedem că și o persoană importantă pe care o cunoaștem sau îndrăgim folosește aceleași produse ca și noi. De exemplu campania magazinului Kaufland cu „Raftul lui Smiley”, unde clienții au posibilitatea de a achiziționa produsele preferate ale cântărețului Smiley, puse într-un raft separat. Sau cunoscuta reclamă a companiei Coca Cola cu Selena Gomez, care a strâns nu mai puțin de 7 milioane de aprecieri pe Instagram.

Sfatul meu este ca neapărat să îți faci un cont Google my Business. Pentru toate detaliile necesare ai aici un articol care îți explică totul pas pu pas.

Alte materiale recomandate:

– Vrei să înțelegi ce înseamnă SEO și cum poți face ca site-ul tău să urce în motoarele de căutare? Acest ghid îți va răspunde specific la toate întrebările pe care le ai.

– Pentru a aprofunda informațiile din ghidul de mai sus poți trece prin cursul nostru despre SEO. Ai aici link-ul cu toate detaliile.

– Dacă ai nevoie de idei și sfaturi pentru promovarea afacerii, în acest hackbook vei descoperii o serie de strategii testate care te ajută să maximizezi impactul campaniilor de marketing pe care le implementezi.

– Dacă ești interesat de marketingul digital îți las aici un articol care conține tot ce trebuie să știi despre el și de unde să începi.

Tehnici de promovare ale unei agenții de turism

Una dintre tehnicile de promovare pe care le poți folosi este E-mail Marketing. 

Simplu spus, e-mail marketing reprezintă un canal de marketing direct prin care păstrăm legătura cu o audiență și o trecem pe aceasta de la stadiul de potențial client la client actual cu ajutorul comunicării prin e-mail. 

Convertire vizitatori abandonat cos cumparaturi email marketing

De ce ar trebui să-ți pese de e-mail marketing? 

Dacă ești cât de cât interesant de social media marketing ești deja obișnuit cu mersul lucrurilor. Apare o platformă nouă social media, tot mai mulți oameni își fac cont, apoi oamenii de marketing se alătură și ei. La început aceștia au rezultate extraordinare cu costuri minime. Dar apoi, încet, încet, acestea încep să scadă, până ajungi în situații, cum este cazul astăzi pe Facebook, când doar 3% din cei care ți-au dat Like paginii îți văd în medie postările. 

Adevărul este că în social media marketing, precum și în alte tehnici de promovare de marketing, noi nu deținem controlul comunicării cu audiența. Oricât de bine ar merge lucrurile la un moment dat, depindem totuși de schimbările ce pot avea loc în cadrul acestor platforme. 

Nu este și cazul e-mail marketing. Principalul avantaj al acestui canal de comunicare este faptul că tu deții controlul relației cu audiența. Nici un CEO nu poate veni să-ți spună că dacă vrei să ajungi la audiența ta, trebuie să plătești în plus. 

Chiar dacă, să spunem, faci o schimbare de la o platformă de e-mail la alta, baza de date cu adrese de e-mail este tot a ta și îți poți continua treaba fără mari probleme.  Dacă vrei să treci de pe Facebook pe Snapchat însă… 

Dincolo de faptul că avem control asupra comunicării cu audiența, e-mail marketing-ul mai are și alte avantaje: 

a) Poate fi automatizat. Este visul oricărui antreprenor sau om de marketing să aibă o mașinărie automată care să genereze vânzări. E-mail marketing este instrumentul cel mai apropiat de perfecțiune pentru a reuși acest lucru și vom vedea mai jos cum o putem face și noi. 

b) Ai costuri mici. Platformele de marketing sunt mult mai ieftine comparativ cu alte metode de a face marketing. Costurile acestora variază de la zero la câteva sute de dolari pe lună, în funcție de câți abonați avem. 

c) Foarte eficient în creșterea vânzărilor. E-mail marketing-ul este printre cele mai bune instrumente de marketing online pentru a converti potențialii clienți. În special în partea de jos a pâlniei de vânzări, sunt puține modalități mai bune de a transforma potențialii clienți în clienți plătitori. 

Cum te poate ajuta e-mail marketing să-ți crești afacerea?

În funcție de proiectul tău, poți folosi e-mail marketing-ul pentru obiective diferite. Dacă ai un blog, principalul scop este probabil acela de a aduce oamenii înapoi pe site. 

Email Marketing - Ghid Complet pentru incepatori SMARTERS

Ca magazin online, poți face campanii de marketing direct sau de convertire a celor care au abandonat un coș de cumpărături cu produse în el. Mai mult, sunt persoane care au construit un business întreg doar în jurul e-mailului și a unui newsletter. 

Dacă vrei să afli mai multe despre E-mail Marketing, aici ai un ghid întreg.

Alte materiale recomandate:

– Dacă vrei să înveți cum să creezi un Chatbot și să-ți crești afacerea prin Messenger Marketing, aruncă un ochi peste acest curs de Facebook Messenger Marketing.

– Dacă vrei să înveți pas cu pas CUM să identifici principalele categorii de clienți ai afacerii tale, aruncă un ochi peste acest hackbook.

– Dacă ești interesat de conceptul de Growth Hacking îți las aici primul ghid de growth hacking marketing din România.

Acestea au fost câteva tehnici de promovare. Sper că le-ai găsit utile și nu uita: fără execuție, nimic nu se va întâmpla. Așa că treci la treabă și implementează-le 🙂