Reclamă la un produs – cum atragi atenția potențialilor clienți
Dacă ești în căutare de inspirație pentru a crea o reclamă la un produs, ești în locul potrivit!
Ți-am pregătit cele mai bune exemple, strategii și metode de creare a unei reclame la un produs care să te ajute să-ți crești vânzările, chiar dacă nu știi de unde să pornești.
Am abordat două dintre cele mai folosite canale de reclame.
Pentru că timpul înseamnă bani, să intrăm direct în pâine zic!
1. Reclama la un produs pe Facebook
Intră în scenă Fluid Copywriting
Poate te întrebi ce este copywritingul:
Copywriting= abilitatea de a crea mesaje care vând.
Scopul copywriting-ului de calitate este de a face potențialii tăi clienți să își imagineze viața pe care o vor avea după ce au cumpărat produsul tău.
Dar ce este Fluid Copywriting?
La SMARTERS folosim conceptul de Fluid Copywriting. Reprezintă o metodă cu pași simpli, ușor de urmărit.
Avem o serie de întrebări care ne ajută să alegem corect CE și CUM să spunem în mesajele noastre de marketing. Aceste întrebări ne ajută să nu cădem în clișee, să plictisim cititorii sau să fim irelevanți.
De exemplu, pe câte site-uri ai intrat care spuneau ceva de genul: „Suntem o echipă tânără și dinamică. Valorile noastre sunt încrederea și seriozitatea și suntem orientați spre calitate.”?
Bleah!
Dacă am porni de la o structura sau un șablon pentru descrierea unui produs, landing page, e-mail, etc. am risca să nu folosim mesajul corect, pentru audiența corectă, în momentul corect.
De aceea folosim acest proces, care ne ajută să păstrăm mesajul relevant și clar pentru cititorii noștri.
De aici și numele de Fluid Copywriting, pentru că te ajută să adaptezi mesajul, să se potrivească cu obiectivul propus și, cel mai important, să aducă rezultate.
Exact ca apa. Se mulează în orice obiect ai pune-o.
De ce e important?
Mai întâi te rog să compari cele 2 mesaje:
„Cea mai bună înghețată din oraș.”
„La Gelato Mamma Mia alegem atent ingredientele: iaurt cremos din lapte dulce care se topește în gură, fructe proaspete pisate cu mare atenție pentru a nu pierde nici măcar un gram de aromă. Toate acestea făcute după cea mai veche rețetă de înghețată din Italia. Iaurtul dulce se îmbină perfect cu gustul acrișor al fructelor rezultând într-o experiență pur Italiană care îți va lăsa gura apă.”
Care ți-a făcut mai multă poftă? Ai mânca o înghețată acum, mai ales că vremea s-a mai încălzit? Eu da.
Poate te întrebi ce legătură are înghețata cu copywriting-ul. Ei bine… nu are, dar copywriting-ul, este cea mai eficientă metodă de a converti oamenii care nu sunt interesați sau nu știu despre afacerea ta în clienți noi și de a convinge clienții vechi să devină fanii afacerii tale.
Etape:
Acest proces are 6 etape. Dar înainte de a le lua pe fiecare pe rând, vreau să îți povestesc un pic despre cum poți afla cine îți sunt clienții.
Ce e un Profil al Clientului?
Un Profil al Clientului, sau Buyer Persona ori Avatarul Clientului cum i se mai spune, este o descriere semi-ficțională a unei categorii de clienți a afacerii noastre. Este o descriere reprezentativă pentru un grup de clienți, bazată pe cercetare și date reale.
Un profil al clientului ne spune cum arată și ce au în comun cei mai buni clienți, pentru a ști pe ce să ne concentrăm în strategia noastră de marketing.
E o vorbă: dacă toată lumea îți este client, înseamnă că nimeni nu va fi clientul tău. Nimeni nu spune să nu lași oamenii să cumpere de la tine. Dar poți avea avantaje enorme dacă știi specific cine îți sunt cei mai buni clienți.
De ce e important să definești un profil al clientului?
De ce ar trebui să investim timp în a defini aceste profile de clienți?
Pentru că acestea ar trebui să stea la baza întregii strategii de marketing. Toate metodele de marketing pe care le alegem, toate mesajele de marketing pe care le folosim, toate deciziile de dezvoltare a produsului ar trebui să pornească de la client.
Uite câteva moduri specifice prin care ne ajută să avem un Profil al Clientului:
– Vom ști exact cum arată cei mai buni clienți. Știm cum arată în termeni de demografie, unde le e atenția, ce criterii folosesc în decizia de cumpărare – toate acestea ne pot ajuta să definim ce idei de marketing să încercăm, ce oferte să facem sau ce să spunem în mesajele noastre de marketing.
– Ne ajută să planificăm corect – un profil al clientului ne ajută să ne concentrăm eforturile de marketing acolo unde contează cu adevărat și unde se vor vedea cel mai mult în rezultate.
– Ne ajută să economisim timp și bani – pentru că nu vom mai munci în zadar. Ne vom promova unde trebuie și cum trebuie. Vom vedea rezultate mai bune, mai rapid.
– Ne ajută să avem mai mulți clienți și mai buni – știind cum să targetăm clienții, cum să adaptăm mesajele, vom ajunge la mai mulți clienți pregătiți să cumpere, vom știi ce obiecții la cumpărare au și cum să le răspundem pentru a îmbunătăți rata de conversie și pentru a crește vânzările.
– Ne ajută să dezvoltăm produsele – vom ști ce funcționalități să adăugăm sau servicii extra să oferim pentru a avea clienți fericiți care stau mai mult și ne recomandă.
Uite aici 3 lucruri pe care nu ți le spune nimeni despre clienții tăi:
Cine e clientul?
Pornește de la informațiile elementare precum sex, vârstă, situație matrimonială până la job, statut social toate sunt importante.
Dacă afacerea are deja o bază de clienți, îți va fi foarte simplu să completezi profilul clientului ideal, însă dacă afacerea ta e nouă vei avea nevoie de puțin research.
Unde e atenția lui?
Pe Facebook, Instagram sau Linkedin…
În Google sau în stațiile de firobuz…
Trebuie să fi acolo unde clienții tăi sunt cei mai receptivi la mesajele de marketing.
De ce cumpără?
Lucruri pe care puțini le conștientizează ca fiind vitale în conturarea unui profil complet al clientului, pe lângă datele demografice, sunt cele psihografice.
După cum cred că știi deja, clienții tăi nu îți cumpără produsul. Acești cumpără beneficiile pe care produsul tău îl oferă.
Motivele pentru care aceștia cumpărăr vin din nevoile pe care le au și problemele pe care produsul tău le rezolvă.
Detaliile psihografice îți vor oferi răspunsuri pe care le vei putea folosi în mesajele de marketing viitoare.
Dacă te interesează acest subiect și vrei să îți cunoști clienții mai bine, avem un material doar pe tema asta. Îl găsești aici.
Acum să începem ^.^ :
1. Află de ce îți angajează clienții produsele
Noi la SMARTERS le numim „joburi”. De ce?
Fiindcă cu toții cumpărăm/ angajăm produse pentru a ne satisface anumite dorințe sau pentru a ne rezolva anumite probleme.
Așadar, unul din aspectele cele mai importante ale copywritingului este să știi care este nevoia sau dorința pe care produsul tău o îndeplinește.
De exemplu:
– Oamenii nu cumpără burghie de 5 cm, ei cumpără găuri în pereți de 5 cm.
– Oamenii nu cumpără hard disk de 1 TB, ei cumpără 1 milion de melodii.
– Oamenii nu cumpără baterie externă 1000 mAh, ei cumpără vizionarea filmelor timp de 10 ore.
– Oamenii nu cumpără mountain bike cadru de aluminiu, ei cumpără o bicicletă mai ușoară decât o poșetă.
– Oamenii nu cumpără bijuterii, ei cumpără cadouri pentru oameni dragi.
Misiunea ta este să identifici în primul rând care este motivul fundamental pentru care cumpără omul produsul/serviciul tău. Abia apoi te vei concentra pe cum comunici asta.
Vezi de ce nu pornim de la „cum fac mesajul catchy”? Degeaba e interesant, dacă nu e mesajul potrivit.
Avem 3 mari tipuri de joburi pentru care îți pot angaja clienții produsul/serviciul nostru:
1. Joburi Practice
Cea mai evidentă categorie de job-uri pe care produsul tău le îndeplinește. Ce funcționalitate/beneficiu practic cumpără clientul?
În cazul unei saltele, de exemplu, oamenii nu cumpără buretele din care este făcută, cumpără comoditatea.
În cazul produsului/serviciului tău ce cumpără?
2. Joburi Emoționale
Aceste joburi au legătură cu starea emoțională pe care îndeplinirea unei dorințe anume le-o aduce clienților tăi.
Nu cumpărăm salteaua doar pentru comoditate, o cumpărăm pentru un somn liniștit.
De asemenea, gândește-te de ce oferim flori? Poate pentru a ne face partenera fericită, pentru a arăta că ne pasă sau pentru a ne cere iertare cuiva. Acestea pot fi doar câteva dintre motive, dar tu trebuie să știi care sunt cele mai importante pe care produsul tău le îndeplinește.
Apropo, cel mai bun răspuns pe care l-am primit la SMARTERS la întrebarea „De ce oferă bărbații flori” a fost „să te pui bine cu soacra” . ?
3. Joburi Sociale
În cazul acesta este vorba de statutul perceput de ceilalți, după ce clientul tău ți-a achiziționat produsul.
Nu degeaba dăm un preț dublu pentru o saltea cu dublă- triplă memorie de la un brand foarte cunoscut.
Acum că știi motivele reale pentru care cumpără cineva produsul/serviciul tău, trebuie să-ți dai seama care este cel mai bun mod de a vorbi despre asta. Aici te ajută următorii 2 pași:
2. Află cât de mult știe clientul că produsul tău îl poate ajuta
Ca să continuăm exemplul cu burghiul: de ce ar vrea cineva să îl cumpere, dacă nu are nimic de pus pe perete? Altcumva trebuie să te adresezi unui potențial client care știe totul despre produsul tău față de o persoană care se întreabă doar de ce arată peretele așa gol.
Fiecare dintre noi se poate afla în unul din 5 stadii, ca pe o scală, față de un anumit produs sau serviciu.
Cu siguranță sunt anumite produse/servicii despre care știi totul și pe care ți le dorești (cum ar fi un curs de marketing de la SMARTERS) și altele despre care nici nu ai auzit și nu știi cum te ajută.
Cu cât clientul e mai în stânga, cu atât trebuie să dai mai puține detalii despre tine sau despre produs. Majoritatea produselor de larg consum se situează aici.
Cu cât clientul e mai spre dreapta, copywritingul devine mai important și trebuie să treci clienții prin mai multe etape (dar competiția e mai mică aici). Aici sunt produse noi, despre care oamenii nu știu, nu le înțeleg, sau nu le asociază cu anumite joburi pe care le au.
Stadiul 1: Știe totul despre tine și produs, îl vrea- Fă-i o ofertă bună, reamintește-i beneficiile.
Stadiul 2: Știe de produs, dar nu-l vrea încă- Intensifică dorința de a avea produsul/serviciul.
Stadiul 3: Vrea ce oferă produsul, dar nu știe de el- Mesajele de marketing pornesc de la dorință, apoi fac tranziția spre produs.
Stadiul 4: Este conștient doar de provocare, nu are o dorință- Pornește de la provocare, intensifică dorința, apoi fă tranziția spre produs.
Stadiul 5: Nu este conștient de nevoie sau o reprimă- Fă-l să se identifice ca persoană, apoi fă tranziția spre agitarea problemei, intensificarea dorinței.
3. Ce faci cu competiția?
Dacă în prima treaptă ne-am ocupat de „De ce cumpără oamenii” și în a doua „Cât de conștienți sunt de provocarea lor și de faptul că noi o satisfacem”, în această treaptă întrebarea principală este:
„Cu câte produse similare au mai avut de-a face prospecții tăi?”
Ce promisiuni au mai auzit sau le-au fost făcute?
De ce e asta important? Pentru că dacă ești cea de-a doua afacere care spune un anumit lucru sau scoate în față un anumit beneficiu, clienților nu le va păsa, au auzit-o deja.
De asemenea, sunt cazuri în care competiția te va copia, asta iarăși va reduce din puterea mesajului tău.
Dar dacă identifici corect stadiul de sofisticare al pieței, asta îți va permite să vi cu strategii și arme noi și să te diferențiezi de competiție.
Ce trebuie să faci mai exact?
Trebuie să determini cât de expuși au fost potențialii tăi clienți la produse ce rezolvă aceleași nevoi sau dorințe ca produsul tău, pe care le-ar fi putut angaja pentru aceleași joburi.
Poți găsi cu ușurință răspunsurile acestor întrebări cu câteva ore de cercetare uitându-te la ce mesaje folosește competiția.
La fel ca în cazul conștientizării, există 5 stadii de sofisticare:
1. Ești primul pe piață- Fă o promisiune în titlu, dramatizează nevoie
Exemplu: „Fii mai aproape de cei dragi, chiar dacă ești la 1000km distanță.”.
2. Ai 2-3 competitori- Fă o promisiune mai mare decât competitorii
Exemplu: „Vorbește nelimitat cu cei dragi de oriunde.”
3. Clienții le-au auzit deja pe toate, nimeni nu mai crede promisiunile- Introdu un mecanism nou
Exemplu: „Primul abonament la telefonie cu internet inclus.”
4. Competiția a introdus și ea un mecanism nou sau l-a copiat pe al tău- Mută accentul pe cum funcționează mecanismul tău și fă promisiuni mai mari despre eficiența acestuia
Exemplu: „Orice nelimitat cu noul abonament SMARTERS X.”
5. Promisiunile și eficiența au fost exagerate, nu te mai crede nimeni- Pornește de la identificare (similar cu stadiul 5 de conștientizare)
Exemplu: „Pentru cei care vor libertate de exprimare.”
4. Metode de persuasiune
Până acum am lucrat la „scheletul” textului nostru.
Am definit mesajul/propunerea pe care o facem și modul în care o exprimăm. Identificând stadiile de conștientizare și de sofisticare, dar și joburile pe care produsul tău le îndeplinește, am reușit să stabilim direcția principală a mesajului.
De acum te poți concentra și pe modul în care conturezi mai clar acea imagine a vieții clientului de după ce a cumpărat produsul tău.
În cursul „Secretele Copywriting-ului” am identificat peste 30 de metode de persuasiune pe care le poți folosi.
Eu voi menționa unul dintre ele – Sistemul AIDA+
AIDA+ te va ajuta să organizezi mesajul într-o formă care face omul să dea click la final și să cumpere.
Majoritatea ne blocăm în momentul în care trebuie să organizăm toate ideile, să le punem într-o ordine pe foaie.
Aici ne vine AIDA+ în ajutor.
Ce e AIDA? Este o structură clasică de persuasiune care spune că dacă formulezi un mesaj în această ordine, ai șanse mai mari ca la final omul să spună „Da”.
Acronimul AIDA vine de la:
Atenție
Interes
Dorință
Acțiune
Acest acronim ar trebui să îți ofere un drum emoțional și informațional pe care să-l ducă pe potențialul tău client, în momentul în care îți citește copy-ul.
Noi la SMARTERS folosim o variantă proprie, modernizată, care ne ajută să facem mesaje mai puternice astăzi.
Atenție + Tensiune/Interes + Dorință + Credibilitate + Acțiune
În primul rând, captează atenția cu un titlu puternic, scurt și intrigant, sau cu un element vizual eficient.
Apoi stârnește-i interesul arătându-i ce are de câștigat sau creează tensiune agitând problema (dacă nu e încă conștient de ea).
Intensifică dorința construind o imagine specifică în mintea lui cu modul în care poate arăta viața lui de zi cu zi dacă achiziționează produsul/serviciul tău.
Folosește-te de testimoniale și dovezi ale autorității pentru a crea credibilitate și pentru a spulbera obiecțiile prospecților tăi.
În final oferă-i o chemare la acțiune.
Vezi cum, urcând fiecare treaptă, lucrurile se leagă?
Hai să mergem și la următoarea, la fel de importantă:
5. Tehnici de scriere
Sunt multe tehnici de scriere pe care le poți folosi. Te sfătuiesc să folosești vreo 2-3 de fiecare dată când scri ceva.
Eu îți voi da doar 2 exemple dar mai multe găsești în acest articol.
1. Nu încerca să fii catchy
Una dintre principalele greșeli pe care marketerii sau antreprenorii le fac în zilele noastre este de a încerca să fie catchy sau „creativi”.
Genul acesta de creativitate mai mult îți bagă bețe-n roată, pentru că tinde să nu fie prea relevant cu oferta pe care o faci sau pur și simplu să inducă oamenii în eroare.
Există „cuvinte cheie” în copywriting. Dar acelea vin de la clienții tăi, nu dintr-o sesiune de brainstorming.
2. Scrie ca și cum ai vorbi cu bunica ta
Nu uita: Keep It Short and Simple:
– Evită folosirea diatezei pasive. Uite un exemplu. Care propoziție ți se pare că transmite mesajul mai eficient: „Ana are mere” sau „Merele sunt deținute de Ana”?
– Evită cuvintele tehnice, greu de înțeles. Dacă e complet necesar să le folosești, asigură-te că oferi o explicație simplă și rapidă a acestora, atunci când le folosești pentru prima oară în mesajul tău.
– Evită propozițiile prea lungi. Încearcă să fii succint. Nu prea mult totuși. Vei suna repede robotic. Începe să te streseze? Inserează propoziții mai lungi în momente cheie ca să diversifici ritmul ideilor. Mai bine, așa-i?
– La fel ca în cazul propozițiilor, evită paragrafele prea lungi. Nu vrei să ajungi așa:
6. Structuri
Abia acum, când știi CE să spui, când ești asigurat că ai inclus elemente de persuasiune în campania de marketing, abia acum poți în sfârșit folosi resurse care să te ajute să te organizezi.
Nu uita, acestea nu sunt potrivite pentru toată lumea ci trebuie să le adaptezi campaniilor tale, în funcție de celelalte trepte pe care le-ai urmat până acum.
În timp, îți recomand să te mai joci cu ele și să le adaptezi după ce vezi că funcționează pentru tine.
Apropo!
Știai că poți avea acces super rapid la Strategii avansate de marketing ca să înveți să gândești și să acționezi precum cei mai de succes marketeri și antreprenori din lume? Vezi aici cum!
Trucuri Vizuale
Există anumite reguli care măresc considerabil șansele unei reclame de a atrage atenția și de a face clientul să se oprească din scroll.
De-a lungul timpului am descoperit vreo 30 de astfel de metode sau trucuri vizuale (bazate pe psihologie și biologie) pe care le folosim pentru a crea reclame eficiente pentru noi și pentru clienții noștri. Aici ai materialul.
Nu le-am inventat noi, doar le-am documentat de-a lungul timpului pentru a le avea la îndemână când trebuia să creăm reclame noi. Să nu o mai luăm de la zero.
Îți voi povesti despre două dintre ele:
1. Contrastul prin culoare
Practic reclama ta ar trebui să fie de o culoare, sau să aibă o pată de culoare ce iese în evidență față de locul unde este afișată.
De exemplu, dacă te promovezi pe Facebook nu vrei ca reclama ta să aibă mult alb sau albastru. Altfel se va pierde ușor printre celelalte postări.
Vrei să ai o pată de culoare, ca în această reclamă la un produs, de exemplu:
Sau aceasta:
Culoarea este cel mai simplu mod de a atrage atenția.
2. Să orientezi ad-ul puțin diferit față de celelalte elemente din jurul său.
Orientarea sa să fie puțin diferită.
Uite de exemplu această reclamă la un produs:
Dacă vezi această reclamă înseamnă că cei care au creat-o au făcut ceva bine și ne-au atras și nouă atenția
Deci tot ce trebuie să faci este să incluzi în ad-urile tale o linie care nu este aliniată cu celelalte elemente care înconjoară reclama.
Atenție însă, nu poți abuza de această tehnică, altfel reclamele tale vor părea haotice și dezorganizate.
De ce funcționează acest truc?
E simplu:
Creierul nostru e programat să caute lucruri „care nu se potrivesc”.
Această tendință are rădăcini adânci, din perioada în care trăiam în savană și era crucial să observăm lucrurile care nu se potrivesc, la urma urmei lucrul care nu se potrivea putea fi un prădător.
De aceea, chiar și o linie care nu e aliniată cu restul ne sare în evidență.
Iar dacă ești interesat Facebook, avem disponibil un curs complet de promovare pe Facebook care îți arată de la A la Z cum să te promovezi corect și să-ți crești vânzările. Intră aici pentru detalii.
2. Reclama la un produs pe Google
Dacă ești într-o industrie unde oamenii caută activ produse ca al tău, promovarea pe Google (Google Ads) este una din cele mai bune variante de a face reclamă la un produs.
Avantajul principal al acestei platforme este că te poți adresa direct celor pregătiți să cumpere.
Cum faci asta? Licitând doar pentru cuvinte aproape de conversie, cuvinte precum „preț…” și numele produsului tău sau „magazin online pentru…”.
Modul de funcționare al Google Ad este destul de simplu: atunci când creezi o campanie alegi aria geografică care te interesează, apoi alegi pe ce cuvinte cheie (căutări) să apară reclamele tale.
Ce este Google Ads și cum funcționează
Să spunem că ești proprietarul unui restaurant care oferă și servicii de livrări la domiciliu. Cu ajutorul Google Ad, în câteva ore poate deja să îți sune telefonul pentru comenzi. Cum? Mecanismul e foarte simplu. Poți să creezi reclame care sunt afișate DOAR atunci când cineva caută un cuvânt cheie prestabilit de tine.
Dacă cineva dă click pe reclama ta, plătești o anumită sumă către Google (de la câțiva bani la câțiva lei/zeci de lei) pentru acel click. Dacă nimeni nu dă click pe reclamă, nu plătești nimic. Pe scurt, atragi DOAR vizitatori care sunt interesați de serviciul/produsul tău. Citește și: Cum să crești vânzările oricărei afaceri prin Growth Hacking.
Tipuri de reclame la un produs pe Google Ads
1. Search Ads
Search Ads sunt reclamele pe care le vedem atunci când facem o căutare pe Google. Acestea apar deasupra rezultatelor organice.
Aceasta este cea mai bună strategie de publicitate online prin care să răspunzi cererii pentru un produs. Cu alte cuvinte, dacă oferi ceva ce oamenii caută activ, primul loc în care ar trebui să faci publicitate este Google Ads – Search Ads.
Această metodă îți permite să licitezi doar pentru cuvintele cheie care te interesează. De asemenea, plătești doar atunci când cineva dă click pe reclama ta.
Să spunem că vinzi uși termice în partea de vest a țării. Poți (destul de simplu) să creezi o campanie și să licitezi doar pentru cuvinte precum „uși termice”, „firmă uși termice”, „preț uși termice” și așa mai departe și vei plăti doar când cineva dă click pe reclama ta (pe Facebook plăteam pentru 1000 de afișări).
În plus, reclamele tale vor fi afișate doar în județele/orașele pe care le alegi.
Îți las aici câteva exemple:
Pe lângă acestea vei putea face și campanii de shopping, unde potențialii clienți vor putea vizualiza produsul și vor avea la îndemână cele mai importante informații precum preț, denumire produs și brand.
Cei interesați, în momentul în care apasă pe produs vor fi duși exact pe pagina produsului, butonul de achiziționare fiind la câteva secunde distanță.
2. Display Ads
Dacă Search Ads ne ajută să răspundem cererii pentru un produs, Display Ads ne ajută să creăm această cerere sau să facem branding.
Există o rețea de site-uri care au acceptat să devină parteneri Google și să afișeze reclame pe site-urile lor. Această metode de publicitate online ne permite să ajungem la aproape toți oamenii care folosesc internetul.
Sunt enorm de multe site-uri, și în România, care fac parte din această rețea. Poți recunoaște reclamele create prin Google Ads după semnul acesta din colțul dreapta sus.
Este o metodă foarte bună atunci când vrei să faci retargeting (când vrei să ajungi la persoanele care ți-au vizitat site-ul. De exemplu, dacă vinzi produse de beauty, și cineva a intrat să se uite la produsele de pe site, poți face o astfel de reclamă care să îi tot apară atunci când navighează pe diferite site-uri. Efectiv vei „urmări” cu reclame oamenii care au intrat pe site-ul tău dar nu au cumpărat.
Pe display vei putea face campanie de shopping, unde potențialii clienți vor vedea produsele pe care le oferi sau vor revedea anumite produse la care s-au uitat pe site-ul tău.
Îți las aici câteva exemple:
3. Google Video Ads
Statisticile arată că video marketing continuă să crească în importanță și eficiență. Consumăm din ce în ce mai mult conținut video, o bună parte din el pe dispozitive mobile.
Cei de la Reuters prezic că video-ul va crește de 14 ori în următorii 5 ani, iar 70% din el va fi consumat de pe dispozitive mobile.
De asemenea, pe lângă faptul că are peste 1 miliard de utilizatori activi, este important de menționat că YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare, după Google.
Dacă ai frați/nepoți/cunoștințe mai tinere, probabil ai observat deja cât timp petrec pe această platformă.
Cum să creezi rapid reclame eficiente, chiar dacă nu ești o persoană creativă (copiază și adaptează exemplele de mai jos)
Cea mai eficientă structură pe care am folosit-o la SMARTERS este foarte simplă:
Titlu: Promisiune (ce primești) , beneficiu și/ofertă
Descriere: De ce ar da oamenii click pe reclama noastră și nu pe cea a „vecinului”
Display URL: adaugă cuvântul cheie. Cu aceste 3 elemente ne jucăm în funcție de produsul sau serviciul promovat.
Te sfătuiesc să faci reclame dinamice, acestea îți oferă șansa să pui în jur de 11 titluri diferite, 4 descrieri și vreo 10 imagini diferite + logo. Pe care apoi le va combina și va optimiza pentru a aduce rezultate.
1. Folosește-te de întrebări
Atunci când vedem o întrebare instinctiv ne vine să răspundem, folosește-te de acest lucru.
– Ești în căutare de …?
– Cauți …. ?
– Ești interesat de ….?
– Interesat de …. ?
2. Folosește beneficii chiar în titlu
Nu spune doar ce este produsul, ci și cum îl ajută pe potențialul client.
– Hard disk de 1 TB – Stochează 1 milion de melodii
– Baterie externă 1000 mAh – Poți vedea filme timp de 10 ore
– Baterie externă 1000 mAh – Stai pe net până la 10 ore
– Avem țigle ieftine. Și le livrăm în 2 zile. Comandă acum.
– Montain bike cadru de aluminiu – Mai ușoară decât o poșetă
– Tanc pt copii. Baterii incluse – Se poate juca imediat cu el
– Cameră Dual-Lens Tripple X – Faci poze excelente noaptea.
3. Folosește oferte în titlu
– Adidași pentru alergat – 40% reducere.
– Lichidare de stoc
– Pizza caldă și pufoasă – plătești una primești două
– Televizor LG K700 – Transport gratuit
4. Spune-le oamenilor de ce ești unic
– Prima agenție de Growth Hacking – Din România
5. Folosește-te de dovada socială pentru a câștiga încrederea oamenilor
– Software de gestiune contabilă.
– Peste 5000 de utilizatori.
6. Răspunde obiecțiilor
– Creează un site în 2 zile.
– Chiar dacă nu ești programator.
– Tot ce trebuie să știi este să folosești mouse-ul.
– Încearcă gratuit.
– Televizor Ultra HD – plata în rate
– Comandă acum, plătește după 30 iunie.
– Sală de fitness modernă – Prima lună gratuit
– Încerci o lună gratuit, să vezi dacă îți place.
– Vezi oferta.
– Televizor Ultra HD – Returnare în 60 de zile.
– Dacă nu îți place, ni-l trimiți înapoi și îți returnăm banii. Fără întrebări.
7. Folosește cifre și cuvinte cheie în titlu și descriere
Numerele atrag atenția și fac ca reclamele tale să fie „clickuite” mai mult decât restul. De asemenea, atunci când cuvântul cheie introdus de oameni se regăsește în titlu, acesta va fi îngroșat. Asta înseamnă că ai o șansă în plus să atragi atenția oamenilor.
Ține minte, pe Google trebuie să fi scurt și la obiect, oamenii deja îți caută produsul nu mai trebuie să le povestești ci doar să vinzi.
În ceea ce privește folosirea trucurilor vizuale te poți ajuta cele de mai sus.
Indicat ar fi ca pe imagini să adaugi:
– Beneficii: Transport Gratuit; Rezervi acum, plătești mai încolo
– Texte de urgență: Ofertă Limitată, Produse Limitate, Oferta expiră azi, Stoc Limitat
– Chemări la acțiune: Înscrie-te acum, Cumpără acum, Vezi mai multe detalii, Vreau să știu mai multe
Acestea au fost câteva exemple, tehnici și metode ceea ce privesc crearea unei reclame la un produs.
Sper că le-ai găsit utile și nu uita: fără execuție, nimic nu se va întâmpla. Așa că treci la treabă și implementează-le. ?
PS: Dacă ești interesat de Google Ads, avem un întreg curs pe această temă, destinat începătorilor și celor intermediari. Un curs care te învață esențialul promovării prin Google Ads și îți arată pas cu pas cum să-ți crești vânzările. Click aici.
Comentarii