Social media manager: ce înseamnă, cu cât este plătit și cum poți deveni unul în România

Social-Media-Manager

Social media manager… sau omul acela foarte pasionat de rețelele de socializare, marketing și internet care poate genera vânzări de sute de mii de lei.

Despre acest super-erou de pe rețelele de socializare vorbim astăzi, aici.

Dacă vrei să ai o carieră în social media și nu știi ce presupune acest lucru sau de unde ar trebui să începi, citește în continuare acest articol. 

Vei găsi toate informațiile de care ai nevoie.

Înainte de a începe, trebuie să știi cât de important este rolul de social media manager în creșterea și dezvoltarea unei afaceri.

Un studiu din 2020 arată că 90% din oamenii care au acces la internet folosesc rețelele de socializare. 

Practic, aproape toți. Inclusiv afacerile care au nevoie de promovare.

Ei bine, aici intervin (ascultă sunetul de tobe din fundal)… 

Super-eroii din social media. 

Hai să vedem despre ce este vorba.

Ce vei învăța din acest articol:

  • Ce înseamnă social media manager?
  • Social media manager: descrierea jobului
  • Cu cât este plătit un social media manager: salariu
  • Angajat într-o companie vs. freelancer
  • Ce trebuie să faci pentru a deveni social media manager în România, pas cu pas + resurse utile
  • 10 lucruri esențiale pe care trebuie să le stăpânești dacă vrei să ai succes în rolul de social media manager
  • Cum știi dacă ți se potrivește poziția de social media manager

Ce înseamnă Social Media Manager?

Un social media manager este un expert care se ocupă de conturile și prezența unei companii sau a unei persoane pe rețelele de socializare.

Totodată, acesta creează strategii de creștere a afacerii și dă viață campaniilor de marketing și promovare în social media.

Social media manager: descrierea jobului

Te întrebi cum arată o zi din viața unui social media manager și care sunt principalele atribuții pe care le are?

Perfect.

Am făcut o listă care îți arată ce face un social media manager, chiar din momentul în care începe să lucreze la un proiect nou.

Mai exact:

  • Învață totul despre compania la care lucrează;
  • Studiază foarte bine produsele și serviciile pe care le promovează;
  • Cercetează competiția;
  • Analizează conturile active de social media;
  • Verifică în ce stadiu se află afacerea respectivă și cum s-a realizat promovarea ei pe toate canalele de marketing cunoscute;
  • Identifică publicul țintă;
  • Stabilește în ce stadiu se află clienții sau potențialii clienți: au mai auzit de această afacere, au mai cumpărat, au interacționat cu brandul până acum?;
  • Realizează un plan de creștere a afacerii prin social media care cuprinde obiective realiste și acționabile;
  • Stabilește strategii specifice prin care acele obiective pot fi atinse;
  • Planifică campanii de promovare;
  • Identifică platformele potrivite pentru promovarea afacerii;
  • Creează conținut relevant care aduce valoare clienților;
  • Participă cu propuneri și feedback la realizarea designului pentru diverse reclame;
  • Pune la punct un calendar editorial pentru postarea conținutului;
  • Stabilește și menține un mod de comunicare (ton of voice) similar pe toate rețelele de socializare, și nu numai;
  • Face postări pe Facebook, Instagram și alte platforme;
  • Creează reclame;
  • Testează diverse strategii;
  • Monitorizează traficul de pe site și rețelele de socializare;
  • Urmărește evoluția campaniilor și analizează rezultatele acestora;
  • Adaptează conținutul în funcție de ceea ce funcționează;
  • Monitorizează reputația brandului;
  • Comunică cu persoanele care au întrebări sau lasă comentarii;
  • Citește și răspunde la recenzii;
  • Cunoaște cele mai noi tendințe din social media;
  • Participă la evenimente și întâlniri cu oamenii care fac parte din comunitate;
  • Comunică și coordonează echipa din care face parte.

În funcție de nevoile fiecărei afaceri sau de specificul proiectului, un social media manager poate avea și alte atribuții asemănătoare.

Acum hai să vedem cât câștigă un social media manager, în medie.

Cu cât este plătit un social media manager: salariu

La fel ca în multe alte domenii, salariul variază în funcție de experiență, cunoștințe, sarcini și responsabilități.

În medie, un social media manager cu 2-5 ani experiență în marketing poate câștiga între 3500 lei și 5500 lei net.

În schimb, un angajat pe aceeași poziție, care are peste 5 ani experiență, poate câștiga chiar și 8000 de lei net pe lună în funcție de expertiză și compania la care lucrează.

Cu toate acestea, lucrurile se schimbă puțin atunci când vine vorba de freelancing.

Aici, fiecare persoană stabilește cât vrea să ceară, în funcție de experiență și numărul de ore lucrate.

Iar în privința câștigurilor… vorba aia: sky is the limit (cerul e limita).

Angajat într-o companie vs. freelancer

În acest moment poate te întrebi ce cale ar trebui să urmezi: cea de angajat într-o companie sau cea de freelancer?

Ei bine, suntem aici să deslușim misterul.

Hai să luăm fiecare variantă în parte.

Social media manager: angajat într-o companie

Avantaje:

  • Te bucuri de un venit stabil;
  • Nu trebuie să îți plătești singur(ă) asigurările și contribuțiile la stat;
  • Ai colegi cu care te poți consulta și care te pot ajuta la nevoie;
  • Interacționezi și socializezi cu o mulțime de oameni;
  • Ai posibilitatea de a avansa;
  • Poți primi diverse beneficii, cum ar fi: reduceri și facilități la magazine, servicii gratuite, prime, bonusuri și alte asemenea.
  • În funcție de conturile pe care lucrezi poți beneficia și de traininguri gratuite

Dezavantaje:

  • Lucrezi pentru o singură companie, poate chiar la un singur proiect;
  • Ai un număr fix de ore pe care trebuie să le respecți;
  • De multe ori, programul nu este foarte flexibil;
  • Nu îți poți alege clienții;
  • Trebuie să faci ceea ce ți se cere;
  • În multe cazuri, trebuie să lucrezi zilnic de la birou.

Social media manager: freelancer

Avantaje:

  • Tu îți stabilești programul: lucrezi când vrei, de unde vrei, cât vrei;
  • Ai posibilitatea de a câștiga mult mai mulți bani, în funcție de serviciile pe care le oferi și numărul de ore pe care ești dispus să le aloci muncii;
  • Ai posibilitatea de a lucra la mai multe proiecte, ceea ce înseamnă că dobândești mai multă experiență;
  • Te poți bucura de o satisfacție mai mare din punct de vedere profesional;
  • Ai mai multe oportunități de a te dezvolta și de a-ți face relații;
  • Alegi pentru cine vrei să lucrezi și pentru cine nu.

Dezavantaje:

  • Trebuie să îți organizezi activitatea: să îți faci PFA sau SRL, să angajezi un contabil, să emiți facturi;
  • E necesar să îți plătești contribuțiile și să ții evidența veniturilor;
  • În cazul în care ai nevoie de consultanță sau ajutor, e mai greu să găsești pe cineva dispus să te ajute;
  • Dacă nu ești o persoană organizată, s-ar putea să ți se pară dificil să îți împarți timpul;
  • Ai nevoie de mai multă disciplină: trebuie să respecți termenele limită și să duci la capăt proiectele de care te-ai apucat. 
  • Nu ai siguranța unui venit sigur lunar

Așa cum vezi, ambele variante au avantaje și dezavantaje. 

Important este să îți dai seama care e varianta care ți se potrivește.

Spre exemplu, dacă vrei să câștigi mai mult, ești o persoană organizată și nu te deranjează faptul că trebuie să îți plătești contribuțiile, s-ar putea să ți se potrivească varianta freelancingului.

În schimb, dacă preferi stabilitatea, îți place să mergi la birou și nu vrei să te gândești prea mult la asigurări și taxe, e posibil să ți se potrivească mai bine rolul de angajat.

Sfatul nostru este să testezi cele două variante și să vezi cum e mai bine pentru tine.

Dacă ești angajat, poți încerca ambele variante în același timp.

Tot ce trebuie să faci este să iei un proiect la care să lucrezi în paralel, după orele de lucru.

Acum hai să discutăm despre cum poți deveni acel super-erou de pe rețelele de socializare, în România.

Ce trebuie să faci pentru a deveni social media manager în România, pas cu pas + resurse utile

Dacă vrei să știi ce trebuie să faci pentru a deveni social media manager, ai ajuns în locul potrivit.

Am scris totul despre cum poți face acest lucru în mini-ghidul de mai jos.

Începem?

Pasul 1. Învață totul despre marketing și social media

Dacă nu ai mai lucrat până acum în marketing sau ești la începutul carierei, primul pas pe care trebuie să îl faci este să îți dezvolți partea de cunoștințe și educație.

Pentru a face acest lucru, te poți înscrie la: 

  • Un masterat de marketing și comunicare sau marketing digital;
  • Cursuri individuale de la agenții de marketing sau firme private.

Să le luăm pe rând.

Un masterat în marketing durează cam doi ani și, de cele mai multe ori, nu este suficient. 

Din nefericire, informațiile fie nu sunt relevante, fie nu sunt în concordanță cu ceea ce se cere pe piața de muncă la ora actuală.

Cu toate acestea, anumite companii preferă să angajeze persoane care au o diploma de licență sau masterat în marketing de la marile universități.

Nu spunem că un masterat nu este important, însă dacă alegi această opțiune, cel mai probabil va trebui să faci și alte cursuri în paralel.

Și că tot a venit vorba de cursuri individuale… îți recomandăm să faci atât cursuri de pe platformele internaționale, cât și cursuri din România.

De ce? 

Pentru că, în general, cursurile pe care le găsești în România conțin informații adaptate pentru piața de aici.

Găsești câteva recomandări în rândurile care urmează.

A, și ce voiam să mai spunem aici… 

Nu uita de materialele gratuite de pe blogurile și site-urile din domeniu!

Te vor ajuta să înțelegi mai bine ce înseamnă anumite concepte și care sunt cele mai bune practici în marketingul online.

Indiferent ce alegi, important este să înțelegi că trebuie să ai o educație de marketing completă. Nu este suficient să faci un curs de promovare pe Facebook și să creezi 3 postări pentru a lucra în social media.

Sfatul nostru este să începi cu un curs de bază în marketingul online și să continui cu materiale și cursuri despre copywriting, social media, SEO, e-mail marketing și design.

În acest fel, vei putea învăța cum funcționează marketingul în mediul digital și vei avea câteva certificări sau diplome pe care să le adaugi în CV.

Ai aici o listă completă de cursuri și materiale pe care le poți folosi oricând:

Marketing online: general

Content writing & copywriting

Social media marketing

SEO

E-mail marketing

Design & Creativitate

Pasul 2. Pune în practică ceea ce ai învățat

Tot ceea ce înveți din cursuri, articole sau cărți trebuie pus în practică.

Astfel, vei ști exact cum funcționează lucrurile și pe ce trebuie să te axezi.

În plus, trebuie să înțelegi că nu poți fi social media manager într-o companie încă de la începutul carierei tale în marketing. 

În cadrul firmelor, această poziție este văzută ca fiind una de conducere.

În general, companiile angajează un social media manager care are o experiență de cel puțin 3-5 ani în marketing și promovare.

Astfel, dacă ești la începutul carierei tale, trebuie să lucrezi prima dată pe o poziție entry-level.

Sfatul nostru este să alegi una sau mai multe din următoarele opțiuni:

  • Caută un internship sau oferă-te voluntar la una din agențiile de marketing din țară;
  • Găsește prieteni, rude sau cunoștințe care au o afacere și spune-le că vrei să le administrezi conturile de social media, gratuit;
  • Caută un job part-time la o companie unde poți învăța cât mai multe lucruri despre marketing și social media;
  • Creează câte un cont pentru o afacere fictivă pe fiecare rețea de socializare și testează cât de mult poți.

În acest stadiu, scopul tău este să practici și să înveți cât mai mult.

Ulterior, poți trece la următorul pas: realizarea portofoliului și a CV-ului.

Pasul 3. Construiește-ți portofoliul și dezvoltă-ți CV-ul

Acum că ai bazele marketingului online și ai făcut și ceva practică… e timpul să lucrezi la dezvoltarea portofoliului și CV-ului tău.

Portofoliul tău ar trebui să reflecte experiența pe care ai acumulat-o, precum și interesul tău în materie de marketing online și social media. 

Totodată, acesta ar trebui să cuprindă o selecție a materialelor la care ai lucrat sau pe care le-ai realizat de-a lungul timpului, cum ar fi:

  • Postări (design + text);
  • Reclame;
  • Articole de blog;
  • Imagini;
  • Site-uri la care ai contribuit;
  • Materiale creative.

Apoi, treci la CV.

Aici trebuie să evidențiezi expriența pe care ai acumulat-o și dorința ta de a învăța. 

Spre exemplu, poți trece în CV:

  • Certificările pe care le-ai primit atunci când ai finalizat cursuri online;
  • Diplome;
  • Programul de licență sau masterat pe care l-ai urmat;
  • Experiența dobândită ca urmare a realizării unui internship;
  • Activități de voluntariat.

În acest fel, portofoliul și CV-ul tău se vor completa reciproc și le vor oferi angajatorilor tăi o imagine completă despre tine.

Pasul 4. Învață să te marketezi

În continuare, trebuie să înveți să îți promovezi imaginea și serviciile pe care le oferi.

Cel mai bun mod prin care poți face acest lucru este să îți construiești un site care să cuprindă detalii despre:

  • Cine ești și care e experiența ta în domeniu;
  • Serviciile pe care le oferi;
  • Clienții cu care ai mai lucrat;
  • Cum te pot contacta.

De asemenea, îți poți face o pagina pe Facebook și un cont pe LinkedIn.

Astfel, vei putea trimite potențiali clienți sau angajatori direct pe site sau pe rețelele de socializare.

În acest fel, vor putea să afle cât mai multe detalii despre tine, despre proiectele tale și despre cum îi poți ajuta.

În plus, oamenii te vor putea recomanda mult mai ușor și vei începe din start cu o imagine profesionistă care te va ajuta pe termen lung.

Pasul 5. Nu te opri din învățat

Orice ar fi… nu te opri!

Din creat, din învățat, din citit și din a crește.

Pentru a avea succes, „secretul” este să rămâi la curent cu cele mai noi tendințe din domeniu, să fii întotdeauna concentrat pe creștere și să înveți tot ceea ce ține de marketing și promovare, mai ales că domeniul de social media se schimbă rapid, de la o zi la alta.

10 lucruri esențiale pe care trebuie să le stăpânești dacă vrei să ai succes în rolul de social media manager

Pe lângă educația pe care trebuie să ți-o formezi prin cursuri, dacă vrei să devii social media manager, e important să ai o serie de abilități, aptitudini și cunoștințe esențiale în domeniu.

Astfel, dacă vrei să ai succes în rolul de social media manager, trebuie să știi:

Cum funcționează rețelele de socializare

Fie că vorbim de Facebook sau Instagram, TikTok sau YouTube… în calitate de social media manager, trebuie să înțelegi cum funcționează fiecare platformă.

Dacă vrei să faci lucrurile cum trebuie, nu este suficient să scrii un text, să adaugi o imagine și să apeși pe butonul „postează”.

În acest domeniu este foarte important să știi cui te adresezi și care sunt cele mai bune practici pe fiecare rețea de socializare în parte.

Mai exact, uite ce trebuie să știi despre fiecare platformă:

  • Câți utilizatori există;
  • Ce tip de conținut funcționează (imagine, video, etc.);
  • Ce ar trebui să conțină postările (emoji, hashtag, etc.);
  • Care sunt cele mai bune practici;
  • Ce fel de oameni folosesc fiecare platformă;
  • Care sunt cele mai noi trenduri.
  • Datele demografice pentru țara în care promovezi produsele sau serviciile

În acest fel, vei putea obține cele mai bune rezultate.

Ai aici un ghid de social media marketing care te-ar putea ajuta.

Toate detaliile despre audiența ta

Pentru a putea crea campanii de marketing în social media, trebuie să știi:

  • Cine sunt clienții sau potențialii tăi clienți;
  • La cine vrei să ajungă reclama ta;
  • Ce își doresc aceștia;
  • Cum îi poți ajuta;
  • În ce stadiu se află: au mai auzit de compania pentru care lucrezi, au cumpărat în trecut, au interacționat cu brandul;
  • Ce le place să vadă? Ce cumpără? De unde?.

Dacă nu știi cui te adresezi, riști să pierzi timp și bani.

Ai aici câteva materiale gratuite care te vor ajuta să înțelegi cum poți face acest lucru:

Cum să comunici eficient

Aici ne referim la modul în care transmiți idei sau mesaje spre:

  • Publicul țintă;
  • Clienți sau angajator;
  • Colegi de echipă.

Pentru a fi un social media manager bun, trebuie să poți comunica eficient atât cu clienții, cât și cu colegii de echipă sau angajatorii tăi.

În anumite situații, atunci când ești în rolul de social media manager, trebuie să coordonezi și să înveți alți colegi cum să pună în aplicare anumite strategii.

Poți face acest lucru dacă mesajele tale sunt clare, pe înțelesul tuturor.

Uite câteva cursuri gratuite de la Google care îți pot fi de folos:

Totul despre copywriting

Adică… să știi cum să scrii bine. Pentru cine trebuie. În locul potrivit.

Asta înseamnă că trebuie să poți scrie un text pentru o reclamă, un newsletter sau un articol de blog care să rezoneze cu publicul tău țintă și care să vândă. 

În același timp, trebuie să folosești un limbaj potrivit și să scrii corect din punct de vedere gramatical.

Adică, să vorbești pe limba clientului tău. Să știi ce cuvinte folosește el în viața de zi cu zi și să i te adresezi în același fel.

Nu în ultimul rând… trebuie să știi ce platforme sunt potrivite pentru audiența ta și unde să postezi conținut.

Această abilitate, de a scrie bine și de a scrie texte care vând, este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți învăța în marketing.

Ai aici un ghid de copywriting complet care te va ajuta să înțelegi mai bine despre ce e vorba.

Cum să adaugi un strop de creativitate în ceea ce faci

Da… probabil o să spui că nu ești o persoană creativă sau că nu poți face întotdeauna ceva diferit.

Ei bine… Partea bună e că nici nu trebuie!

Nu îți cere nimeni să reinventezi roata sau să fii perfect(ă).

Ideea este să adaugi ici-colo câte un lucru diferit, cum ar fi: un detaliu estetic, o imagine, un videoclip, un text amuzant sau un emoticon.

Spre exemplu, dacă scrii un articol de blog, poți adăuga o imagine amuzantă, un GIF sau o glumă pe alocuri.

Dacă creezi conținut pentru pagina de Facebook, postează o imagine diferită din când în când.

Și da! 

În calitate de social media manager trebuie să ai cunoștințe minime de design.

Așa cum am spus și mai sus, trebuie să știi câte puțin din toate.

Canva e un instrument fain cu care poți crea conținut pentru postări și reclame pe care ți-l recomandăm cu căldură.

În plus, aceștia au lansat și Canva Design School – o platformă cu informații și cursuri utile.

  1. Cum să realizezi o cercetare

Orice idee, reclamă, articol de blog sau strategie nouă începe cu o activitate de cercetare.

Indiferent de poziția pe care o ocupi, trebuie să știi cum să faci acest lucru.

Dacă nu ai suficiente date despre clienți, rețele de socializare sau practici bune din domeniu, nu vei putea crea conținut util sau campanii profitabile.

Cercetarea stă la baza oricărui plan sau oricărei strategii eficiente de marketing.

Cum să faci o strategie de marketing de la zero

În calitate de social media manager, trebuie să știi cum să creezi o strategie de marketing și promovare de la zero.

Pentru a face acest lucru, trebuie să:

  • Determini situația în care se află afacerea pe partea de marketing;
  • Stabilești care e publicul țintă și să îl segmentezi;
  • Creezi un plan de promovare și să stabilești obiective;
  • Decizi care sunt cele mai potrivite tactici și strategii de marketing pe care le poți folosi pentru a atinge acele obiective;
  • Identifici resursele necesare + riscuri.

Ai aici o serie de materiale care te vor ajuta să înțelegi mai bine cum să creezi o strategie pentru clienții tăi:

Cum să te adaptezi

În calitate de social media manager, trebuie să ai capacitatea de a te adapta în mod constant la schimbările care se produc.

Indiferent că e vorba de o campanie care nu funcționează, un feedback negativ sau o nouă idee pe care trebuie să o implementezi, adaptarea e unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le stăpânești.

Când lucrurile nu funcționează prea bine, trebuie să evaluezi situația și să adaptezi campaniile și strategiile folosite.

Ai aici câteva resurse utile care te pot ajuta să îți dezvolți această abilitate:

Cum să analizezi datele pe care le ai

Cu toții devenim plictisiți atunci când ne uităm la cifre, rapoarte și date care par că nu se mai termină.

Cu toate acestea, atunci când ești social media manager (și nu numai), este crucial să analizezi rezultatele campaniilor pe care le coordonezi.

O strategie de marketing și o reclamă pe Facebook nu valorează nimic dacă nu ai reușit să evaluezi modul în care a funcționat sau rezultatele pe care le-a produs.

Ai o mulțime de lucruri de învățat atunci când te uiți la rapoartele și datele pe care fiecare platformă le furnizează pentru tine.

Spre exemplu, Facebook Business Manager sau Google Analytics.

Printre altele, cele două instrumente te ajută să înțelegi cine face parte din audiența ta, cât timp petrec oamenii pe site sau cum reacționează la conținutul publicat.

Cum să îți organizezi munca

Dacă vrei să lucrezi ca manager, trebuie să știi cum să îți organizezi timpul și să folosești instrumente care te ajută în activitățile de zi cu zi.

Nu poți coordona o campanie de marketing sau sarcinile altor colegi fără să faci ordine mai întâi la tine-n ogradă.

Așa cum ai văzut deja, în calitate de social media manager, ai o mulțime de responsabilități și atribuții, iar toate aceste lucruri trebuie organizate.

Cum știi dacă ți se potrivește poziția de social media manager

Știm că nu e ușor să iei o decizie atunci când vine vorba o carieră nouă și știm că schimbările pot fi dificile, mai ales când nu ai mai lucrat în domeniu.

Tocmai din acest motiv am făcut un mini-chestionar cu 16 întrebări care te va ajuta să îți dai seama dacă acest rol e pentru tine.

E rapid și funcționează foarte simplu.

Tot ce trebuie să faci este să răspunzi la întrebări cu „da” sau „nu”.

Ești gata?

Hai să începem!

  1. Îți place să îți petreci timpul pe rețelele de socializare și să fii la curent cu cele mai noi tendințe?
  2. Ai o pasiune pentru marketing, tehnologii noi sau digitalizare?
  3. Îți place să vorbești cu oamenii, să îi asculți și să răspunzi la întrebările pe care le au?
  4. Ai întotdeauna tendința de a fii mai bun(ă) și de a evolua?
  5. Te adaptezi ușor?
  6. Îți este ușor să folosești instrumente noi de marketing și promovare?
  7. Duci, de obicei, fiecare lucru pe care îl faci până la capăt?
  8. Înțelegi cu ușurință care sunt nevoile clienților și ce dorințe au?
  9. Îți place să organizezi și să planifici?
  10. Îți place să ai atribuții și responsabilități cât mai diverse?
  11. Îți place să coordonezi campanii, să setezi obiective și să creezi strategii?
  12. Îți place să testezi și să experimentezi lucruri noi?
  13. Atunci când vezi o reclamă, începi să o analizezi și te gândești deja la cum o poți îmbunătăți?
  14. Crezi că e important să ai întotdeauna în vedere ideea de creștere și dezvoltare a afacerii la care lucrezi?
  15. Îți place să lucrezi cu date și să analizezi rezultatele?
  16. Atunci când creezi conținut, crezi că e important să oferi întotdeauna valoare clienților?

Dacă ai răspuns cu „da” la mai mult de 8 întrebări, înseamnă că te poți apuca de treabă!

Totuși, nu uita și de celelalte aspecte despre care am vorbit în acest articol.

Poziția de social media manager este extrem de importantă și implică o serie de responsabilități pe care trebuie să ți le asumi.

Ca să ai succes, trebuie să fii mereu orientat spre creștere și dezvoltare: atât a ta, cât și a proiectelor sau a companiei la care lucrezi.

Prin urmare…

Dacă vrei să pornești pe acest drum, trebuie să știi că…

În calitate de social media manager, tu vei fi persoana care se va ocupa de prezența și dezvoltarea unei afaceri în mediul online.

Prin munca ta, vei ajuta companiile să crească.

Tu vei fi ochii, urechile și vocea lor.

Tu vei fi acel om care creează strategii, implementează campanii, execută sarcini și măsoară rezultate.

Totodată, vei fi acea persoană la care oamenii vor privi cu uimire atunci când vei face toate aceste lucruri și o vei lua cu ușurință de la capăt… de fiecare dată. 

Și vei deveni mai bun. 

Mai eficient. 

Mai apreciat.

Ce este un Social Media Manager?

Un social media manager este un expert care se ocupă de conturile și prezența unei companii sau a unei persoane pe rețelele de socializare.
Totodată, acesta creează strategii de creștere a afacerii și dă viață campaniilor de marketing și promovare în social media.

Social Media Manager descrierea postului

  • Învață totul despre compania la care lucrează;
  • Studiază foarte bine produsele și serviciile pe care le promovează;
  • Cercetează competiția;
  • Analizează conturile active de social media;
  • Verifică în ce stadiu se află afacerea respectivă și cum s-a realizat promovarea ei pe toate canalele de marketing cunoscute;
  • Identifică publicul țintă;
  • Stabilește în ce stadiu se află clienții sau potențialii clienți: au mai auzit de această afacere, au mai cumpărat, au interacționat cu brandul până acum?;
  • Realizează un plan de creștere a afacerii prin social media care cuprinde obiective realiste și acționabile;
  • Stabilește strategii specifice prin care acele obiective pot fi atinse;
  • Planifică campanii de promovare;
  • Identifică platformele potrivite pentru promovarea afacerii;
  • Creează conținut relevant care aduce valoare clienților;
  • Participă cu propuneri și feedback la realizarea designului pentru diverse reclame;
  • Pune la punct un calendar editorial pentru postarea conținutului;
  • Stabilește și menține un mod de comunicare (ton of voice) similar pe toate rețelele de socializare, și nu numai;
  • Face postări pe Facebook, Instagram și alte platforme;
  • Creează reclame;
  • Testează diverse strategii;
  • Monitorizează traficul de pe site și rețelele de socializare;
  • Urmărește evoluția campaniilor și analizează rezultatele acestora;
  • Adaptează conținutul în funcție de ceea ce funcționează;
  • Monitorizează reputația brandului;
  • Comunică cu persoanele care au întrebări sau lasă comentarii;
  • Citește și răspunde la recenzii;
  • Cunoaște cele mai noi tendințe din social media;
  • Participă la evenimente și întâlniri cu oamenii care fac parte din comunitate;
  • Comunică și coordonează echipa din care face parte.

Cât are salariu un Social Media Manager?

La fel ca în multe alte domenii, salariul variază în funcție de experiență, cunoștințe, sarcini și responsabilități.

În medie, un social media manager cu 2-5 ani experiență în marketing poate câștiga între 3500 lei și 5500 lei net.

În schimb, un angajat pe aceeași poziție, care are peste 5 ani experiență, poate câștiga chiar și 8000 de lei net pe lună în funcție de expertiză și compania la care lucrează.

Related Articles